"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 07, 2010

UMNO Pembohong Besar. Gerai di Pulau Pinang Dirobohkan Atas Arahan UMNO

Reactions: 
UMNO MEMANG BANGSA PEMBOHONG!!!!!!

Terdedah lagi pembohongan UMNO di Pulau Pinang. Gerai2 yang dirobohkan oleh MPPP adalah atas arahan UMNO. Keputusan tersebut adalah keputusan UMNO dan arahan tersebut adalah arahan UMNO. Ia tidak pernah dirujuk kepada Ahli-Ahli Majlis Pakatan Rakyat.

Artikel di bawah menjelaskan situasi yang sebenar. UMNO menggunakan beberapa ahli mereka dan menubuhkan SEDAQ untuk kerja2 "pelacuran" mereka.

Mereka yang berdemo ini, bukan Melayu pun, ini adalah barua2 UMNO kerana mereka bodoh dan mereka adalah ahli UMNO. Sememangnya ahli2 UMNO suka membodohkan diri mereka dan dilatih menyebar fitnah. Salah seorang "kawan" saya dalam Facebook bernama Armand YB PJU. Pada mulanya mamat ni bercakap terlampau baik dan lembut. Kononnya mahu PAS dan UMNO bekerja sama seperti saudara dalam Islam.

Tapi, bulan lepas, beliau datang ke Kawasan Parlimen saya dan beliau telah memberi ceramah dengan memfitnah PAS. Antara fitnah yang beliau layangkan adalah kononnya PAS diperkudakan DAP. Kami ada merakan setiap ucapan mamat UMNO yang penipu ini.

Di sini, saya sendiri melihat penipuan juak2 UMNO secara peribadi. Jelas, jeghaung-jeghaung UMNO ini tidak layak dijadikan kawan atau pun sahabat. Telunjuk mereka lurus tapi kelingking mereka berkait. Ramai kawan2 saya yang mahu memulakan perniagaan akan mengelak melakukan perniagaan atau persahabatan dengan ahli-ahli perniagaan UMNO.

Perangai penipu orang-orang UMNO sangat terkenal. Mereka ni lebih teruk dari pembohong dan penipu yang biasa kita jumpa. Mereka ini seperti tiada agama. Mereka adalah penganut agama sendiri, yakni agama UMNO.

Bagi mereka duit adalah segala-galanya. Mereka tidak hirau halal dan haram. Malaysia ini tidak akan aman kalau puak-puak ini terus memerintah Malaysia.

Sekian.

44 comments:

Anonymous said...

oo..mcm tu ke yang terjadi?tpi sumber korang tu dari mane ye?dari harakah kan?harakah tu media yang berat sebelah.so spe nk heran?utusan ckp lain,harakah ckp lain.skg ni korang kne ambik yang neutral dan yang boleh dipercayai,cthnya berita at awani or bernama.

sedara ni bukan menfitnah gak ke?cakap umno ni ada agama mereka sendiri?sedarlah sedara,sume ahli2 umno sumenye org yang beragama islam,jgnlah kita nk mengkafirkan org lain semata2 org tu xsependapat dengan kita.sedara ckp sedara ni beragama islam bukan?islam ade ke mengajar umat die mengkafirkan org lain.. bak kate sedara,dosa tggunglah sendiri..wsslam..

pak mat

rayz said...

semua benda2 yg jahat kt dunia ni UMNO yg buat...
yg baik,suci,bersih,putih lagi memutihkan adalah buatan PAS!!
mmg rasa nk muntah bila baca artikel kt atas...

AzamDean said...

Hidup UMNO!!!!!!! haha roboh je kedai2 tu semua...padan peniaga melayu tak belesen tu lingkup/.. hahaha nak menjaja pun lesen mesti mau gantung la dey.. hahaha

Tangan Besi said...

Perangai-perangai barua UMNONgok.
Berak merata-rata...tinggal taik bersepah-sepah, kemudian suruh orang lain cucikan.

Maacam beruk pemimpin2 UmnoNgok ni.

Amuraria said...

