"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 17, 2010

Royalty Minyak: Taklimat Dari Tun Salleh Abas Akhir Bulan Ini..!

Reactions: 
Sehingga ke waktu ini isu Royalti Minyak (bukan "wang ehsan") masih menjadi 1 isu yang paling ditakuti oleh UMNO di Kelantan. berbagai-bagai usaha "memutar belit fakta" giat dianjurkan dan yang terdekat sekali akan dianjurkan pula 1 "Ceramah Perdana" isu Royalti Minyak di Bangunan UMNO Kelantan pada 19hb. Februari, 2010 ini.

Barisan penceramah yang bakal ditonjolkan ialah tak lain dan tak bukan barisan "pengkhianat Negeri Kelantan" yang terdiri dari "Tok Pa" dan juga Awang Adek yang kita ketahui 2 "pengkhianat Negeri Kelantan" ini sebenarnya tidak tahu apa-apa berhubung "Perjanjian Royalti Minyak" tetapi dalam kenyataan-kenyataan dan Ceramah-Ceramah mereka, bercakap seolah-olah merekalah yang mewakili Petronas dalam perjanjian tersebut.

Tak kisahlah UMNO nak buat Ceramah Penerangan banyak manapun, tak de sape yang kisah. kalau UMNO nak buat Ceramah versi "Ralli" sebulan tanpa henti pun tak de sape yang kisah. yang seronok cuma totok-totok UMNO dan bagi pihak yang komited bersama dengan Kerajaan Negeri Kelantan pulak, aku yakin... menyampah nak mampus... orang Kelantan cakap "loh la demo... ceghamoh la sapa keghing tekok tak dok sapo heghe...".

Di pihak Kerajaan Negeri Kelantan pula masih komited dengan tuntutan asal malah apa yang aku perhatikan ialah, barisan para pejuang yang mengepalai "Tuntutan Royalti Minyak Kelantan" khususnya GEGAR semakin bersemangat dalam Perjuangan Menuntut Hak Negeri Kelantan.

Terbaru sekali, diberitakan bahawa 1 Taklimat Isu Royalti Minyak untuk semua ADUN Kelantan akan diadakan pada akhir bulan ini dan yang paling menariknya ialah, Tun Salleh Abas dan juga Tuan Tommy Thomas telah mengesahkan kehadiran mereka dalam majlis Taklimat tersebut dan Taklimat tersebut akan disampaikan sendiri oleh Tun Salleh Abas dan juga Tuan Tommy Thomas.

Pasti ada suatu yang menarik akan dijelaskan oleh 2 nama tersebut yang tak perlu aku perkenalkan lagi pada umum akan penglibatan mereka berdua selain Tengku Razaleigh Hamzah (yang juga komited dengan perjuangan Kerajaan dan juga Rakyat Kelantan dalam isu Tuntutan Royalti Minyak) dalam perjanjian antara Petronas dan Kerajaan Negeri Kelantan dan lain-lain Negeri yang terlibat dalam Industri Minyak Negara.

UMNO boleh terus-terusan mengatur totok-totok, wakil rakyat-wakil-rakyat dan semua pimpinannya untuk memutar belitkan fakta sebenar sementara Kerajaan Kelantan semakin gagah dalam isu Tuntutan Royalti Minyak dengan sokongan individu-individu yang terlibat "secara langsung" dalam semua perbincangan dari awal sehinggalah termeterai perjanjian antara Negeri-Negeri yang terlibat dalam perjanjian tersebut.

"Pergi MAMPOS Dengan UMNO/BN..!"

33 comments:

Anonymous said...

1.buatla apa yang patut puak kelantan oii!!
2.jangan bertetak sesama islam dan melayu sudah!!
3.Lagipun ariffahmi dah tak dak!!
4.jangan tanah tergadai kat puak kapiaq sudah!!
5.Dengaq kata !ada tanah kat Kb dah dapat kat puak kapiaq!betui ka!!!

