"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 19, 2010

Pemuda MCA Protes Hudud

Reactions: 
Nota Editor: Dalam sebuk-sebuk orang dalam PAS dan luar PAS maki DAP, suka saya bawakan sebuah laporan Pemuda MCA protes Hudud. Harap ada orang UMNO yang komen benda ni.
And here is the rest of it.

120 comments:

Anonymous said...

alahai..
1.masalahnya parti mana dulu yang dok jaja dan juai nak tubuh sebuah negara islam!!
2.Parti mana yang dok kempen dulu!dok pungut derma untuk laksanakan hukum hudud!!dapat duit berkarung!dapat baghanggg mass berjuta!!perjuangan entah kemana!!
3.Parti mana!dulu!!yang dok bandingkan dengan perjuangan ustaz ibrahim libya!!nak tubuhkan sebuah negara islam!!Aruah ustaz ibrahim libya!kalau ada lani!bukan berjihad tentang umno!!dia jihad tentang puak pas pulak agaknya!!!!4.Mana slogan dulu!mana perjuangan dulu!mana hukum hudud!mana slogan membangun bersama islam!mana perjuangan untuk tubuhkan sebuah negara islam!dah humban kelaut ka!!posterpun dah makan anai-anai la tu!!
5.Awatt!la ni!!kalpal singh dah bagi ka!nak tubuhkan sebuah negara islam!!
6.Awattt!guan engg!dah layak kah!jadi khalifah Islam!!
7.Hangpa ingat puak kapiaq ni!bodooo macam hangpa ka!!
8.Kena cucuk idunggg memanjanggg puak hangpa ni!!!

Anonymous said...

anon 7.22, eh berapa bnyk soal daaa... hahahaha.. macam bagus..

mankeldai said...

anon 7.22am, kamu memang baghal!

omaq said...

hahaha...mana awang dogoi...pencacai dan penjilat pungkoq 1najib.mai la bagi komen bodoh bangang hang tu.....aku tau nanti dia komen apa...kununnya hudud tu undang2 dah lapuk...hahaha...xpun dia mulale melalut tak tentu pasal...hahaha...

MCA ni memang puak2 chaunanist...anti kerajaan Islam,anti melayu,chauvanist,tapi pasai depa bersekongkol ngan umnongok mana puak umnongok nak highlight.tapi nak cakap apa...umnongok pun anti hudud gak...sama la tu....

matgeram said...

bila orang umno nak duit depa pi berlutut pada mca!

Anonymous said...

alahai..
1.puak umno!biaqpi la kat depa!!depa jahilll!!!
2.Yang puak pas!dok ikut umno buat apa!!ikut jahilll sama!!!
3.Dulu dok telan ayaq lioq!tenguk puak umno pakai merc.itam berkilat!rumah besaq!bini besaq!!
4.la ni!ada peluanggg!ghembatttt semua!!
5.Yang bodooo sapa!!yang baghall sapa!!yang dok pangkah la!!!

Anonymous said...

MCA sudah melampau berani protes hudud. Kita sokong PAS, laksanakan hudud.Kapir2 di Malaysia tak boleh dikecualikan. Mesti dihudu juga seprti di Arab Saudi.

DAP sokong hudud?

Anonymous said...

...tolak hukum hudud sebab nak jaga keluhuran perlembagaan... HUKUM ALLAH dgn PERLEMBAGAAN mana lebih tinggi woi!!! banghal la apek MCA ni...ni sume UMNgOk yg ajar la... 50 tahun merintah, tarbiyah islamiah hancus... BeeNd bawak ajaran sesat DULU, KINI, SLAMANYA

lingamdanyoni said...

orang bukan islam telah memahami apa itu hukum hudud setelah diterangkan oleh pas tetapi tidak mca dan umno.

lupe ke??? Langkah mayat Kapal sink dahulu...... said...

kah.. kah.. kah.. MCA menolak hukum hudud tajaan hamPAS je. Nak bising2 pun xgune, berani ke Tok Gundu tu isytihar nak laksanakan hudud depan DAPig?? UMNO x perlu bising2, laksanakan hukum ini sedikit demi sedikit, tgk skrang hukum rotan kepada pesalah meminum arak & pelaku zina dah dilaksanakan walaupun tidak dilakukan dalam kapasiti hudud sebenar. Tetapi yg penting IANYA DILAKSANAKAN!!!!

Nk harap kerajaan hamPAS Kelate & Trengganu (sesuatu ketika dulu) laksanakan undang2 hudud, hanya retorik semata2. 2 negeri tersebut pun BOLEH BERBEZA UNDANG2 HUDUD yg kononnya diambik sepenuhnya dari undang2 hudud Islam. Ape crite tu????

kah... kah... kah....

nu_Ox3r said...

hbs dah.menyalak dah geng umngok kata mca protes hudud pas,bkn hudud islam.habislah.hehe.sebenarnya yg umngok sendri pn takut ngn hudud.klu x KJ pn xla kata umngok xkn wat hudud smpi bila2.
sapa yg saman negeri kelantan bilamana mereka ingin laksanakan hudud?jawab tu saja.dpt jwb soklan tu,bru leh smbg bro umngok..

ade 2 versi hudud hamPAS?? blajar dari mane??? said...

Errr... sape yg pernah kata hamPas sanggup menunggu 30 tahun lagi untuk semua pihak sedia menerima hukum hudud kerana parti itu tidak mahu memaksa sekutu pembangkangnya.

Err... ade sorang lagi pemimpin cakap (cari sendiri la!!!), hudud bukan keutamaan kepada pakatan pembangkang sebaliknya yang harus ditekankan ialah aspek keamanan dan keadilan kepada rakyat.

Kah... kah... kah... penyokong nak hudud, pemimpin pula berdolak dalih.

Kah.. kah... kah... akhirnye wat hari Hududlullah je la.

Kah.. kah.. kah... Bile nak jemput Lim Guan Eng rasmi hari Hududlullah???? Kah... kah... kah...

nu_Ox3r said...

UMNGOK-anti Islam
MCA-anti Islam
MIC-Anti Islam
parti komponen Bn yg len-anti Islam

PAS-Parti Islam
PKR-menyokong hudud
DAP-anti Islam

lihat.mCA,mIC xperlu nak lawan hudud sbb UMNGOK sendirir dah anti Islam.mereka xperlu vokal utk menentang Islam sbb org Islam,Melayu iaitu UMNGOK sendiri dah anti Islam.dan xpelik jika PAS,PKR bertelagah dengn DAP isu negara Islam,hudud.dari situ kita kenapa xsebulunya PR tapi PAS,PKR berani dari umngok.

Tok Gundu cakap nk laksana HUDUD depan Kapal Sink???? said...

kah.. kah... kah... budak bernama nu_Ox3r dh menyalak dah. Sape yg saman negeri Kelate bilamana mereka ingin laksanakan hudud?? kah.. kah.. kah... orang tu dh masuk PKR la NuOx ( mcm ANUaww lak..) kah.. kah.. kah...

nu_Ox3r said...

jenuh org umngok nak ubah fakta plak.kah3.bnda ni akan jadi mudah klu umngok sndri skg hudud.ni duk kata pas olok2 perjuang hudud.nak tgk olok2 jom la sama2 wat hudud.ni duk khalwat dlm gelap isu UG.jom kita khalwat sama2 isu hudud.ada berani?

nu_Ox3r said...

umngok la saman.ha bkn negeri kelantan tapi negeri terengganu mse PAS pegang

Di dada Kapal Sink ade BULAN... wauwauwau.. eh Kapal BULAN... said...

kah... kah... kah... NuOx kata PKR menyokong hudud??? kah.. kah.. kah... ape buktinye???

kalu setakat nk kate si ANUaww pernah berkata begitu, siapa audiennya??? Ade Kapal Sink ngan Lim Kit Siang x??? Zaid anak Berahim tu nak hudud ala hamPAS x???

Kah.. kah.. kah... rupenye pencacai hamPAS ni byk syok sendiri je. Kah.. kah.. kah...

omaq said...

woi 'lupe ke'...
hang ni memang mudah lupa pun...macam gak mamak mahathir idola hampa tu...kelantan dah lulus undang2 hudud tau...tapi mahafiraun mahadet kata apa....hang lupa ka...KALAU KELANTAN TERUSKAN TINDAKAN LAKSANAKAN HUDUD PUSAT NAK AMEK TINDAKAN...lepas tu soh kelantan tubuh polis sendiri dan mahkamah sendiri....apa punya bangang la umngok ni....macam baghal....baik keluaqkan kelantan dari malaysia saja kalau macam tu....
Terengganu pun masa PAS perintah dah lulus hukum hudud tapi bila mai Idris 'NATANG' dah tukar balik...'lupe ke' ni pun memang lembam macam awang dogoi gak....opsss sori aku lupa mmg pencacai2 umngok ni semua bodo tahap gaban...kalau tak depa tak jilat juboq puak tu la....hahaha...