JIKA MELAYU UMNO AGAMA ISLAM BARUA-BARUA NI SEMUA TAK LA PEMBELOT KAT MELAYU PENANG SELAMA LEBIH 50 TAHUN,APA YANG TINGGAL KAT MELAYU PENANG ? DOK LA MACAM BURUNG MERPATI KAT 'RUMAH PANGSA' YANG BUSUK HANCING & PEKUNG ,YANG LAIN LARI DARI PULAU PI SEBERANG PERAI,SG PETANI ,KULIM DAN TAH HANYUT KECERUK MANA ! JANGAN JADI MUNAFIK BILA MENGKHIANATI MELAYU ISLAM DI PENANG TAPI NAK LAGAK HERO BILA DAH JATUH KAT PR, WAYANG MELAYU UMNO SEMUA DAH TAU, UMNO BANGSA YANG SANGGUP GADAI AGAMA & MARUAH DEMI TEMBOLOK,PANGKAT & KUASA ! SAMA LA MACAM RTM,TV3/4 UTUSAN MELOYA,BERITA HAIRAN & LAIN-LAIN MEDIA BARUA PEMBOHONG ! PEEEERAH TURR PUNYA UMNO -BN !

Anonymous said...

Aku memang percaya sangat cerita ni, pasal itulah kerja bodoh yang selalu umno lakukan. Tujuannya hanya untuk politik untuk angan-angan dapat memerintah kembali negeri P.P. agar mereka dapat terus merompak harta negeri dan memunggah kekayaan untuk kroni2 mereka.

Awang Dogol said...

Woi Bangang..

Kau orang ni buta ka? Sekarang ni PR yg memerintah bukan BN tau...apa punya haprak la kau orang ni.

Kita BN mana ada kuasa sekarang ni. PR yg ada kuasa la ni. Jadi, apa2 yang berlaku PR la yg kena tanggungjawap.

Ada bangang mana pulak tu kata ini taik BN. Kalau ini taik BN, apasal hampa biaq aje dia orang roboh. hampa kan ada kuasa...kenapa tak ambik tindakan segera. Mungkin hampa ni tak buat kerja kot sbb tu hampa tak tau ada taik.

Yang sekok lagi bangang kata orang melayu makin terpinggir. Woiiiii..bangang...hampa ingat kerajaan BN nak duduk sebelah hampa saja ka nak tunjuk ajar supaya macamana jadi senang. BN dah sediakan macam2 kat hampa...tapi hampa tu yang malas...lembab...tak nak rebut peluang. lain kali telinga tu korek sikit...mata tu bukan besaq2 biak terbeliak...sensitif sikit dengan apa yang BN dah bagi.
Jangan la jadi malas dan bodoh berterusan berterusan. Orang lain sibok nak rebut peluang...hampa dok tidok kat rumah. Apa tak boleh nak pisah dgn bisi sekejap ka. Nak berkepit buat anak ja tau. Tak cukup makan...kata BN tak bantu.
Bila nak belanja duit tak da...hampa gadai tanah...bila tanah dah tak da, hampa sekali lagi kata BN yang punya pasai. Sedangkan hampa tu yang mangkok, bodoh bighai.....+BANGANG memanjang.

Anonymous said...

YOUR WRITING IS SO LAME.. TULIS TUNGGANG LANGGANG, SETAKAT KATA ORG MACAM TU MACAM NI MEMANG MENUNJUKKAN KECETEKAN ILMU. SAMA MACAM ARTIKEL SEBELUM NI. KALAU NAK BUAT DUIT PUN BUATLAH ELOK2 SKIT. JANGAN JADI MACAM SURAT KHABAR HIBURAN, HANYA LETAK BERITA GOSIP YG ORANG SUKA BACA, TAPI LANGSUNG TAKDE MANFAAT. HABIS2 MAKI HAMUN.

DOK MAKI ORANG LAIN MACAM DIRI TU BAGUS SANGAT? macam bagus je.

Anonymous said...

Wow.. power UMNO ni, tak jadi state goverment masih ada kuasa.. nak percaya kebodohan harakah ni atau TB sendiri yang amat bodo....hhhhhh

Awang Dogol said...

