"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 17, 2010

Royalti Minyak/Wang Ehsan...

Reactions: 
Peruntukan wang ihsan sebanyak RM20 juta kepada Kelantan yang dijangka disalur penghujung Mac ini akan bertumpu kepada golongan miskin, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

"Kita akan lebih fokus kepada membantu golongan miskin, seperti memberi bantuan secara langsung atau membaiki rumah mereka kerana untuk projek pembangunan ia memerlukan peruntukan yang lebih besar," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mustapa yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri berkata, bagaimanapun kaedah agihan itu masih pada peringkat perbincangan.

Sumber -
Utusan Malaysia Online
"Golongan Miskin"..? kalau ikut pengalaman aku la, "Golongan Miskin" bagi UMNO ialah Ketua-Ketua Bahagian, Ketua-Ketua Cawangan dan juga Ahli-Ahli UMNO dan juga Totok-Totok UMNO. lain daripada tu (yang tak de kena mengena dengan UMNO) dikira "Golongan Pertengahan", tak payah bagi bantuan.

Kalau dekat Negeri-Negeri bawah pemerintahan Pakatan Rakyat pulak lain takrifannya... Dalam media Perdana dikhabarkan bahawa (contoh) - "RAKYAT KELANTAN MISKIN DIBAWAH PEMERINTAHAN PAS" & bla bla bla, tapi bab bantuan "RAKYAT MISKIN" yang disebut tadi "TAK LAYAK" atas sebab-sebab tertentu...

Ala... dah lebih 50 tahun dah... tau sangat...

40 comments:

Anonymous said...

alahai..
1.luaq topic sikit!!
2.aku baru tenguk sebarai yang terkaya dimalaysia!!
3.tenguk ada anak che Det!mohzani tersenarai!Kencana petrolium!!
4.hang check satt!lemabaga pengarah Kencana tu sapa!!
5.Kot jadi macam kes hospital swasta dulu!!last sekali juaii kat temasikk !singapura!!
6.bukan boleh harap sangat kat mohzani nii!!entah-entah ali baba jugakkk!!
7.kata kat hang!aku kata jugakk!aku bagi isu kat hang nii!!
8.ada berani!!!

Anonymous said...

sambung sikit lagi..
1.aku bila baca kes setiausaha yang kena tangkap kat penang tu!!macam tenguk filem gester juai dadah pulak!!!
2.Duit berjuta-juta!!not 2!5,50!macam juai dadahla pulak!!
3.Awang dogoiii!hang nak komen apa!kes niii!!

Anonymous said...

awang dogoi dh takde sini la.. dah balik kerala... dia dah mengaku dan sedar dia sebenarnya bukan melayu.. mamak keturunan chedet jgk..
selama ni dia ingat dia melayu...
dia tonggeng2 punkoq dia depan cermin.. tgk nampak hangit.. dah sedar pun awang dogoi selama ni.. dia mamak rupanya.. kah3..
bezanya dia dgn mahadet... mahadet tu putih... mahadet pun tak ngaku dia sedare.. kesiannn...

Anonymous said...

blogger PAS pun termasuk golongan miskin, boleh tuntut wang zakat Pulau Pinang kah Khalifah Guan Eng Al-DAP?

Anak Lenggong said...

Ngape tak siarkan keseluruhan apa yang diucapkan oleh Mustaffa ni ...

"Kita akan lebih fokus kepada membantu golongan miskin, seperti memberi bantuan secara langsung atau membaiki rumah mereka kerana untuk projek pembangunan ia memerlukan peruntukan yang lebih besar," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mustapa yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri berkata, bagaimanapun kaedah agihan itu masih pada peringkat perbincangan.

Beliau berkata, tawaran kepada kerajaan negeri yang diterajui Pas untuk menyertai jawatankuasa pengurusan wang ihsan itu juga masih terbuka.

"Kita masih perlukan input kerajaan negeri. Ini adalah wang rakyat Kelantan dan kita ikhlas untuk beri ruang kepada kerajaan negeri berbincang walaupun jumlah peruntukan itu terhad," katanya.