Yang hang kata berbeza tu tang mana wahai 'Lupe ke' yang meroyan...cakap jangan ikut pungkoq macam al malikul sembab tu...bagi la fakta bang....hahaha....

Anonymous said...

Tak dengar plak pemuda UMNGOK menyalak pasal hal nie ek?

-madir-

DAPig setuju nk hudud??... mimpi saje la said...

kah.. kah... kah... sape yg membawa writ saman tu ke mahkamah??? Org tu dh nk tarik blk writ saman tu ke?? Kah.. kah... kah... ooo, org tu mabuk byk sgt kot.

Kah.. kah.. kah...

DAPig benar2 mahukan HUDUD hamPAS???? said...

kah.. kah.. kah.. omaq pun terlupe gak ke??? Kalu kerajaan hamPAS di pihak yg benar, kenape nk takut mahathir?? Ko takut mahathir ke takutkan ALLAH??? Kah... kah... kah.... alasan semata2.

X berani, cakap je x berani... kalu Tok Gundu btul2 nk wat, rakyat tentu akan membelanya, termasuk le Kapal Sink, Lim Guan Eng, Lim Kit SiangMalam, ANUaww.... kah.. kah.. kah... Tok Gundu takut kat sape???

Kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

woi 'tok gundu'...

korang ni mmg buta sejarah...Omar Al Khattab pun mase die jahiliah tentang Islam tapi setelah die tau tentang kecantikan Islam die memeluk Islam.bukan setakat itu je hinggakan die jadi khalifah Islam tau...

Kalau Zaid Ibrahim dulu tentang hudud tapi selepas die ditarbiahkan oleh TGNA dan die dah sedar dan insaf tentang kecantikan hukuman Islam tu die terus berhijrah....kau tu yang masih jahiliyah zulmat lagi....tapi aku tetap doakan semoga satu hari nanti Allah akan berikan kau hidayah dan menjadi orang2 yang beriman....amin....

Kelate lain.. ehh.ehh.. Terengganu pun lain???? said...

kah.. kah.. kah...

Perbezaan Hukum Hudud PAS di Terengganu dan Kelantan
1) Hukum Hudud di Kelantan tiada Hukum Bughoh (penderhaka kepada kerajaan) tetapi di Terengganu ada Hukum Bughoh.

2) Hukum hudud sepatutnya dikenakan kepada orang Islam dan bukan Islam. Tetapi di dalam Hudud PAS Kelantan dan Terengganu, hanya dikenakan kepada orang Islam sahaja seperti mengenai zina.

3)Hukum baligh mengikut kaedah feqah, perempuan berumur 9 tahun dan lelaki berumur 15 tahun. Tetapi di dalam hukum hudud PAS Kelantan dan Terengganu, umur baligh yang ditetapkan terhadap lelaki dan perempuan ialah 18 tahun.

4)Tiada hukum mengenai liwat yang disebut didalam hudud PAS Terengganu tetapi ada di dalam Hukum Hudud PAS Kelantan.

5)Di dalam mukasurat 32, Hukum Hudud Kelantan membenarkan suami untuk meliwat isteri.
Membenarkan sesiapa sahaja untuk dilantik sebagai hakim sekalipun tidak mempunyai kelayakan di dalam perundangan syariah.

Kah.. kah.. kah... sape le yg buat undg2 HUDUD hamPAS ni, boleh berbeza2 pulok... kah.. kah.. kah..

ANUawww nk HUDUD??? said...

kah.. kah.. kha... anon 9:32am buat lawak pulok...

Zaid Ibrahim ditarbiahkan oleh TGNA dan die dah sedar dan insaf????
Kalu dia tu dh insaf nape pilih PKR sebagai wadah perjuangan?? Nape x pilih parti hamPAS je??? Kah.. kah.. kah...

Zaid dah berubah, tp writ saman tetap x ditarik pun, berubah cmner tu??? berubah nk rasa bontot lak ke cm ANUawww.... kah.. kah.. kah..

nu_Ox3r said...

leh bg x kat mne ko dpt sumber hudud kelantan n terengganu tu.nk gak bca.boleh?

setahu aku hudud mmg utk org Islam je.

ragu2 ak dgn fakta mu wahai anonymous yg xbernama,asik tkr nick saja.wat la satu akaun blogger klu dh sangap sgt nk komen.boleh?

nu_Ox3r said...

kita nak laksana kan hudud dia perleceh.kot2 la skg nak laksanakan pn jadliah,ni kutuk lagi.kata melayu islam.ingat,kalau hidup alim,penuh amalan,xmasuk syurga kalau xskg hukum hudud.ni bkn aku kata,klu rajin2 dgr ustaz2 ceramah.nanti mu kata ustaz pas yg memandai2.ad akal guna.klu andaikata kita mati,hudud xterlaksana pn,biar ad rasa dalam hati kita menyokong,kita selamat.

ni jgn kata nk sokong,dikutuk lagi adlah,jgn mat memain2.

omaq said...

lar...'DA Pig'....hang ni cakap ikut pungkoq gak ka....hahaha....hang tau dak konsep federalisma....hang kena belajaq sains politik la....kena belajaq sistem kerajaan malaysia ni...hang kena khatam dulu sistem negara kita....kalau tak jangan dok menyebok pasal ni....

mahafiraun cakap tu dia dah dapat nasihat dari penasihat yahudi dia...aku takyah nak buang masa nak ajaq hang la...hang pi tanya pakar2 undang2 apa akan berlaku kalau kelantan laksanakan juga hukum hudud selepas mamak mandaliar tu cakap camtu....tapi hang jangan tanya profesor kangkung macam attori tu...or Dr shit rais yatim tu...pasai diapun tak ikut thesis kajian dia sendiri....

pi belajaq bagi khatam dulu....DA Pig no.....

Hudud hanya di Kelantan??? Penang bile nk wat draf??? said...

kah.. kah.. kah... NuOx pencacai ANUaww, nape nk bising2 bile aku suke tukar nickname?? bising le pade org hanya gune nama anon tu je. Kah.. kah.. kah..

Kan ke penyokong Pakatan Runtuh tu pandai 'semua2nye' pandai2, cari le sendiri mengenai hukum hudud sebenar dan bandingkan dengan hukum hukum ciptaan hamPAS.

xmau komen pasal perbebezaan ketara hukum hudud hamPAS kelate & terengganu ke??? Tak reti nk cari sumber??? kah.. kah.. kah....

Komen berdegar2 tapi fakta2 langsung xtau.... kah.. kah.. kah....

Pakatan Runtuh nk hukum HUDUD??? said...

kah.. kah.. kah.. pandai pula pakcik omaq sebut pasal federalisma. Kalu Pakatan Runtuh jagi kerajaan, hamPAS boleh laksana HUDUD ke??? kah.. kah... kah...

cakap dgn pencacai kepala lutut ni susah betul... kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

asal laksanakan hukum islam je kaitkan ngan hudud..apekah sempit nye pemikiran org2 pas ni..hudud=islam..ni la modal politk nik ajis spy terus berkuasa, puak yg taksub, terus diperbodohkan, mcm firaun2 kecil kat sini la..hahah

hudud tu salah satu cabang negara islam, but bagaimane yg lain2 cabang tu? takde kat malaysia skrg ke? ko susah ke nak ke masjid, nak smyg, ade sapa2 larang?..susah sgt ke nak dpatkan ilmu islam kat malaysia ni, sape larang..ape negara ni tak cukup aman ke utk rakyat nye hidup aman dan tenteram?

PAS tulih hukum hudud? berpangkalkan fatwa nik ajis dijadikan "hadis" utk draft hukum hudud tu baik takyah!..

sempit betul la korg ni wahai firaun2 kecil..

Anonymous said...

MCA dan Liow Tiong Lai dah tak boleh pakai lagi...baik masuk rumah urut atau sauna panas.

