"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, April 22, 2010

Che Det: Hari Ini Dan "Semalam"...

Reactions: 
Tun Dr.Mahathir - 16hb. April, 2010 :
Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak akan berkempen pada pilihan raya Hulu Selangor meskipun namanya ditimbulkan beberapa kali menjelang penamaan calon, esok.

Mahathir berkata beliau tidak mempunyai kepentingan bagi membabitkan dirinya dalam pilihan raya itu yang bakal melihat pertandingan Datuk Zaid Ibrahim yang sering-kali dikritiknya berdepan dengan P Kamalanathan yang mewakili Barisan Nasional.

"Saya tidak akan berkempen. Jika ada yang ingin menggunakan nama saya untuk berkempen, itu masalah mereka...Saya tak peduli,” katanya kepada wartawan selepas menyampaikan ucaptama ulang tahun ke-44 konvensyen Mara di Kuala Lumpur.
Tun Dr.Mahathir - 22hb. April, 2010 :
Tun Dr. Mahathir hari ini mengubah pendirian dan akan menyampaikan sebuah ucapan di Serendah pada jam 8 malam.

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan beberapa pemimpin veteran lain dijangka akan memanaskan lagi kempen pilihan raya Hulu Selangor yang berakhir tiga hari lagi.

Ini adalah kempen pertamanya sejak pilihan raya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Pada kedua-dua pilihan raya itu BN tewas.
Aku dah cakap... kalau tak de Arak - bukan UMNO namanya, kalau tak de judi - bukan UMNO namanya, kalau tak menipu - bukan UMNO namanya...

Kalau tak "Nyanyuk" CONFIRM bukan Pimpinan UMNO la tu...

31 comments:

tuan komrad said...

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

ini mamak kuty sudah nyanyuk jugak.ada baik bawak berubat jumpa dr lompat.mana tau leh sambung balik wire yang terputus..takpon ganti mana suis yang dah terbakar....


yahudi+ mamak umngok = yamak...

spesis baru,hidung besar,kulit kelabu asap,mulut bau busuk

kahkahkahkahkahkahkahkahkah

Aqram said...

errr...

nyanyuk mahathir tak senyanyuk nik aziz koottt..

bley kawan dengan syaitan?

upsss... no offense.

FAKTA BUKAN AUTA said...

FAKTA MENARIK:

ONE ISRAEL = PAKATAN RAKYAT

Tahukah anda bhw konsep One Israel diilhamkan oleh Presiden Ehud Barak dlm kempen pilihanraya kebangsaan Israel (Kneset election) tahun 1999. Konsep one Israel adalah berdasarkan 'coalition agreement' (PERSETUJUAN PAKATAN) diantara 3 PARTI UTAMA ISRAEL ketika iaitu

1) LABOR PARTY
Sebuah parti Demokratik Sosial yg cenderung dgn kepentingan kuasa Zionis

2) GESHER
Pegerakan Kebangsaan Sosial. Parti yg memperjuangkan dan mengerakkan kepentingn Rakyat

3) MEIMAD
Parti berhaluan kiri yg memperjuangkan kesucian Agama Zionis (left-wing religious Zionist political party) yg ditubuhkan Rabbi Yehuda Amital.

Ketiga-tiga parti ini telah bertanding di kawasan masing2 (bukan digabungkn di dlm sebuah parti) dgn terikat dgn satu perikatan (alliance) untuk memerintah bersama sekiranya menang didlm pilihanraya tahun 1999.

Jadi para pembaca sekalian apakah persamaan antara 3 parti Israel ini dengan sebuah pakatan tg hampir serupa dgn negara kita?

LABOR PARTY = DAP

GESHER = PKR

MEIMAD = PAS

Perkara ini bukanlah direka-reka tetapi ianya adalah fakta yg berasas sama sekali sila klik link di bawah utk mengetahui mklumat lebih lanjut mengenai konsep One Israel

http://en.wikipedia.org/wiki/One_Israel

Jadi mohon kebikjasanaan saudara/saudari semua adakah releven kita mengaitkan konsep 1 Malaysia bersamaan konsep One Israel? Harap pembaca semua sudah memahami dgn konsep One Israel yg sebenarnya adalah lebih hampir dgn konsep Pakatan Rakyat!

Sesungguhnya Allah itu Maha Kuasa dan Adil. Sekiranya ianya kebetulan ambilkan iktibar tetapi sekiranya ianya benar dikaitkan kita boleh tahu siapa tuan punya idea yg nak pakai konsep One Israel nih he.. wallahualam

Salam 1 Malaysia.

tuan komrad said...

1Malaysia???

1Israel???

yang pelik,konsepnya masih sama,guna no 1,pesal tak tulis...

Satu Malaysia???
APCO mana nak letak??celah kelangkang ke???