Beliau sebelum itu diminta mengulas mengenai keengganan kerajaan negeri Kelantan menyertai jawatankuasa itu sekalipun telah berulang kali ditawarkan berbuat demikian.

Bila diajak duduk bersama untuk berbincang tentang pembahagian wang tersebut..Tok Ajis dan kerajaan negeri tak mau..disebabkan ini adalah muslihat nya untuk mengutuk kerajaan pusat..dengan pembahagian tersebut...kah kah kah..ko ni bangang la POJI..mana ada pemerintah disesebuah negeri tu nak bagi peruntukan kepada rakyat melalui pihak lawan...cam ni laa bodoh tak boleh diajar..pastu tak nak ngaku pulak tu...ade ke di penang..selangor kedah dan kelantan memberikan peruntukan kepeda rakyat melalui wakil bn..tarakk jugak...so sama lah jugak dengan kerajaan dia akan memberikan peruntukan tu melalui wakil kerajaan samada wakil rakyat ataupun kementerian dibawah pentadbiran kerajaan pusat...tak kan nak kasi kat boya yang tengah nganga mulut..BODOH BIN BANGANG TUL LAA KO NI POJI...PASTU LAK BUAT STATEMENT AMBIK SEPARUH JE..

HijauBulat said...

Mustapa Mamat, Awang Adek, Anuar Musa n the gang ni hanyalah ibarat sampah sarap yang jijik bagi rakyat Kelantan. Bagi dia org jaga duit ni.. bak kata Husam Musa: Seperti Menyuruh Semut Menjaga Gula.

Berikut senarai Rakyat 'Miskin' Kelantan dan berapa yang bakal mereka dapat(dari pandangan Mustapa Mamat:

1. Mustapa Mamat sendiri (RM6.6juta)
2. Anuar Musa (RM6.6juta)
3. Awang Adek (RM6.6juta)
4. Ketua Pemuda Amno (RM10.00)
5. Ketua Puteri Amno (belanja air sirap dah la)

Kes duit PPRT puluhan juta ringgit yang hilang dari 'jagaan' Anur Musa sampai sekarang senyap tah kemana. Duit peruntukan pilihanraya yg lepas pun banyak disebat masuk dalam poket Nuar Musa dan puak-puak Ameno Kelantan. Kes bangunan Ameno Kelantan pun dah nak tergadai. Dah la bangunan tu dah lama terbengkalai dulu.

Begitulah jijiknya pemimpin Ameno. Haiikkkhhh.. phuihhhh...

HijauBulat said...

Anak Lenggong yang bodoh...
Kalau bodoh dan tak tahu apa2, baik diam. Buat malu je.

Nik Aziz tidak mahu join comunity utk agihkan RM20 juta tu coz benda tu adalah wang ehsan. Nik Aziz nak royalti. Kalau join, means Nik Aziz mcm setuju la plak dgn wang ehsan.

Rayalti tu wajib dibayar oleh PETRONAS ke Kerajaan Negeri. Itu perjanjiannya. Tak de sebut Najib atau tak de sebut Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP). JPP tu sendiri sebenarnya Jabatan HARAM yang tidak perlu ada. Malah banyak negeri di Malaysia ni tak de pun JPP ni. JPP ni semata-mata nak bagi ke puak2 Amno lahanat tu je. Kerajaan persekutuan nak buat jalan kat kelantan, JKR dah ada. Cikgu tak cukup di kelantan, Kementerian Pendidikan dah ada dan begitu juga agensi yg lain pun.

Anak Lenggong.. sapa ajar kau yg tak boleh salurkan duit terus ke kerajaan negeri? Peruntukan kerajaan pusat ke kerajaan negeri sememangnya ada. Dlm kes royalti ni, PETRONAS perlu membayar terus 5% ke kerajaan negeri kerana sedut minyak dlm negeri kelantan.

Anak Lenggong.. kau ni budak darjah berapa sebenar nye? Dah sunat ke belum? Ke masih makan nestum lagi?

