"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 18, 2010

ZAHRAIN MULA MENUNJUK KETAATAN KEPADA TUAN BARU NYA

Reactions: 
NOTA EDITOR: Saya setuju sangat Ketua Pembangkang tidak layan si Zahrain ni. Buang masa layan orang yang menjadi balachi UMNO. Kita semua tahu Zahrain bengang sebab kena pecat sebagai Pengerusi Island Golf Properties Bhd (IGP). Kita semua tahu tak sampai 3 orang ahli PKR Bayan Baru yang meninggalkan parti mengikut jejak langkah Zahrain. Kita semua tahu Zahrain dibenci oleh ahli-ahli dan aktivis PKR Pulau Pinang.

Dan kita semua sedar akan pendedahan Lim Guan Eng, bahawa Zahrain pernah memohon untuk sebuah projek berjumlah RM40 juta, tetapi kemudiannya ditolak.

Saya setuju sangat kenyataan Tian Chua bahawa ucapan Zahrain adalah ucapan yang ditulis oleh UMNO. Nampak sangat Zahrain tiada idea baru melainkan apa yang sering di dakwa oleh UMNO.

Saya nak tanya Zahrain: Kalau betul Sept 16 ini sebab utama beliau melompat, kenapa melompat sekarang dan bukan 2 tahun lepas?

Di sini sahaja menampakkan pembohongan serta penipuan Zahrain. Hakikatnya, Zahrain melompat sebab tak dapat pangkat dan projek.

Maklumat saya dapat, Zahrain sedang giat menyebar fitnah bahawa Anwar Ibrahim sering meliwat Malik Kassim, exco kerajaan Negeri Pulau Pinang. Zahrain siap memberi gambaran grafik bagaimana perlakuan liwat itu berlaku.Sila nafikan maklumat saya ini, wahai Zahrain.
Zahrain Reka Cerita 16 September
Oleh Muhammad Faizal Zakaria

KUALA LUMPUR 17 Mac - Datuk Seri Zahrain Hashim didakwa telah bercakap bohong di Parlimen semasa berucap buat pertama kali sebagai Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru berhubung isu 16 September 2008.

Zahrain dalam ucapan perbahasan titah Yang DiPertuan Agong berkata kononya beliau kesal dengan tindakan yang diambil oleh Pakatan Rakyat pada 16 September dua tahun lalu untuk menubuhkan kerajaan persekutuan melalui tindakan lompat parti oleh anggota Parlimen Barisan Nasional.

Beliau juga mendakwa Pakatan Rakyat menghantar wakilnya ke Taiwan untuk bagi merayu Ahli Parlimen Barisan Nasional supaya menyokong usaha merampas Putrajaya.

Zahrain berkata Pakatan Rakyat ketika itu yakin ahli-ahli BN yang mahu melompat parti sudah mencukupi untuk membentuk kerajaan pusat selain memberitahu bahawa Yang DiPertuan Agong sudah menunggu di Istana Negara bagi memberi perkenan bagi membentuk kerajaan selain merestui Anwar sebagai Perdana Menteri Keenam.

Ketua Pembangkang dalam respons beliau terhadap "cerita" Zahrain sebelum meninggalkan Dewan berkata apa yang dicakapkan oleh Zahrain adalah pembohongan semata-mata.

"Dia keluar parti kerana tidak puas hati beliau terhadap kes pemecatan beliau sebagai Pengerusi Island Golf Properties Bhd (IGP).

"Saya tegaskan di sini apa yang dia cakap semuanya tidak betul, kita tidak pernah mengeluar kenyataan seperti apa yang dia katakan itu. Tidak ada Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang berhimpun di Parlimen pada 16 September tersebut.

"Ini adalah draf ucapan yang dibuat oleh Umno, Umno tak berani dan mereka mengambil kesempatan menggunakan orang lain dalam kepentingan mereka," tegas Anwar.

Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu disokong Ahli Parlimen Batu Tian Chua yang menyifatkan teks ucapan Zahrain disediakan oleh Umno-BN.

"Bagi saya kenyataan yang diperkatakan oleh Zahrain adalah mengikut teks yang diberikan Barisan Nasional kepadanya, ini dapat dibuktikan jika disebabkan 16 September beliau hilang keyakinan kepada PKR kenapa baru sekarang beliau mengambil tindakan keluar parti."Saya tidak nampak apa yang diperkatakan itu betul dan boleh terima, kita beranggapan beliau menurut perintah pihak sebelah sana (BN).

"Kita tahu sebab apa beliau tidak puashati sebelum ini. Kenyataan yang diperkatakan hari ini tidak pernah diluahkan oleh beliau selain kenyataan media selepas beliau keluar parti," komen beliau.

Tindakan Zahrain tersebut telah membangkitkan kemarahan beberapa Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang menuduh Zahrain berbohong sedangkan masalah sebenar semasa beliau bersama KEADILAN cuba ditutup.