La ni,sidang parlimen tgh berdebat pasal isu Apco..nak tgk sape terkucil,terkincit dan terberak...

soalan...bleh ke nak bagi salam mesti disertakan dengan ayat 1malaysia???

ustaz2 umngok leh bagi komen???

umnobodo said...

oittt... madey, anak ko si mirzan ikut sekali kempen tak? suruh dia bawak lori saint miguel, kasi distribute 10-20 crate kat pencacai2 umno hanjing...

mankeldai said...

orang tua ni nak bagi hattrick bn kalah di hulu selangor, cayelah! dah dua prk dia berceramah dan keputusanya bn kalah. lebih baik duduk rumah dan melayan cucu.

Anonymous said...

anom 3.28
masalahnya idea 1Malaysia dipolopor oleh UMNO dan bukannya PAKATAN RAKYAT

Labor Party = UMNO APCO

GESHER = MCA dan sekutu

MEIMAD = MIC dan sekutu

apamacam sama tak????

umnobodo said...

zaman madey.. salam wawasan 2020, zaman paklah salam hadari, zaman najib salam 1 Monggolia... opps silap salam 1 Malaysia.... semua retorik umno hanjing jer.. misi utama bedal harta negara kasik kat kroni2 dan anak beranak. Baruas punya umno..!!

storm62 said...

Rasmi, gabungan 4 parti untuk Pakatan Rakyat...PAS, PKR, DAP dan SNAP.

Tahniah kpd SNAP kerana sudi bergabung dgn PR...hancus BN...kah kah kah.

MP BN yg sebut itu pagi tadi diarah tarik balik kenyataan itu....kah kah kah.

fakta:
11.44am: Abdul Rahman kemudiannya menarik balik kenyataannya atas arahan Wan Junaidi.

Beliau mempertahankan konsep 1Malaysia dan berkata beliau hairan mengapa pembangkang menolak konsep yang baik itu.

11.43am: Wan Junaidi mencelah dan Abdul Rahman mengulangi dakwaanya bahawa One Israel “hampir menyerupai Pakatan Rakyat”.

MP pembangkang terus menuntut beliau “tarik balik".

kah kah kah...pencacai2 APNO Yahudi nak buat AUTA kat sini...kah kah kah...melayu APNO champion AUTA.

kah kah kah kalo tak AUTA atau Bohong bukannya APNO....kah kah kah

tuan komrad said...

nak kaitkan pakatan dengan Israel,kena ada proof bro....

takat baca artikel wikipedia,kedian wat persepsi PR = Konsep 1Israel,dak tingkatan 3 pon bleh wat per....

contoh,

"jibon berjalan2 ke usa sambil berjumpa obama" - ayat pertama

"jibon berjumpa obama setelah berjalan2 di usa" - ayat kedua

nampak,ada perbezaan tak??walaupun ayatnya hampir2 sama

hahahahahahahahahah..lu pikir sendiri la beb...

POPEGOMO A/L MahaFATHER said...

nak tau sobab apo???? sobab ado SAMY VELLU..nanti SAMY VELU MULOLAH mengengdeng dokek mahaFATHER mintak jawatan jadi senator nak jadi montori gantikan sami shaziman.. wakakaka

toruihkan buek kuil KRISTAL.. wakakakakkaa

popegomo.blogspot.com

PAPAGOMO MURTAD??!!!!!

storm62 said...

cakap mamak kerala india tu mana boleh percaya, kpd mereka yg percaya tu bukan beragama Islam, Yahud la.

mamak kerala india tu mengaku menghina dan mengkhianati keluarga Anwar, bangsa Melayu, tapi kesian ada juga melayu APNO yg sanggup menyembah mamak kerala itu.

ada otak tak mau pakai ke?

Anonymous said...

salam anti-apco....

ha3 umno memang lidah bercabang...dah rupa biawak.... buaya makan bangkai...umno makan rasuah....

Anonymous said...

aku pernah dengar dulu dia dok kata PM pertama - orang tua tu dah nyanyuk, sekarang dia pula macam dah nyanyuk. ltulah orang tua2 dulu kata jangan dok kata orang nanti dia mai kat diri sendiri, wallahualam

jin pakai toncit said...

klu kuat tipu mesti umno mari punya....klu kuat auta mesti umno mari punya......klu kaki arak mesti umno mari punya....klu todi minum itu biasa lah mic mari punya.......klu itu pelakon seks luar tabii itu mesti mca mari punya ....kahkahkah...

Hidup DSAI ! said...

Saksikan video ini. Datuk Seri Anwar Ibrahim diberi sokongan padu oleh kaum India!

http://www.youtube.com/watch?v=FcN6XMU8UGw&feature=player_embedded#!

HIDUP PAKATAN RAKYAT! DEMI KEBAJIKAN RAKYAT!

rosmah jongang said...