Anonymous said...

da tentu ramai rakyat termiskin di bwh pemerintahan PAS di kelantan nak deny ape lagi..

org2 kelantan merantau kat negeri2 lain sbb negeri sendiri tak berikan peluang2 pekerjaan yg setimpal dgn kelayakan mereka, takkan nak salahkan BN jugak..

org bagi duit sombong..kalu ikhlas utk rakyat kelantan, takmo sombong2, duk semeje, ketepikan politik, sbb yg penting rakyat, bukan sokong PR or BN punye citer..

ini bajet kerajaan ade wat ceramah2 kutuk kerajaan, rakyat nak agihan yg adil, balik2 diorg kena "pow" time ceramah..umpan kata masuk "syurga"..

camane nak maju, asik "basuh" rakyat kelantan ngan retorik politik, kemajuan tak dicapai pun..

serambi mekah konon..bla la!

Anonymous said...

tak guna explain panjang lebar kat anak lenggong..dia bukannya paham pun...
perut tgh kenyang.. baru balik rumah tebuka zambri mamak mengaku melayu..
kongsi raye maaa... kah3...
desperate pny orang...

fS-86 said...

Ameno memang haprak!

Anonymous said...

biarlah umno dengan wang eksannya konon dari petronas, perjanjian royalti, nanti pakatan rakyat memerintah malaysia selepas pr13 tuntutlah royalti dari petronas masa itu pr kerajaanKAN

Awang Dogol said...

Woi bangang2 sekelian,

Kalau orang nak bagi duit ehsan tu terima aje la....tak payah la bising2...buat kepoh sana-sini. Kira dah baik la tu kerajaan BN bagi...kalau tak bagi kang melompong hampa ni. Hampa ni memang jenis manusia yang tak pandai terima kasih.

Bab kerajaan nak bagi terus pada orang miskin...itu hak kerajaan la...apasai hampa bising2? Bukan duit hampa pun. Kalau bagi kat hampa nanti....kemana2 lesapnya duit tu....jeons macam hampa ni bukan boleh caya...nampak duit kuning terus mata. Lagipun hampa ni tak dak pengalaman pegang duit banyak2....jadi...payah sikit kerajaan nak caya. Tengok la macamana perangai kaum2 Tong Busuk tu. Nak muafakat pun tak nak....malah dikatakan nak pancing penyokong hamnpa pulak.....busuk hati punya orang. Jadi, kalau nak muafakat pun tak boleh....macamana nak harapkan pegang duit banyak2 pulak....nanti cuma kaum yang sokong dia aje yang dia bagi....kaum2 yang sokong parti kita dibiaqkan merana. Jadi.....tak boleh caya punya serah duit tu b ulat pada hampa.
Aku rasa la selagi sikap diskriminasi hampa tu masih meninggi...meluap2 macam perangai geng2 si Tong Busuk tu....toksah nak harap la nak pegang duit ehsan tu. Kalau bagi jugak seolah2 macam melepaskan anjing tersepit aje. Kita tolong dia...lepas tu dia gigit kita pulak....mana aci macam ni.

Jadi sekali lagi aku nak kata...Selagi puak2 Bangang Tong Busuk ni ada....selagi itu la..kita orang tak kasi can punya....sbb puak2 Tong Busuk ni adalah puak2 bangang.....jenis manusia bertanduk....ha...ha...ha


+BANGANG......+BANGANG

AzamDean said...

haha jelas tak semua!!!!!!!!!??

itu lah bezanya wang royalti dengan wang ehsan.. hahaha

nak jugak kerajaan pusat ni nak tunjuk baik..bagi direct kat rakyat..well nak reputasi la kan...

sekali bajet tolong orng miskin tu..tak sama nilai dengan wang ehsan yang nak dibagi...pigidah..tak habis2 nk tipu rakyat..

Awang Dogol said...

