"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 17, 2010

Hulu Selangor: Jadikan Pulai Chondong Sebagai Inspirasi

Syabas diucapkan kepada Pakatan Rakyat dan PKR kerana pemilihan calon yang begitu aman dan tenteram.

Berbanding BN yang riuh pikuk keadaannya semasa memilih calon, PKR dan PR memilih calon dengan begitu professional. Sedari mula lagi kriteria yang diutamakan adalah calon yang boleh menang.

Ertinya, segala perkiraan fraksi, geng atau kumpulan mana yang melobi sudah tidak menjadi perkiraan lagi. Sesiapa yang mahu melobi untuk seseorang calon harus membawa bukti yang calon mereka mampu menang dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor.

Dari mula lagi, PAS dan DAP telah bersetuju untuk PKR mengekalkan kerusi Hulu Selangor. Itu sahaja sudah nampak keharmonian dan pengutamaan dari segi mahu memenangi kerusi tersebut.

Dalam sebuk-sebuk berbincang, tiba-tiba wakil rakyat BN Sibu pula meninggal. Terus PR mesyuarat dan menyerahkan kerusi Sibu pada DAP. Ini bererti DAP akan ada masa yang amat lama untuk bersedia bagi PRK Sibu kelak.

Dari maklumat yang saya dapat pun, banyak nama yang dicadangkan bagi bertanding kerusi Hulu Selangor. Namun, oleh kerana kriteria menang diutamakan, maka masing-masing kumpulan takut untuk melobi lebih-lebih.

Ini kerana kalau hendak melobi, maka wajib mereka membawa BUKTI KUKUH dan SAINTIFIK.

Dan apabila keputusan Zaid sebagai calon diumumkan, kita tidak dengar komplen dari mana-mana pihak. Hakikatnya, semua pihak bersetuju dengan pilihan parti kerana pilihan tersebut adalah berdasarkan kajian semata-mata tanpa apa-apa sentiment pun. Mengikut kajian saintifik yang dijalankan oleh PKR, Zaid adalah calon yang terbaik.

Tiada kena mengena dengan lobi atau kehendak mana-mana fraksi dalam parti. Yang penting ialah calon yang mampu memenangi kerusi Hulu Selangor. Itu sahaja.

Ia mengingatkan saya kepada pemilihan calon PAS sewaktu pilihanraya kecil Pulai Chondong sekitar tahun 1997. Sewaktu itu S46 baru sahaja melompat keluar dari APU. Maka, apabila Tok Guru Nik Aziz mengumumkan calon adalah YB Zul, maka semua orang menerima calon tersebut dengan hati terbuka. Di saat itu, Tok Guru berkata, dia sudah tahu yang PAS akan memenangi kerusi Pulai Chondong kerana keikhlasan yang ditunjukkan oleh jentera PAS diperingkat Kawasan dan Cawangan.

Insya-Allah ini tanda-tanda kemenangan bagi kita. Tapi, seperti Pulai Chondong, kita kena kerja KERAS. Pulai Chondong sepatutnya menjadi inspirasi kepada jentera Hulu Selangor kerana Pulai Chondong adalah kerusi yang PAS TIDAK PERNAH MENANG semenjak merdeka. Sehinggalah, pilihanraya kecil itu, PAS berjaya merampas kerusi tersebut dari S46/UMNO. Sejarah tercipta pada masa itu.

Kalau Pulai Chondong kita boleh menang, Hulu Selangor sepatutnya mudah sahaja untuk menang. Tapi,wajib kerja keras dan kerja lebih masa untuk menang. Tiada rehat sehingga SPR isytihar kerusi Hulu Selangor milik Pakatan Rakyat.

Tulang Besi

31 comments:

Anonymous said...

Kajian Saintifik?? hehheeeehehhee.... macam esei UPSR daaa... hehheheeee

Anonymous said...

saintifik gapo, baloh gege, pas dah lupo ko yg zaid brahim dulu dlm umno cabar hukum hudud yg dibentangkan oleh pas di kelate, (PAS MUDA LUPA)

Bro, nak sokong pun padan2 la, kalu tak buat malu ko diri jah.

