"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 27, 2010

Royalti Minyak: Pendedahan Akta Petroleum & Perjanjian 1974/1975

Reactions: 
Ye lah tu... kalau dah kaki penipu, kaki pembelit, tipulah ikut mana-mana pun, belitlah kot mana-mana pun.

Dari awal lagi memang sikit pun aku tak percaya KERAjaan Pusat akan bayar baik Royalti Minyak, baik Wang Ehsan ataupun Bayaran Tunai dekat Kelantan selagi semua tu tak sampai ke Negeri Kelantan.

Awal-awal dulu khabarnya KERAjaan Pusat nak bayar wang ehsan bermula pada bulan Mac tahun ni dan benda alah ni jugak telah digembar-gemburkan dalam "Ceramah Perdana" anjuran "NGO" di Bangunan UMNO Kelantan yang dihadiri oleh hampir 500,000 "rakyat Kelantan" yang "dahagakan kebenaran" (pinjam kata-kata Tok Pa... bahagian angka tu saje aku tambah bagi Tok Pa seronok... hahaha...)

Kelmarin pulak dalam kenyataan Awang Adek, dikhabarkan bahawa wang ehsan akan mula diagihkan pada bulan April pulak. sikit aku tak heran kalau duit tu tak sampai-sampai dan aku sikit pun tak marah kalau duit tu tak sampai pada rakyat sebab bukan itu yang kita tuntut. yang kita tuntut ialah apa yang dah termaktub dalam perjanjian.

Dari awal lagi memang kami rakyat Negeri Kelantan menuntut Royalti Minyak ataupun Bayaran Tunai atas Hasil Negeri yang dikorek/disedut dan dikaut hasil keuntungannya oleh Petronas dan juga KERAjaan Pusat.

Perjanjian yang dimaksudkan ialah perjanjian asal yang tak pernah diubah atau dipinda sejak dari mula ia ditandatangani sehinggalah ke hari ni. ikut perundangan, ianya adalah SAH dan wajib dipatuhi oleh ke2-2 pihak yang menandatangani perjanjian tersebut.

Buat masa ni, yang akur dan masih memegang apa yang ditandatangani cuma pihak yang menandatangani sahaja iaitu Mantan Menteri Kewangan Tengku Razaleigh Hamzah dan juga Kerajaan Negeri Kelantan.

Yang menafikan pulak ialah pihak yang tak ada kena mengena dengan perjanjian tersebut iaitu wakil UMNO Kelantan iaitu Awang Adek, Mustapha Mohamad, Fathmi & the Geng dan juga Proksi UMNO yang juga wakil Katak Mas Tuanku Brahim Ali Al-Froggy. Gerombolan ini lebih dikenali dengan gelaran "Pengkhianat Negeri Kelantan".

Aku yakin ramai yang masih belum tengok perjanjian tu dan apa yang tertulis dalam perjanjian dan juga Akta Petroleum 1974 tu... jadi hari ni aku publishkan untuk korang baca dan teliti betul-betul apa yang termaktub dalam perjanjian dan jugak Akta Petroleum 1974 tu.

Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris)
Perjanjian (Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris)
Nota: Mintak tolong BIJAK PANDAI-BIJAK PANDAI dan para PENGAMPU, PENGKHIANAT dan juga TUKANG JILAT JUBUR KERAjaan Pusat CARI SAMPAI DAPAT dekat mana dalam Perjanjian dan Akta tu yang sebut atau kaitkan "JARAK YANG MEMBOLEHKAN KERAJAAN NEGERI KELANTAN" menuntut pembayaran Wang Tunai atau tolong perjelas dalam bahagian mana dalam Perjanjian dan Akta tu yang sebut atau kaitkan "JARAK YANG TIDAK MEMBOLEHKAN KERAJAAN NEGERI KELANTAN" menuntut bayaran Wang Tunai hasil dari galian Gas atau Petroleum di Negeri Kelantan.

Para "PENGKHIANAT" boleh mula buat "Road show" untuk perjelas perkara ni sampai rakyat yang kamu anggap BANGANG MACAM KAMU (Awang Adek, Mustapha Mohamad, Ibrahim Ali dan Pencacai) paham sepaham-pahamnya..!

p/s - mulai hari ini, aku istilahkan para PENGKHIANAT NEGERI KELANTAN sebagai "BASTARD"...!!!

34 comments:

Anonymous said...

Bastard Punya Pengkhianat!!!