Anonymous said...

alahai..
1.Hangpa tak tenguk tv!ghayaa cina hari tu!!
2.Guang engg!teong lai!tsu kun!!dok semeja!!makan limau!bincang!sambil jeling kat mansor pkr!!
3.Tau depa kata apa kat mansor PKR!awatt la bodooo sangat mamat melayu sekoq ni!!
4.DEpa dok semeja!bincang!macammana nak taghiiiiikkk idung puak melayu macam mansor la!!!
5.Tak sedaq lagi!!!!

JEBAT MENGKUDA said...

Hampa yang berak merata jalan kat Penang..lebih 50 tahun..kampung, kedai dan tanah Melayu habis tergadai kat MCA dan Gerakan..nak bising2..salahkan orang..hampa Umngok yang rogol anak dara orang..bila dah bunting..BISING..nak cari PAK SANGGUP pulak..boleh belahlah..Umngok pembohong ooooiiii

Jebat Kude xreti nk komen hukum hudud said...

kah.. kah.. kah.. jebat 'MAIN' kuda, Kelate hamPAS perintah 20 tahun pun dh ade cerita bayi dibuang dan dibakar. Hebat tul pemuda2 dan anak dara negeri Kelate ye. Pandai wat anak, tp Tok Gundu lupe nk tarbiah elok2 supaya jgn berzina pada rakyat Kelate ke???

Kah.. kah.. kah...

Awang Dogol said...

Weiiii...bangang,

Walaupun dalam manifesto kita tak dak sebut pasai hudud...tapi kita orang akan tarbiah dia orang pelan2 tau. Kita pun ada alim ulamak bukan hampa saja.

Woiiiii bangang,
Nabipun nak tarbiah orang2 macam tu ambik masa tau....bertahun2 lamanya. Hampa kena paham la. Lagipun apa takut, undang2 kat Malaysia ni dah sebut, agama islam adalah agama resmi, juga, selagi agong dan pM orang islam apa nak di takutkan.

Weiii...bangang,
Kita orang dah perintah dah lebih 50 tahun la....lihat la...agama islam makin kukuh...sekarang bank islam dah ada...universiti islam dah ada...apa lagi yang kau takutkan. Pelan2 la brother....itupun tak paham ka?
Kau orang takkan tak tau..."mau masak apa2pun biaq pelan2...hati2...baru la makanan tu sedap...baru la orang lain mau rasa sama"

Haiii....+bangang...+bangang

Anonymous said...

Jgn permainkan hukum allah. Hukum hudud d turunkan adalah utk semua hambanya x kira kafir ataupun Islam. dia lebih maha mengetahui d atas apa yg d ciptanya.Si kafir semestinya akan menolak hudud kerana mrk itu musuh islam. Si Islam! mengapa mesti menentang?? mengapa memberi ugutan pabila ada yg ingin melaksanakannya.Tidakkah kita lupa apa ugutan pusat kpd k'tan pabila negeri ingin melaksanakannya. tidakkah kita lupa apa tindakan pusat kpd tggu pabila negeri ingin melaksanakannya. Siapa yg duduk d pusat? Kaum kafirkah? kalau islam mengapa d tentang? mengapa tdk d beri peluang perlaksanaan hudud d kedua2 negeri itu? bukankah itu masa terbaik utk menilai keberkesanan hukum hudud? bukankah itu masa terbaik utk menzahirkan kebaikan hudud itu kpn kaum kafir? jika benar si kafir masih berkeras dgn tentangan hududnya, biarlah si kafir dgn hukum civilnya dan si islam dgn hududnya, tetapi si islam jgnlan sesekali menentang, monolak, mempermainkan hukum yg telah d trnkan oleh allah s.w.t. krn ianya melibatkan akidah. fikirlah wahai saudara2ku, gunakanlah akal yg membezakan antara manusia dan binatang utk berfikir.hudud telah pun termaktub d dlm al quran. sebagai islam tiada apa lg alasan tiada apa lg ugutan, rintangan utk perlaksanaannya. salam.

Awang Dogol said...

Weiii brother Anon 12:21

Kita orang bukan tak mahu hukum Hudud la...kita mahu...tapi...relex la dulu.....banyak lagi rakyat kat malaysia ni yang tak faham pasai tu. Kita kalau boleh biar semua 0rang faham mengenai tu...baru la kita jalankan. kalau boleh semua rakyat malaysia faham dan tidak mempertikaikannya baru kita buat.

Satu lagi, hampa mesti ingat kita kat malaysia ni ada masyarakat majmuk....kena jaga hati depa jugak. Kita tak mau bila buat hukum tu...nanti...bangsa dan agama lain rasa cemas...dan bila ini berlaku...nanti keadaan jadi huru hara. Rakyat nak hiduppun tak senang.

Jadi, tak perlu nak tergesa2....lagipun hang apa takut....pemimpin yang ada sekarang nipun orang islam...raja yang memerintah yang adapun orang islam...agama resmi negara kita pun agama islam...So, tak perlu risau lah.

So, hang jangan jadi bangan macam puak Tong Busuk tu sudah lah.

"Bersabar itu kan separuh dpd iman"

Semua rakyat menyokong Pakatan Runtuh??? said...

Dey thamby anon 12:21pm, kalu btul hamPAS memperjuangkan negara Islam dan mahu laksanakan hukum hudud, wat saje la. Nape2 nak takut2 pula bile pemimpin BN pusat beri amaran. Takutkan manusia ke @ takutkan Allah?? Setakat cakap gune air liur boleh le anon thamby oooii... Tok Gundu dari dulu sampai skrang pun depan org kg kata nk hukum Hudud, depan Lim Kit Siang ngan Kapal Sink diam xde bahase.

Hanya pencacai macm ko je yg melalak siang malam nk hukum HUDUD ala hamPAS dilaksanakan. xyah suruh UMNO mulakan, ckp pada Tok Gundu N.ajis tu kuatkuasakan arini. Kata seluruh rakyat Malaysia menyokong Tok Gundu, kalu laksanakan hudud hamPAS tu, tentu ade yg snggup berguling tgh jln punye tahan trak FRU @ polis. Berani ke??? @ hanya pandai berkata2????

Kah..kah.. kah.. ckp pun xde guna la anon thamby oooiii....

Anonymous said...

utk kefahaman hudud perlasanaan d perlukan, mengapa semasa berpeluang tdk d zahirkan agar agar cepat kefahamannya d sebarkan? masyarakat majmuk bkn alasannya, hukum allah adalah hukum yg terbaik buat manusia. apakah kau berani menafikan hukum hudud bukan hukum terbaik utk segala umat manusia d muka bumi allah ini? jika tdk mengapa tdk d beri peluang perlaksanaannya d kedua negeri itu. Aku x fikir yg negara akan kucar kacir jika hudud itu d implimentasikan kkpd si islam jika si kafir masih menentangnya.Bersabar itu pd tempatnya, tdk pd hukum allah.

anak ktn said...

anon 12.47
aku rasa ko nei budak higussan. kalau kao x tahu apa yg d ugut oleh pusat adalah lbh baik ko diam saja. aku rasa pada masa itu ko nei masih bercawat lagi.

N.Ajis takutkan manusia???? said...

kah.. kah.. kah.. anak ktn, ape yg diugut oleh pusat?? Takut pada manusiakah?? kah.. kah.. kah.. anak ktn hingusan...

Awang Dogol said...

Weiii bangang Anon 12:56

Itu zaman TDM la...
Kenapa di zaman Pak Lah kau orang tak mohan balik?
Kenapa di zaman Najib ni kau orang tah terus mohon?

Apa salahnya mohon banyak kali pun? Apa...kau orang dan boring ka nak mintak?

Weiii....bangang,
Hampa ni aku tengok kan....betoi2 mangkok la....takkan sekali cuba dah putus asa....lembek terus. Mana perjuangan hampa selama ni...mana jihat hampa selama ni. Takkan nak berdoa aja.....bertawakkal aja.....usahapun tak nak?

Haiiii....+bangang...+bangang

din beranboi said...

hi... semua rakyat menyokong pakatan runtuh.
komen kau langsung tdk berilmu. kau nei layak d tong sampah atau d tong taikkan.

Anak Lenggong said...

Bila MCA kapiaq bercakap heboh laa si POji@Tagih Bontot bercerita..tapi masa king singh kata sekiranya nak tubuh negara islam dan kit siang kata penubuhan negara islam tiada didalam kamus pakatan ...semua penyokong PAS dok diam je..

Bila cina mengutuk islam - Nik ajis kata si kapiaq tu belum memahami islam..si penyokong dok ngangguk je..

