"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 19, 2010

Temuramah Malaysiakini Bersama Blogger "Tulang Besi"

Reactions: 

39 comments:

Anonymous said...

alahai...
1.pi joggingla dulu tb oiii!!

al-khattab said...

ana baru aje tngok video ni di malaysiakini...
bagi ana mudah, situasi ini boleh ana umpamakn sperti krisis di perak dimana satu pihak yakni BN tidak mahu membubarkan DUN manakala satu lagi pihak kerajaan PR mahu ia dibubarkan...maka kita sendiri meyakini hujah bahawa kputusan harus diberi semula kepada rakyat dan jalannya adalah pembubaran DUN..
jadi kita letakkan situasi PAS itu sndiri bahawa prgolakkan dalaman antara beberapa pihak seperti kumpulan UG yg sdh diketahui umum hirarkinya dan satu lagi puak Erdogan yg juga kita sedia maklum individunya..maka keputusan TGNA untuk dilakukan EGM adalah jln yg terbaik iaitu menyerahkan keputusan kepada ahli2 PAS untuk menentukannya..

akn tetapi pada hemat ana MGKIN yg boleh mengundi ketika EGM dijalankan telah disusun dengan baik oleh kumpulan UG ini dan memudahkan proses pemilihan itu berjalan dengan TIDAK baik dan TIDAK telus! mana tidaknya apabila hampir keseluruhan tampuk pimpinan penting, dari segi membuat keputusan dan melaksanakn keputusan dikawal oleh kumpulan UG ini atau geng Terengganu ini.jika diselidik dengan mendalam hampir keseluruhan tampuk pemerintahan PAS negeri dipegang oleh mereka2 yg dipilih sehaluan dengan kumpulan UG ini. baik pesuruhjaya nya, YDP nya, barisan exco nya semua dikawal oleh kumpulan UG ini.
negeri sembilan juga sebagai contoh yg mana pesuruhjayanya juga adalah org2 UG dan amat rapat dengan TP ustaz nasha....ini hujah benar dan jika ingin mengesahkannya sila berjumpa dengan ahli2 PAS peringkat kawasan atau kumpulan gerak kerja bawahan dan tanyalah sendiri bagaimana PJ ini amat dibenci oleh hampir kesemua ahli PAS peringkat bawahan. ttpi dia merasakan sangat selamat dengan jawatan PJ nya itu kerana bosnya mengawal segala perjalanan dan pengurusan parti di atas...

berbalik semula kepada isu EGM. ini juga harus dipertimbangkan semula kerana PKR telah memulakan langkah berani ini dengan membenarkan kesemua ahli PKR yg sah untuk memilih tampuk pimpinan mereka itu sendiri maka tiada sebarng keraguan berlaku dlm proses itu...
fikirkanlah demi perjuangan islam yg benar2 islam!!!

ALLAHUAKBAR!!!

Anonymous said...

alahi..
1.hidup puak perpaduangg!!
2.Prinsipnya mudah!!
3.jangan sampai ditarik idungg oleh puak kapiaq harbi!!
4.Hidup DR harun din!!orang berpengalaman!!ada ketokohan!ada ilmu agama yang tinggi!!adik beradik !semua pendakwah!!
5.Dibesaqkan dalam keluarga orang alim!!riak wajah dan muka!ada airmuka yang sejukk!waraq!alim!
6.TB!air muka!macam budak down syndrome la pulak!!
7.Ish!ish!ish!oghang melayu dan islam nak bersatu tak bagi!!sanggup kena cucuk idung dengan puak kapiaq harbi!!

Anonymous said...

mak bapak beriman....x tentu anak beriman lagi...konsep apa ko pakai

Anonymous said...

Woi Awang Dogolo yg ko dah rasa meluat buat apa ko mengemis dlm blog nie boleh blah la.. Blog ni pun tak memerlukan orang yg bangang mcm ko beri komen kat sini memang dasar pencacai taik...

Anonymous said...

alahai..
1.Tadi ada komen awang dogoiii!!
2.dah takdak la pulak!!
3.Pro la sikit topeng perak oii!!
4.awatt!kat awang dogoiii pun hangpa takut ka!!
5.sapa yang nak pi tarbiah kat rosmah nanti!!awang dogoiii la!!
6.hangpa mana berani!!berani kata jee!!
7.Ish!ish!ish!takut macam blog-blog dalam mykmu pulak topeng perak niii!!kena puji memanjang!!
8.Kalau ada pro dan kontra !baru boleh membina!maju!baru akai panjangggg!!!

Awang Dogol said...

kah...kah..kah..