Woii...AzamDean yang bangang,

Hang tau ka apa makna wang ehsan tu hah..??
Itu adalah duit pemberian kerajaan BN utk rakyat kelantan/terengganu. Itu bukan duit royalti la....bangang

Kita orang kesian sangat tengok hampa dok tadah tangan macam peminta sedekah. Duit itu cuma atas belas ehsan kerajaan aja tau. Kira baik la kerajaan BN ni....kalau kat negara lain tak tentu dapat lagi tu. Ehsannya kerajaan BN ni sampai nak bagi puluhan juta ringgit pada hampa tau. Itupun tak nak terima kasih lagi ka? Haiiii....bangang betoi la puak2 hampa ni.

Takkan hampa tak sedaq kot wahai bangang2 woiiii...telaga minyak tu terletak lebih 3 batu notika. jadi, kelantan tak ada hak. Semua telaga minyak sekarang ni berada lebih dpd 3 bt notika....yang aku nampak ada banyak dekat sebelah hampa tu adalah "telaga taik" untuk hampa melepas. Takkan "telaga taik" pun hampa nak buat tuntutan royalti? kah...kah...kah..

Jadi, atas rasa kesihan dah ehsan tengok hampa2 tu macam minta sedekah aje, maka kerajaan BN dengan ehsannya akan memberi lah duit ehsan tu. Itupun kalau hampa mau......kalau tak mau....sayonara la....dan teruskanlah dengan bangang2 hampa tu.

AzamDean said...

woi bangang betul la aku kata..wang royalti tak nak bagi..tapi jadi nya wang ehsan... alahai.bangang betul ko ni..nak tunjuk pandai bukan kat aku la...aku faham la..mungkin tafsiran aku pasal royalti dan ehsan tu lagi betul anak haram oi...tengok..orang sume boleh tengok tafsiran wang ehsan ko tu..ko dah menampakkan kejamnya UMNO dan zalim dan bodoh malah bangangnya UMNO temasuk ko dogol.. wahahahaha lancawla

Anonymous said...

xguna korang xplain kt puak2 umngok ni.. lebih2 lg awang dogoi anak mamak ni...
diorg tgh stim dok tnggu tepi lubang pungkoq saifull... tnggu taik kluar.. kah3..
xplain panjang2 lebar pun bknnye phm.. xbaca pun..
halau je mcm anjing... syoh2... woi awang dogoi anak mamak parpu.. syoh2.. pg main jauh2... pegi balik kerala nun.. mami ngan daddy hang tgh tnggu kt sana nun...
dah2 la mnyamar jadik malayu.. pungkoq pun bekarat...

Awang Dogol said...

LUBANG PUNKOQ PAK HANG LA BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG..
NAK JUBO2 NGN AKU CAKAP LA CALL
0122073667

AKU LIWAT HANGPA HABIH2

HijauBulat said...

Bagi seorang Anonymous yg mengatakan Kelantan miskin, rujuk fakta yang dikeluarkan oleh kertas EPU, Jabatan Perdana Menteri. Bukan fakta rekaan PAS ataupun Kerajaan Kelantan. Ini fakta EPU, jabatan perdana menteri sendiri.

Bilangan isu rumah dalam kategori miskin tegar mengikut negeri-negeri adalah seperti berikut;

1. Sabah - 32,297
2. Terengganu - 8,300
3. Perak - 5,730
4. Sarawak - 5,243
5. Kedah - 4,938
6. Kelantan - 3,550

Perhatikan, Terengganu, dengan kekayaan minyak yang demikian besar dan dengan jumlah penduduk yang kecil, mempunyai bilangan sis rumah miskin tegar yang lebih tinggi dari negeri-negeri lain.

Mengikut kertas tersebut, peratus kemiskinan Terengganu ialah 15. 4%, berbanding Kelantan 10.6%.

Jadi, si sorang Anonymous bangsat tadi jgn komen ikut sedap hati n rasa-rasa dari otak bebal kau je.

Bagi Awang Dogol,

Jgn ckp kelantan mcm peminta sedekah. Seba bukan peminta sedekahlah kami tidak mahu wang ehsan. Kami mahu royalti yg menjadi hak kami. Amno yg merompaknya. Tak caya.. tanya Ku Li.