Draf hudud sekarang ni dah disimpan didalam laci dok berabuk sebab benda ni akan dipaparkan bila dekat pilihanraya dan didalam ceramah dikawasan melayu je..kan sekarang ni dah jadi PAS4ALL.


Semua pengutuk PAS dahulu Nuar..Zaid dulu telah diampun kan oleh PAS dan diangkat sebagai pejuang sejati...kah kah kah..

SUDAH-SUDAH LAA..MEMANG DASAR PAS TU SUKA BERMUKA-MUKA DAN UGAMA HANYA DIPERJUANGKAN UNTUK KEPENTINGAN POLITIK PEMIMPIN SAHAJA DAN YANG SEDIH NYA PENYOKONG HANYA MENJADI UMPAMA BURUNG PUNGGOK ...

kah.. kah.. kah... said...

kah.. kah.. kah.. cakap je xde gune pencacai2 Pakatan Runtuh, suruh Tok Gundu N.ajis tu isytiharkan hukm HUDUD ala hamPAS akan dilaksanakan di seluruh Kelate mulai esok, kita tgk apa bentuk amaran dari pusat akan lakukan.... perang??? pulau??? darurat???

xkan pencacai2 kononnya 'hero2' pakatan runtuh takut untuk bermandi darah hanye kerna sekatan dari pusat untuk melaksanakan hukum. Hanye ckp2 kosong pencacai2 Pakatan Runtuh je yg kedengaran dlm blog ini, pemimpin hamPAS hanya mampu berdolak dalih. Memang sepanjang hidup pencacai2 Pakatan Runtuh kene kencing je dengan Tok Gundu. kah.. kah.. kah..

kah.. kah.. kah... said...

Hero2 Pakatan Runtuh takutkan UGUTAN PUSAT?????? kah.. kah.. kah..

pencacai kata mahu, pemimpin kata NANTI DULU said...

X jadi laksanakan HUKUM HUDUD pun xpe la... kita buat Hari Hududullah pula. Tp negeri Kelantan je yg sambut tau.... negeri lain x perlu, sbb depa x 'ISLE'. Yg ini byk fadilatnye... btul x Tok Gundu N.Ajis??????

Kah.. kah.. kah....

Anonymous said...

MCA kawan sama MIC....dua dua makan taik !! Apa erti Hudud pon depa tak paham. Janji yang makan rasuah kena potong...itu jer depa tau.

Potong mana sendiri juga mau tau juga, hudud utuk semua yang potong sahaja !!!

nk hudud Kelate ke, atau hudud Ganu... conpius2 said...

kah.. kah.. kah... anon 2:02pm. MCA ngan MIC mmg xphm ape itu hudud ala hamPAS, DAPig tu paham sgt ke?????

Nape Khalifah Lim Guan Eng x offer nk laksanakan hudud kat Penang tu???

Kah.. kah... kah...

Anonymous said...

Baru dengar khutbah jumaat td... supaya ikut suruhan ALLAH... kalau UMNO dah perintah 52thn masih kekal derhaka dengan suruhan ALLAH buat ape sokong?????

jgn jd bangangggg laaa!!!

kenapa ANUaww takut bersumpah???? said...

kah.. kah.. kah.. kesian anon 3:03pm, baru td terdengar khutbah jumaat ke??? kah.. kah.. kah..

kalau ikut suruhan Allah, ape patut kita wat pd org yg suke berbohong???

kalau ikut suruhan Allah, ape patut kita wat bila ade 2 org bersengketa??? Bile sorg bersumpah, sorg lagi kene wat cmner???

kalau ikut suruhan Allah, solat tu menghadap arah mane???

kalau ikut suruhan Allah, nape bile dh ade undg2 hudud tp TAKUT nk LAKSANAKAN???

Kah... kah... kah... ingat dia sorg je yg dengar khutbah jumaat arini. kah.. kah.. kah...

cerita Keling... kah.. kah.. kah... said...

Babak pertama ialah mula-mula membentangkan hukum hudud PAS di Dewan Undangan Negeri Kelantan yang dinamakan Enakmen Jenayah Syariah (II) 1993.

Ia kelihatan banyak bercanggah dengan hudud Allah terutama pada prinsip keadilan seperti ia terpakai ke atas orang Islam sahaja (Fasal 56), syarat-syarat menjadi hakim langsung tidak mengikut syarat syarie (Fasal 68) dan sebagainya.

Kemudian dalam babak ini Harakah 28 Februari 1997 berjanji hukum Hudud akan dibawa ke Parlimen. TETAPI JANJI CUMA TINGGAL JANJI.

cerita Keling... kah.. kah.. kah... said...

babak kedua

Apabila Abdul Hadi Awang menjadi Menteri Besar Terengganu. Beliua membuat kenyataan, " Perlaksanaan Hudud melalui Proses yang Panjang." Mengapakah boleh menjadi panjang kalau hudud PAS Kelantan itu sebenarnya hudud Allah ? Ambil saja EJKS (II) 1993 Kelantan, bawa ke Dewan Undangan Negei Terengganu terima pakai habis cerita.

Tidakkah Abdul Hadi sendiri menjadi pengerusi jawatankuasa penggubal Hudud PAS Kelantan itu ? Mengapakah pengerusi sendiri menolak rang undang-undang yang digubal ?


Alangkah anehnya apabila penulis skrip sendiri menolak skrip yang ditulisnya.

cerita Keling... kah.. kah.. kah... said...

Babak ketiga

Sandiwara hudud PAS ialah kenyataan Abdul Hadi Awang sebagaimana dilaporkan dalam Utusan Malaysia 7 Mac 2000 iaitu "hukum hudud adalah salah satu aspek daripada 0.0001 hukum Allah". Mengapakah sebelum Abdul Hadi memerintah Terengganu, UMNO dihukum tidak Islamik atau kafir kerana tidak melaksanakan hudud yang dianggap begitu besar ?

Sekarang apabila sudah mendapat kuasa, hudud yang dianggap begitu besar dahulu telah berubah menjadi begitu kecil untuk PAS sehingga nilainya 1/10,000 (satu persepuluh ribu) daripada hukum Islam ?

cerita Keling... kah.. kah.. kah... said...

Babak Keempat

Husam: Lambat lagi laksana hudud

PAS mengakui pelaksanaan undang-undang hudud dan qisas yang menjadi asas perjuangan terpaksa ditangguhkan walaupun jika Pakatan Rakyat menguasai Malaysia kerana ia memerlukan persetujuan PKR dan DAP.

Sumber: Malaysiakini, Dis 22, 08 8:02pm

Anonymous said...

kecoh2 pasal hudud..ni nak bagi tau nun kat kuantan 26/2/2010 smpai 28/2/2010 ade pesta pantai baluk. yg paling best ade pertandingan bintang kecil dan pertandingan karaoke 60an. tahniah umno pahang sbb buat maksiat masa org kat penang buat kelas agama masa maulidurrasul...ha...ha...tahniah sekali lg. amacam anak lenggong ade berani nak jawab???? awang dogol xyah jwb sebab ko bangang....

Tok Gundu takut nk laksana hudud???? said...

kah... kah.. kah... pertandingan karaoke pun boleh di kategori sebagai maksiat. Kesian btul pencacai hamPAS ni. Nnt cube tgk masa pertandingan karaoke tu, cube selidik rakyat negeri lindungan N.Ajis x turut serta ke???

Kah.. kah.. kah.. dh terkedu nk cerita pasal hudud ke??? Bg ler komen lagi, jgn lari tajuk pulok... kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

org buat kelas agama tp ko suruh org berjoget atas pentas. bukan maksiat ke tu bai....sah ko ni x tahu makna maksiat..maksiat mcm2 ada...maksiat mata dll...patutla ko susah sangat nak terima hakikat yg LGE lebih baik dari Adnan yakob menteri gengster besar ko tu....

Cerita hudud N.ajis.... said...

kah.. kah.. kah.. ade cerita menarik mengenai hudud ala hamPAS.. mau dengar????

Part 1
jika Pas hendak melaksanakan hudud, laksanakanlah di Kelantan iaitu negeri pimpinannya bukan di seluruh Malaysia. sebab negeri lain masih diperintah oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) yang terdiri daripada kaum Cina, India, Iban, Kadazan dan sebagainya.

?Dia nak buat hudud, buatlah di Kelantan. Kenapa perlu laksanakan sehingga ke negeri lain. Saya sendiri nak tengok bagaimana Nik Aziz potong tangan pencuri, sebat penzina dan merejam perogol,? kata Dr Mahathir pada tahun 1994.