Apa la punya bangang ko orang interview si budak yang putus wayar ni hah....Budak yang hati busuk....jenis manusia bertanduk.

Kau orang tak pikir ka....habis semua orang2 alim kau dan pemimpin kanan kau orang di kutuk oleh si budak down sindrom ni.

Orang macam ni ka kau orang nak dengar....busuk hati....hati busuk

Kah...kah...kah... +Bangang...+Bangang

SuperBoroi hero UG, Can I F*ck You Today?? said...

kah.. kah.. kah... ni ade kene mengena projek langgar SuperBoroi di Rusila ke??? Mau langgar trus ke @ mau langgar lari???

Kah.. kah.. kah... kerajaang perpaduang.. kerajaang perpaduang.. kah.. kah.. kah..

matbendaharikelabkamera said...

senang cakap geng perpaduang tak mahu dengar cakap jemaah! lebeh baik geng perpaduang keluar dari jemaah pas dan jangan tuduh ahli tak wala.

Anonymous said...

alahai..
1.nak habaq kat hangpa no!!
2.Perubahan ada dua kaedah!satu cara revolusi!satu cara evolusi!
3.Kalau nak buat perubahan secara mendadak!kena buat secara revolusi!
4.Dalam kes perpaduang ni!!nak tenguk majoriti sokong yang mana!buatla survey dikalangan puak pas!!
5.Survey yang menyeluruh!responden yang ada keesahan!bukan yang syok sendiri macam tuan TB buat dulu!!
6.Hangpa kan kenai Dr.abu hassan!dia pun selalu buat survey!!pi la minta nasihat dia!!
7.Dapat result nanti!barulah pi bagi kat barisan kepimpinan PAs!kalau majoriti sokong puak hang!barula puak haji hadi!ketaq lutut!!
8.aku tetap sokong langkah yang diambiq DR harun Din noo!!
9.nak haghaaap pada hangpa!!dok kena cucuk idungla memanjangg oii!!

Awang Dogol said...

Wei....bangang geng budak down sindro,

Hampa jangan dok terpengaruh la dengan budak yang putus wayar tu lah....dia tu dah tak betoi...mereng sikit.

Kalau hampa dengaq apa yang budak putus wayar tu cakap .... itu sebenarnya lebih pada prasangka buruk dan busuk hati dia pada ulamak2 dan pemimpin2 hampa tu aje. Itu cuma andaian jahat dia. Hampa jangan dok dengak sebelah pihak aja...

Walaupun aku orang luaq...aku suka cadangkan pada hampa jumpa terus Ustaz Datok Harun Din, TGHA, Uztaz Nasa dan DHHA...tanya terus pada mereka...apakah niat mereka sebenar...apakah mereka nak masuk Umno....apakah mereka nak bersama barisan...apakah mereka belot pada parti hampa. Tanya depa tu habis2...bukan dengaq pada budak yang putus wayar tu aje.

Kalau hampa halusi apa yang budak down sindrom tu cakap...itu hanyalah lebih pada andaian beliau. Boleh ka dia kata "bila bersetuju menegenai dengan satu2 perkara dan kebetulan menyamai apa yang puak kami (Umno) buat maka dia kata puak hampa dah sokong puak kami" Tengok...Berapa punya bangang ka statements tu.

Woiiii...si bangang TB,
Kalau benda dah baik tu...tak kira la dari sapa pun....hang parti mana ka...aku parti mana ka...terima aja la....benda baik...bukan benda tak baik. Wooooo rupanya perangai hang macam ni noh....aku nak tanya hang cam ni la..."sekarang ni kerajaan BNUmno dah buat jalan raya dari KL ke Pelis,.....apasai hang masih guna jalan raya tu....apasai hang tak mau bawak kereta hang tu masuk jalan hutan.....bukankah kalau hang bawak kereta ikut jalan raya tu....maka hang jugak sokong apa yang kerajaan BNUmno? Bolehkah kami semua ikut andaian bodoh hang tu?

Hai....+bangang....+bangang bila bercakap dengan orang yang putus wayar ni. Patut lah Jawatankuasa Pusat tak nak ambik tau pasai aduan hang ni.....aduan dpd org yang putus wayar....ha...ha...ha..

Anak Lenggong said...

1. aku nak komen sikit apa yang dikatakan oleh al-khattab yang mengatakan semua undian pemilihan tu dikawal oleh kumpulan dari UG..ooo..rupanya didalam pemilihan pemimpin parti perjuang islam (kononnya) ada penyelewengan..ehmm..baru aku tau ..maka tak heran lah didalam pilihanraya lagi banyak belut PAS tu buat keje..tapi dok salahkan BN pulak..kalau BN nak kelengtong takde satu pun kursi dimenangi oleh puak kalian.