مَعهَدين الُمعلمْ said...

anon bawa sampah tepi jalan..
hak tuiiii....!!

Hang horatio said...

pengkhianat kelantan ye..klu anwar ibrahim dan nik ajis ko ckp cmtu nescaya kemuka pengadilan lah anda.jg bahasa bro.hehe..pepun klu ikut undang2 sedia ada royalti tetap hak kerajaan pusat samada nak bg ke x.

Anonymous said...

Aih perkataan yang last sekali bunyi macam cerita P. Ramlee aje.

Satu lagi, Tun Salleh ini macam mana sekejap ada sekajpa tak de ,pergi tabligh ke?

JEBAT MENGKUDA said...

Sekuriti Tembolok memang hodoh
Baran serigala pencita siakap
Majoriti Umngok memang bodoh
TELAN segala pendusta cakap

Gari Golok ke Pantai Purnama
Mencari roti di AIR ASAHAN
BN Umngok pakar tukar nama
Dari ROYALTI dikatakan EHSAN

Dari Pahi ke Pasir Mas
Mari menengok si burung pungguk
Jika tahi dikatakan emas
Pecacai BN Umngok tetap angguk2

Awang Dogol said...

Woiiii...bangang2 sekelian,
Hampa bawak mai sapapun...kami tak kisah punya. Hampa bukan ada fakta...main tibai ikut hati aja....sbb tu tak berani nak bawak ke mahkamah.

Hampa tok sah nak bising la wahai bangang2 sekelian....buat apa ceramah sana-sini nak terang pasai wang royalti....buat penat mulut aja. Buat letih orang tua (tun Saleh Abbas) tu aja berdiri. Kerja hampa tu sia2 saja. Berkokok la sampai pagi....kita orang akan buat bodoh aje.

Orang dah nak bagi wang ehsan tu ambik aje la....yang penting duit...tak payah la rungut sana...rungut sini....komplain sana...komplain sini.....haiiiiii...penat lah nak layah kerenah orang2 bangang ni.

Aku rasa daripada hampa berkokok tak kehaluan...lebih baik hampa berbaris ramai2 kat tepi jalan bawa mangkok kosong...tadah mintak sedekah.....lagi berhasil. Waoiiiii...kalau hari2 tadah dan kumpui duit tu...banyak dapat tu. Nanti aku jalan2 kat sana dengan mentua aku boleh lah aku ajar dia macamana nak derma sedekah cara islam. Walaupun dia keturunan Yahudi dan belum islam tapi dia kaya woooooo... tak kedekut...pemurah dan baik hati punya orang. Bukan macam hampa....busuk hati...mengatasi Yahudi yang jahat.

Jadi, OK tak cadangan aku wahai bangang2 sekelian?

+Bangang.....+Bangang

Anonymous said...

Anon 5.31.
Bila ade org yg nk melabur, ko ckp kapiaq cb nk amik tanah klate. Bila pelabur tk dtg, ko ckp krajaan Klate tkde kemajuan. Ni yg di katakn bengong tk bley nk ajr.

Nk srh org bwk pi mahkamah, sila bersihkn mahkamah dl. Well, kpda UMNO, mampusla nti PRU13. Stopa mamat blh doh slow2 nk serah blk Jeli tu. Pengkhianat tk lyk jadi wakil rkyt Klate.

Aku tk phm org UMNO ni. Ku Li n Tun Abas, dua2 yg buat undang2 ni. Dua2 ckp Klate berhak. Tp juak2 UMNO ni ttp kato Klate tkde hak. Pastu dok sibuk mitok bwk gi mahkamah. Gilo.

Anonymous said...

Awang Dogol bengong!!!!

PASjilattahiDAP said...

pergi MAMPUS DAN JAHANAM LAH PAS penJILAT PUNGKOQ CINA DAP.. apa rase kena maki..gelak nampak gusi..heee..heee..heeee

isMady said...

