"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 17, 2010

Fakta Kerajaan Penang Menjaga Melayu & Islam Lebih Baik Dari UMNO

Reactions: 
Assalamualaikum pembaca sekelian,

Di bawah adalah beberapa fakta yang membuktikan Kerajaan Penang menjaga Melayu dan Islam lebih baik dari UMNO:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

15 comments:

Anonymous said...

Ada Ali Baba dalam pemberian tender?
PAS jangan syok sangat, kalau kamu dilahir ,dibesarkan, bersekolah dan tinggal di kawasan majoriti Cina tahulah kamu perangai Cina yang sebenarnya. Kesemua Empat2 kalau dah alami baru kamu tahu beza antara Melayu dan Cina. Buruk2 perangai orang Melayu lebih selamat dan selesa lagi bersama mereka. kebanyakan orang PAS tinggal kawasan kampung majoriti Melayu.

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

takbirr!!

dino.yp@gmail.com said...

Umpan kena baik, lepas tu terus kena cangkuk...

matkambing said...

dinegeri perak pada tahun 80'an dan awal 90'an sudah ada adun dap dari bangsa melayu. masa itu tiada kecoh pun!

Anonymous said...

Semalam dlm rancangan Hujah semalam, dato jamelah dan sorang lagi mamat umno pulau pinang terkial-kial mempertahankan konon melayu pulau pinang tertindas sekarang. Hujah diorang yg digunakan cuma pasal gerai orang melayu dirobohkan dan melayu kena halau dari pulau sebab tiada tanah.

Bila prof agus bacakan data yg bagitau gerai orang cina yg paling banyak kena roboh, tergagap-gagap nak jawab, tapi pusing la pulak kata gerai orang melayu yg kena roboh tu gerai lama la, orang cina kat gurney drive banyak yg tak roboh la. Bongok punya melayu umno dua ekor ni. Gurney drive tu melayu dan mamak pun ramai, dan situ memang la kawasan gerai. Dah tersepit, cakap merapu pun keluar.

Kelakar la tengok umno pulau pinang jadi bodoh dalam tv.

Anonymous said...

Pas jangan syok sangat? Tinggal dikawasan cina baru tau perangai mereka? Oleh kerana kegagalan umno untuk merubah sikap merekalah kini giliran Pas, Keadilan dan Dap cuba menhidupkan budaya BERSATU BERBILANG KAUM. Tidakah ko nampak kalau ada dikalangan bangsa cina yang rasis, mereka inilah yang mengundi bn/mca setiap kali Pilihan Raya.

Jangan lihat sifat rasis bangsa asing diwaktu pembangkang memerintah bagaimana pula rasis bangsa asing diwaktu bn memerintah.

Aku percaya orang melayu pun bukan banggang duduk diam bila kena kacau. Orang melayu kini menuju kearah hadapan yang lebih cerdik. Sebab itu walau apapun propanganda yang disiarkan orang melayu tetap dengan pendiriannya tidak lagi mudah digula-gulakan oleh bn. Kalau PR memerintah dan Dap cuba mengugat hak orang melayu tidak semudah untuk orang melayu menyerah tak semudah kononnya saiful menyerahkan lubang jubornya.

Kalau ada perbezaan kaum yang ketara hari ini, ini adalah akibat kegagalan bn dalam pemerintahannya.

Anonymous said...

mamat2 yg suka jilat umno tak kan dapat trima fakta. walau tepat mcam manapun. kalau juak2 umno yg cakap, sekalipun merapu.. tetap sokong 100 ptus

AzamDean said...

sapa kata melayu tak boleh?? haha yang cakap tu UMNO..sbb UMNO yang tak boleh..takut tak dapat memansakan kerusi kerajaan.. ...
yang aku kesian..kat diorang yang terpaksa jadi boneka UMNO...kena beriya menjerit meraung..macam tak cukup makan..alahai....patut M nasir tak payah buat lagu aduh saliha..tapi aduh melayu.. wahahahahaha

Anonymous said...

alo anon 8.32am aku duduk kt taman perumahan dan keliling aku majoriti cina dan india. tp aku x rasa dipinggirkan pun. malah siap diaorang hormat lg anak2 aku masa puasa ari tu. siap diaorang nasihatkan anak2 dia jgn makan depan anak2 aku sbb anak2 aku tgh puasa. sbelum ni aku duduk rumah sewa. kiri kanan melayu. tp aku cukup x tenang pasal melayu sebelah kanan aku suka buat mulut sampai org keliling pun dah bosan dgn dia. kalu ko nak tahu laki dia orang Pukida...atau senang cakap melayu totok...bulan puasa dia bantai x puasa siap isap rokok dpan bini aku lg...aku rasa ko ckp mcm tu sbb ko sendiri x hormat jiran ko kan....biasa la bro org akan layan kita mcmana kita layan dia...ade paham....anyway jgn terlalu rasis atau senang cakap totok...

Anonymous said...

Kesimpulannya, nak undi dari cina maka segala usaha cina-cina ini dimuliakan walau pun ia pahit utk diterima.
Pencacai tegar DAP spt TB, TP, dll semestinya tahu akan kenyataan dan hakikat sebenar tentang kedudukan agama dan bangsanya diPPinang tetapi dek kerana faktor diatas berok dua ekor dan berok-berok yng lain akan lebih rela dan sanggup membunuh saudara seagama dan sebangsa semata-mata utk mempertahankan cita-cita mereka. Itulah hakikat sebenarnya dan ia akan berlaku. Percayalah!!

AzamDean said...

woi..pencacai MCA apa macam ma??kafir zimmi ka??? hahahaa

Anonymous said...

utk anon 2,52pm ayat ko memang best *dek kerana faktor diatas berok dua ekor dan berok-berok yng lain akan lebih rela dan sanggup membunuh saudara seagama dan sebangsa semata-mata utk mempertahankan cita-cita mereka*. ni macam citer kg memali jer...org tengah belajaq agama lg yg dibunuh nye...sape yek memerintah masa tu. ni mesti PR yg memerintah malaysia masa tu. aku percaya sangat dgn statement ko tu.

Anonymous said...

anon 2:40 PM:

Ada 4 syarat Ana sebut, Ante baru mungkin penuhi satu syarat. Satu lagi Ante tinggal di kawasan perumahan itu dari baru lahir ke? baca balik ceritaAna yang asal.

sazali said...

HARAM DAN BERDOSA BESAR JIKA MENGUNDI MCA,MIC ATAU GERAKAN,APATAH LAGI DAP...inilah ayat2 dan nista yang dimainkan oleh org2 PAS lima enam tahun yang lalu kpd org melayu UMNO....dan hari ini yang dok julang tinggi bangsa yang depa kata kapiaq sampai akhirat nie ialah org2 PAS yg sama juga..jilat muntah sendiri nooo..tahniah leer..nanti mati ,boleh lah Lim Guan Eng baca talkin kat hampa nooo

AzamDean said...

dulu lain skarang lain...dulu DEB skarang MEB...dulu untuk melayu2 yang geng..skarang untuk 1 malaysia yang geng ngn UMNO.. hahahahahahahah