Kumpulan Anti Parti Politik Malaysia (KAPAM)

Anonymous said...

Baguslah enty ni. PKR baca mesti berbulu punya laaa. Bagus. bagus. Syabass. Two thumbs up.

PKR buat memang rajin buat KAJIAN SAINTIFIK. Dah buat kajian saintifik macamana nak buat katak boleh lompat lagi jauh?? heheheeeeheeeee...... kajian saintifik....... hehheeeeeeeeheee

tuan komrad said...

hahahaha..nada2 diatas adalah luahan rasa orang keciwa...hahahahahaha

wei..takde modal lain ke???

nak kasi menang sama itu umgok..opss mic,mintak nasihat sama apco la...baru yahudi maaa...

calon mic,tapi bersorak hidup melayau..hahahahaha 1malaysia la katakan....

mampuih hangpa....

Anonymous said...

elok tu Tulang Besi..

Orang Islam kena bagi menang kat orang yang dikatakan manusia liberal; kaki botol, yang pernah nak saman kerajaan PAS kerana hudud, dan yang pernah berkata 'loteri itu ok"

Setahu aku kau ni amat allergic dengan orang macam ni, sekarang ni ok pulak..

"Take Beer" (ulang 3 X) Tulang Besi.

Semoga Allah bagi pertunjuk kepada orang-orang macam kau ni.Hipokrit..

Anonymous said...

zaid bleh menang? PAS vote kaki mabuk! biar betik?

anti-firaun

p/s: mari kite lihat sape yg kenaaaa!!!

Anti-firaun bodo piang said...

biar betul la bodoh.. bukan biar betik.. tu la, gelojoh sangat nk komen..

Anonymous said...

TB buat kajian saintifik? hapal sifir pun tak reti, nak wat kajian saintifik otak dia..

da tak main fraksi2 pulak skrg ni ya? fraksi nuar sbb kena sokong calon yg kutuk PAS tu amendanya? bangang lagi si TB ni..

kriteria yg menang diutamakan? wakakaa..takyah citer byk, lepas si zaid ni kalah jgn ko sebut punca kekalahan sbb calon ok?

anti-firaun

p/s: biar "betik" pun ko tak pernah dgr..bangang la ko ni..

Hisyamuddin Che Ali said...

Senang je syaratnya nak menang..kena ada strategi mcm PRK Kuala Terengganu dulu..sedara, mohon link..ana dh link blog saudara..syukran

ludah ke langit said...

tahniah kepada PKR..terima kasih kepada semua bahlul PAS yg terima Zaid..undi calon PR ,biar kaki botol..masuk surga..jaminan ulama politaik..sekeling dan sekapiaq kamal pun tak tegok arak..

Anonymous said...

reply to ludah kelangit
Kalu gitu sekeling dan sekapiag kamal tak tegok arak engkau nak sokong tp kena ingat dia makan babi kuat lo,,,,dosa sama saja

Anonymous said...

Zaid dah taubat dengan tabiat buruknya tu, sebagai orang Islam kita kena berlapang dada. Anuar pun mungkin dah bertaubat dari tabiat meliwatnya setelah di nasihatkan oleh Kapal Sing, buktinya Kapal Sink menjadi peguambela bagi kes liwat Anuar.

Anonymous said...

byk sgt spekulasi pasal pencalonan zaid ni..

ade yg kata:

- anwar sengaja taknak menang
- nak kukuhkan kedudukan PR dalam parliment disbbkan character zaid yg vocal
- sbb confem menang kat hulu selangor
- sbb record zaid ni sbg bekas menteri yg dilantik - reputation
- sbb zaid ni ade pendirian..
- nak jatuhkan zaidibrahim, dan menyalahkan calon itu sbb x-umno punca tak diundi..
- membayangi bakal pengganti anwar bila dipenjara kelak..
- dan macm2 lagi

bagi aku..reason sbnar adalah utk menjadi pengganti anwar..lihat sahaja pendirian liberal si zaid ni, dalam isu2 melibatkan agama, hak asasi, perlmbagaan dan lain2..bezanya dgn nuar adalah anwar peliwat tegar, zaid pulak kaki todi..pemikiran yg agak sehaluan..liberal -bakal mengakibatkan agama, bangsa dan negara dilacur..PENGKHIANAT NEGARA..