65 comments:

Anonymous said...

hahahaa...abih tu nape anwar lari dari dewan? hahaha..kantoi..kantoii..kantoi..

tak kira la motif zahrain memdedahkan "rahsia" tu dipersoalkan, tp aku nak dgr la bukti2 PR yg mengatakan Zahrain berbohong...

setakat cakap, itu text umno, zahrain tak dapat project, kena beli, nape tak lompat dari dulu etc tu isu lain sbb nak discuss menda tu sampai bila2 tak abis, so buat mase skrg ni, kite fokus kat pendedahan2 tu dulu..

kalu zahrain berbohong, aku nak dgr PKR jawab balik suma pendedahan tu..dia ade sebut adun batu, adun bukit lanjan pegi taiwan..sultan da kata kat nuar yg sultan tgh standby nak mengira majority, panglima tentera da setuju utk rampasan kuasa etc..wow, susah nak explain kan wahai PR? aku bagi keje sonang yo, list kan 30 MP2 yg da bersedia nak lompat spt nuar ckp tu..haa...itu suma org dgr dari mulut nuar sendiri..

kalu setakat balas zahrain berbohong, tp tade bukti, camtu budak sekolah pun tak nak pecaya..

balas..jgn tak balas..berani kerana benar..

anti-firaun..

p/s: we have the number! where your number!..mcm biase, ckp berapi, bukti tade..da byk pemimpin PR buat stail nuar ni..

Anonymous said...

nak tau citenye buka malaysia today la anon 11:04am

aku tgk gomo dgn geng dah merajuk pesal xdpt duit. terang2 publish dlm blog. siap ada yg bersara lagi. ahahaha..

fS-86 said...

kpd anon pertama..

"kalu setakat balas zahrain berbohong, tp tade bukti, camtu budak sekolah pun tak nak pecaya."

Yg Zahrin tuduh kata Agong dah tunggu, Panglima setuju mana buktinya..Sekarang dia tuduh Anwar. Jadi, dia kena bawa bukti. Macam kes Liwat Saiful, yang menuduh kena bawak bukti..

Ada paham?

Tinta Hitam said...

memang org org spt zahrain ni perkara biasalah .Kenyatan beliau tu takda sapa pun nak percaya termasuk lah ahli ahli UMNO.

Saya bersyukur liabiliti ini telah keluar dari PKR.Perhatikan malahan UMNO pun tak berani nak ambil mereka.Takut imej tercemar

Anonymous said...

bro..bukti dia depan mata kau..aku taknak cakap ape yg Zahrain anwar dakwa tipu ahli parlimen pembangkang..mudah je, mane 30 ahli BN lompat yg anuar cakap kat press secara live dulu? Anuar bukan tipu zahrain and ahli2 parlimen PKR yg lain, tp tipu rakyat Malaysia jugak? mane dia 16 Sept? mane? mane? sedang 16 Sept pun anuar dah menipu, mane korg nak lebih percaya, zahrain cakap ke si nuar ni cakap? da jelas anwar PENIPU korg masih tak leh nak terima hakikat diri tertipu..tipah tertipu la korg ni..

kau tau akibat dia bila anuar menipu kata dia nak topple government, suma sektor2 kewangan, saham2, kestabilan negara tergugat, ekonomi jatuh, pelabur lari, dan rakyat resah kerana cuaca yg tidak menentu ini..ni la kerugian yg negara tanggung sbb penipuan anwar ini..

tak sedar lagi???

anti-firaun

anti-firaun..

Anonymous said...

Spt lazimnya bila dah keluar parti, yg tinggal akan mengutuk dan memaki hamun. Bila didedahkan tentang apa yg sebenar telah berlaku, tuduh pulak dia tu tak dapat projek, tak dapat kontrak, dll. Ini biasa kita dengar. Pendedahan yg dibuat oleh Zahrain di Parlimen semalam amat mengejutkan dan amat memalukan pada si Al-Juburi. Beliau lansung tidak berani menangkis pendedahan tersebut degn memberi hujah-hujah atau bukti. Diluar dewan si Al-Juburi ni boleh lah kelentong sampai orang ternganga. Orang tak berani nak pertikai..Bila bertemu dgn buku dgn ruas...nah ambik kau!!!
Dpd episod semalam dan kebaculan si Al-Juburi menangkis segala pendedahan tersebut, telah amat nyata dan jelas terbukti bahawa si Al-Juburi ini memang penipu dan putar alam. Rakyat seluruh negara telah ditipu hidup-hidup. Bukan itu sahaja Si Al-Juburi "dua alam" ini juga telah menggadai dan melacurkan agama Islam pada tuan dewa DAPnya. Hati-hatilah dgn si Al-Juburi ini. Insaf dan sedarlah akan perilaku seorang peliwat yg amat bahaya ini. Si Al-Juburi mesti dihapuskan spt mana Allah telah mengahapuskam kaum Nabi Luth dulu. Si Al Juburi ini adalah perosak dan pengkhianat negara..

Anonymous said...

Takkan la si zahrain tu nak bohong jugak, tapi saya cam percaya jer si anwar cakap macam tu, sebab,

Kalaulah benar si zahrain tu bohong memang saya akan pertahan diri saya, kat situ gak, kalau nak berkelahi ker, bertekak lidah ke, kena tangkap ker, kena halau ker, kena pukul polis gomen ker, tak kisah semua tu..