Dah lah bangang2 suma...aku pun dah naik bangang layan korang..aku nak pegi beli sabun...dah tak tahan dah awang dalam seluar aku yang sama dogol cam aku ni...malam karang nak pegi chow kit carik G A Y..sapa kenal mane2 G A Y kat sini..call aku..0123456789.. tak tahan dah..aku nak pi main jubo kejap..karang aku sambung komen..makan ubat pun belum ni..KJ(KY JELLY) aku dah habis..

Anonymous said...

buktikan tu semua arahan umno!!!
jgn buat fitnah,kerana dosa memfitnah tu lbih besar dr membunuh!!
ni nak tnya,khalid nak rampas tanah ybk tu arahan umno jgk ke??
bangsat punya blogger!!!
takkan umno yg dah hilang kuasa kat penang boleh bg arahan lagi pd agensi yg berkenaan?

Anonymous said...

BE...END

C2 said...

Awas ada orang menyamar Awang Dogol (palsu0..si Anon 2:31

Anonymous said...

Pak Mat 7/2/10 12.49pm;

Bernama tu neceral??? Pat Mat sedarkah atau jenera???

Tinta Hitam said...

SILA LAYARI BLOG SAYA MENGENAI DEMO NGO MELAYU PRO UMNO BARU BARU NI

http://tintahitammy.blogspot.com/

Putra said...

Hmmm baca artikel nko sebijik mcm sampah.Main tuduh tp x der bukti. Aku faham sgt perangai PUAK PASbergh ni. Kalau bab bercakap.... sapa yg bole lawan...fakta ?? HEHEHEHE PENGIKUT KORANG YG PEMIKIRAN tahap longkang je bole pecaya . Dah la natang oiii... PAS , PKR , DAP semua tu ajen YAHUDI ( hahaha aku pun main tulis je ) dah ikut stai korang. Lebih YAHUDI dari YAHUDI... PAS Harus bertaubat. Anwar harus bertaubat...CAN I F**K You Today ??? ekekekekeke

al-khattab said...

umno cret! umno bongak! umno kencing! umno berak! umno penipu! umno bangsat dulu kini & selamanya!!!!

Anonymous said...

oii amno memang jahat suka fitnah buat zalim kpd org..harta negara dia ingat bapa dia punya ..tu la perangai amno yg tak boleh ubah tak sedar diri.bila tak ada kuasa baru ada rakyat,masa berkuasa Islam pun di tepis habis2an oleh amno ni.50 tahun perintah melayu hanya mampu ada gerai...tak segan ke?ayam yg melayu makan dijual d hypermarket pun cina tolong sembelih...upah mat bangla..ha... ha ...sendiri mau tau la sapa tu amno.

Awang Dogol said...

woi bangang!!!!!!! Aku la Awang Dogol yang real..tak caya ke..call la 0123456789.. aku dengan dogol nya akan menjawab...call la...aku pun memang suke kan laki2..aku ni G A Y.
KJ(KY Jelly) aku ada..korang bawak bontot je..pakai kondom rm 30..tak pakai kondom RM 10 je.. ok

C2 said...

anon4.24 ini disah kan awang dogol yg sebenar.. kerana aku baru pulang dari cowkit main jubo sama dgn awang dogol tadi... huh! gatai kepala dogol aku.. nape ek! nak kena siplis ke....

PAShamPAS said...

awww..awang dogol sama c2... lelaki macam hang la aku dok cari slama nih... kaku tutuh joboq..i like... i like...

levis&jelly said...

tulang besi nie baik sikit jer daripada tulang babi..kalau lama2 ngan DAP mungkin dia akan tukaq nama tulang babi la plak..aku pun takut nak masuk dekat,nanti tak pasai2 kena cari tanah nak samak

marah sungguh bila org kata kat DAP..sayang sungguh kat Lim Guan Eng ,sampai tak boleh nak usik..PASngok,DAPngok,PKRngok..kalau perintah malaysia melayu bodoh yang sokong PAS,DAP dan PKR akan meraung2 minta UMNO kembali berkuasa..tak percaya?tungguuuuu...

aku rela jadi ahli UMNOngok daripada jadi barua DAP..hampa nak tegak Islam sangat...last2hampa berkawan dgn syaitan yg jelas terang2 ttg Islam..tuhan bayaq cash dekat PASngok..tu pun tak sedaq2 diri

Anonymous said...

