"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 24, 2010

Hujjah: Dr.Agus vs Totok UMNO

Reactions: 

14 comments:

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

sokong najibbbb!!

Anonymous said...

Hujjah semalam (selasa 23hb) juga memualkan apabila anggota panel (professor kangkung dari UUM dan wakil dari MCA) begitu bersemangat mengatakan DAP tidak berlaku adil kepada orang melayu di Pulau Pinang.

Apabila Prof Agus minta bukti bagi menyokong hujah mereka, tiada pula bukti. Apabila Prof Agus bertanya kenapa tidak mengutuk tindakan Pahang, Johor dan Perlis yg tidak mengadakan perarakan Maulid, profesor kangkung boleh pula kata - orang melayu P Pinang marah sebab DAP memecah tradisi disebabkan perarakan itu ada sebelum ni, tak sama dgn negeri2 tu yg sememangnya tiada perarakan sebelum ni. Memang kangkung la profesor UUM ni, tapi mengikut cara bos UUM si UMNO totok dari BTN tu.

Pak Anjang said...

hahaha.... lawak monyet 2 ekor tu.. hahahahahaha... Terima kasih Prof Agus..

AzamDean said...

bahkan dah lama jugak??? hahahaha..sapa yang dulu dok pegang Pulau Pinang tu?? hahaha...
Majalah Sarina..tahun 70 an 80 an yang cenderung ke aspek politik pernah menyentuh masalah ini..intronye..majalah tu kata..orng Melayu penang suka main boria..suka tengok wayang hindustan..adoi...

storm62 said...

tahniah Prof Agus, yg 2 ekor tu buat malu saje...bodoh sombong. jawab pun mcm orang terancat akal aje....ka ka ka....wakil umno ke?....ka ka ka.

anak johor said...

dua ekor menyalak..

Anonymous said...

nampak sangat ameno nak kan tanah wakaf di p. pinang, nak buat projek rumah murah untuk melayu... hahaha.. tu je yang ameno boleh fikir..

"rumah murah je untuk melayu?" tanya Agus hahahahaha...

ronaldo said...

hahaha..

syabas dr agus...beza 2 mentaliti...antara intelek dan kangkung..antara ilmu dan jahil...

hahaha...umno sarkas..hujjah pun cam beruk sarkas...

Anonymous said...

saya nak tanya orang umno, ada tak fakta atau data yang dibawa bagi menyokong & mempertahankan pendirian mereka dalam isu ini?

00000... kosong... telur ayam... zerooo...

saya sebagai anak penang pun terpaksa membeli rumah di seberang perai selatan... jauh dari pulau. hanya sekadar inginkan rumah yang sedikit selesa yang didirikan diatas tanah... (bukan diatas langgit...)

dan orang Melayu yang masih tinggal di pulau, kebanyakkannya tinggal di flat2 kos rendah 2 bilik... seperti mana yang diakui & disarankan oleh 2 penal umno tersebut!!!

saya nak tanya sekali lagi pada umno (khususnya)...

APAKAH STANDARD ORANG MELAYU UMNO P.PINANG SEMASA ZAMAN BN, CUMA SESUAI TINGGAL DI FLAT2 2 BILIK?????

dan malangnya saya dalah salah seorang mangsa kerajaan umno/bn, rumah yang saya beli daripada koperasi pekatra SIMPANG AMPAT pada 1996 (koperasi bumiputra) telah terbengkalai lebih 13tahun!!!!

nasib baik PAKATAN RAKYAT (DAP) dapat mengambilalih P.Pinang pada PRU12,3/2008... maka dengan usaha gigih untuk membantu mereka2 yang teriniaya, maka rumah tersebut (yang telah terbebgkalai lebih 13 tahun) telah berjaya disiapkan dan saya (serta lain2 mangsa) telah menerima kunci pada Oct 2009 yang lalu (iaitu selepas 1 tahun sahaja PAKATAN RAKYAT (DAP)) memerintah!!!

Tahniah PROF AGUS.

Tahniah & terimakasih Kerajaan PAKATAN RAKYAT (DAP).

Yeop said...

Lawak betol la Mat ngan Minah kangkong tu.

Nak ketawa aku dengan jawapan mereka.
Status 'Datok" boleh bagi jawapan macam budak2.

kah...kah...kah...

nak membohongpun biar lah berpada2 Datok woi. Malu rakyat tengok.

Aku rasa panggil Imuda pun lagi baguih...

Anonymous said...

Mangkok hayun berdebat dengan orang bijak. Dua kangkung ni bukan takat buta sejarah tapi buta hati.Nak imarah masjid takkan nak suruh Ketua Menteri?

Anonymous said...

suruh pompuan tue balik rumah mintak laki dia ajar cara pakai tudung dengan betol baru blh tunjuk muka depan orang ramai.. mmg melayu umno bukan melayu islam..!! happrakk!!!

Rizal said...

Ni dah mcm Sidang Hujjah mengutuk. Aku pun heran, Hujjan dah tak seperti dulu. Kalau dulu ada 2 panel dari PR & BN. Skrg ni cuma BN ker.. adakah ini hujjah yg adil??!!

Anonymous said...

pa yg depa ckap.suma bgtau melayu pulau pinang ni low clas...xabis2 buat umah murah utk melayu.juai nsi lemak...dok town tp duit xdak.bek dok lik lau.tp umah besaq2 duit byk.keja kt town ulang alik.gaji lebat.dok town keja cikai,jd kuli.