Tapi naper anwar lari pulak? Sedih, sedih, tu menunjukkan dia sendiri tak blh pertahan dirinya, macam mana nak pertahan parti sendiri kalau gitu?

Anwar ni rasa kuat kalau orang yang backup dia ni orang puteh ker orang apa2 jer lah..

Anonymous said...

anwar..anwar, naper lari pulak...hentam jer balik si zahrain..

at least tunggulah sampai si zahrain tu berenti..pastu defend la ..ni kuar macam tu gak.tak syok lah.

Anonymous said...

aku tgh tunggu "fatwa" dari nik ajis pasal pendedahan si Zahrain ni..

suma org tau, Menipu adalah sifat syaitan..berdasarkan rekod2 dulu, aku jangka nik ajis akn cakap zahrain pemfitnah..tp takkan menyentuh anwar "pembohong"..so same2 saksikan..

Anti-firaun..

Anonymous said...

terang2 zahrain bace text..bkn dari mulut die..berbuih2 mulut die tabur fitnah..nape la xde org takbir..kot2 la die kena sawan babi terus mmg aku suke sgt...hahahhaa..

smlm tanda2 awal zahrain kena sawan babi..

thanks TB/TP..segala kemusykilan da terjawab..

p/s-saya yg req semalam...hahaha

Anonymous said...

fatwa baru:

Lompat parti jadi bebas haramm...

BN lompat parti halal..

http://pilihan-anda.blogspot.com/2010/03/kepala-hotak-hang-nasharudin-tantawi.html

anti-firaun

Anonymous said...

anwar lari pasai xdiberi peluang mencelah. diorg ni dok tgk tb3 je. xtau awal akhir. kat berita tb3 dah potong shot2 yg penting.

ni mesti geng yg dah dapat duit dari umngok ni. 2 aktif je menyerang. gomo pun dah senyap pasal duit xdpt. sorang lagi plak nak bersara. adoi...

Anonymous said...

Al Juburi dh terbukti PENIPU BESAR,..

Zahrain belum lagi dibuktikan menipu,.

terserahlah kt korang sape korang nk percaya

Anonymous said...

lari kerana takut bro..tunggu la abis zahrain bentangkan dulu, baru la nak mencelah..kasi can zahrain ckp puas2 dulu, pastu bantai la dia abis2 kalu dia salah..

ini lari..pengecut.. kalu dia stay, agaknye menangis kat situ gak..relax la bro nuar..gentle la skit..kata pejuang kebenaran.. org brani kerana benar, takut kerana salah..kat ceramah2 PR bukan main, "sape tu najib, sedangkan mahathir sy tentang, inikan najib! fuyoohh..bukan main jantan belakang2 pentas, kat parlimen tgk, tak berani, kecut telor..baru kena balun ngan Zahrain, belum Najib lagi..

Zahrain pembohong kerana menceritakan pembohongan PR kepada MAlaysia..

anti-firaun..

p/s: totok2 PR akan cakap, abis BN tu bagus sgt ke, makan rasuah..rasuah, babi..babi..munafik, songlap duit rakyat etc..tu je la point dia..boring aku..hahaha

Anonymous said...

kalu aku pun lari ... wat pe nk layan org gila becakap.Sembang kt kedai kopi buleh la tunggu layan org gila becakap...
Parlimen pun dh dijadikan puak umno sbgai tmpt katak sarkis buat show . Janji buleh kekal kuasa,pungkok penuh taik pun masih terasa diri bersih..
Buleh 'kebal' drp segala dakwaan perbuatan mungkar yg merosakkan negara sbb 'diselamatkan' oleh pihak2 bekuasa yg didalam kocek mereka..kalu duk dinegara lain dh lama kena humban dlm penjara!
..bagi bukti2 pun tk dk makna .. ke bakul smpah jua perginya..

Local Fighter said...

Anwar lari sebab tak diberi peluang mencelah?

yang dia ckp meleret2 nak dekat 3 jam, langusung tak bagi peluang AP BN bangun mencelah, bleh pulak yer? hehe..

Lain kali tengok sendiri sidang dewan tu sblm ckp...

typical answer.. semua salah UMNO! Nampak sangat diorang ni takut sangat kat UMNO!

Janganlah asyik menunding jari ke arah orang lain..tgk selidik dulu, cakap Anwar tu..

kalau dia berani dan betul mesti dia tunggu dalam dewan.

Si gobala pulak bila diberi laluan entah apa yang cakap..hehe.. gelak besar aku tgk kat lobi parlimen semalam!!! hehehe

Anonymous said...

Kita sepatutnya mengaku bahawa Zahrain Hashim memang petah membaca teks ucapan mengutuk Anuar Ibrahim sehingga Anuar terpaksa keluar dewan.

Anuar lari tinggalkan dewan bukan bererti pengecut tapi memberi ruang dan peluang agar Zahrain dapat membaca teksnya sehingga habis. Berbeza dengan Zahrain yang lari tinggalkan parti. Kenapa jadi pelarian...?