Nik Aziz terdiam dan merasakan Pas Kelantan mula terjerat dengan tindak tanduk sendiri untuk melaksanakan hukum hudud. Dr Mahathir sudah memberi lampu hijau, malah bersedia mengambil hudud Pas untuk dilaksanakan di Malaysia jika ia berjaya membanteras kegiatan jenayah dan menepati 100 peratus syariah Allah.

Selepas berbincang sesama mereka, Nik Aziz mengeluarkan kenyataan, Kelantan akan tetap melaksanakan hudud kerana sudah mendapat perkenan Sultan Kelantan selaku ketua agama di Kelantan.

Dr Mahathir kata, okey... teruskan. Kita nak tengok...

Anonymous said...

itu kalu dalam hukum hudud tu ape agaknye hukuman pemimpin yg suruh org g melalak melolong dan berjoget atas pentas???? tolong le jawab anon 4.05pm....eh...ko tahu ke ape tu hudud...ha..ha...ha....anak lenggong ko tolong jawab utk dia bleh????? ha...ha...ha...anak lenggong dah termasuk teluqnyer....

Cerita hudud N.ajis.... said...

Part II... sambungan...

Kemudian pada 31 Januari 1995, berlakulah peristiwa mengemparkan di Kelantan iaitu Ahli Parlimen Nilam Puri (sekarang jadi ADUN/MP tanam anggur) Mohamad Sabu di tangkap berkhalwat dengan seorang suri rumah yang juga isteri kawan baiknya di bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu.

Ketika serbuan dibuat oleh tujuh orang Penyelia Agama ke bilik itu, Mohamad Sabu hanya memakai kain tuala berwarna hijau (Hak Milik Kerajaan) dan pasangannya, Norma hanya tidak bertudung kepala.

Kedua-duanya sedang berada di atas katil. Mohamad Sabu menyandar dikepala katil, manakala Norma di kaki katil. Ditangan Norma ada sebotol kecil ubat seperti makjun. Bagaimanapun, Norma kata ubat itu ubat buasir.

Mengikut hudud Pas Kelantan, jika ditangkap kerana melakukan khalwat, pasangan itu boleh disebat sebanyak 80 kali sebatan. Ia sudah termaktub dan tiada maaf bagi mu.

Sejak 31 Januari 1995 sehingga pertengahan tahun 1999, Pas langsung tidak menyebut perkataan hudud. Mereka takut ditempelak oleh rakyat dan Umno yang sebelum ini pernah mendesak Nik Aziz menjatuhkan hukuman hudud ke atas Mohamad Sabu dan Norma.

Selepas empat tahun berlalu, beranggapan bahawa rakyat sudah lupa dengan kes khalwat Mohamad Sabu, maka Pas membangkitkan semula hukum hudud untuk memancing undi kerana tidak lama lagi ada pilihan raya (November 1999).

Rupa-rupanya, Umno dan rakyat Kelantan tidak pernah lupa walaupun empat tahun berlaku. Sebaik saja Pas menyebut perkataan hudud, maka rakyat bertanyakan Nik Aziz kenapa hudud tidak dilaksanakan ketika Mohamad Sabu ditangkap khalwat.

Maknanya, Nik Aziz telah mempermainkan agama Islam. Apabila penjenayah adalah di kalangan pemimpin Pas, Nik Aziz tidak mahu melaksanakan hududnya.

Berjoget pun kene HUDUD ke???? said...

kah.. kah.. kah.. anon bengong 4:16pm berkata:

"itu kalu dalam hukum hudud tu ape agaknye hukuman pemimpin yg suruh org g melalak melolong dan berjoget atas pentas????"

HUKUM HUDUD ada hukuman untuk org berjoget ke???? kah.. kah.. kah.. hukum hudud tu N.ajis blom bikin lagi, nnt suruh N.Ajis bikin ye anon bengong 4:16pm

Kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

betul ke encik??? ke satu lg cerita dongeng ala2 cerita hang tuah yg ntah wujud ke tidak????

Anonymous said...

ko x yah jawab sbb ko tak tahu ape makna maksiat...bagi ko maksiat ialah bila sipanjang terjun dalam lobang jer.....p mntak tolong ngan anak lenggong.....

Bang Mat Sabu... I lap You - Normah said...

kah.. kah.. kah.. nak tau cerita tu dongeng ke bkn tanye le dengan Tok Gundu ye anon bengong 4:27pm.

kah.. kah.. kah.. ko pun xtau ke bile sorg lelaki berdua2an dgn sorg pompuan dlm bilik hotel, itu pun maksiat juga. Ooppss... Tok Gundu ajar tu meeting je kan????

Kah.. kah... kah.......

Anonymous said...

tok guru ckp kalu org pas ditangkap berdua2an di hotel ngan yg bukan muhrim ianya bukanlah maksiat, ianya adalah "musyawarah" sesama hamba ALLAH..bukankah murni disisi Islam?

bukanlah ditafsirkan sbg rasuah sekiranya org PAS di"taja" contohnye pegi Haji kerana ianya adalah "hadiah" atau pemberian ..tangan yg memberi lebih baik, bukankah mulia disisi ISlam (pas)?

tidak wajib ditentang sekiranya org kafir menentang atau mencaci islam kerana mereka tiada pengetahuan tentang kesucian islam, sekiranya org kafir itu org DAP shj..org kafir yg lain contohnye kafir MCA, MIC or Israel wajibla ditentang..

ALLAH Islam dan Kristian sama shj walaupun bezanya ALLAH kristian boleh beranak, kerana dua2 menggunakan perkataan dan ejaan yg sama yakni "ALLAH"..jd wajib bagi kristian menggunakannya dgn harapan mereka akn peluk Islam..

tiada fadhilat memuliakan nabi muhammad pada hari kelahirannya..tak perlu sambut kerana DAP Lim guan eng da setuju adakan perarakan di penang..

inilah antara amanat tun GURU nik ajis..

wahai firaun2 kecil2, sedarlah dan bangunla dari tidurmu..

Anonymous said...

anon di atas:

bukan "musyawarah" tetapi "munakashah waktu ta wil".

Bang Mat Sabu... I lap You - Normah said...

kah.. kah.. kah.. anon 5:25pm & 5:37pm, aku setuju benar dengan komen anda berdua.

Lagipun mat sabu tu ayam jalak lenteng, mane Tok Gundu berani lepaskan. Kalu fahamannye syiah sekalipun xpe, yg penting... setiap kali ceramah, blh bwk masuk DUIT.. ya, DUIT...

kah.. kah.. kah...

AzamDean said...

tak kire la mana dulu..yang pasti..cina DAP lagi bijak daripada cina DAP.. haha hudud ngn syariah adjsut pun tak reti beza...apa la..
yang aku heran cina MCA ni...bukannya die yang kene..

Awang Dogol said...

Weiii...bangang2 sekelian,

Kita tahu yg hukum islam tu adlah ayng terbaik dan yg adil. Hukum yang jelas diturunkan oleh Allah dan di sebut dalam Al-Quran. Kita semua percaya dan yakin bahawa sekiranya kita tidak percaya walaupun satu ayat dalam al-quran maka kita akan terkeluar dari islam. Kita juga yakin bahawa apa apa yang disampaikan oleh nabi muhammad adalah sbagi terjemaahan dpd al-quran. Orang yang tak percayakan al-quran dan sunnah nabi, mereka itu bukan daripada golongan islam. Itu iktiqat kita.

Baiklah...kalau cam tu...apa macam kalau kita bagi can kat PAS tunjukkan yang mereka mahu laksanakan hukum hudud itu dulu. buktikan mereka benar2 mahu laksanakannya di negeri2 yang diperintah mereka.

Aku tetap percaya dan yakin hukum islam adalah hukum yang terbaik. Jadi, kenapa tak laksanakan bila beluang dah diberi. Apakah ada sebab2 tertentu yang menghalang perlaksanaan hukuman hudud ini? Kalau ada halangan....bentangkan pada rakyat...nayatakan pada umun..supaya rakyat tahu ini halangannya. Jangan dok perap dam diamkan halangan tu sehingga masyarakat tertanya2...terbahas2 menuduh itu...menuduh ini sehingga menimbulkan persepsi yang kurang baik pada parti hampa sendiri.