Angin ribut mula bertiup dari selatan tambak johor bakal menerjah ke negeri serendah sekebun bunga dan di anjung kota darul naim..

sultan mizan sudah pulang dari jerman dan perkhabaran sultan kelantan mungkin bakal menyusul pulang ke kubang kerian..

blog kick defella seakan memberi satu petanda amaran awal kepada perkara yang bakal berlaku di negeri serendah sekebun bunga

http://kickdefella.wordpress.com/2010/02/25/menteri-besar-derhaka-kepada-tuanku

selepas sultan pulang wujud lagikah dia ..dia...dia..dia ..dia..dan dia serta mereka yang menghuni kerusi empuk di pejabatnya...

sama-sama kita tunggu dan lihat...

PemikirTongKosong

I Use 3/4 Genius Brain to think...heheheh

bolos501 said...

.... kalau btolla kerajaan pusat ikhlas mahu membantu rakyat kelantan
KENAPAKAH wang ihsan(sepatutnya ROYALTI)TIDAK terus disalurkan kepada rakyat kelantan melalui kerajaan negeri????..busuk punya hati para pemimpin umngok tolol nie..kalau bab wang no.1!!awang adek al bengong n tok pa al-bangang..mesti ambil sikit tu...last2 rakyat kelantan langsung xdpt hape...yg untungnya para peminmpin umngok..ketua2 bahagian dan ahli2nya sahaja yg merasanya.....UMNO BODOHHHHHHHHHHHH!!!!!!..Pengkhianat MELAYU dan AGAMA!!!!!!!!!!!

storm62 said...

umno bastard,

bilakah umno bastard pernah menunaikan janji mereka?

pengkhianat Rakyat Malaysia.

kalo tidak melayu Kelantan tak payah hidup dgn sengsaraan samapi hari ini.

melayu umno memang busuk sampai keusus.

Anonymous said...

bro, tgk sabah sudah la... apa kemajuan sgt dia dpt walaupun dapat bayaran tunai royalti minyak? kelantan smp la ni tak dpt2 satu sen pun..

deepthroat said...

kurang faham sikit baris ini dalam perjanjian tersebut: "... samada di pantai atau di luar pantai MALAYSIA..". Rujuk dokumen Perjanjian dengan teliti.

Bagaimana pula MB Kelantan boleh menyerahkan hak ke atas " pantai dan luar pantai MALAYSIA"? Jelas tidak menyebut KELANTAN, tetapi MALAYSIA- membawa maksud termasuk negeri-negeri lain dalam Persekutuan Malaysia.

Apakah MB mempunyai bidang kuasa menyerahkan hak yang bukan di dalam negeri tadbirannya-(negeri-negeri lain dalam persekutuan)?

Jika ini diterimapakai, sebagai pengesahan kuasa MB sesuatu negeri maka bererti MB Kelantan juga menyerahkan hak ke atas pantai dan luar pantai semua negeri dalam persekutuan Malaysia. Bolehkah MB Kelantan berbuat demikian?

Jika MB Kelantan tidak mempunyai kuasa untuk berbuat demikian, maka perjanjian tersebut boleh dianggap tidak sah, dan apa sahaja perjanjian yang bersangkutan dengannya juga menjadi tidak sah.

Bukan salah MB yang tandatangan, atau orang lain yang tandatangan tetapi kesalahan atau kesilapan dilakukan oleh orang yang merangka dan menulis perjanjian tersebut. Siapa orang itu? Tentunya peguam kerajaan Persekutuan, Peguamcara Persekutuan lebih tepat.

Value said...

sap nak beli perisik-rakyat.com Harga pasaran globalnya ialah...

Website Value Report for perisik-rakyat.com/
Based on publicly available information, this report outlines estimated traffic levels received by the submitted URL, overviews possible income sources for the site, and proposes a resale value.

Your site is worth $103

Basic Traffic Statistics
Alexa Traffic Ranking:
Google PageRank: 3
Average of 4,645,480 backlinks from major search engines.

**Nak tau harga website anda sila click nama saya..

Value said...

WOW YOUTUBE !!!!!!!

Website Value Report for www.youtube.com/
Based on publicly available information, this report outlines estimated traffic levels received by the submitted URL, overviews possible income sources for the site, and proposes a resale value.