Perbuatan mengutuk melalui teks tidak boleh dikatakan buku bertemu ruas kerana hanya Zahrain saja yang bercakap. Dan dalam membaca teksnya, dia hanya menyentuh kepada cakap dengar tanpa disediakan bukti.

Atau ada mana-mana pencacai/pengampu/pembodek UMNO yang boleh membuktikan apa yang diperkatakan oleh Zahrain itu benar...?

Perlu diingat bahawa ketika Zahrain membaca teks dalam dewan adalah hari pertama dia bertugas sebagai ahli parlimen bebas. Dia perlu tunjukkan kewibawaannya kepada BN bahawa dia penjilat yang hebat.

Hari perbahasan masih panjang...., kita tunggu hari seterusnya. Dan kita lihat pada keseluruhannya apakah Zahrain Hashim ini pejuang atau pengkhianat.

Allah akan tetapkan hari untuk Zahrain dibogelkan.....

Anonymous said...

Allah akan tetapkan hari untuk Zahrain dibogelkan....

Anwar ke Zahrain yg akan di'bogel'kan tu?

smlm da separuh telanjang anwar dibuatnya..more to come..

anti-firaun

Anonymous said...

http://kitaanakmelayu.blogspot.com/2010/03/teks-penuh-ucapan-datuk-zahrin-di.html

hayati kisah benar penyesalan seorg yg pernah ditipu oleh PR..

anti-firaun..

Anonymous said...

Anwar harus ambil iktibar dari kejadian di Parlimen semlam. Seantero dunia telah mengetahui akan hakikat sebenar mengenai beliau. Inilah hikmah dari kejadian lampau dimana beliau beliau telah melakukan banyak kemungkaran dan dosa-dosa besar (spt mengamalkan seks sesama jenis). Anwar harus insaf dan bertaubat setersnya kembali ke jalan Allah. Dan pada rakyat Malaysia sekalian, sedarlah betapa kita telah ditipu oleh si Anwar ini. Janganlah bersekongkol dgn Anwar dan semua penipuannya. Elakkan negara ini dpd kemusnahan dan huru-hara jika Anwar Ibrahim terus menerus menipu anda sekalian.

Anonymous said...

anti-firaun...

Allah telah lama bogelkan Anuar Ibrahim... Semenjak pemerintahan DKK Tun Mahathir lagi. Buta ke..?

Tapi Allah membogelkan Anuar bertujuan nak tunjukkan siapa sebenarnya pengarah dan penerbit mencipta filem lucah dalam Malaysia. Masih tak tahu siapa orangnya...? Anda memang pencacai bangang..!!

Zahrain akan dibogelkan supaya rakyat dapat melihat bahawa dia adalah pengkhianat terhadap perjuangan parti yang sebelum ini dia juga mempersetujuinya.

Untuk pekara yang berkaitan... tahukah anda berapa ramai ahli UMNO jadi anai-anai dalam parti kerana memberi sokongan moral secara senyap terhadap Anuar Ibrahim..? Atau ini hanya persepsi saja...?

Atau anda sangka ahli UMNO akan terus setia pada parti kerana Mohd. Najib adalah PM yang terbaik untuk Malaysia dan UMNO..?

Ahli UMNO yang buta huruf ramai yang dah mati.....mengikut jejak Gafar Baba. Dan yang tinggal adalah pelapis yang faham apa yang dimaksudkan rasuah.

Lu syok sendirilah anti-firaun..!!

Anonymous said...

Anon 12.45pm..betul tu..diorg ni nama je pecacai unmngok..tapi TB3 tak tengok...wakakaka... mmg la bongok nak mampus...

Anonymous said...

hahaa..kelakar..tape..jgn sedey ya..masih dalam sindrom denial pencacai PR ni..masih lupa "can i fuck you?"..takut lagi dibogelkan saiful terus mintak perbicaraan dilakukan bertutup..mane ketelusan anwar..hahahaa..

takpe kite dgr lagi pendedahan seterusnya..harap2 terbuka ati kau yg kotor dan najis tu..haha..ini bukan aku cakap, si zahrain yg cakap kpd pengikut2 PR..da baca text ucapan penuh zahrain ke belum? bukan anwar je dibogelkan, si RPK pun kena..rupenye segalanye benar belaka ape yg dikatakan oleh BN, dan si zahrain da validate the truth and dedahkan..

hahahaahahahahaa..aku syok sendiri ke engko? hahahahaa..

more to come..

anti-firaun..

Anonymous said...

anon 4:54

Sebahagian besar ahli UMNO adalah pejuang bangsa & agama,.

sebahagian besar setia pada parti

sebahagian besar tahu anwar peliwat tegar

sebahagian besar sedar PKR pengkianat bangsa

cuma org2 cacat akal akan sokong al-juburi

Anonymous said...

kesian anon2 penjubur,.

kata ezam,.