Cerita sana cerita sini, pusing sana pusing sini, last sekali UMNO jugak disalahkan.

Inilah dia Nik Aziz punye kerja..dah rosak kepala otak puak haprak PAS nih ditarbiahkannya sejak sekian lama..

Anonymous said...

hoi awang dogol- ko nak ckp ape lagi ha...tu Tekun yg ko kata umno punya sape yg bagi pelingkup kalu bukan korang... korang memang munafik janji xpernah tepati.....janji dpt duit pastu yg lain xkisah dosa ke tidak...ha..ha...ha...awang dogol dh kantol...

Anonymous said...

datok2 dalam umno memang kaki bontot. jgn x prcaya sbb bini dia sendiri report. kalu setakat anwar punye kes aku xcaya lg sbb muka dal sefool tu mcm golongan yg awang dogol suka tutoh jer...ha...ha...ha...awang dogol and d gang dah kantol lg...

Anonymous said...

awang dogol... ada manusia sanggup melayan kamu... hanya kamu sebut keyword ni,,, can i fuck u kat sayfooll

Anonymous said...

isu ybk senang jawab... kalau rakyat biasa tak bayar cukai tanah dalam 2 thn disita pas tu dirampas... tapi hairan ybk tak bayar 8 thn.. hasil kerajaan negeri hilang 8 thn.. opps lupa ybk ni kroni dia... ybk=yayasan bantu kroni... lagi satu knp nak pakai duit org melaka bayar duit ybk... mana duit ybk? bantu org miskin atau bantu kroni?

Awang Dogol said...

Can i fuck u all...plzzzzz i ade KY JELLY ni....KJ..plzzzzzzz..
ah ah ah ah aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
baru lepas main sabun ni

Anonymous said...

aku heran mcm mne boleh publish cerita xmasuk akai mcm ni

mmg blog haram jadah

Anonymous said...

stuju sangat ngan Amuraria!

fakta 100% tepat...

selama 50tahun lebih yang lalu sapa yang perintah P.Pinang...

melayu yang tinggal di pulau skarang cuma yang tinggal di rumah flat 2 bilik tiada lift atau pun lift yang hancing & selalu rosak!!!!

selebihnya semua berhijrah ke seberang atau ke Kedah...

kalau ada pun segelintir melayu yang mewah... adalah mereka dari kroni2 umno (pemerintah dahulu) contohnya bekas ahli parlimen b.pulau... yg mana rumahnya transform dari rumah papan bertangga kepada rumah banglo berlift. dan segelintir mereka yang tinggal dikawasan elit bukit jambul...

ada sesiapa wakil umno boleh tampil dan menafikan fakta ini?

oleh itu ada lebih baik tiada umno daripada terus menjahanam kan melayu...
dulu, kini, & selamanya....

Anonymous said...

Syabas TB...artikel ni membuatkan ramai pencacai2 umngok tak senang duduk...tgk shj berapa byk feedback drpd pencacai umngok yang mcm cacing kepanasan...siapa yang makan cili...dia terasa pedas...kalau depa terasa...maknanya memang betullaa apa yang umngok buat selama ni...

Awang Dogol said...

Perhatian,

Anon 4:24 & 6:40 adalah Awang Dogol palsu.

Anon 4:47 adalah C2 palsu

Woiii...bangang, hanpa dah tak dak nama lain ke nak menyamaq. Telor tak dak atau batang tak dak.

+Bangang...+Bangang

C2 said...

Perhatian,
anon 12:31 AM adalah awang dogol palsu.. woi bangang.. hang takde kote ke.. nak menyamar je kejenya... memang bangang la hang nih.. pi main jauh2...

bolos501 said...

.........apa2 pun..UMNO adalah parti yg paling celaka yg ada kat malaysia nie...setakat isu roboh nie pun dah nak melenting macam org kena sawan !!..sejak dulu lg UMNGOK memang juara bab roboh-meroboh nie.... ..nie termasuklah roboh surau kat t'ganu yg pernah terjadi sikit waktu dulu..ada hal lain yg lebih penting lg tau tak...isu kenaikan gula..enjin jet hilang..isu bakar gereja dan masjid dan mcm2 lg..jgn buat2 lupa semua nie wahai taik2 umngok!!

