"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 11, 2010

PM Najib Sinonim Dengan Kerja-Kerja "Bodoh" Dalam UMNO

Reactions: 
Malam ini jam 9:00 malam bertempat di Dataran Stadium Sultan Mohamed IV akan berlangsung 1 lagi Ceramah Perdana isu Royalti Minyak Kelantan. antara yang dijangka hadir menggegar pentas ceramah ialah Abang Mat Sabu dan juga Dato'Zaid Ibrahim.

Ini adalah sinambungan dari program-program pencerahan isu Royalti Minyak Kelantan yang dianjurkan oleh Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan dengan kerjasama GEGAR, sebuah Pertubuhan Bebas yang dianggotai oleh lebih dari 50 NGO yang bersama-sama memperjuangkan HAK Negeri Kelantan yang Berdaulat.

Bulan lepas (28hb. Januari, 2010) kita dan dunia telah menyaksikan kehadiran audein yang tidak dijangka dan jika dirujuk disini, tidak mustahil angka kehadiran mencecah lebih dari 50,000 orang dan yang lebih menggegarkan lagi Pucuk Pimpinan UMNO Negeri dan Pusat ialah apabila Tengku Razaleigh Hamzah yang juga ahli UMNO merangkap Ahli Parlimen Gua Musang dan juga bekas Pengerusi, juga Pengasas kepada penubuhan Petronas telah tampil hadir mengetuai "Ceramah Mega" tersebut bersama-sama dengan rakyat Kelantan.
Apa yang dinyatakan oleh Ku Li pada malam tersebut, hari-hari sebelumnya dan juga hari-hari kemudiannya amatlah bertentangan sama sekali dengan apa yang dinyatakan oleh KERAjaan Pusat yang diketuai oleh UMNO yang Presidennya adalah Dato' Seri Najib Tun Razak merangkap Perdana Menteri Malaysia.

Ku Li pada hari ini pada mata ahli-ahli UMNO adalah seorang yang amat "menjengkelkan" dan memualkan. dengar khabarnya, beberapa hari selepas Ku Li berdiri diatas pentas "Pembangkang" (kenyataan bodoh dari UMNO Kelantan dan juga Pusat... BANGANG-BANGANG ini tak sedar bahawa "Pembangkang" di Kelantan ialah UMNO..!), UMNO Kelantan telah mengadakan 1 mesyuarat/perbincangan halus untuk mengusul kepada UMNO Pusat supaya Ku Li dilucutkan keahliannya dari UMNO.

Tak tau pulak aku apa yang berlaku seterusnya dipihak KERAjaan Pusat (UMNOlah "KERA"jaan tu...) tapi yang pastinya, dipihak UMNO yang kepalanya ialah PM Najib, tetap mempertahankan bahawa kelantan hanya berhak mendapat "Wang Ehsan" dan bukannya "Royalti".

Pada aku tak kisahlah apa namanya sekalipun, "Royalti" pun mewakili duit, "Wang Ehsan"pun mewakili duit jugak. maka atas sebab itulah UMNO yang kepalanya pada ketika ini ialah PM Najib liat sangat nak bagi pada Kelantan padahal perkara itu termaktub didalam "Perjanjian antara "Petronas dan Kerajaan Negeri Kelantan" dan bukannya "PM Najib dengan Rakyat Kelantan" atau "KERAjaan Pusat dengan Rakyat Kelantan".

Susah sangat ke sorang yang bertaraf PM (Perdana Menteri) nak faham benda alah ringkas macam tu..?

Yang paling BANGANGnya ialah bila PM Najib dan puaka-puaka UMNO termasuk geng-geng "Kelantan Tak De Maruah" seperti Tok Pa, Awang Adek dan kuncu-kuncunya keluarkan kenyataan berbau "jilatan" yang bau "lacurannya" sama dengan nada PM Najib (nada PM Najib pulak berbau "jilatan" pada Che'Det) iaitu Kelantan tiada HAK untuk terima Royalti sama seperti nasib Terengganu yang "tiba-tiba hilang HAK" bila PAS berjaya menawan terengganu pada 2004.