Anwar makin gelabah..kenapa tak ambil pakar dari thai tuu..sapa nama..pontip..esok karpal minta bicara dalam tandas,takut org tahu besar mana punai anwar..PAS Kws sik tak percaya langsung dgn Anwar

Awang Dogol said...

Wahai si Anon 8:29 yang bangang,

Apa yang bengong2...sapa yang bengong. Hang tu yang bengong bin bangang.

Apa....tak betoi ka aku kata? Daripada hampa melalak sana-sini...buat ceramah sana...buat ceramah sana-sini nak mintak wang royalti....buang masa aja....macam bermimpi di siang hari. Benda tu hampa tak dapat punya...paham tak bangang woiii..???

Jadi, kalau hampa tak mau wang ehsan tu dan hampa nak pakai duit sangat....pergi la berbaris sepanjang jalan kat KB....bawa mangkok kosong....huloq bekas kat orang yang lalu-lang kat situ...dan kata minta sedekah. Pasti orang yang lalu-lalang kat situ akan bagi punya. Kalau satu hari 1000 org berbaris dan dapat Rm 10/hari/org...cuba hampa kira...kalau setahun...dah berapa hampa boleh dapat. Aku rasa banyak sponsor yang akan derma/sedekah. Tambah kalau Genaral hampatu mainkan peranan...lagi berganda la hampa dapat. Akupun sudi jugak nak sedekah.....amal jaariah katakan...pahala tu.. .ha...ha...ha..Ini baru la praktikal namanya.

+Bangang....+Bangang....penatkan mulut aja bercakap.

Ketua Polis said...

salam...link blog hamba jika tak keberatan.tq

PASjilattahiDAP said...

hahah jilat la tahi DAP,aku pulak akan jilat tahi MCA dan MIC pulak
lepas tu aku nak main jubo2 dengan GERAKAN dan PPP..lepas tu main kelentit makkal sakti

Awang Dogol said...

Awang Dogol yang asyik mencarut tu Awang yang palsu..aku lah awang yang betul sebenarnya sebab ada blog aku sendiri..tak percaya click pada nama aku k.

am3677 said...

bagi aku pada jilat pungung amno baik aku jilat dap lagi bagus sedap!!!!

C2 said...

Anon 10:56 adalah Awang Dogol palsu

Anonymous said...

Berapalah umno bayar kat hang awang kepala dogoi ha!. Meracau dalam blog ni macam disampuk pelesit. Taubatlah awang dogoi ooi. Kerajaan BN/umno hang semua macam sampah. Dok tipu rakyat sana sini, dengan wang ehsan. Jangan makan harta rakyat nanti keturunan umno semua jadi macam dajjal, dok nak musnah negara ni. Hang tau ka awang dogoi, dajjal kat malaysia ni dah banyak. Kepala dajjal tu mat monggolia, tok pa gila dan awang adek kepala lembu tu, bodoh nak mampus.Tak guna dapat Phd tapi perasaan hasad dengki pada rakyat negeri dia macam sial.Hang awang dogoi pilah taubat sebelum nyawa hang di ambil malaikat maut. Mungkin hari ni atau besoknya.Hang nak pi neraka ka? Pasai aku tengok hang ni macam orang takda iman, cakap membabi buta macam babi hutan kat kampong Anak Lenggong.

Awang Dogol said...

Woiiii...Anon 11:32 yg bangang,

Apa...tak betoi ka aku cakap ni? Hampa tok sah la nak meletihkan badan buat ceramah sana-sini...panggil orang tu...panggil orang ni nak terang pasai wang royalti tu. Kan kerajaan dah kata...itu Kelantan memang tak layak terima wang royalti tu....hang nak cakap apa lagi. Kalau hang tak puas hati....rasalanya lebih baik hampa bawak kat mahkamah. Ni pasai apa dari dulu sampai la ni hampa tak bawak2 ke mahkamah? Apa yang hampa takut? Kalau hampa benaq...cabar la kat mahkamah. Heeee....penat la aku tengok hampa ni. Kesian aku tengok orang 2 yang datang dari jauh nak dengaq hampa ceramah tu....tapi...apa hasilnya....setakat ceramah aja...takdak kesudahannya. Tak bangang ka cam tu.