Your site is worth $1,284,804,927

Basic Traffic Statistics
Alexa Traffic Ranking: 3
Google PageRank: 8
Average of 61,556,583 backlinks from major search engines.

john said...

umno kata itu perjanjian dengan mohd nasir tahun 1974 bukan perjanjian dengan tgna tahun 2010!...mampus!! dalam umno semuanya boleh!....BOLEH BLAH!

Anonymous said...

1.bawak la kes ni kemahkamah oii!!
2.Senang nak dengaq keterangan dari pakar-pakar kedua-dua belah pihak!!
3.kemudian sama-sama boleh nilai!!
4.Barula nampak pro sikit!!
5.ni nampak macam nak jaja kes untuk modai pilihanraya jEE!!
6.Dah berapa bulan ni!!dah mula cari peguam ka!!
7.Kalau kelantan menang!memang royalti tu hak kelantan la!
8.kalau kalah!ambiq la duit ehsan tu!!
8.Nik abduh dapat duit beratus ribu macam mana!!

Anonymous said...

lupa..
9.Nik aziz dah dapat duit petronas!!
10.Petrol pam petronas kat rumah nik aziz sapa punya!!bukan nik amalina punya ka!!

Anonymous said...

Cara paling senang hendak selesai masalah ini ialah dengan menubuhkan sebuah negara iaitu negara Kelantan.

Anonymous said...

Anonymous: February 27, 2010 6:13 PM

Ko cerita tentang apa sampai nak bawa ke mahkamah ni...?

Kau ingat semua orang kelantan tu sama macam ahli UMNO bodoh seperti kepala lembu...? ada masaalah mesti bawa ke mahkamah.

Kau tahu atau tidak mahkamah di Malaysia ini tak ubah seperti rumah sembelih. Sesiapa yang menentang UMNO akan disembelih dalam mahkamah.

Kau tengok apa dah jadi Kerajaan Negeri Perak. Disebabkan bawa kes ke mahkamahlah maka jadilah Menteri Besar mahkamah.

Sejak bila pulak rakyat menyerahkan kuasa melantik Menteri Besar pada hakim dalam mahkamah..? UMNO cipta sejarah macam tu, tunggulah masanya sejarah akan gigit balik UMNO.

Cuba kau datang kemahkamah, dengar sendiri bagaiman perjalanan perbicaran sesuatu kes... itu pun kalau kau tentang undang-undang.

Sesiapa yang bijak menipu pembelit dan pembohong akan diberi kemenangan sedangkan orang yang tidak bersalah dan bercakap benar akan dihukum..?

Mahkamah jenis ini kau nak suruh orang kelantan cari keadilan berkaitan dengan royalti minyak. Gila ke apa kau ni...?

Kalau bodoh jangan turut campor dengan orang nak cari idea baru bagaimana nak atasi masaalah yang dibuat oleh kerajaan pusat terhadap negeri Kelantan.

Idea yang kau tulis dalam blog ini sama tarafnya dengan tulisan wartawan utusan.

Anonymous said...

1.kalau gitu betuii la!kes ni semata-mata nak jaja untuk modaii pilihanraya jee!!
2.Memang sah punnn!!!

Muhammad said...

Assalamu Ala Man ittaba'a' al-Huda


Kehadiran rencana ini seperti pucuk dicita ulam mendatang untuk saya kaitkan dengan rencana saya. Silalah layari:

http://surah-al-kahfi.blogspot.com/2010/02/royalty-minyak-kelantan.html

Anonymous said...

