"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 05, 2010

Lebih 75% Setuju Khalid Samad Telah Dizalimi JK Disiplin PAS

Reactions: 

Dari poll Malaysiawaves setakat ini, pembaca2 Malaysiawaves rata2 setuju bahawa Khalid Samad telah dizalimi JK Disiplin PAS.

Ini setelah penerangan yang diberikan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man sendiri dalam blognya. Penerangan beliau nampaknya tidak memberi kesan kepada pembaca-pembaca Malaysiawaves yang rata-rata membuat kesimpulan bahawa Tuan Ibrahm serta JK Disiplinnya telah menzalimi Khalid Samad.

Saya pada mulanya tidak menjangka keputusan akan berada di tahap lebih dari 75%. Saya menyangka perkataan “menzalimi” itu mungkin akan dilihat sebagai terlalu keras. Atas sebab itu, saya mengjangkan keputusan poll kali ini adalah dalam julat 50% bersetuju.

Saya merasakan kalau saya menggunakan perkataan “Tidak Adil” barulah keputusan “BERSETUJU” itu akan mencecah 80%.

Namun, jelas tindakan JK Disiplin pimpinan Tuan Ibrahim adalah satu bentuk kezaliman mengikut pandangan rata-rata ahli dan penyokong PAS serta Pakatan Rakyat. Jelas, hujah yang dibentang Tuan Ibrahim amat lemah dan tidak mampu menghalang pandangan ini dari merebak.

Ertinya, mengikut pandangan ramai, Tuan Ibrahim telah melakukan kezaliman. Saya menasihatkan kepada Tuan Ibrahim untuk bertaubat nasuha segera dan meminta maaf dari Khalid Samad kerana doa orang yang dizalimi tidak ditolak Allah SWT.

Selepas ini tiada siapa yang boleh menuduh hanya Tulang Besi sahaja yang mengatakan Khalid Samad dizalimi. Jelas, Tulang Besi tidak berkeseorangan.

Tulang Besi

p/s - Poll ini masih berjalan namun biasanya di akhir poll keputusan tidak akan lari jauh dari apa yang ada sekarang (mengikut pengalaman poll yang lepas2).

11 comments:

Anak Lenggong said...

MEMANG LA BANYAK YANG NYOKONG SEBAB PENGUNJUNGNYA PUAK ERDOGAN SEPERTI KO..BANGANG PUNYA OLANG..TU PUN TAK TAU KE

Kasturi said...

Apa dok merapu, hukuman tu bukan untuk diundi, Orang macam hampa memangla tak sokong. Jangan la dok jadi perosak. Salah satu blog yang dikatakan celaka.

Anonymous said...

Apakah agaknya komen yang akan dikeluarkan oleh Presiden PAS serta seluruh pemimpin PAS berkenaan permintaan terbaru daripada Nik Aziz untuk "menamatkan sengketa" sejak 50 tahun yang lampau dengan UMNO.

Tiba-tiba saja kenyataan yang diluar dugaan sama sekali boleh terkeluar dari bibir Mursyidul Am PAS itu. Beliau mahu PAS dan UMNO duduk semeja berbincang bagi menyelesaikan isu-isu berbangkit yang menyentuh agama Islam.

Dulu Nik Aziz kata sampai bila-bila selagi beliau masih hidup memang PAS tak mahu bekerjasama dalam apa-apa hal sekalipun dengan UMNO. Dulu Datuk Seri Hadi dan YB Ustaz Nasha buat cadangan 'kerajaan perpaduan' dengan UMNO, namun telah ditolak Nik Aziz mentah-mentah.

Entah apa tiba-tiba saja, kebetulan pula masa sekarang ini prosiding di Mahkamah bagi perbicaraan kes liwat Anwar sedang berjalan... pasti satu usaha untuk mengalih perhatian rakyat kepada perkara yang lain.

Awang Dogol said...

Woi si Bangang TB,

Baru 4-5 kerat yag sokong hang dah melompat macam monyet kata hang dah dapat sokongan.

kah...kah...kah....BANGANG..BANGANG

Berapa juta lagi yang tak sokong hang ..hang dah perasan...

Betoi2 la BANGANG puak REFORMIS ni..

Anonymous said...

Apa la punya bodo pengikot PAS ni,
tulang babi nya blog jadi ukuran..heee..heee
Ko tau ke poll tu telus ke idak nya..heee..pastu yg gi blog tulang babi hanya la orang2 yg sewaktu dengan nya sahaja, macamna plak bagi ahli PAS yg x melayari internet? Adakah bilangan nya kurang dari mereka yg memberi poll kat blog tulang babi tu??

Anonymous said...

Awang Dogol maknanya Kepala Bana. Sebab tu hang dok komen kat sini macam orang gila babi. Hang ni tak da kerja ka? Pilah cari kerja kat umno tu. Aku kesian tengok hang disini siang malam dok komen dok nak sokong umno. Tapi kami semua di sini dah tak boleh turning over lagi oleh umno. Mati hidup balik pun kami takkan percaya pada umno, sebab kami di sini dah banyak kali kena tipu oleh pemimpin umno.

Aku rasa lebih baik hang pi mengaji Quran dulu dari hang dok buang masa kat sini, pasal aku tengok hang punya komen di sini taraf budak tadika. Lebih baik hang pi merapu kat bolg Parpukari yang sedarjat dengan hang tu, pasal di sini pencacai umno dipandang hina pasal otak mereka penuh dengan Najis Kumbahan.

Awang Dogol said...

kah...kah...kah...
Bangang....Bangang...

Ini Tong Busuk (TB) sudah syok sendiri....dia terperasan dah.
Baru sekok dua ekok sokong dia perasan semua orang sokong dia....ha...ha...ha...

Aku rasa kalau dia tanding pemilihan....lenyap terus wang pertaruhan dia ni...sekok dua ekok ja yang sokong.

BANGANG...BANGANG PUNYA TONG BUSUK.

Awang Dogol said...

BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...BANGANG...
AKU DAH JADI BANGAAAAAANG!!!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...
AKU BANGANG!...

AKU BANGANG!...AKU BANGANG!...AKU ANAK HARAM LAH BANGANG!

Anonymous said...

sedih..sedih..aku melihat gelagat mereka yang di katakan penyokong PR ni, asyik -asyik menghentam sesama sendiri, alangkah baiknya senjata yang di hunus tu di halakan kepada pihak yang lagi satu tu,macam mana nak menang pilihanraya kalau asyik nak bertumbuk sesama sendiri.

Anonymous said...

Aduka Taruna telah menyatakan didalam blog beliau bahawa beliau telah di juburi semasa dalam tahan lokap(LIWAT).Beliau juga telah menyatakan bahawa beliau tidak dapat membuang air besar(BERAK) selama 4 hari selepas kejadian itu.Beliau juga telah menyatakan seramai 4 org lelaki ganas telah mejuburi jubur beliau.Kesian...kesian...Lain kali jgn main2 dgn agama kalau dah memang jahil...

DinRoti said...

Bagi tahu AT, suruh dia jangan berak dan mandi...nanti barang kes hilang. Kalau boleh jubur tu sumbat dengan penutup botol jangan kasi leleh.

Nanti kita cadangkan sama doktor yang rawat si epol tu periksa dan buat DNA...jadi baru kita boleh kenal siapa anggota yg telah menjuburi si AT.

Buat muka cool aje AT mcm si epol tu.