Mamak kerala sudah mari utk kempen abis org hulu selangor kene goreng dinasihatkan jangan mudah lupa... eerrkkk... apa nama... dia mau cakap sebab ini mamak bila cakap memang mudah lupa....

umnobodo said...

anak madey org umno sendiri dah buang dari jadi ketua pemuda pun dapat jadi timbalan menteri.. barua punya madey salah guna kuasa..!!

storm62 said...

mali, mali, mali, beer end sula mali.

bapak mamak jual beer San Miguel dah mali, india2 estate mali kelaur minum...ka ka ka...berapa kontainer lu olang mau?

lia pigi ceramah Bkt Gantang, BN kalah. Lia pigi Bkt Selambau, BN jugak kalah, gua manyak suka lia mali Hulu Selangor...ka ka ka...mesti BN kalah jugak ...ka ka ka...sebab sudah manyak haram dan kejam punya barang lia sudah bikin...mesti Tuhan kasi hukum punya...ha ha ha.

FaridShah said...

kata2 puak munafiq boleh diguna-pakai ka..?

dah lama dah...dia kata,
"Madey Mudah Lupa"
"Madey Mudah Lupa"
"Madey Mudah Lupa"

UMNO dok pertahan 1Malaysia atau pertahan APCO-Israel ??

Awang Dogol said...

uH....UH....UH........UHHHHHHHH

MELAYU MUDAH LUPA.....

bapak arak said...

Mari mari mari saya sama saya punya anak mau bikin promosi saham San Miguel.

1unit satu peti dapat

10unit kalo satu pinay cun dapat

mari mari mari

Anonymous said...

PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!

Anonymous said...

1.Madey ni!sepatutnya dok disurau atau masjid la ni!
2.Minta ampun banyak-bayak!kalau dia makan rasuah ka!buat naya kat orang ka!minumka!
3.Geli hati jugak!tenguk perangai dia lani!macam tau semua!dok makan puji memanjang!tukang pujinya sapa!ibrahim ali la!!

Anonymous said...

PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!

TAKE BEER!!!!TAKE TODI!!!!TAKE JACK DANIEL!!!!


PS: TGH TUNGGU SAUDARA TOPENG BERUK N THE GENGS NAK KOMEN APE PASAL NIE.DIA NI TAU HENTAM UMNO,BN JE..KALAU PARTI KESAYANGAN DIA PUNYE ISU DIA BUAT SENYAP,TU TANDANYE DIA NI TAKDE TELOQ,DAH BG HANJING MAKAN KOT!!!!

Anonymous said...

1.Lupa nak bagi tau sikit lagi!Madey dah tua!kira nyayuk la!puak melayu!dia kata jangan dok harap sangat pada sudsidi!yang anak dia!habis duit rakyat!nak cover syarikat anak dia!!dia ingat rakyat bodo kot!!
2.Ada satu lagi yang nyanyuk macam madey!nik aziz!dia ni lagi bahaya!!makan rasuah!dia kata tak tau dia makan rasuah!!dia tak tau!yang dia buat salah!jenis manusia macam ni1lagi bahaya!!dia pun ingat orang lain bodo kot!puak kelantan!bolehlah dia bodohkan!!

Anonymous said...

PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!
PAS FOR ALL = ISRAEL FOR ALL!!!!!

TAKE BEER!!!!TAKE TODI!!!!TAKE JACK DANIEL!!!!


PS: TGH TUNGGU SAUDARA TOPENG BERUK NAK KOMEN APE PASAL NIE.DIA NI TAU HENTAM UMNO,BN JE..KALAU PARTI KESAYANGAN DIA PUNYE ISU DIA BUAT SENYAP,TU TANDANYE DIA NI TAKDE TELOQ,DAH BG HANJING MAKAN KOT!!!!

matkambing said...

memang orang tua ni dah nyanyuk! pak lah pun dia hentam semasa majlis penerangan di hulu selangor semalam. macam orang nak hormat dia lagi. masih kata tak haram memepunyai saham dalam syarikat arak.

Anonymous said...

ANAK BAPAK TAKE ST MIGUEL...MUAHAHHAHAHAHAH

Anonymous said...

Memang Mahathir orang tua tak sedar diri dan tak sedar dek untung. Dia ingat rakyat nak dengar cakap dia. Kalau pembelit orang menyampah.

Anonymous said...

MAhathir!!
emmm....
1. Ini lal org yg mengatakan nabi simpan janggut sebab dulu tiada pisau cukur. sedangkan Kita semua tahu yg menyimpan janggut itu adalah sunnah.
2. Ini lah org yg mempertahankan wanita separuh bogel di pertunjukan fesyen sehinggakan mufti selangor ketika itu di arah meletak jawatan krn tegurannya.
3. Ini lah org yg menpersoalkan wanita bertudung sedangkan menutup aurat itu hukum Allah.
Ini kah jenis manusia yg perlu kita ikuti???
Inikah jenis manusia yg perlu kita turuti kehendaknya???
tepuk dada tanya keimanan.