2. ehmmm makin kembang la bontot si Rahman ni eks..dah boleh kalahkan sipenajanya..glamour tu dapat ditemuduga oleh malaysia kini..huh saham dah makin naik tu ..next pemilihanraya boleh la jadi calon bangkai bernyawa lak..ko Poji bila lagi..kena belajar la ilmu dari rahman ni..tak kan laa nak harapkan upah dari pohon rendang je untuk hidup..masa terluang ni ..baik laa lobi kuat sikit...

Anonymous said...

kah kah kah...ades, sakit perut aku! budak down sindrom yg putus wayar ni pun malaysiakini nak interview..tak tahulah aku. memang PAS dah rosak oleh budak down sindrom putus wayar ni....kah kah kah kah
Haji Hadi & Ustaz Nasha 100000 x baik dan berilmu.
korang layan je lah budak lain macam nih...

Saje2 wat xtau..... said...

kah.. kah.. kah.. nape si Tulang Busuk ni marah sgt dgn geng2 SuperBoroi n' Nasha n' Ah Sang Ali???

Siape yg mulakan idea UG ni??? sape2 blh bg link???

Kah.. kah.. kah... kerajaang perpaduang.. kerajaang perpaduang.. kah.. kah.. kah..

tulang ikan said...

hahahhahahahahah ak igt muka TB kacak tp mcm budak down sindrom hahahha cmne lak ngn muka TP ek????hahhahahahahahhaahahahhahahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahhahahahhahahahha

The Highlander said...

Salam Semua,

Kalau nak tegur, tegurlah perangainya. Jangan dikutuk rupa paras fizikal seseorang. Kita semua, DIA yang cipta.

Tulang Busuk ade TB???? said...

kah.. kah.. kah.. the highlander pandai nasihat org. Cube lihat komen2 satu geng ngan ko mengenai TS Muhiyidin Yassin, ape panggilan mereka terhadap beliau????

Jadi x salah kan panggilan sindrom down pd Tulang Busuk tu kan.. kan...

Kah.. kah.. kah...

AzamDean said...

la..ini tulang bes ye..,oooh..

Siapa Michael Danby??? said...

Kawan baik ANUaww dari Aussie penyokong tegar GAY dan LESBIAN??? Ya, Allah.....Biar btul.....

Anonymous said...

tu ke Rahman@TB,..??

muka mcm haram jadah,..

Anonymous said...

anak sapa la yg sindrom down ni,..

patut la bahasa mcm celaka,..

sbb muka dia pun mcm celaka

al-khattab said...

semoga Allah SWT melakhnat sesiapa shj yg menghina rupa paras manusia yg Allah SWT sendri yg menciptakannya!!!!

berhujah dengan baik dan fakta!!!
bukan ciptaan Allah yg dipertikaikan!!!
dia mungkin ada kekurangan dari segi paras rupa tetapi dia ada maruah dan keberanian luar biasa yg korang takde...!!!

aku cabar AWANG DOGOL advertise gambar kau sendiri seperti mana TB advertise mukanya dlm semua media!!!
amacam kau brani tak awang???!!!
klw ko tak brani, aku yakin ko adalah KONSPIRATOR UMNO YG SANGAT JELAS!!!!

dulukini said...

yang kutuk2 tu adalah balaci BN itu aje. orag citer pasal fakta..pegi komen pasal diri orang.

tgk diri sendiri rupa korang hnsem sangat ke????itulah balaci bn,

Awang Dogol said...

Woiii...Al-Kattab yang bangan,

Aku tau la hang sokong si sewel tu. Hang pun sama macam dia noh...hati busuk....suka berperasangka buruk pada orang?

Sudah la al-Kattab....
Aku orang luaq pun boleh nilai betapa bodohnya tulisan si budak sewel tu. Tak bodoh ka berperasangka buruk pada pemimpin hampa sendiri macam tu? Tak bengong ka bila mendesak pemimpin hampa yang dah lama berjuang dengan hampa disebabkan prasangka buruk hampa tu pada mereka? Apa hang dah tanyakah pada Ustaz Datuk Harun Din...TGHH, Ustaz Nasa, DHHA...perkara sebenaq. Betul ka seperti mana dakwaan si sewel tu yang mereka2 ni nak masuk atau joint UMNO? Atau...bila hang dengaq aja tape atau tulisan si sewel tu...maka hang pun serupa dia..terus berperasangka yang b ukan2?