Ramai pimpinan UMNO yang tak sedar pada malam Ku Li tampil di pentas "Kerajaan" (itu kenyataannya), ramai ahli-ahli UMNO juga turut hadir untuk mendengar penerangan isu tersebut dari mulut Ku Li sendiri dan mereka-mereka (ahli-ahli UMNO) ini pulang dengan beberapa persoalan.

Soalan yang pertama diajukan oleh mereka-mereka ini pada Pimpinan, Ketua-Ketua Cawangan dan juga Ketua-ketua bahagian pada keesokan harinya ialah, "Royalti tu apa dan Wang Ehsan itu apa..?" dan soalan yang keduanya ialah "sejak bila timbul 'Wang Ehsan'..?"...

2 soalan mudah yang gagal dijawab dengan susun kata yang lancar dan bermaya oleh penjilat-penjilat UMNO Kelantan dan apa yang mampu dijawab oleh mereka-mereka yang diajukan soalan tersebut ialah "kita tunggu jawapan dari Pusat"... maka sampai hari ni, masing-masing ahli UMNO peringkat bawahan yang "totoknya" belum mencapai tahap "darah pun kaler biru" masih tertunggu-tunggu jawapan dari "Pusat".

Korang datang ke Kelantan dan korang perati la... yang mana jalan menunduk sepanjang masa tu semua dok tunggu "Pusat" bagi jawapan.

Ada jugak pimpinan atasan UMNO Kelantan yang menyoal balik pada ahli bawahan... "Jebatkah yang benar, atau Tuahkah yang benar..?"... "Ku Li kah yang benar, atau Najib kah yang benar..?" tergantung...

Semua ni angkara si Bodoh bernama Najib yang juga PM 1Malaysia dan juga Presiden UMNO. terlalu sinonim menyambung kerja-kerja bodoh dalam UMNO tinggalan TDM.

Si Bodoh inilah yang dikaitkan dengan "Konspirasi Liwat 2", Si Bodoh inilah yang mengaku tidak kenal siapa itu Sepul dan beberapa hari kemudian ter"eh" dengan kenyataan sebelumnya dan Si Bodoh ini jugalah yang banyak meneruskan kebanyakan kerja-kerja bodoh TDM dalam UMNO sebaik sahaja dinobat sebagai Presiden UMNO dan juga PM dan kerana Si Bodoh inilah juga UMNO Kelantan menjangkakan bahawa PRU-13 nanti Kelantan akan kekal menjadi milik PAS.

Kempen 49 jam sehari pun tak guna kata "orang lama UMNO Kelantan" kalau macam ni...

Banyak lagi kerja-kerja Bodoh telah dilaksanakan oleh PM Najib (malas nak listkan sebab malas nak buat "Kerja Bodoh"...).

Program-Program Penerangan Isu Royalti Minyak akan diteruskan lagi selepas ini dan khabarnya Urusetia Penerangan Negeri Kelantan telah mengatur sebegitu banyak program dan ianya akan diadakan sekurang-kurangnya sebulan sekali atau 2 minggu sekali.

1 langkah bijak oleh Kerajaan Negeri Kelantan. lebih banyak program sebegini diatur, lebih terserlah lagi kebodohan demi kebodohan PM Najib didalam Isu Royalti. BANGANG yang mungkin tak pernah melihat atau membaca Sirat Perjanjian antara Petronas dengan Kerajaan Negeri Kelantan cuba menjadi "hero" tapi dia tak sedar "hero"nya hanya pada nama sedangkan pada hakikatnya "hero" ini tampil dengan memakai "spender" diluar. Superman la kununnya...

Sambil-sambil jadi "hero', sambil-sambil memalukan diri sendiri.

Ah... PM Najib memang "sinonim' dengan kerja-kerja Bodoh dalam UMNO... itu 1 perkara yang sangat-sangat baik untuk Pakatan Rakyat. tak perlu susah-susah sebab orang jenis ini "pandai" menampilkan keBodohannya kepada umum dan Pakatan Rakyat cuma perlu "cucuk sikit" je dengan apa-apa isu yang difikirkan sesuai.