alasan atau fakta yang menyokong bahawa isu royalti minyak kelantan hanya modai pilihanraya semata-mata:
1.Sekiranya pemimpin pas kelantan mengetahui bahawa mereka mumpunyai hak dari segi undang-undang terhadap kes ini,sudah lama mereka membawa kes ini kemahkamah.Persoalannya mengapa baru kini!pemimpin pas membangkitkan perkara ini!
2.Isu ini dibangkitkan selepas kemenangan tipis Pas pada pilihanraya kecil yang lalu.Pas hampir kalah dengan umno!hanya menang dengan puluhan undi sahaja!Pas merasakan keadaan selamat mereka selama ini telah terjejas!mereka mencari isu baru untuk menarik perhatian rakyat kelantan!
3.Isu ini juga dibangkit selepas isu ariffahmi!selama ini,ramai tidak mengetahui kelemahan pemimpin pas kekelantan!Ramai yang membuat tanggapan bahawa nik aziz sebaik-baik pemimpin islam!apabila kckdefella telah mendedahkan kepincangan pentadbiran kelantan!wujud salahguna kuasa!napotisme!kronisme!rakyat kelantan mula meragui kepimpinan nik aziz!pemimpin pas mulai gelabah!tambahan lagi dengan kemenagan tipis diDun manik urai!!mereka melalui think thank pas mulai mencari isu yang baru!
4.Yaaa!!isu baru iaitu isu royalti minyak telah berjaya menarik hari pengundi pas yang telah berpecah dua!ia berjaya menyatupadukan ahli-ahli pas kelantan!malah rakyat kelantan yang terpedaya dengan wangringgitpun akan menyokong isu ini!sebab itulah!propanganda pas yang terbaru ialah meminta rakyat kelantan tanpa mengira ideologi politik bersatu dalam isu ini!mudah bukan!
5.Dan rakyat kelantan pun lupa tentang perpecahan pas kelantan!lupa tentang kes ariffahmi!!
6.Sebab iti kes ini tidak akan dibawa kemahkamah dengan alasan hakim pro BN!satu alasan yang paling mudah!Yang syoknya kes seperti saman-menyaman seperti kes husam dulu!percaya pulak kat mahkamah!husam menang pulak tu!!
7.Pakat-pakat pikiaq tenguk!siapa yang memanipulasi isu sebenarnya!!

Anonymous said...

Sebenarnya duit RM20 juta tu Tok pa dan gerombolan2 umno yang lapaq sangat. Kalau royalti dah tentu malaun2 ni tak dapat nak rasa.
Sanggup tipu rakyat Kelantan semata-mata nak makan wang haram. Samalah dengan Yahudi laknatullah puak2 gerombolan ni, pasai mereka ni bukan tau hormat pada perjanjian dan undang2 negara.

Kalau setakat RM20 juta tu, tentu separuh atau lebih puak2 ni akan mentedarah. Samalah dahulunya bila si Annuar Musa tu metedarah duit2 untuk PPRT. Kalau tidak masakan dia boleh pakai Merz kalau tak menipu orang miskin macam YBK di Selangor tu oleh Zainal Sakom. Gerombolan2 ni boleh tipu melayu tapi puak2 ni kena ingat bukan semua melayu mereka boleh tipu. Tunggu masa saja rakyat humban dia orang ni masuk lobang jamban.

sudin said...

3 Stooges jaja obat nak tipu rakyat Kelantan.
Sanggup jadi pengkhianat dan barua Kuala Lumpur untuk mendapat habuan dunia.
Bertaubat la sebelum kubur mari..kita dah tua!

Anonymous said...

kalau PAS pihak yg benar mengapa tak dibawa ke mahkamah! itu lah PAS tak pandai cari duit mintak derma dan mengemis org lain je!

Anonymous said...

bwk p mahkamah ker,balai polis ker,sprm ker,spr ker,pejabat DO ker,pejabat authority ker,hatta pejabat jkkp ker, buat habih beras...sume tu under umno control!!

Hanya puak umno saja yg masih dlm kebodohan duk caya ngan sistem keadilan dlm negara kita nih..

Anonymous said...

Negeri Sarawak, Sabah, Terengganu dan Kelantan kes dia sama....ada minyak di luar pesisir negeri diorang..perjanjian yang ditandatangan pun yang sama...tapi Sarawak dan Sabah dapat royalti....Kelantan tak dapat apa kes...sebab negeri pembangkang kan...penyokong UMNO fikir sikit...jangan terus jadikan diri tu jahil...

bolos501 said...

.........ada hati nak bawak kes nie kat mahkamah?..dgr perkataan mahkamah tu pun dah rasa nak muntah...tgk apa jadi dgn kes kat perak tu??..Hancur!!
hakim jdi barua...yg sebetolnya kalau mengikut teori pengasingan kuasa mahkamah tidak boleh campur dalam hal ehwal DUN!!Semuanya di bawah kuasa speaker..sbg cth:Jikalau tuan speaker telah memutuskan bahwa kerusi itu kosong(setelah melalui prosedur2 tertentu) maka secara automatiknya kerusi itu kosong..maka pilihanraya berhak dijalankan oleh SPR!!Yg bangangnya badan SPR balas pulak kononnya kerusi tu tidak kosong...ai mana pulak dtg kuasa SPR melawan keputusan tuan speaker@DUN nie...SPR bangang!!Mahkamah bangang!!UMNO LGLAH bangang..sikit2 mahkamah...mentanglah confirm menang...maklumlah mahkamah malaysia nie siapa control...nie la bahana kalau malaysia nie..di pimpin oleh parti yg gilakan kuasa..aku nak tgk sangat BN nie jatuh!!...Aku nak tgk semua pemimpin BN khususnya pemimpin2UMNGOK lari bertaburan ke luar negara..dari situ rakyat akan menilai!