"yg kenal anwar hya melalui media tapi sokong anwar setengah mati pasai apa???????????

saya org paling rapat dgn anwar dan kak wan, berbelas kali kena penjara krn anwar,.. pun lari krn saya tau perangai dia,..

yg hangpa xkenai dia,tup,.tup bela dia mcm hangpa duk sebelah rumah dia"

mmg masuk akai apa ezam ckp

azreen said...

oo..maknanya dulu anwar tuan zaharain ke??

jgn sedap mulut je bagi fitnah..tunjukan bukti umno beli mp..

Anonymous said...

org yg salah mmg sentiasa dibogelkan..bukan sbb org lain, sbb salah diri sendiri..

tahun ni abis la nuar kena bogel..da berapa kali kena bogel pun masih tak serik2..tp takpe, dia ade penyokong2 yg sentiasa dungu dan masih lagi setia didungukan utk percaye kat dia..

harini si zahrain dedah 8MP BN yg dikatakan bakal lompat parti mase "we have the number tu"..name2 yg aku rase tak masuk akal pun ade..haha


anti-firaun..

Anonymous said...

selain ezam,.yg tahu feel buruk anwar ialah DSWA. tpi kak wan xbleh lari krn anwr laki dia

kak wan terbayang nasib anak2 mrk,.
jadi terpaksa juga tggu dan nafi

tapi,.dari riak wajah dan body language kak wan di mhkmh,..kita tahu kak wan rasa bersalah yg amat sgt,..

kita bleh tgk dgn jelas bhw anwar asyik heret tgn kak wan spt xmahu dilepaskan,..sedangkan kak wan jelas senyum dlm paksa

AzamDean said...

ahahaha mintak bebahas bende penting tak mau...

mintak orang berucap bende entah ye boleh bagi peluang...

ahahahahahaha apa2 pun..zahrain tahniah.!!!!

mesti elaun ko bertambah kan brok!!!

gua tengok dagu lu pun gua tak sior.. ahahahhaa

joostspring said...

pdi pencacai2 dan taik2 PR ni cakap si zahrain keluar pkr sbb xdpt projek...


tp bila zahrain cabar gobala suruh ulang blk kata2 dia tu kat luar dewan supaya zahrain leh saman si gobala xde lak si keling tu nak ulang balik...

kte tggu lak pendedahan zulkiflee nordin...agak2nya citer aper ye yg keluar???

jootspring said...

buat pencacai taik PR sume aku dah bukak blog baru..click kat nama aku wei... aku nak tunjuk kat korang jubo saiful masa kena liwat ngn anwar..ni salah satu footage die...

zahrain ni lak UMNO dah kasi habuan besar punya...padan muke korang taik PR wei..anwar pun jadi katak bawah tempurung la takut nak pegi palimen..

mankeldai said...

zahrain tengah deperate tu! anak-anak dan menantu belajar diluar negeri tak cukup duit nak biayai. otak pun tak seberapa. jadi banjingan umno dapatlah upah lumayan, betul tak?

Anonymous said...

Anwar kena bogel lagi di parlimen..baca sampai abis..haahahahaaa

http://unitmediasiber.blogspot.com/2010/03/kalau-dah-memang-pr-berketurunan.html

anti firaun

Anonymous said...

nak tengok gamba aku berbogel lak ke...???

anti firaun

Anonymous said...

hahaa...inilah taktik pembangkang bila da terkedu mcm nuar..lihat penyamaran anon di atas..hehehehe

anti firaun

pakatanHaramjadah said...

cerita dah basi kata lolo..ate yang kamu dok korek cerita lama2 ttg umno tu tak basi ker..yang nik aziz dok berdendam sebab cite 20 tahun dulu tak basi ker..lolo dulu simpan cita2 gak nak jadi menteri wanita..anuar dayus dah janji kalau 16 jadi nyata menteri wanita milik lolo..kesian puak2 mangkuk Pakatan..anuar dayus pi mana nie..tak kan lari kot..

Anonymous said...

inilah taktik UMNO..suka fitnah orang

anti firaun

mamu said...

TAKDAK STANDARD LANGSUNG AP2 KATAK NI. ORANG DALAM PARLIMEN NAK BAHAS PASAL RANG UNDANG2 ATAU PERKARA YG BAEKAQITAN DGAN PERMASAALAHAN RAKYAT...TAPI SI KATAK TU BANGKITKAN PASAL POLITIK PULAK....LEPAS TU CUBA NAK MALUKAN DSAI. APA PUNYA AP LA CAM NI....

STANDARD AP KATAK......
NEXT TIME AP2 KATAK NI KITA AKAN TERAJANG KELUAR....

mempelung said...

Mungkin benar Anwar Ibrahim Al juburi, perosak dan penipu atau mungkin tidak.

Jika benar sekalipun, Anwar Ibrahim tidak semesti dia yang boleh memimpin. Ada ramai lagi mempunyai ketokohan untuk jadi pemimpin. Pemimpin yang bagaimana? Rakyat berhak menentukannya bukan individu sendiri yang ingin memimpin menentukannya.

Didalam keadaan kritikal seperti ini permainan politik sukar membataskan antara baik dan buruk. Seperti kata Anon 3:15...hari perbahasan masih panjang.