Aku bagi klu la kat hampa....bawak la ke mahkamah. Selagi saksi2 penting hampa tu masih ada kat dunia ni...ambik la peluang ni...cabar kat mahkamah.

Satu lagi...Bila Kerajaan nak bagi wang ehsan....hampa ambik la....apasai pulak nak tolak. Sekarang kerajaan tengah baik ni...nanti melepas hampa semua.

Kalau hampa nak pakai duit sangat dan tak mau ambik duit wang ehsan...terpaksalah hampa jadi pemintak sedekah yang macam aku cadangkan..

So......terpulang lah pada hampa...peguam2 handal hampa kan ada....saksi2 penting pun masih hidup...jadi..nak tunggu apa lagi. So....jangan jadi bangang dan terus bertahun2 bangang dalam hal ini.

Hai.....+BAngang...+Bangang

Anonymous said...

oiii! awang dogol.. hang cukur licin... kah kah kah amboi stail yahudi la hang ni hahahaha...

Awang Dogol said...

Woiiii Anon 12:58

Hang ni dah tidoq ka belum....kalau ngantok pegi la tidoq...hang ni cakap serupa orang bangang aja.

Sekarang ni aku dah hansem la...dah simpan janggut...dah simpan misai. Aku dah tak dogoi macam dulu dah...la ni dah kemas mancho. Bini aku tak suka dogoi2. Dia nak aku smart mcm Steve Jobs (pengasas Apple computer tu)....ha...ha...ha...

Orangs Yahudi ni kebanyakkannya pandai2 tau....aku respect la. Hang mesti ingat...depa nipun ada yang baik dan ada yang jahat. Bukan semuanya. So, hang tak patut la kutuk lagu tu. Yang baik tu macam aku la....yang jahat tu macam hampa..Jenis yang tak pandai kenang budi...suka berperansangka buruk.....ha..ha..ha

+Bangang....+Bangang

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT said...

Salam,mohon sudi apa kiranya link kan blog ambo.Terima kasih

Anonymous said...

dlm AL-QURAN telas jels mengatakan, yahudi n nasara akn cuba menyesatkan umt islam...

sape kata yahudi tue baik...nmpknya tak yakin dengn isi Al-Quran la...sama la ngan tak yakin ngn kata2 ALLAH...

klu da kurng agama...mencarut la kerja dia...bia la dia nk tulis pe...nk kata pe....yang penting berjuang tnpa kenal lelah..

lau setakat komen budak sial cm awng dogol tue...tak plu nk ambik kisah la...dia nk kata pe..ikut dia...jgn smpai ALLAH tarik semua yg dia bg da....bnda da jels depn mata....dengn pmbunuhan altantuya, enjin jet, stadium ruth...royalti kat terngganu di tarik smpai skng xbg..

p kaji perlembagaan la sial...perlmbagaan negra tue...omputih yang buat...orng melayu tak terlibat pun....bia celik skit mata....orng nka perjuangkn hak...bia dia la..yang hang dengki nie nape...ada ambik duit ko ke...sial punya orng.

Anonymous said...

woi! awang dogol yg dah tak dogol.. kau ni bukan la macam yahudi... cuma macam zionis... zionis ni sekular... sekular ni macam umno... betul tak dogol...

Anonymous said...

biar je awang dogol tu carut sorang2 kt cni. Buat tk th aje. Org gila, klu kita lyn, makin menjadi2. So, buat tk th aje.

matkambing said...

pemimpin umno nak maintain gaya hidup dari sumber kerajaan! jangan harap negeri akan berjaya jika dibawa ke mahkamah.

Anak Lenggong said...