Bagi aku...benda yang baik aku tetap sokong...tapi...hampa kenalah berusaha....buktikan...dan ..terangkan perkara yang sebenar jika ada halangan. Jangan menyorok2 dan simpan tanpa pengetahuan rakyat. Kenapa tak cuba untuk kali kedua atau ketiga selepas percubaan pertama gagal di zaman TDM tu? Kenapa...dan...kenapa? Apakah draf yang di syorkan sebelum ini masih tak lengkap atau perlaksanaannya telah terbantut oleh keadaan yang ada?

Kalau hampa boleh buktikan ini semua....dan halangan ini benar2 datang daripada kerajaan yang ada terutamanya sekarang ini...aku dengan sendirinya akan tentang mereka2 ini pulak.

Aku tak nafikan mungkin ada sedikit kelemahan....tetapi...itu dapat diatasi dari masa ke semasa. Samalah macam undang2 yang ada sekarang ni...setiap kali pasti ada perubahan. Tetapi.....perubahan kearah kebaikan berlandaskan al-quran adalah lebih berfaedah dan akan mendapat rahmat dpd Allah.

Jadi...kenapa perkara ini terus terbantut begitu aja????

Jadi....benda yang baik jangan dibangangkan oleh orang2 yang bangang sudah lah.

AzamDean said...

tak kira la PAS ke UMNO nak buat hukum hudud dahulu..Sesungguhnya Islam tidak Allah suruh amalkan pada sesuatu pihak itu sahaja...apa kata..kita..kita suruh negeri Johor dan negeri Pahang...melaksankan hudud....daripada hukum syariah yang diadjust2...apa kata..kita nak UMNO Pahang dan UMNO Johor..melaksanakan hukum hudud!!!! HIUDP MELAYU!!!! HIDUP UMNO!!!!! wahahahahahhaa

Awang Dogol said...

Woi AzamDean yang BANGANG BANGANG BANGANG..
hang banyak cakap lagi aku liwat hang BANGANG!!!!!

Ade nk jadi MP Sepang???? said...

kah.. kah.. kah.. AzamDean yg beria2 nk jadi MP Sepang, nape x suruh je Khalid Gagap wat dulu hat Selangor dulu. xde pun dalam manifesto UMNO nk laksanakan HUDUD dlm mase terdekat ni. Yg terlalu beria2 pihak hamPAS je, itupun separuh jln. Draf undg2, sultan Kelantan dh tandatangan. Bile nk laksana, ntah la??? Yg nmpk ketara nk bg penyokong bertmbh marah je kononnya pusat UGUT kalau laksana.

Kah.. kah.. kah.. nk cerita byk2 pun x gune, ko pun masih pakai lampin je waktu tu. Ok AzamDean, suruh Khalid Gagap @ Tok Gundu wat dulu ye.....

Kah.. kah.. kah.. HIDUP UMNO!!!!

AzamDean said...

woi pengecut!!!!!!! lu pehal...
hina sangat ke cita2 aku tu???
at least aku ada cita2..tak mcm ko..
mengutuk orang je..
at least aku ada gak cite2 nak bantu orang..
ko ngan puak2 ko...pemimpin ko sume yang dah jadi menteri la apa sume..
tengok buat DEB..tak maju2 gak Melayu.....
lagi satu nape ko kecoh sangat ngn aku bro???
ko takut ke kalau aku jadi MP Sepang..??? ko takut aku duduk dalam parlimen?? haha ke ko takut najib tu bakal terlondeh sbb tak dapat menjawab soalan aku kelak??? hahaha lu takut ke bro??
jangn takut..aku ni baik orangnya..bagi je la aku jadi menteri pengajian tinggi...anak2 ko..kalo ko miskin papa kedanau sangat..aku bagi jugak letak dalam U..sbb anak2 ko yang bodoh tapi nak blaja kat U(cam ko jugak la bodoh) gerenti dapat masuk U..siap biasiswa lagi..hahaha..Selangor buat hudud????apsal ko kecoh selangor..aku suruh Pahang ngn Johor la....ADUN Melayu ramai UMNO..aku denga Awang Dogoi kata UMNO nak buat gak hudud kan..so..buat lah.. hahahaha tak yah tunggu PAS..Al-Quran dulu memang bertangguh-tangguh..tapi skang Al-quran dah cukup..ko tu je bro..yang nak baca bertangguh2.. wahahaha

HIDUP DAP!!!!!!! MAMPUH MU UMNO!!!!!
DENGKI!!!!!!!!

Awang Dogol said...

hahaha betul tu...ade nak jadi MP Sepang..AzamDean tu memang BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG meh check blog aku!!!!!

Anonymous said...

awang dogol nie mmg gila sex

Siapa Michael Danby??? said...

Kawan baik ANUaww dari Aussie penyokong tegar GAY dan LESBIAN??? Ya, Allah.....Biar btul.....

AzamDean said...

hahahaha aku ingat lagi..aku tengok edisi siasat mandarin...sorang MCA tu..pompuan..dia menyokong transeksual....hahah transeksual.. hahahahahahh...sokong gay?? apa kat Malaysia tak de gay ke???hahaha mana dia UMNO..aku denga kat johor skang ramai GAY anak2 Melayu..lesbian.. haha tak ingat pengkid?? hahahaha

C2 said...

Anon 7:52 & 8:48 adalah Awang Dogol palsu.

Anonymous said...

Den tak kisah nak hudud ko taknak hudud ko den tak peduli.

Yang den pedulikan skang nih, bilo laie maso eh bangsat bn ni nak robah?

Membuak dado den bilo konangkan keparat montori bn cuba gulo-gulokan kito.

Yang korang monyalak pasal hudud nih nampak sangat bingai eh...mano boleh buek hudud solagi kerajaan tak botukar. Mano buleh nak dikikih akta hukuman yang tolah 53 tahun dibuek.

Nak molaksokan hudud korang ingek buleh hari naik kerajaan esok buleh laksanokan? Karat-karat yang ditiggalkan bn korang ingek sonang nak cuci...ptuiihhh...banggang.

Pikir dalam-dalam. Yang monyalak orang melayu sorang nak hudud sorang kutuk hudud. Yang taknak hudud atau boperasaan bonci pembangkang hudud dijadikan alasan sobagai isu nak maki hamun elok duduk diam-diam. Ini hukum Allah S.W.T. Takdo sapo buleh potikai hukum Allah S.W.T. Kalau dibuek eh lopeh ni Allah tobalikan hati orang kapir dalam malaysia ni torimo hudud apo korang nak cakap?

Banggang la korang ni. Banyak bondo lain yang boleh dibahaskan lobih-lobih laie dalam membotokan apo yang pincang yang tolah menjahanamkan orang melayu.

Hukum Allah jangan dipotikaikan. Borakal waraslah kito. Kepunyaan Allah kito nak bahaskan. Gilo ko apo korang ni semuo.

Jangan disobabkan nak togakkan parti masing-masing kito lotakkan akal kito kek topi.

yang parah eh kito...yang sodap tongah kumpo harto montori-montori. Korang apo yang dapek? kobulor adolah. Molainkan ado yang sanggup jilat londir rakyat makin duit rakyat dari bn supayo melago-lagokan rakyat. Bukan den tak tau bondo ni bolaku.

Bolajar tinggi-tinggi akal takdo. Momalukan. Banggang....

Siapa Michael Danby??? said...

Kawan baik ANUaww dari Australia seorang berbangsa Yahudi dan pejuang utama golongan GAY dan LESBIAN??? Ya, Allah.....Biar btul.....


http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Danby


http://www.danbymp.com/documents/summer04.pdf

Siapa Michael Danby??? said...

Danby was the only Jewish member of the Australian Parliament until 2007, when Mark Dreyfus was elected. He has frequently spoken in support of Israel and in opposition to antisemitism and other forms of racism. In 2005 he was critical of a book by a Sydney Jewish atheist journalist, Antony Loewenstein, about the Australian Jewish community and its attitudes to the Israeli-Palestinian conflict which he regarded as anti Israeli propaganda. In a letter to the Australian Jewish News, Danby called on the book's publisher, Melbourne University Press, to "drop this whole disgusting project." He also called on the Jewish community to boycott the book. "I urge the Australian Jewish community, and particularly the Australian Jewish News, to treat it with dignified silence," he said.

Siapa Michael Danby??? said...

Since his election to federal Parliament in 1998, Michael Danby has become a leading advocate of changes to Australian laws which discriminate against gay men and lesbians, and against same-sex couples. He has concentrated particularly on discrimination against same-sex couples in superannuation and veterans’ affairs.

Anonymous said...