Dlm perjanjian, tak de pun perkataan wang ehsan dan tak ada sebutpun 3 batu nautika. Kalau kurang 3 batu nautika memang le tak de minyak dan kau ingat org kelantan yg tanda tangan dulu tu bodoh mcm kau ka setuju dengan bayar royalti jika dlm kawasan 3 batu nautika?

Sabah, Sarawak dan Terengganu (suatu masa dulu) semuanya lebih dari 3 batu nautika, kenapa dpt royalti? Malah di kelantan, jaraknya adalah lebih dekat dari semua negeri2 tersebut.

Pk pakai otak, bukan kalau dah jadi Amno, terus pk mcm babi.

Anonymous said...

eh eh... awang dogol... emotional plak dia...
takat kote pun hangit.. xde sapa pun mau la... kote hangit pungkoq pun hangit...package serba serbi hangit..kah3.. free pun takdak sapa mau.. kah3... syok sindiri je lebih..
camne la boleh cakap kawin ngan anak bilionaire.. kah3...
anak bilionaire buta kot... kah3..
merepek je ckp.. minum todi 2-3 botol dah la.. jgn la lebih2.. kan dah overdose... syoh2... pegi lepak blog parpukari nunn... mamak's place.. kah3... kahh3...

Anonymous said...

deyy..awang dogol... lu sini datang kerja malaysia baik2 la.. jgn itu mcm.. jgn mnyamar jadi melayu la.. tarak baik la itu macam... india pnya worang sini datang kerja pun bangga dia dari india... u sama u pny idola.. malu mau ngaku.. u dari india.. dey.. tarak baik la itu macam..
syoh2.. jgn main2 sini lagi..
angkat saya roti tulur.. sama itu teh tarik buih kasi lebih.. jgn kacau worang lain.. wokey..
syuh2.. pegi2....

Anonymous said...

aku sokong hijau bulat..ambik ko anak lenggong. org PR tekad dgn perjuangan x mcm org umnongok. masa pilihanraya bg duit rm50 berebut pi pangkah dacing rosak. pastu brg naik bising2. memang ler bodoh ahli umnongok ni...ha...ha...ha...anak lenggong dah kantol...pastu ko nak suruh TGNA setuju nuar musa agihkan duit. duit pprt dulu dah bg rakayt ke belum??? ko cube tanyakan utk aku ye anak lenggong...

Anonymous said...

baiki rumah peruntukan RM5k, harga kayu sekitar RM3k. yg RM2k tu kemana ya!!

C2 said...

Anun 3:01 adalah Awang Dogol palsu

Anonymous said...

lagi rm2K bayar kt awang dogol sbb servis baiiiikk punyer....lubang awang dogol bersih sikit sbb ada anak yahudi tolong kasi cuci ari2 x mcm lubang anak lenggong sbb kg anak lenggong ni duduk dalam utan so dia punye hygine ade kureng sikit...ha...ha...ha..

C2 said...

C2 dan Awang Dogol di atas bukan yang betul..mereka yang palsu..tak caya klik pada link nama saya..sekian..kalau tak puas hati call no ni 0122073667

Awang Dogol said...

Wei....bangang2 sekelian,
Kami tengok hampa ni ....kesian sangat. Jenoh hampa angkat tangan tadah minta duit. Maacam peminta sedekah pulak nampaknya. Jadi, camni laaaaaa.....kerana kesian kan kat hampa tu....sbb dah macam pemintak sedekah pulak.....ambik aje la duit ehsan tu. Toksah nak beletiaq banyak sangat lah....buat penat aje.....malu wooooo orang tengok....betoi2 macam peminta sedekah.

Kira buat macam ni la....hampa anggap la yang hampa semua tu angkat tanggan selama ni dah dimakbulkan.....bukan dlm bentuk royalti tapi dalam bentuk wang ehsan. Kira ok la tuuuuuu..... Hampa patut bersyukur wooooo... janji duit dapat. Sekurang2nya, kerajaan dah perihatin kat hampa.