Didalam politik demokrasi tidak ada
titik noktah untuk siapakah pemenangnya yang sebenar kecuali negara itu dikuasai oleh diktator atau tibanya hari kiamat.

Setakat ini rakyat mula menilai pihak yang mana benar-benar berjuang pihak yang mana pula berpura-pura.

Kejadian balun membalun diParlimen oleh AP bebas tidak ubah seperti ada agenda tersendiri. Dalam hari pertama AP ini duduk dikerusi bebas, AP ini cukup berkeyakinan membelasah Anwar seolah-olah sumbangannya pada rakyat cukup banyak sokongan rakyat padanya cukup kuat dan seolah-olah dia tidak perlu berpaut pada mana-mana pihak.

Hari perbahasan masih panjang dan ada banyak lagi pilihanraya yang mendatang. Kita akan lihat kemana hala tuju AP yang lantang ini.

Anonymous said...

Lepas ni Anwar akan dirujuk ke Privileges Commttee diatas dakwaan beliau bahawa gagasan 1Malaysia adalah hasil ciplak dari konsep 1Israel. Anwar juga menuduh idea tersebut diilhamkan bersama oleh sebuah ejen perunding yg dilantik oleh kerajaan Apco Worldwide yg dikatakan memain peranan utama dlm membentuk 1Israel. Apco Worldwide dlm kenyataannya telah menafikan penglibatan mereka didlm pembentukan konsep 1Malaysia dan 1Israel.
Satu lagi penipuan dan pembohongan Anwar. Kali ini pembohongan dan tuduhan dibuat di Parlimen.
Apa akan jadi lepas ini sama-sama kita lihat. Yang pasti ialah denial demi denial, pusing dan putar belit akan dilakukan oleh Anwar.
Anwar akan kantoi lagi.
Mungkin ini adalah satu lagi petanda dari Allah utk menyedar dan menyelamatkan umat islam dinegara ini dari ditimpa bencana akibat perbuatan Anwar dan sekutu-sekutunya.
Apa lagi helah Anwar selepas ini...

Anonymous said...

CIFUT BABI juga mempunyai 'anjing' yang paling taat, penjilat utama lubang bontot si cifut babi. La ni tuan di ke oversea untuk raih sokongan, tinggal anjing je yang menyalak menuduh zaharin jadi anjing BN. Babi punya anjing. Eh... dia anjing ke babi ke CIFUT...?????

Entah lah.....

Anonymous said...

BILA PAKATAN NANTI MENANG BESAR DALAM PILIHAN RAYA UMUM KE-13 NANTI, MAKA ZAHRAIN GERENTI BALIK MAI KAT PAKATAN, TABUR FITNAH KAT UMNO PULAK TIME TU......

KALAU BOHONG TU, ZAHRAIN BOLEH LER TIPU KAT PARLIMEN, TAPI CAM MANA NAK TIPU DIRI SENDIRI ??

KALAU GENTLEMAN, NAK BANGKANG BUAT APER TUNGGU SEKARANG BARU BANGKANG, DARI DULU 2 TAHUN LALU DAN BUBULAH...BUAT APA BARU NAK BISING BILA TAK DAPAT PROJEK ?

Anonymous said...

Si kaki jubuq ni mmg dh terang2 penipu+pengkhianat+perosak agama n negara no satu...aku pun heran ler korang2 yg sokong si kaki jubuq ni...ape korang yg sokong nie pun kaki main bontot jugak ke???plz ler geng2 si jubuq jgn bg alasan:
1)Zahrain kroni BN ler
2)Zahrain penipu besar ler
3)Zahrain kaki kelentong ler
Sudah-sudah ler tu wahai geng2 AL JUBUQ...jgn ler korang nak pertahankan si JUBUQ tu yg terang2 KECUT TELUQ(MAIN JUBUQ DIA TAK KECUT,DIA SUKA LAGI ADELAH),PENIPU BESAR,BAPAK SEGALA FIRAUN ZAMAN MILENIUM NI,PENYOKONG YAHUDI,PENYOKONG KRISTIAN...SILAP HB KALAU SI JUBUQ NI JD PM ENTAH2 DIA BUAT UNDANG2 BARU YG MENGHALALKAN LIWAT N SONTOT BONTOT ORG NI...Entah ape ilmu SI JUBUQ ni pakai sampai penyokong dia sanggup bermati-matian pertahankan SI JUBUQ ni...HIDUP ANWAR KAKI JUBUQ...HIDUP LER KAU DALAM DOSA N MAKSIAT YANG DILAKNAT ALLAH...