Bingai ateh ni sibuk sangat dongan Michael Danby eh...

Den nak tanyo sikit..kalo mamat Michael Danby nih borskongkol dongan anuar...apo cito lak bilo syarikat yahudi coca-cola tu buek kilang baru dokek dongkil ateh tanah tabung haji?

Tak borskongkol gak ko..?

Bingai...

Ooo.. koka-kola yahudi punye, pencacai hamPAS minum juga ye..... said...

Kah.. kah... kah... anon bingai 10:54pm, kilang coca-cola yahudi punye ke??? Byk x gay dok kat sane?? leh jd kwn ANUaww gak tu... kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

sibuk michael danby sokong anwar..yang murujib pakai nasihat dari yahudi tu utk urus negara ape cter????? memang bingai pencacai umno ni...jgn yahudi dpan mata x nampak tp yahudi yg nun jauh kat aussiee tu ko nampak....budus tahap najib dgn muhyiddin ler ko ni......tp ape2 kita g karaoke kat pantai baluk 26hb 02 2010 sempena maulidurrasul. utk penganut islam umno (suku islam yg lain yahudi) yg dah nak mampos atau separuh mampos boleh nyanyi 60an mana2 mak bapak yg nak anak dia jd penganut islam umno suku islam yg lain yahudi) boleh masuk bintang kecil....mana anak lenggong x jawab2 aku pnye soklan...ha...ha...ha...teluq masuk dalam ka????

Anonymous said...

anak lenggong dah baculll....nak lari tu yg pakai nick name pnjg2 tu....telur dah masuk dalam la abang....ha...ha...ha...

Mari kita berjoget b'sama ANUaww di Ijok said...

kah.. kah.. kah.. 26hb 02 2010 ada karaoke kat pantai balok, betuii ke?? Dh tgk aturcara majlis ke blom?? cerite je x gune, bwk mai aturcara majlis dulu, kalu main serkap jarang lebih baik xyah le pencacai hamPAS ooiii.... kah.. kah.. kah..

Anonymous said...

itu ler ade teknologi digunakan dgn baik bukan asyik tengok porno dan facebook jer.... lawat le MPK punye website..kalo penang buat tiga hari kelas agama masa maulidurrasul nape pahang buat pesta pantai bermula dari 26.02.2010..???nickname ko panjang tapi akal ko pendek...ha...ha...ha...Untuk maklumat lanjut sila hubungi Bahagian Sukan Dan Pelancongan MPK di talian 09-5735239 / Ridz Media Event Management di talian 09-5172279 / SAY EVENT di talian 017-9588528. ape lg nak cakap yop????

Akai anon 12:32am di kepala lutut ke??? said...

kah.. kah.. kah.. setakat tgk website MPK tu lebih baik xyah. Aku nk ko keluarkan aturcara majlis tu dari 26 - 28 hb, tunjuk bukti karaoke diadakan ari ape??? setakat nk suruh org pi tgk website, pastu buat fitnah xpayah le bai.... kah.. kah.. kah....

Anak haram wang dogol! suke tuka2 nama cam anak haram altantuya said...

haha tau pun belum berlaku karoke tu UMNO woi..dah tu..cammana ko boleh sure yang KM Pulau pinang takkan buat maulidur rasul??

Guan Eng kencing je, semua hamPAS percaya said...

kah.. kah.. kah.. ko anak haram wang dogol ke?? kah.. kah.. kah.. patut pun mcm haram....

disebabkan ko buta & tuli, biar aku terangkan sket2....

cuba lihat surat pekeliling 5hb Februari 2010 bersamaan 20 safar 1431 Hijrah yang dihantar kepada jabatan2 dan agensi kerajaan negeri. Surat tu tlh ditandatangani oleh dato' haji muhammad yusoff b wazir merangkap timbalan setiausaha kerajaan (pengurusan) bagi pihak setiausaha kerajaan negeri.

Dalam surat berkenaan, kerajaan negeri menjemput semua ketua jabatan agar menghantar wakil seramai 20 hingga 30 orang ke majlis berkenaan. beberapa item yang perlu kita tahu dalam hal ini :

1. PERKARA SURAT : MAJLIS PERHIMPUNAN UMMAH SEMPENA SAMBUTAN MAULIDURRASUL PERINGKAT NEGERI PULAU PINANG.
2) PERKARA 2 SURAT YANG MENYEBUT :
" SEBAGAI MAKLUMAN, JAWATANKUASA INDUK MAJLIS SAMBUTAN MAULDUR RASUL PERINGKAT NEGERI PULAU PNANG 1431H/2010M DALAM MESYUARATNYA BERTARIKH 3 FEBRUARI 2010 TELAH MEMUTUSKAN BAHAWA MAJLIS PERARAKAN ADALAH DIBATALKAN DAN DITERUSKAN DENGAN MAJLIS PERHIMPUNAN UMMAH PADA 26 FEBRUARI 2010 YANG AKAN DIADAKAN DI DEWAN SRI PINANG , PULAU PINANG. ATURCARA MAJLIS PERHIMPUNAN UMMAH ADALAH SEPERTI DI LAMPIRAN ' A'
3) URUSETIA PROGRAM : PENGARAH JABATAN HAL EHWAL AGAMA ISLAM PULAU PINANG

Guan Eng kencing je, semua hamPAS percaya said...

12hb Feb - Selepas pendedahan mengemparkan negara dan mendapat bantahan,secara tiba2 jadual baru dikeluarkan pada 12hb feb menyatakan akan mengadakan perarakan.

13 Feb - Jadual yang diubah aturcara dan program maulidur rasul disiarkan untuk muat turun di laman web JAIPP dari Majlis Perhimpunan Ummah kepada Majlis Perhimpunan Ummah & Perarakan sempena Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Negeri Pulau Pinang Tahun 1431H/2010M

13 Feb - Setelah mengubah aturcara majlis dan membenarkan perarakan ,Lim Guan Eng & Malik Kasim membuat kenyataan menafikan pembatalan perarakan kemudian menuduh Utusan (PULAK!!!) membuat pembohongan dan fitnah .Mereka turut menuduh TPM dan Umno cuba memainkan sentimen perkauman.

14Feb- Harakah Daily langsung tidak memberi sebarang respon dan menyiarkan isu ini sejak disiarkan oleh Utusan,tetapi sebaik saja Lim Guan Eng dan Malik Kasim membuat penafian dan menuduh ia adalah fitnah,Harakah Daily turut sama menuduh BN/Umno terlibat mengfitnah Khalifah kesayangan mereka (bukti sifat bacul dan dayus harakah)

14 Feb- Lim Guan Eng sekali lagi mengecam Utusan termasuk Ketua Pemuda kononnya telah membuat fitnah dan berbohong.

Anak haram wang dogol! suke tuka2 nama cam anak haram altantuya said...

guan eng tipu..tapi dia dah kata ada balik..yang UMNO lak nak menyundal je.. hahahahahahahaha

Guan Eng kencing je, semua hamPAS percaya said...

kah.. kah.. kah.. x percaya lagi??? ok, skrang klik sini dan sini

kah.. kah.. kah... sape yg tipu sape????

Guan Eng kencing je, semua hamPAS percaya said...

kah.. kah.. kah.. ayat spin dh menjelma, td sape yg tulis:

"cammana ko boleh sure yang KM Pulau pinang takkan buat maulidur rasul??"

Lepas takut penganut hamPAS mgkn akan marah, Guan Eng u-turn 360 darjah balik, dari BATAL menjadi ade pula perarakan. Dan untuk demi mengambil ati penganut hamPAS, ditambah majlis tu menjadi 3 hari.

kah.. kah.. kah.. hebat keje khalifah Guan Eng tu kan.... macm biskut lak, kejap BATAL kejap xBATAL. Yg buduhnye pencacai hamPAS mcm ko, percaya je kat Khalifah Guan Eng tu. kah.. kah.. kah...

Guan Eng dh kencing, semua hamPAS menjilat jari said...

kah.. kah.. kah.. anak haram wang dogol, where r u???? yuuuhuuuuu... dok dlm tempurung ke???? kah.. kah.. kah...

