"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 18, 2010

Royalti Minyak Kelantan: 26 Tahun Dulu...

Keratan akhbar Berita Harian, 16hb. Oktober, 1984.
Tahun 1984 bila UMNgOk/Beer eNd perintah Kelantan - "Kelantan punyai Gas Asli potensi besar".

2009 bila PAS perintah Kelantan, "Kelantan tiada sumber Petroleum". pusat operasi berada di "sempadan" Malaysia-Thailand.

Sempadan Malaysia-Thailand dengan Sempadan Kelantan-Thailand tak sama ke..?

Babi tak menipu, UMNgOk menipu.

UMNgOk lebih hina dari Babi.

8 comments:

Anonymous said...

1.Waktu tu,Mat Yaakop cuma kata sahaja!tak tau dimana!mungkin didalam lingkungan 3 batu notika!
2.Lani!minyak tu diluar 3 batu notika!
3.Dah jelas!dah terang!lagi bersuluh!DILUAQ 3 BATU NOTIKA!BUKAN HAK KELANTAN!HAK MALAYSIA!
4.Ambiq je!pitih ehsan tu!tumpang oghang kesiaaan kat puak hangpa!tak yah dok ego sangat!!
5.Isu minyak ni timboiii bila kredebiliti nik aziz menjunam!isu ariffahmi!dan pas nak kalah dimanik urai!depa jaja la isu minyak ni!walaupun pemimpin pas tahu takdak FAKTA nak dibawa kemahkamah!Kalu ada FAKTA!dah lama PAS bawak isu ni kemahkamah la!sapa tak mau duit!!Isu ni dibangkitkan dengan harapan puak kelantan lupa kisah nik aziz!
5.Kesian kat TP kena mohong dengan hussam!lepas tu!dia nak mohong kat orang lain pulak!ada ka patut!!
6.Kalau rasa dipihak yang BENAR!bawakla kemahkamah!!RAKYAT nak dengaq fakta dari kedua belah pihak!sapa yang benaq!sapa PENIPU BESAQ!

Anonymous said...

Untuk makluman: United Malays National Organisation (UMNO) kini sudah ditukar menjadi United Munafeqeens National Organisation (UMNO Baru).

Jadi jangan percaya pada mereka, auta saja lebih.

Anonymous said...

umno ni mmg celaka..cube diorg yg memerintah kelantan skang..aku rs dh lame kelantan 2 dpt royalti..tp skang pas yg memerintah,so jgn harap diorg nk bg

awengocok said...

wang ihsan 20juta, rakyat(umno) dapat 18juta tukang bagi dapat 2juta. seronoknya aku!

Anonymous said...

Untuk makluman: United Malays National Organisation (UMNO) kini sudah ditukar menjadi United Munafeqeens National Organisation (UMNO Baru).

1.Munafiq dalam umno!senang kenai!!senang pakat-pakat pulau dan tak pangkah!!
2.Munafiq dalam pas!disebalik jubah dan serban!susah!payah kenaii!belagaq alim!bahaya!pakat-pakat percaya nak mampuih!!tapi munafiq!! hancurr islam nanti!!lebih bahaya dari munafiq umno!

Unknown said...

Apasal PerakEx , Cenangau tak leh masuk....hang perati tengok...ada sabotaj ke?

asampedas said...

apelah orang pas ni...Munafik2 lak..tak belajar agama ke...

Anonymous said...

aku pong tak faham..apasal nak bagi wang ehsan kat kelantan yang takde hak..kami dari negeri2 lain ni nak la jugak wang ehsan tu..boleh tak hehe