"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 24, 2010

Tok Pa Pengkhianat No-1 Negeri Kelantan...!!!

Reactions: 
Tengok gambar dulu...
Lepas tu baca petikan berita:
Kerajaan Persekutuan memutuskan sebanyak RM20 juta "wang ehsan" diberikan kepada Kelantan yang akan dibayar pada Mac ini, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Beliau juga menjelaskan Kerajaan Pusat tidak dapat menyerahkan sepenuhnya RM20 juta itu untuk ditadbir sendiri oleh Kerajaan Kelantan kerana khuatir "wang ehsan" itu akan di"SALAH GUNA" bagi tujuan lain.

Katanya wang itu akan dimanfaatkan dengan "TELUS" bagi membantu rakyat Kelantan meningkatkan tahap pendidikan, membasmi kemiskinan dan keperluan lain yang difikir perlu oleh satu Jawatankuasa Khas.
Sambung balik tengok gambar...
Ni projek Kerajaan Malaysia...
Nampak tak tarikh mula projek bila..?

Tarikh Mula: 1hb Dis.2008... Tarikh Siap: 31hb Julai 2009

Apa cerita Tok Pa..?

Ulang balik "kata-kata hikmat" dari Tok Pa...
Beliau juga menjelaskan kerajaan Pusat tidak dapat menyerahkan sepenuhnya RM20 juta itu untuk ditadbir sendiri oleh Kerajaan Kelantan kerana khuatir "wang ehsan" itu akan di"SALAH GUNA" bagi tujuan lain.
Betul ke ayat Tok Pa tu..? kira-kiranya Kerajaan Pusat geng Tok Pa tu lagi TELUS la dari Kerajaan Negeri Kelantan ya Tok Pa..?

TELUS... sebab tu la Projek yang patutnya makan masa 6 bulan je tak siap-siap sampai sekarang... bukan setakat tak siap, PEMBINAAN PUN TAK MULA LAGI..! setakat pacak papan projek merata-rata, tulis besar-besar dekat papan projek "Kerajaan Malaysia", "1 Lagi Projek Pembangunan Oleh Kerajaan BN", anak Kontraktor Kelas "F" pun boleh buat...!!!

Oi Tok Pa..! Jambatan 2 lorong dekat Manek Urai yang BN janji masa Pilihanraya Kecil Manek Urai yang regenya lebih 7 juta apa cerita..?

Jambatan ke-2 Sultan Mohamad ke-IV apa cerita..?

Duit Katering supplier gerai makan yang dok jamu orang ramai masa PM Murujib datang Kota Bharu dekat Kompleks Sekolah bulan Ogos tahun lepas tak sampai RM300,000 apa cerita..?

Bila nak bayar..?
Oi Tok Pa..! kalau dengan peniaga 100% Melayu ahli dan penyokong UMNO tak sampai RM setengah juta pun tak boleh nak jelas sampai sekarang......

TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!

28 comments:

Anonymous said...

Masa tahun 1999 selepas PRU10, aku terserempak dengan si mamat Tok Pa ni Di Stesen Bas jln Duta. Masa tu dia kalah dalam PRU. Kesian aku tengok simamat ni. Banyak gerombolan umnongok menyisih dia. Masa tak berkuasa semua rakan menybuang dia. Tapi si mangkuk hanyun ni tak nak belajar dari kesilapan. Tak mahu muhasabah diri.

Bila dia ada kuasa dia berlaku khianat semula pada rakyat. Dia ingat dia ni manusia bersih. Pemimpin umno macam ni memang tak tahu nak bertaubat. Kita tengok pula pada PRU akan datang, lepas ni bukan setakat rakyat Kelantan saja akan ludah dia, tapi kalau aku terserempak semula dengan dia akan aku tarbiyah dia habis-habisan.

matkambing said...

hancur malaysia kalau semua pemimpin umno perangai begini!

Anonymous said...

hahahaha...!!

umno bergantung kepada lobang jubur saifool sebagai talian hayat umno...

UMNO - UNITED MELIWAT NATIONAL ORGASM

JEBAT MENGKUDA said...

Dari menteri hinggalah pecacai kampung..orang BN Umngok..sentiasa anggap rakyat Malaysia ni BODOH..lulus darjah DUA sekolah rendah zaman P Ramlee..depa tak sedar yang depa tu PAK PANDIR...