DATANG JANGAN TAK DATANG...MEMANG KALAU BERHIMPUN DENGAR KELENTONG DAN MAKI HAMUN TU KEGEMARAN MELAYU PAS...SAPE SAMPAI CEPAT LEH DAPAT SEBUNGKUS KROPOK CAP NIK AJIS DAN JUGA SEBELAH SELIPAR NIK AJIS...BERKAT TUUUU...

KALAU DAH BETUL SANGAT TAK PAYAH NAK SUSAH-SUSAH DAN MENIPU RAKYAT ..BAWAK JE KEMAHKAMAH..KAN KALIAN ADA PEGUAM YANG HANDAL2 PUNYA SEPERTI SAHABAT SEBANTAL TOK AJIS TU KARPAL SINGH..(DAH ADA LAMBANG BULAN KAT DADA SINGH TU)..

YANG DOK ANGKUT ORANG TUA YANG TAK LARAT TU BUAT PE..BILA KORANG NAK GUNA..KORANG HERET DIA EKS..KALAU TAK NAK GUNA TENDANG KETEPI..

KAH KAH KAH...DAH DEKAT 20 TAHUN MEMERINTAH..TAPI BARU SEKARANG SEDAR NAK PERJUANGKAN SOAL ROYALTI...SELAMA NI DOK TIDUQ KAA...

Anonymous said...

Anon 5.31: oo,klu kat kelantan heboh je ye..yg kes nk amik tanah kat kg baru tu tak plak bising..

Anonymous said...

kesian kat tok ku li..masuk UMNO tp sampai la ni asik dipinggirkan..tak glamer la..try gak aritu tgk see ade penyokong ke tak utk jawatan Presiden UMNO..fuh ade hati gakk hehe..tp percalonan takdak..tp takde choice lain dok la diam2 dlm UMNO, masuk pembangkang? sebangang2 UMNO, bodoh lagi PR..stay je la..

da tua ni rase cam nak la glamer la balik..nak glamer dalm UMNO org tak layan..da try daaa...haa..royalti kelantan! sokong depa la..baru la org respek berprinsip..confirm rakyat kelantan kasi sokongan padu, sape takmo duit byk!

tp taknaklah bwk masuk mahkamah sbb mmg kelantan takde hak secara legalnye..so kasi pusing kata akta petroleum..diorg bukan tau hapa pun akta petroleum tu..asalkan kata diorg berhak, sudah la..

glamer jd wira kelantan sekejap syok jugak nooo...huhuh..

Anonymous said...

nak bawa mahkamah...
bukti kukuh ada...
last2.... hampah.....
Takut kalah lagi.
Nizar = 5-0
Anwar = 3-0
kelantan = ????

Anonymous said...

hoi awang dogol ko x pyah ckp korang akan buat bodoh pasal royalti minyak pasai korang memang dah bodoh lagi lembam....ha...ha...ha...

Anonymous said...

hou anak lenggong yg bebal...at least TGNA dah sedar x mcm ko asyik kena kencing dgn pemimpin ko pastu g minum air kencing setan pulak...tu yg jd makin bangang...ko jgn minum banyak sngat air kencing tu sbb nanti ko jd mcm awang dogol yg dah kurang akalnye...ha...ha...ha....anak lenggong ayik kena kencing...ha...ha...ha...budus...

Anonymous said...

Tipu melayu bodoh macam dogol tu bolehlah .. sekolah atap pun tak lulus ..dogol fyi ini abad ke 21 ..baik ko tulis journal tentang umno pernah wujud di tanah melayu ini .. sebab generasi akan datang pasti akan melupakan umno dek kerana melayu itu mudah lupa ...

Wang ehsan rm20 juta songlap jugak... said...

kah.. kah..kah.. asyik2 ceramah royalti.. bile nk bwk ke mahkamah ni. Bosan btul dengan perangai pencacai Tok Gundu ni.

Kah.. kah.. kah...