Tapi...kalau hampa tak mau jugak....masih nak membangang mintak royalti....apa boleh buat. Pi korek telaga minyak sendiri la.
Tapi betoi la orang kata....jenis manusia bertanduk ni...memang jenis manusia yang tak pandai bersyukur. Orang dah buat ehsan....terima la dengan hati yang terbuka.

Haiiiiii.....+BANGANG....+BANGANG

C2 said...

Anon 3:45 adalah C2 palsu

Anonymous said...

bagi betis nak peha..
baru umum wang ehsan Rm20 juta, tetiba kata sepatutnye RM40 juta..tak pernah aku jumpa org mintak derma mintak lebih dari ape yg telah dibagi..kite kena cermin sape kite..

nak ckp la endak, jgn malu2..atas dasar ape pulak yg wang ehsan leh jadi RM40 juta tu?, kata bilion2..juta2 dia ndak, billion2 pun ndak gak..agoknye doa2 nik ajis sblm ni akan termakbul kalu dapat royalti nih..bagus dok nik ajis, doa yg mustajab..

Kelantan da terdesak kot, agaknye hasil balak yg selama ini di belanja sesuka ati agaknye da makin ciput kot..nak bayar saman Rm800 juta lagi..adoi..lingkup..lingkup..

korek lagi..ooppsss, royalti minyak..bukan kat perairan kite ke tu? mmg la, but lebih dari 3 batu nautica, Federal government punye..

aaah, pedulik hape aku..gua tgk sengkek ni..janji duit..balak da nak abih woi..gilo takkan nak dok diam gini..takkan nak harap industri terbaik kite hok jual kepok lekor je nak bantu...

huhu

Anonymous said...

org PR berjuang utk pertahankan hak. tp org Beer End berjuang utk merampas hak org....kalu dah exchairman (Ku Li) yg ada masa perjanjian tu dibuat kata kelantan berhak dapat royalti ape lg yg korang nak bantah....budoh dan bebal korang ni...takkan nak gali kubur tun razak pulak utk pertahankan keputusan anak dia...ha...ha...ha...kalu dia boleh bangun pun dia mesti cakap..*ape punye penyamun le ko ni..dah terang2 hak org ko bagi je ler. bikin malu ko punya bapak ler...*....ha..ha...ha..

Anonymous said...

1.Kerajaan yg dipilih rakyat kelantan adalah PAS. Kerajaan Kelantan mintak ROYALTI bukan WANG EHSAN. Jumlah ROYALTI mengikut perjanjian,BUKAN main hentam mcm kira kambing kt padang ragut..

2. Si Tapa tu MB Kelantan ker..atau dh jadi MB Haram Kelantan??Lantik diri sendiri..Bila plak kerjaan UMNO dilantik jadi pemerintah di kelantn tuh??Wang ROYALTI mesti diserahkan kpd pemerintah negeri...nmpaknya,puak UMNO dgn sendirinya melantik diri mereka jadi LANUN merembat hak yg sepatutnya ditadbir kerajaan yg sah..

3. Yang duk sibuk mintak WANG EHSAN tu hanya puak UMNO,sebab puak2 tu tk mengaji tapi pandai kelentong rakyat saja! Rakyat Kelantan yg cerdik pandai dan faham tentang PERJANJIAN PETROLEUM tak hingin wang ehsan tu.Yg TEGEDIK2 duk nganga tunggu RM20juta wang EHSAN tu skang ni puak UMNO kt kelantan..Yg bangang tk mengaji tapi bijak pandai klentong rakyat ttg isu WANG ROYALTI ni adalah si NAJIB (paling bangang) n sume puak2 umno..

3. Rakyat kelantan berhijrah ke KL atau bandar2 yg sewaktu dgnnya..biasa ler tu,yg berlambak kt KL ni pun mmg org luar..Org Melaka,T'ganu,Johor pun ramai...Kat NEW YORK,LONDON,TOKYO etc2 tu bukannyer sume org yg lahir kt bandar tu..ramai org luar berhijrah..