Anonymous said...

kalau artikel ni fitnah, pi buat laporan polis la... mangkok!!!

Anonymous said...

Kalu ikotkan fakta di pinang... umno tiada kuasa untuk mengarahkan pihak berkenaan robohkan gerai2 melayu disana... jd cm ner leh timbulkan yg umno nie dalang... konpius aku... erm pikir lah sendiri guna akal yg allah beri pd setiap manusia... bawak lah beristifar byk2 sebelum menuduh... sib baik aku dilahir org yg boleh berpikir dengan sempurna... alhamdulillah...

AzamDean said...

blog ni tak lengkap..sebenanya arahan ni UMNO ni sebelum PRU lagi...dah lama dah kalau nak ikutkn peniaga tu roboh sume..dah zaman DAP ni baru diorang laksanakan..si UMNO buat kire la lepas tu..kata zamlim la penindas la apelah...nak roboh ni dah ada dalam dokumen dah...adoi.

Anak Lenggong said...

Ha'aa umno yang suruh tu sebab umno maseh ada kuasa denang..guan eng tu cuma pacacai umno sahaja..takde kuasa pun..kalau lebih2 kang najib luku kepala dia..

Memang umno tak berguna...tapi dulu hadi terhegeh2 nak dok berdamping ngan umno sampai tok ajis meroyan sakan marah sangat la konon..tapi sekarang tok ajis pulak gostan kebelakang nak dok semeja ngan umno ..so Tok Ajis pun sama jugak la...RUPANYA TAK BERGUNA JUGAK ORANG TUA NI...TAPI TAKDE SEKOR PUN BLOGGERS UPAHAN PAS TERMASAUK TULANG BESI DAN POJI NI NAK ULAS..TAKUT KENA SUMPAH TAK LEH MASUK SYURGA KE ATAUPUN TAKUT UPAH TAK MASYUKK..KALAU NAK HARAPKAN PEMIMPIN PAS YANG LAIN BAIK TAK PAYAH..BUANG KAREN SAJA..SEBAB PAS NI DAH JADIK PARTI AJIS SEKELUARGA.

AzamDean said...

idea dia...masa tu die punya kuasa..tapi simpan dalam almari..
dah sampai kuasa ke tangan orang..orang buat kerja tersebut..nak marah orang lak.. hahahahahha

Muhammad said...

bolos 501 dah tertelan daging babi agaknyer..memaki hamun org mcm tak dak agama..mungkin nie la yang nik aziz mahukan Membangun bersama Islam ala PAS..kalau mangkuk pinggan terkena babi masih boleh disamak,tapi kalau hati dah bersalut daging babi baik ko istigfar,n than mengucap..n than minta maaf le bebanyak2..

Anonymous said...

Salah sekor dari cacing tu yang kepanasan adalah awang dogol, sebab hari2 main sabun kepala naik dogol.

Anonymous said...

Dalam satu badan, otak dikuasai oleh Pakatan, tapi hati dan kakitangan masih di bawah naungan Umno. Jadi apa otak arahkan, kaki dan tangan buat sebaliknya.

Inilah yang berlaku pada negeri di bawah naugan Pakatan Rakyat. Bukti dah nyata cam Selangor masa rampasan bir bir dan kini berlaku pulak di ulau Pinang.

Kena berhati hati oh....bos kena tanggung perbuatan anak buah (Umno) nie....

Anonymous said...

hahah,maki lah sesama sendiri,kene bangsa sendiri jugak.kene diri sendiri jugak,kikiki4

Anonymous said...

hahaha...kepada penyokong UMNO...korg reti baca ke x...???kan ade tulis 2...memberi arahan tanpa merujuk ahli-ahli majlis PR...
Yg korg bising sgt ape hal...???sebelom nie yg MCA pegang xde plak korg bising...bile DAP pegang nak melalak mcm anjing...woi...DAP org cina...MCA pun org cina..konon la melayu x di jaga...