Malau dicari di hutan belantara
Balak papan di Tasek Simen
Kalau nak stabil ekonomi negara
Tolak ke jamban kerajaan Bee End

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

tokpa hero rakyat kelantan!!

Anonymous said...

"Beliau juga menjelaskan kerajaan Pusat tidak dapat menyerahkan sepenuhnya RM20 juta itu untuk ditadbir sendiri oleh Kerajaan Kelantan kerana khuatir "wang ehsan" itu akan di"SALAH GUNA" bagi tujuan lain."

Ooo ni maknanya UMNOk/BeeNd kerajaan lebih telus uruskan wang rakyat la... Boleh jalan laaa.. Kenapa Tok Pa beria-ia sgt Wang Ehsan tu sebab dah lama tak dapat perintah Kelantan tak de sumber "MASYUK" dalam poketla sooo.. inilah masanya nak "BALUN" wang ehsan tu cukup-cukup eh... sudah-sudahla UMNOk/BeeNd bau busuk ko memang menusuk ke hidunglaaa..

LanaBulu said...

Pi tanyalah dgn peneroka yg bawak kes kemahkamah tu..sapa dia ni sebenarnya...
malang masih ramai yg buta..

Anonymous said...

TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!TAK PAYAH NAK SEMBANG PASAL "WANG EHSAN" LAAAAAA...!!!

HANCING MACAM SIAL...!!! PENGKHIANAT...!!!

Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!

Din Kajang said...

Siapa Tok Pa? Aku tak kenal pun

Tok Pa dok di Kelantan? Sapa kata dia dok di Kelantan, dia banyak dok di KL la.

Tok Pa pejuang Kelantan? Porahhh, Pengkhianat lagi ada. Kalau dia ni orang Kelantan, dia mesti berjuang utk dapatkan balik Wang Royalti dan bukan berjuang bermati-matian utk tidak dapat kannya.

Tok Pa seorang yang bijaksana? Porahhhh, pemimpin yang betol bodoh bebal la macam tu.

Anonymous said...

persoalan sy, kenapakah project ini tertangguh..adakah berlaku penyelewengan? atau adakah ia ditunda memberi laluan wang kerajaan kepd perkara2 yg lebih penting ketika itu kerana musim kegawatan pada tahun 2008?

seingat sy pada tahun 2008, government stop spending for certain project dan lebih menumpukan perbelanjaan isi rumah dgn menyalurkan pakej2 rangsangan yg boleh mengembalikan perbelanjaan isi rumah..

sy harap saudara sudah mengambil kira faktor ini atau perkara sebenar tertangguhnya project ini sblm menulis artikel ini..

from anti-firaun2..

AzamDean said...

hah! inilah wang ehsan!

FaridShah said...

puak2 ni memang buat projek 'PAPAN-TANDA PROJEK' saja..!

"..kerana khuatir 'wang ehsan' itu TIDAK akan di'SALAH GUNA' bagi tujuan lain." -TokPaa, Kelate.

'Pegi Jahanam umNO'

Anonymous said...

ape kemajuan yg di bw kt JELI w'pn dh lm di pgg oleh stopa mamat?

awe oh awe said...

nak ngoyak cam no....2008 tu kan PRU-12....wang Ehse tu dah di kebas utk kempen puak2 Umno. Budget buat sekolahpun di sapunya. Maka yang tinggal papan tande aje...itupun dipacak utk menyejukkanan mate aje...konon2 Umno buat pembangunan lah....ha..ha..ha...

Anonymous said...

1.sokong!kita lantik ariffahmi pulak ganti tok pa!!
2.Kek sebijik Rm300.00!!!

Anonymous said...

lubang jubor sepool pun bukan DSAI tarok tp Papagomo yg tarok...ha...ha...ha...

Anonymous said...

anon 2.00pm pencacai dah xde point...itu kes dah settle la bai...ni cter projek x siap2...ha...ha...ha... bengong tahap stopa mamat dan murujib la ko ni, bacul mcm muhyidin dgn mamak kutty chedet....mangkuk 2 ekor tu takut dgn Lee Ikan Yu...ha...ha..ha...org umno memang bengong dan bacullll.....mana anak lenggong ?? lama aku x baca staement dia yg penuh dgn fakta yang sahih....ha...ha...ha...