Anonymous said...

aku rasa penyokong2 JUBUQ ni mmg dah terikut perangai JUBUQ ni suka main bontot. BEromen dgn bini pun silap2 masuk kote korang tu dkt bontot...yelah benda sedap,kalau masuk ikut cipap rasanya dah besar lubang sbb branak banyak,kemut pun dh kurang...kalau ikut jubuq nie kemut dia kuat sikit kot sbb yang kuar ikut ctu cuma taik ketul@cirit je so lubang tu fresh lagi,ketat bergetah...tu sbb korang bermati-mati pertahankan undang2 main JUBUQ ni...betul ke kroni2 AL JUBURI??????

matstimketum said...

riwayat politik zahrain padang golf nampaknya berakhir disini, cayelah!

mat D said...

anuar lari pi arab ke pi israel..hentam orang 3 jam,tak dak sapa keluaq dewan..zahrin baru nak hentam dah cabut lari..pondan juga bakal PM aku nie..

wei..puak2 pembangkang dan segala tulang..buka mata hampa luas2..buka juga otak hampa yang dah beku tu sebesar2nya..

hampa dah sembyang hajat dan berdoa kat segala tokong dan kuil utk jahanamkan UMNO..tapi yg jelas UMNO masih stilll hebat..hampa jgn buat2 lupa..TUHAN MAHA KAYA

Anonymous said...

lawaknya...ish..

Anonymous said...

" Anonymous said...
lawaknya...ish.."
APE YG LAWAKNYE????KO INGAT BENDA NI BOLEH BUAT MAIN2 KE!!!!!NEGARA N AGAMA JD PERTARUHAN KO TAU TAK MANGKUK HAYUN TUL...KO NAK KE ORG GILER N TAMAKKAN KUASA JD PM MALAYSIA NI???NAK JDKAN MALAYSIA NI MCM ZAMAN PENJAJAH DULU KE???CUBA LER GUNA OTAK KORANG YG SEJEMPUT TU UTK NILAI PERIBADI ANWAR TU...KALAU DIA X BERSALAH N SI ZAHRAIN TU TABUR FITNAH DKT DIA,AWATNYA YG DIA DOK PANAS BONTOT PI LARI KUAQ DEWAN RAKYAT TU???KORANG SEMUA WAHAI AHLI-AHLI PENGIKUT SI JUBUQ JUGAK YG PERNAH CAKAP, "BERANI KERANA BENAR"...NI IDAK,BILA DH BERTEMU BUKU N RUAS BARU SI ANWAQ NI TAU LANGIT TU TINGGI KE RENDAH,TUHAN TU ADE KE TAK...SELAMA NI DIA DOK SELINDUNG SEBALIK BINI DIA YG BERTUDUNG TU SAMPAI PENYOKONG PUN TERPEDAYA DGN HELAH FIRAUN NI

Anonymous said...

sabar bro..sabar bro..relax..aku phm perasaan ko..

anwar da byk rosakkan negara dgn tipu muslihat dia..kalu baca text ucapan penuh zahrain ade mention pasal Raja Petra Penipu..

so korg kena refresh balik ape yg RPK and Anwar ckp2 sebelum2 ini tentang kerajaan..byk..tak terkira..tp suma itu tipu belaka..

kenapa penipuan ini perlu utk merampas kuasa? Kesan nye amat teruk hinggakan menggadaikan kestabilan negara..yg paling menyedihkan, Anwar berjaya meracuni pemikiran rakyat Malaysia utk sentiasa membenci kerajaan yg byk membawa kesejahteraan negara..ditiupkan bisikan2 syaitan kedalam hati penyokong2 mereka hinggakan kebenaran tidak lagi dapat menembusi pemikiran mereka..agama diperalatkan..

Yg jelas, kebenaran pasti terbukti!

in juga petanda solat hajat PR yg sesat tidak dimakbulkan tuhan, muhasabah la diri, semakin byk semyg hajat PR, semakin cepat ALLAH tunjukkan kebenaran..

ALLAHUAKHBAR..

anti-firaun..

melor45 said...

Sapa-sapa tak kira raja ke, menteri ke,mp ke, yb ke.loyar ke,polis ke,tentera ke yang masih sayang dan percaya kepada umno dan bn yang dah nak mati nie mereka semua dianggap dari golongan tak cerdik.Menteri kewangan menyatakan ekonomi negara pulih tetapi yang realitinya mamat jual burger pun tak percaya kerana jualan burgernya merosot kerana kuasa membeli rakyat semakin kecil,peniaga pasar minggu dan malam lagi arif dari najib kerana purata jualan harian mereka merosot jauh dari tahun tahun lalu,bagi pemimjam bank mereka dikenakan kadar faedah yang lebih tinggi sebagaimana diumumkan oleh maybank tempohari...tetapi puak pencacai umno ni terus-terusan memuja najib yang dah tak relevan lagi.Orang asli pun dah berani tunjuk perasaan menyatakan tidak puas hati terhadap tindakan PM I Malaysia nie.FDI pembaca Utusan dan penonton TV1 hampa boleh kelentong le,kalau dilaporkan kentut najib wangi pun depa boleh umumkan dan dipersetujui ramai oleh penyokong-penyokong umno bn.

Anonymous said...