Anonymous said...

Ni ada lirik lagu untuk umno dan juak-jauknya:

Kali pertama aku
mengenalimu...

Mahu bersama
mahu bersama...

Raut wajahmu bersih...
Menyakinkan hati ini
aku terpaut...oohhhh.....

Semua dusta palsu
Aku tertipu...

Kerperibadianmu
berubah mengikut nafsu...

Panggilanmu gelaranmu
baru ku tahu...

Lakon layarmu hebat
terpukau ku melihat
Isihati upahan
sampai bila
kau mahu tersesat
Tidak kau penat
hidup penuh muslihat...
Mahkotamu Raja drama...

Kau masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda..

Mengejar hijau ungu
Mata kelabu...

Ini bukan kau yang
Pernahku kenal dulu...

Panggilanmu gelaranmu
baru kutahu...

Lakon layarmu hebat
terpukau ku melihat...
Isihati upahan
sampai bila
kau mahu tersesat
Tidak kau penat
hidup penuh muslihat...

MAHKOTAMU RAJA DRAMA...

Panggilanmu gelaranmu
baru kutahu...

KAU BERTAPA
BAGAI MAHARAJA DIATAS LEMBAH
LAKON LAYARMU YANG TERHEBAT
MEMUKAU MATA MELIHAT
TIDAK KAU PENAT
HIDUP PENUH DENGAN
TIPU MUSLIHAT...

SAMPAI BILA RAJA DRAMA
SAMPAI BILA RAJA DRAMA...

TIDAK KAU PENAT
HIDUP PENUH DENGAN
TIPU MUSLIHAT...

SAMPAI BILA RAJA DRAMA
SAMPAI BILA RAJA DRAMA...

TIDAK KAU PENAT
HIDUP PENUH DENGAN
TIPU MUSLIHAT...

Hayati lirik ini dan renung diri dalam-dalam.

ksahirin said...

Perjanjian ini dah menunjukan dengan jelas, terang dan bersuluh tentang HAK yang sebenar, tetapi disanggah oleh UMNgok dan pencacainya.... Tengku Razali sendiri sebagai pihak yang menerima keSAHan perjanjian ini sendiri serta mengakuinya berkali-kali dan tetap pendirian mempertahankannya, tetapi masih ada pihak pencacai yang berlagak lebih pandai dari KU Li cuba memutar belitkan fakta.... malulah pada diri sendiri....

Anonymous said...

Sebenarnya Petronas dah takde duit nak bayar royalti kelantan, duit dah di perabis oleh umnogok.... sbb tuh dia cuma boleh bagi rm20 juta shj hahahaha...

Awang Dogol said...

nak bawa pergi mahkamah buat apa??? memang dah sah royalti tu hak rakyat kelantan... bagi je la.. cakap-cakap macam orang bodoh buat apa lagi...

bangang..bangang

joostspring said...

anom bodo serupo lembu n bengong oyt...

Negeri Sarawak, Sabah, Terengganu dan Kelantan kes dia sama....ada minyak di luar pesisir negeri diorang..perjanjian yang ditandatangan pun yang sama...tapi Sarawak dan Sabah dapat royalti....Kelantan tak dapat apa kes...sebab negeri pembangkang kan...penyokong UMNO fikir sikit...jangan terus jadikan diri tu jahil...

February 28, 2010 1:22 AM
----------------------------------

sbb tu mu ni mudah2 kena kencing dan bodo..base jenis ikut membabi buta dan jenis xtahu go satu...

wei lembu bodo..sarawak dan sabah sebelum menyertai malaysia dia buat perjanjian dah bhwa segala hasil minyak xkira onshore ko offshore(jauh mana sekalipun asalkan dlm perairan mlysia)kerajaan patut we royalti dan kerajaan mlysia tlah setuju dgn syarat tu...

mu ni kl aku pnggil lembu mu marah tp bodo mu tu kalah lembu..

Anonymous said...