4. Puak2 UMNO...bapak segala kebodohan dan kejahatan di bumi m'sia ni!!!

Anonymous said...

1.anuar musa dapat 6.6 juta!!
2.mana cukupp!!nak urus team bola!!
3.Hang kata tak ketawan hala kat anuar musa!!yang dok depan tenguk bola tepi anuar tu sapa!!!bukan hang ka!!

Anonymous said...

hang ni sebut2 perjanjian petroleum hang tau ape pasal perjanjian tu? jgn main tangkap sebut je.

Agaknye ade tulis kat perjanjian petroleum tu bunyik dia camni:

"Kelantan berhak dpat wang royalti billion2 bukan wang ehsan yg juta2 tu" ..

kelakar la bro..bawak la kat mahkamah kalu rase betul..bwk kat mahkamah antarabangsa pun ok..tgk sape menang berdasarkan "perjanjian petroleum" version hangpa tu..

ape takut? berani kerana benar..setakat sorak kampung boleh la..kalu nak ckp pasal undang2 moh la pi mahkamah..cakp teluq cam besaq tp otak tadak..hahahaa

Anonymous said...

jgn sibuk fikir nape terengganu dapat, nape sabah dapat, nape sarawak dapat, kelantan tak leh dapt?

jawapan dia, perjanjian tu terms dia lain2..

takkan kau janji ngan pak meon, nak guna term janji ko ngan minah janda plak?..hahaaaaa

kelakarr la..duit2 dimanakah kau duit..hahaa..

pertahankan hak kalimah ALLAH itu mungkin lebih bagus, kumpul ramai2, wat semayang hajat bukankah lebih manis dari meminta2 menda yg tak berhak..

dapat duit pahala2 billion2..tang ni, akta petroleum suma tak pakai..

Anonymous said...

awang dogol bengong nok mapuh!!! Anon 6.34 & 6.39 yg bengap.

Awang Dogol said...

Woiiii bangang Anon 8:19

Hang ni dah kena rasuk hantu ka? Apa....tak betoi ka aku cakap?

Orang dah nak bagi duit ehsan tu ...ambik aje la....jangan nak banyak songeh pulak. Mengada2 pulak...melebihi dpd orang yang nak bagi. Kira dah baik la tu sbb doa hampa tu termakbul....tapi..bukan la dalam bentuk royalti.

Patutnya hampa bersyukur kerana kerajaan BN terbuka hati nak bagi duit ehsan tu.....kalau tak bagi...hahhhh....langsung melompong hampa....buat penat aja berdoa dan sembahyang hajat.

Weiiiii....aku tengok hampa ni bengong dan bangang la. Apa punya manusia la tak mahu bersyukur dgn pemberian kita orang ni.??

+BANGANG....+BANGANG

Awang Dogol said...

BANGANG BANGANG BANGANG BANGANG!!
Korang sume memang bangang...aku JUGAK YANG PANDAI..SEKARANG AKU DAH ADA BLOG SENDIRI NAK BELASAH AKU CLICK KAT NAMA AKU!!!!!!

C2 said...

Anon 8:52 adalah Awang Dogol palsu

Anonymous said...

Paham2 sajalah, nak salur terus. Lepas tu projek semua orang umno sapu. Ingat duit bapak depa yang punya ka. Ciss otak tarak bodoh sombong punya tokpa dan gerombolan sialan.

matkambing said...

rm20 juta bar stendet ketua cawangan umno saje! jatuhkan umno pada pru 13 nanti, jika tidak lingkup harta negara!

Anonymous said...

anon 6.34pm. ko ni memang bodoh dan pekak. kalo dah Ku Li yg ade masa perjajnjian tu dibuat kata kelantan ada hak. ko ingat ko sape nak ckp lebih2. lain kali kalo jilat pantan pelacur tu jgn sampai tersedut air puki sekali...paham...BEBAL...