Woiiii bangang,
Baguih betoi perangai hampa macam tu noh? Macam ni ka hampa nak jadikan hampa tu contoh tauladan pada orang lain suka sangka buruk pada orang lain? Macam tu ka islam ngajaq hampa? Aku dapat rasakan ramai ahli2 parti hampa tu tak suka perangai macam si sewel tu..percayalah....nampak macam benaq tapi di tersilap.

Hai...+bangang...+bangang bila berckap dengan orang bangang.

Awang Dogol said...

woi!!!!!! al-khattab

dah lah BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG

NAH GAMBA AKU!! CLICK KAT NAMA AKU!!!! BANGANG BANGANG BANGANG

C2 said...

Anon 11:57 adalah Awang Dogol palsu

abu haniffa said...

Bila perjuangan PAS sebagai sebuah organisasi politik , sebagaimana termaktub dalam perlembagaannya , "dikelirukan" atau terkelirukan dengan tindak tanduk segelintir pemimpin-pemimpinnya yang nampak kurang istiqomah dalam prinsip dalam
beberapa perkara yang kelihatan tidak selari sesama mereka dan juga kebanyakan ahli-ahli kebanyakan di akar umbi,
maka sama-sama tunggu dan lihat hasilnya nanti.
Renungkanlah bilamana hisab di Mahsyar nanti, kesaksian segala anggota jasad mengatasi putarbelit lidah tidak bertulang di hadapan KholiqNya

Siapa Michael Danby??? said...

Kawan baik ANUaww dari Australia seorang berbangsa Yahudi dan pejuang utama golongan GAY dan LESBIAN??? Ya, Allah.....Biar btul.....


http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Danby


http://www.danbymp.com/documents/summer04.pdf

Siapa Michael Danby??? said...

Danby was the only Jewish member of the Australian Parliament until 2007, when Mark Dreyfus was elected. He has frequently spoken in support of Israel and in opposition to antisemitism and other forms of racism. In 2005 he was critical of a book by a Sydney Jewish atheist journalist, Antony Loewenstein, about the Australian Jewish community and its attitudes to the Israeli-Palestinian conflict which he regarded as anti Israeli propaganda. In a letter to the Australian Jewish News, Danby called on the book's publisher, Melbourne University Press, to "drop this whole disgusting project." He also called on the Jewish community to boycott the book. "I urge the Australian Jewish community, and particularly the Australian Jewish News, to treat it with dignified silence," he said.

Siapa Michael Danby??? said...

Since his election to federal Parliament in 1998, Michael Danby has become a leading advocate of changes to Australian laws which discriminate against gay men and lesbians, and against same-sex couples. He has concentrated particularly on discrimination against same-sex couples in superannuation and veterans’ affairs.

dulukini said...

penasihat ekonomi negara malaysia orang yahudi juga nape mamat tu tak nampak ek???

adakah dia buta tuli????

dulukini buta tuli??? Ciannyeee...... said...

kah.. kah.. kah... dulukini trus buta tuli, sape nama penasihat ekonomi Malaysia tu??? Dia penyokong kuat gay & lesbian mcm kawan ANUaww tu x???

Kah.. kah.. kah...

Pakatan Runtuh flip flop said...

dulukini... aku tul2 cian kat ko. Nape blog ko x laku langsung??? kah.. kah.. kah...

mns said...

tengok muka tak nampak nak menenangkan orang pun . Kalau banding tengok muka TGHH ngan UNasruddin .. jauh benar riaknya. Takdak unsur2 kecahayaan langsung .Elok la macam nie .lagi lama lagi nampak kebusukan hati tu .....

Anak Raja Dagang said...

Memang bangsat sesiapa yang kutuk fizikal TB. Engkorang ingat engkorang molek sangat. Ini bukan sikap Islamik. dok kata down sindrom la..putus wayar la. Ini ke suara-suara yang dok pejuang Islam??? Pigi daaa! Diri depan cermin...lihat muka sendiri...diri sendiri adakah kelian sempurna sangat? Tak raspek kalau ini le perangai pengamal partisan Islam? Kelian hanya ingin berparti dan memerintah bukan kerana Islam. Perangai serupa partisan umno!

AzamDean said...

betul la anak dagang..diorang ni kutuk sangat muke TB..mcm la diorang hensem sangat.. hahaha apelah..ciptaan Allah tu..

Anonymous said...

biar xhensem tapi baik hati

TB ni dh lah xhensem,.busuk perut plak,.

anak sapa la yg sindrom dowm ni????

wakakakakkakaka

Anonymous said...

ya Allah pecah lah perut puak2 umno ni. Amin!!!!

Anonymous said...

ya Allah pecah lah perut puak2 umno ni. Amin!!!!