Seterusnya, Si Bodoh akan tampil kedepan lagi dengan "spender"nya yang dipakai diluar...

Kalau dah "Presiden" sendiri "Bodoh", orang bawahan pulak apa..? (orang bawahan merujuk kepada para penjilat).

16 comments:

hishammuddin keris said...

AUW AUW AUW AUW AUW AUW AUW AUW AUW AUW AUW AUW

Anonymous said...

dah tau orang kelantan cerdik dan pandai!!:
1.Awatttt tak bawa kes kemahkamah lagi!!!!!Tunggu apa lagiiiiiii!!!!!
2.yang cerdik soghang saja dikelantan ni!!Ku li la!!!!!Tapi cerdik-cerdik diapun tak termakbul juga nak jadi PM malaysia!!
3.Tak cerdik la tu berbanding dengan pemimpin politik dari negeri lain!!
4.Ada ka!Pelajaq negeri lain masuk U dulu dapat 4 atau 5 prinsipal!puak kelantan!2 atau 3 prinsipal dah boleh masuk U!!!
5.Ish!ish!cerdik no !oghang kelantan!!!

Anonymous said...

Najib monggol ni memang PM yang paling banggang kat malaysia mengalah PM bodoh Hadrari tu. Ku Li memang layak menjadi PM malaysia bukannya mat monggol, sebabnya ahli umno terlalu tuli untuk memilih pemimpin. Kalau macam ni otak yamg ada pada ahli2 umno ternyata otak mereka semua otak kaldai.

Orang jahat macam mat monggol yang suka mencabul dan meliwat undang2 negara ini dan berlagak samseng dilantik menjadi PM ala mafia, alamatnya negara ni sudah mundur kebelakang. Ku Li adalah pemimpin waras yang patut diangkat menjadi PM selepas Dsai. Kedua2 tokoh ini adalah terlayak dari barisan kepimpinan yang ada sekarang. Kedua2nya adalah pejuang rakyat yang sanggup meletakkan agenda rakyat dari PM monggol dan PM tido bodohwi yang berlagak alim tu.

Malangnya ini tidak terjadi maka sepatutnya malaysia sudah maju kehadapan sekarang telah tertinggal kebelakang jika hendak di bandingkan dengan indonesia dari segi ekonomi.

Malaysia telah bertambah teruk dengan banyaknya pencacai umno yang buta huruf yang percaya dengan PM 1 Malaysia yang pembohong tu dengan idealisma Zionis Israel yang telah merosakkan negara ini. Marilah kita menghalau PM gila tu dari Putrajaya dari terus berlakon tunjuk bagus tapi isu Nasir Safar dan Altantuya masih dia belum berani menjawab dan berhadapan dengan rakyat.

Selamatkan negara ini dari Umno dan mari kita sama2 juang agenda rakyat untuk menggelak bencana yang lebih besar seperti yang berlaku di Myanmar di mana umat islam di siksa dan ditindas oleh kerajaan yang tiada mengamalkan undang2, dan hanya mengikut selera mereka sahaja.

Anonymous said...

kepada anom kayuapi 6.14
Dey tamby kerajaan kelantan masih lagi berunding secara elok dengan kerajaan PM Najis buat masa la ni depa ada peringkat-peringkat :
peringkatan 1 - penerangan secara umum kepada rakayat kelantan (tengah buat ni..)
peringkat 2 - Rundingan dgn Kerajaan Pusat pasal Royalti dan jumlahnya (sebab itu kerajaan negeri tolak 20 juta brader ciput tak seperti yang dikira sebab org kelate pandai kira-kira ni sebab tu dapat 2P boleh ke U)
peringkat 3 - bawak ke mahkamah? tak gerenti bolih menang sebab semua hakim dah kena kawtim kat kera jaan PM (macam kes DS Nizar)
Peringkat 4 - keluar dari Persekutuan (tubuh negara sendiri baru padan dng PM Najis dah tak masyuk duit minyak dari Kelantan ke Persekutuan -langkah terakhir kut)

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

takbirr!!!