Anonymous said...

org umngok tak abih2 dgan cerita lama
nk buat camner lapuk2
sh takder point org umngok nie
kes liwat anwar pon kes 1998 dulu
upgrade skit jer
boring aku dgr org umngok ckp benda sama

cencalok said...

yang kutuk2 UMNO ni la sebenarnya yang macam hanjing, puki mak la korang yang maki2 ni, tak ingat agama, tak ingat bangsa ke...ke ko nak cina kapir laknat tu perintah dulu.die dah tipu org melayu secara senyap baru ko nak jilat kahak ko balik... bodoh punye melayu mcm korang ni...

AzamDean said...

haha cencalok..ko cakap pasal diri ko ke?? UMNO pun geng ngn MCA...
DAP multiracial..
BN multilateral

Anonymous said...

tu dia....pendekar cencalok dari melaka dh sampai.....cina tipu secara senyap??? tu melayu tipu ko terang2 ko x sedar lg ke.... dalam PR pun ada org politik melayu...bukan umno jer ade....ha..ha...ha...bikin malu org melaka la ko ni bai...patut ler melaka diperintah oleh perasuah nbr wahid dlm umno...dah kantol pun masih x malu nak terus memerintah....ape la malang org melaka....ha...ha...ha...berani berubah???? ke nak terus jd bacul seumur idup??? ha...ha...ha...

dewatawanberapi said...

orang2 pas semuanya BODOHHHHHHHH...

AzamDean said...

kenalan aku orang UMNO..kebanyakannya bodoh2 belaka..terutama yang puteri UMNO..

Anonymous said...

orang PAS memang BODOH nak makan rasuah...ha...ha...ha...dari dulu belajar tp x pandai2. cuma la ni ade ler dua tiga kerat yg belajar dgn org umno...dan nampaknya diaorang semakin bijak mcm org umno...ha...ha...ha...

storm62 said...

Nafas terakhir melayu2 umno tergantung dilobang najis sialfool....kah kah kah....apa punya manusia tu?

Anonymous said...

aku cadangkan tokpa guna wang ehsan tu beli alat besarkan zakar... untuk ahli2 ameno.. amacam ok tak idea aku ni... hahaha

amigos said...

aku sebenaq nya tersesat masuk blog yg buat cite guna kepala lutut. But anyway.....PAS ckp royalti utk rakyat tp bila dah bg kata macam lain plak. Duit yg disalurkan terus kepada rakyat x betul pd pandangan org pas. X masuk poket sendiri la tu. Kerajaan dah buat jk and siap jemput org PAS jd ahli panel utk pastikan wang di bagi terus pd rakyat tp ditolak. Sebenaqnya bukan utk rakyat tp utk .....lu pikiaq la sendiri. Last but not least......more malay & islam are fed-up with u guys (PAS)

Anonymous said...

Tuan Besar Tanah Kedaung Amigos mangkuk ayun alias dungu... oleh kerana kecetekan akal ko nak bezakan royalty dengan wang ehsan aku bagi ko perumpamaan ini.

KO kawin dengan bakal isteri ko dengan wang hantaran sebanyak RM20,000 hinggit dengan harapan sebidang pantek untuk kau tutuh tapi bila kawin kau hanya dapat lobang jubur je. Bebulu tak ko? Musti kau terasa hak kau sebagai seorang lelaki dicabul kan?. Hah..amacam ada paham tak?

Pas cakap pasal royalty tapi yang dapat wang ehsan. pengalaman sewaktu umnok bergabung dengan PAS dulu cukup sudah dijadikan sempadan nikan pulak nak jadi salahsatu ahli jk untuk pastikan wang ehsan diagih-agihkan? Bakal kena belit la dengan umnok babi. Samala perumpamaan aku untuk ko diatas...seminggu ko kawin ko dapat tutuh je lobang jubur bini ko..ko bengang tak dapat pantek dia...marah..bini ko pujuk pas tu kena lagi..pujuk lagi ko nak ke? Orang bangang macam ko je yang nak.

Bahasa dan perumpamaan aku memang kasar tapi aku rasa ayat ni je yang paling sesuai aku guna berdasarkan hujah kau diatas dan buat pencacai umnok yang bangang seterusnya.