Anak haram wang dogol! suke tuka2 nama cam anak haram altantuya said...

mana ada orng PAS marah..bukan UMNO ke yng marah??? hahahahahahaha

huaaaa melayu tak dapat bearak...
huaaaaa melayu punya kedai kena roboh..
huaaaa tak boleh masuk pejabat menteri
huaaaaaaa huaaaa surau kena bakar sama melayu sndiri...
huaaaaaaa
tak tau nak marah sapa..kita marah guan eng...huaaaaaaaa.

wahahahaha UMNO suker temberang... wahahahhaa

Guan Eng dh kencing, semua hamPAS menjilat jari said...

kah.. kah.. kah.. tu le jadi penganut hamPAS ni mmg ditakdirkan akan menjadi buduh. Penganut hamPAS mane le tau ttg ni, asyik bace hARAKah je. Kalu ade yg tau pun, penganut hamPAS yg dok Penang, itupun mulut dh terkunci rapat. Nk ckp byk, si Guan Eng tu dh le cauvanis.. komunis.. DICKtator lagi.

Nasib baik le UMNO ade membela nasib org Islam kat Penang tu. kalu x, dok dlm dewan je la, dengar Guan Eng ceramah pasal Nabi Muhamad. Ntah betuii, ntah tidak... dengaq je la. kah.. kah.. kah...

silap2 ade lagi surah "aura" ciptaan DAPig... kah.. kah.. kah...

Air Mani awang dogol.. said...

beza..UMNO lak baca utusan aje??

hahahahahahhahaa

Guan Eng dh kencing, semua hamPAS menjilat jari said...

kah.. kah.. kah... tak ehh, suma kita baca, cuma surah "aura" je kita org x reti nak baca.... kah.. kah.. kah...

awang dogol the real mamak the bossssssssss said...

semua yang ditaip kat atas komputer mungkin tipu..tapi diri sndiri lu tak bole tipu...ok anney...

OK anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss said...

kah.. kah.. kah.. real mamak, betui ke SEMUAnye????? Mcm tu, blog ini pun mungkin tipu kita juga le ye.... kah.. kah.. kah...

ayoyo vellluuuuuu said...

a gak la..ngn blog2 UMNO.. kan? hahaha

OK anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss said...

kah.. kah... kah.. mungkin gak la, dah tadi cakap SEMUAnye tipu, apatah lagi hARAKdaily, Utusan... kita buang jauh2, tul kan... kah.. kah.. kah...

Anwang dogol kaki memantat said...

aku gak ada sebut perkataan mungkin..kan???

OK anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss said...

kah.. kah.. kah... ok, sori2 aku naik lori, x perasan perkataan "MUNGKIN" tadi. tp la anney, ko ade cakap sket td, siap ketawa pun ada besar jugak:

"mana ada orng PAS marah..bukan UMNO ke yng marah??? hahahahahahaha"

Yang ini respon kpd ape nk anney tulis, adakah ini "MUNGKIN" juga tipu????


Guan Eng diminta henti permainkan tokoh Islam

BUTTERWORTH: Seorang pemimpin badan bukan kerajaan (NGO) Islam di Pulau Pinang memberi amaran kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng, supaya menghentikan penggunaan slogan Amar Makruf Nahi Mungkar serta kenyataannya mahu mencontohi peribadi Saidina Umar Abdul Aziz.

Amaran itu diberikan Pengerusi Badan Anti IFC (Badai), Mohd Hafiz Nordin, yang juga Ketua Penerangan Pas cawangan Bagan Ajam.

Bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang itu juga berkata, amaran diberikan berikutan tindak tanduk Guan Eng yang mempermain-mainkan orang Islam di negeri ini dalam pelbagai isu, termasuk perarakan Maulidur Rasul.

Katanya, sikap Guan Eng dalam menangani pelbagai isu di negeri ini jelas berbeza dengan apa yang dilaung-laungkannya.

"Tokoh Islam seperti Saidina Umar Abdul Aziz tidak pernah memutarbelit fakta seperti Guan Eng dalam isu perarakan Maulidur Rasul. Dalam surat pekeliling cakap tiada, tetapi tiba-tiba cakap pula dengan memberi pelbagai alasan.

"Beliau hanya mempermainkan syiar Islam dan tokoh Islam. Bagi saya, beliau tidak sama sikapnya dengan Saidina Umar Abdul Aziz. Kalau benar-benar hendak gunakan slogan Amar Makruf Nahi Mungkar, maksiat tidak akan semakin berleluasa seperti kita lihat pada sambutan Valentine’s Day serta Tahun Baru Cina, baru-baru ini," katanya di sini, semalam.

OK anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss said...

kah.. kah.. kah... mcm mane mau tgk itu "MUNGKIN" TIPU atau ada "MUNGKIN" BETUL jugak, anney??? Itu tulis atas komputer juga.... susah la anney.. boleh kasik forensic ka????

kah.. kah.. kah...

Pembela Melayu Bodoh said...

macam aku kata..mungkin bohong mungkin betul..terpulang kat korang.. hahahahahaha tak puas hati gak ke

OK anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss said...

kah.. kah.. kah.. anney, jgn marah la sivaji al-jub the boossssss. Ade cikit tarak paham juga. "MUNGKIN" tu mcm mane, itu saya kasi respon sama sivaji al-jub the boossssss la. Boleh kasi forensic ka???

Boleh tanya sama itu macha Mohd Hafiz Nordin ka, org hamPAS bukan ka???? Ini hARAKahDaily tarak kluar la..... ape pasal, tarak tau la.....

Kah.. kah.. kah...

U.M.N.O.n.y.o.k said...

dey keling MIC..aku tak marah... haha. lu saja skolah juga tara pergi.. apa macam lu mau paham..skolah juga tara pigi..ayoyo..
lu suruh muhyidin juga ada ajar lu la anney... amma... hahahahaha
itu pasal jngn baca juga itu utusan banyak2...bahasa melayu juga tara ajar.. ayoyo..tamil juga ada baca lain kali la siva... hahahaha

Anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss sudah marah said...

kah.. kah.. kah.. the real mamak sudah marah balik, bile masa utusan kluarkan artikel tu???? Main serkap jarang ahLiPAS ni.... baru kuar fakta sket sudah mahu mengamuk, mula le babitkan Utusan.... kah.. kah.. kah... cakap x serupe bikin

Memang sesuai aku gelar ko real mamak Sivaji Al-Jub the bossssssssss.... flip flop jugak, dah tu suke serkap jarang...

Kah.. kah.. kah....

Anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss sudah said...

hahaha..wei..sapa la yng start masuk harakah dulu... hahahahahahaha

Anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss sudah marah said...

kah.. kah.. kah.. sape yg start masuk hARAKah??? Saya tanye, artikel tu x kuar hARAKahDaily xtau apesal. Patutnye semua kenyataan ahLIPAS mesti ade kuar kat hARAKahDaily kan??? Ini xde, pelik la plak, cuma mau tau kesahihannye.... takut itu "MUNGKIN" tipu. Betol x???? kah.. kah.. kah...

Tapi nk main serkap jarang artikel tu dari Utusan, memang tak betul la. Cari le sumber lain kalau nk tuduh pun..... allergic dgn Utusan ke??? kah.. kah.. kah...

Anney Sivaji Al-Jub the bossssssssss sudah said...

haha sivaji nak nunjuk hero..
cam aku kata la...mungkin betul..mungkin tidak..tak puas hati ke ngn statement aku..ko rase tercabar sangat ke.. hahahha

ANUaww Sivaji Al-Jub the bossssssssss sudah marah said...

kah.. kah.. kah.. tercabar ke??? xpun... aku rasa ko tu spesis cakap x serupe bikin je... kah.. kah.. kah..

ANUaww Sivaji Al-Jub the bossssssssss sudah marah said...

aku ke engkau brooooooo

boleh tanye blk lak.... kah.. kah... kah.. said...

kah.. kah.. kah... ko la ANUaww SIVAJI THE BOSSSSSSS.... kah.. kah.. kah.....

boleh tanye blk lak.... kah.. kah... kah.. said...

kahkahakahakaha

dia yang mula dulu..tak perasan.. hahaha

Anonymous said...

salam...tumpang lalu...
haha...melayu same malayu pn nk gaduh2...
islam same islam pn nk gaduh2..
sape yg gelak ketawa kt luar tu, ade korg amek thu? org kapir gak...an...
cmni la...Rasulullah dh bsbda awl2 dlu..dh pesan awl2 dlu...Rasulullah tggal kn kita, umat baginda ni, 2 perkara...Al-Quran n As-sunnah..
ikut je la tali pnduan tu..baek dr peringkat pmrintah, hgga la kpada kita sbgai insan biase ni..insyaAllah slmt dunia akhirat...
xpyh gaduh2...
adious kwn2...
salam...