Anonymous said...

"Kalau dah "Presiden" sendiri "Bodoh", orang bawahan pulak apa..? (orang bawahan merujuk kepada para penjilat)."

...............

Para penjilat lebih "bodoh" dari "bodoh" iaitu "bobodoh"

Anak Lenggong said...

JOM RAMAI-RAMAI...SESIAPA YANG CEPAT DATANG BOLEH DAPAT SEBELAH SELIPAR BERKAT TOK AJIS DAN JUGA LEH DAPAT SEBUNGKUS KROPOK IKAN CAP TOK AJIS....

Anonymous said...

kalau bodoh mcm tu boleh jadi PM.... blogger mcm TP ni konfem bodoh kuasa 48 pasal mampu jadi blogger je.... wakakakakaka!!!!!

tulang ikan said...

Tp cube compare pemimpin ko tu ngn pm najib?ak rase pemimpin ko pandai berceramah n doakan org je...satu haram jadah pembangunan 20 taun pun xdak....selagi ko mempertahankan pemimpin ko tu ak rase sampai ke tua jadilah ko blogger pencacai sampai bile2...hhhahahhahahha

Anonymous said...

kerajaan PAS buat tempat penjaja kat KB tu pun kecoh ... mcm2 masalah ..... kalau bagi perintah malaysia konfem takde apa2 pembangunan lepas ni ... nasib baik ada BN = Bangunkan Negara ....

Anonymous said...

saper kata kelantan tkdek pembangunan
ko tk pergi kelantan bnyak laa cakap
yg lagi bangang
org2 umno kelantan tk sggup mempertahankan hak mereka sbgai rakyat kelantan
setakat wang ehsan 20 juta
sebuah universiti pon xleh buat
org bn sggup mempergadaikan rakyat sendiri jika diorang tk menyokong bn
ape jenis parti cam tuu
jawap2

Anonymous said...

anon 6:14 AM ni masalah dia bukan pasal royalti... tapi masalah dia dok sakit hati dengan rakyat kelantan sebab dia pernah kena jentit.. kesian kat hang..hahahaha

Anonymous said...

anoy 7.48
1.kah!kah!kah!
2.Buatla macammana pun!asai hangpa oghang kelantan bahgia noo!!!
3.dapat duit nanti!tak payah merempat lagi!!!
4.Jangan bekelai sama-sama hangpa sudah!!
5.Jangan kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi sudah!!
6.jangan juai tanah kat puak kapiaq harbi sudah!!
7.Dulu waktu ngaji dulu!siaan kat kawan-kawan kelantan!!dok begaya dengan baju,seluaq,kasut adidas bundle jee!Lepas ni tak dak lagila kedai bundle kat wakaf che yeh noo!!
8.apa pun!syok juga kawan dengan oghang kelantan dulu!!boleh makan keropok lekor memanjang!bila depa balik dari bercuti!!Yang aku hairan puak kelantan ni jarang ajaq kawan-kawan depa pirumah!!malukot!!!!
9.Ish!ish!ish!kena jentik telinga apapulak!!Puak baju merah!kena jerkah sikit! pi mengadu kat polis!!kata gedebe!!!!Waktu ramai beranilah oiiii!!!waktu soghang sibuk cari kawan!penakut!waktu ramai puak baju merah!!baru tunjuk berani!!!Tu pun kena jerkah sikit!!alahai mengadu kat polih!!
10.Apapun!semua kawan-kawan kelantan aku dulu baik belako!tak dak yang celako!!

samad said...

aku dengar minyak akan naik lagi nnt...hai makin susah la rakyat m'sia nie...huhh..

Anonymous said...

onani 9:06 PM

hehehe... takat tu je ke yg boleh hang luahkan... kesian kat hang.. kah kah kah...
yang lepas tu lepas lah jangan dok simpan dalam hati...
tak menang la kalau hang nak lawan ..tak padan... kah..kah kah..

Anonymous said...

sokong la lagi..