Hidupppp Melayu....!!!
itulah kata mukjizat UMNO bg memenangi hati org Melayu. KONONNYA.
Hidupppp Melayu....!!!
Royalti yg sepatutnya d berikan kpd org melayu d nafikan. Apa, majoriti penduduk K'tan bangga lain ker?
Hiduppp Melayu....!!!
Habis tanah melayu d kebas. X payahlah aku bg tahu korang d mana tnh ini d kebas, korang pun tahu, aku rasa d kaw korang pun ada tanah mak bapak, nenek moyang korang d kebasnya.
Hiduppp Melayu....!!!
habis pasir d jualnya ke Singapura.
Hiduppp Melayu....!!!
kepulauan batu putih terlepas ke singapura.
Hiduppp Melayu....!!!
Melayu ler yg paling ramai termiskin jika d bandingkan dgn bangsa lain. DEB KONON.
Hiduppp Melayu....!!!
Habis duit rakyat d belasahnya.
Hiduppp Melayu...!!!
Habis kekuatan raja d lucutkannya.
Kalau dlm perhimpunan bukan main lagi, gengam penumbuk!! cium keris!! merah muka!! bila bercerita perihal Melayu.
Jgn menduga kesabaran org melayu.
Takkan Melayu hilang d dunia.
Inilah kata2 keramat d dlm perhimpunan UMNO. KONONNYA UMNO sjlah pejuang sejati bangsa Melayu.

Anonymous said...

joostspring bodo mcm keldai.

beh tu perjanjian dgn K'tan ada ker menyebut 3bn. Kau nei kalau dah spesis keidai sememangnya keldai. kalau lembu bodohnya msh boleh d tindik hidung tp keldai bodohnya satu dunia tahu, wahai sang keldai. Aku harap ko blh terus letakkan otak kau tu d lubang jubur si saifool.

joostspring said...

anom bodo serupo dgn lembu..

kl perjanjian 3bn tu tak termasuk dlm dlm undang2 bg pemberian royalti di semenanjung mlysia bkpe yg mat king leather si aljuburi ar artatuk mu nak bwk usul ni ke parlimen dulu supaya undang2 tu digubal...

patut dah mu ni bodo serupo lembu..caya ko aljuburi artatuk..
duk kecek dlm blog jah pandai pasal laporan doktor pusrawi tu..di mahkamah xse wat tubik isu laporan doktor ni...aku nak tgk samada si karpal tu berani tak cakap pasal laporan doktor tu di mahkamah....kl xbrani mmg soheh otak2 puak2 PR ni kena liwat ko aljuburi...

Anonymous said...

wei umngok bengong
klau sarawak sabah dpt royalti
apesal kelantan tk dapat
kat kelantan peratusan orang melayu tinggi
tapi sbb dlm pembangkang bnyak alasan diberi
kata nk pertahankan org melayu tapi org melayu diorang lingkupkan
inilah perangai sebenar umnok sumer
umngok bangang

Anonymous said...

pasal laporan tu.
dah ckp pun dlm mahkamah.
ko jer yg keldai x ikut perkembangan. Nak tahu apa jawapan mahkamah. "walaupun laporan kesihatan menyatakan tiada penetrasi ke lubang dubur saiful tapi ianya tdk cukup kuat bagi membuktikan yg saiful tidak di liwat" ha...! itu respon mahkamah bangsat, banjingan dan keldai mcm ko. bodoh nak mampus keldai nei.... kalau dah keldai sememangnya ko nei keldai, bertindak tdk gunakan otak. Jd teruskanlah meletakkan otak ko tu d lubang jubur si saifool. tk.

Anonymous said...

woitttt...
lupa plak.
tulisan d atas d tujukan kpd joostspring via keldai.
TQ

Anonymous said...

anon 2.06.
Jgn sesekali menkeldaikan org krn ianya adalah binatang yg terbodoh di akal manusia.
aka, aka, aka, aka.
KELDAI.. Koooooek, koooooek,
x reti aku nak bunyikan.
mungkin joostspring blh bantu.

Anonymous said...

Jahanam punye BN dasar pencuri. Rakyat Malaysia ni maksud onshore and offshore Kelantan pon tak paham ke? Patut la asyik kena tipu je lebih 56 tahun! Petronas pun sama je sanggup naik court basuh berak BN padahal dia bole countersue je BN sebab tak agihkan hak Kelantan selepas bayaran lump sum dikeluarkan oleh Petronas. Bahagian akaun Pet pon dah naik meluat sbb kerajaan asyik mintak duit 'in advance' je ngan Petronas jadi inilah masanya nak ajar malaun2 tu!