Ni ler yg dikatakan hati manusia telah ditutup dengan kesesatan oleh manusia yang bertopengkan syaitan dan ditutup pintu hatinya oleh ALLAH SWT utk melihat kebenaran...tgklh dunia pada masa kini,makin byk penjahat dr org baik...kebenaran dh terbukti dpn mata pun masih x nmpk2...
Nak tanya sikit ler pada ahli2 PR,ape dh jadi dgn sembahyang hajat n doa korang semua buat sebelum nie untuk menJAHANAMkan UMNO N BN???skarang ni yg aku tgk mcm semua tu dh pergi balik ke PR....

asampedas said...

hai melor45. pandai2 je nak bagi ulasan yang berbentuk fitnah ye..

Anonymous said...

Anwar dari UMNO dulu..sama saahaj suke rosakkan negara macam Najib..

APCO?? Anwar yang bawa APCO ke Malaysia dan Najib bersetuju melanggan APCO atas arahan Anwar..ingat tak mereka pernah minum teh bersama2?

anti-firaun...

HIDUP ZUL KULIM

Anonymous said...

anon atas

takyahla nak wat "character assasination" kat aku bro..mmg dasar PR la..ni NUar la ni ngajor ni..

anti-firaun..

Anonymous said...

SEBAB-SEBAB MENGAPA DOA TIDAK DIMAKBULKAN OLEH ALLAH...


1. Kamu mengenal Allah tetapi kamu tidak tunaikan Haknya.
2. Kamu sangka bahawa kamu cinta kepada Rasulullah, tetapi kamu tinggalkan Sunnahnya.
3. Kamu telah membaca Al-Quran, tetapi kamu tidak berAmal dengannya.
4. Kamu telah makan nikmat-nikmat Allah tetapi, kamu tidak tunaikan Syukurnya.
5. Kamu telah berkata Syaitan itu musuh kamu, tetapi kamu tidak menentangnya. ..
6. Kamu telah berkata bahawa Syurga itu benar, tetapi kamu tidak Beramal Untuknya.
7. Kamu telah berkata bahawa Neraka itu benar, tetapi kamu tidak bersedia untuk mengelaknya.
8. Kamu telah berkata bahawa Mati itu benar, tetapi kamu tidak bersedia ubtuknya.
9. Kamu bangun dari tidur lalu kamu menceritakan segala keaiban manusia, tetapi kamu lupa keaiban kamu sendiri.
10. Kamu Kuburkan Mayat, tetapi kamu tidak mengambil Iktibar daripada mereka.

renung-renungkanlah...

Anonymous said...

assalamualaikum...

yop..yop..cor..cor..yong-yong..pakcik makcik...tok cik..bawak besabar..jangan gaduh..jangan keriau..kita tunggu dan lihat..
insyaallah, kebenaran itu akan muncul..yang batil itu akan hilang dan tenggelam..

sabar yerr..tenangkan hati..jangan emosi..

Anonymous said...

Tak sangka pulak dalam PKR dulu ader orang macam si Zahrain. Yang peliknya, bila dah keluar PKR, kutuk pulak mamat ni jadi "attack dog" untuk BN. Kalau macam tu, PKR dulu bela anjing ke? Apa punya bodohla PKR. Bela anjing untuk gigit tuan sendiri. Padan muka kau. Tah berapa banyak lagi anjing dalam PKR tu yg nak melompat keluar kandang. Bodohla PKR. Rakyat dah muak dengar alasan PKR yang asyik menyalahkan orang lain. Dah naik menyampah. Tongong tahap cip

Anonymous said...

korang semua jangn la nak buat character assasination...kuat berjubo la UMNO dan PR ni..korang tau tak korang ni dah berdosa hah

anti-firaun..

Anonymous said...

hanya org yg kejar jawatan masa 16 sept je yg akan kecewa dan rasa tertipu bila pr x dapat jejakkan kaki kat putrajaya...

anakYu said...

penakut..bacul..pondan..dayus..lari ke kota London jumpa anak2 ikan..jgn tak tahu..esok,19 Mac ada parti Gay terbesar akan berlangsung di London..layari www.gay.stuart:_ro89 utk dapat maklumat lanjut.

mempelung said...

anakYu ni musti kaki gay...website pon dia tau.

mempelung said...

err...ello..ada sesapa yang bole terangkan kat aku nape 4 dari 8 orang yang nak lompat ke pkr bole nafi?

Zahrain yang kencing pencacai umno ke atau 4 orang ni yang kencing pencacai umno?

Eh...silap ke ayat yang aku pakai nih...nama pencacai umno jeh yang kuar nih...

anakYu said...

ko nak tau mcm mane aku tahu..anwar le kasi..

anwar nie lobang dia masuk buah tembikai pon bole

mempelung said...

Ha ah kan...Anwar ler kasi.

Kasi nak tengok macam mana korang meloncat bila orang tu sendiri nafikan...hahaha

Anwar kencing Zahrain... Zahrain kencing pencacai umno. Yang nak kena mandi bagi ilang bau hancing pakai buah tembikai lobang Anwar...pencacai umno.

Kikikik...

cencalok said...

HAHA,,,,PASTU KENCING ATAS MUKE KO...MACAM BAGUS SANGAT...16 SEPTEMBER APE CER BRO...BUAT MALU JE....CALIK TAIK KAT MUKE SENDIRI...HAHA