zaid memerlukan platform yg kukuh spy zaid dapat ditonjolkan utk menyambung kesinambungan perjuangan anwar dibawah telunjuk israel/AS..

zaid adalah apprentice anwar yg sgt tepat..

anti-firaun

p/s: percalonan zaid bersifat peribadi yg dimahukan anwar (bukan PR) supya cite2 israel/AS utk "menjajah" Malaysia dapat diteruskan sekiranya Anwar dipenjarakan nanti..kira back-up plan la ni..

Anonymous said...

Bangang betul pencacai umno nih...hal PKR yang dia sibuk...

MIC tu dah dapat perbodohkan mat sembab dengan pencacai sekali...pergi la salak mat sembab yang sibuk Anwar itu Anwar ini, berdosa undi calon arak la, calon minum arak la.

Amende la korang ni pencacai...banyak sangat ikut buntut saiful otak korang pun tertinggal dalam jubur dia...baghal

KHAIRUNNIDA YAAKOB (0195715472) said...

Pas pasti tak sokong en kamal...
nak pangkah zaid.. dendam lama...
aku yakin akan terjadi :
1. Undi rosak meningkat
2. peratusan mengundi turun 25 %
3. BN menang
4. PR tak terima kemenangan dan menyalahkan SPR
5. Anuar di penjarakan sikit lagi
6. 2 lagi MP PKR kuar parti (MICK dan WEE)
chow dulu

Anonymous said...

aku memang penyokong umno-apco. berbaloi belanja rm78juta jika dilihat pada perubahan paradigma yang berjaya dilakukan oleh ds najib.

anti-firaun

p/s: tiada perubding tempatan yang sehebat apco. 1malaysia akan berjaya. he,he...........rakyat malaysia memang dungu.

PKR..kami silap pilih calon said...

Zaid lwn Kamal.. Muslim kaki botol lwn hindu benci arak.. pilih lah kedua2nya ..Zaid tak makan babi..tapi minum todi..Kamal pun tak makan babi sebab dia takut H1N1..yg seronoknya tengok hujah puak bangang PAS membela Zaid..puak PKR ,biasalah bekas agen UMNO

Anonymous said...

anon 6.25: hantu raya aku (tak bertuan)

anti-firaun

p/s: kat blog ni byk antu raya..suma hantu PR..taktik PR nak menang PRK dgn bela hantu raya..hahahaha

Anonymous said...

kah kah kah... geng2 pencacai ni beriya iya nak komen dato zaid.... sikit pun tak nak komen kat ENCIK KAMAL.... kah kah kah.... puji ke ape ke...... ini tidak..... kah kah kah

I help you, you help me wakakaka... said...

Ini ada berita diterima.

Lima orang India ditangkap dibelakang kedai todi kerana membuat bising dengan cara tergelak secara kuat hingga menganggu ketenteraman awam.

Susulan dari tangkap itu siasatan didapati, perbuatan mereka adalah berdasarkan tangan setiap pencacai umno/melayu umno telah berbau tahi.

Saksi mengatakan, ane kedai todi ada menjual sabun cap dancing pada pencacai umno untuk menghilangkan bau taik. Oleh kerana gagal menghilangkan bau taik, maka ramai pencacai umno meroyan dengan memaki hamun secara seorang diri kerana gagal menghilangkan bau. Perkara ini telah mengakibatkan lima orang india merasa lucu diatas perkara tersebut.

Ada juga dikalangan pencacai umno ini mengikut kata saksi, mula membuat iklan kaki botol untuk mengelakan diri dari malu bau taik. Selain itu, iklan itu tadi juga dibuat agar dapat mengalih perhatian umum dari menyedari mereka digelak oleh lima orang india tadi.


Sumber APCO

Anonymous said...

aku sokong kamal sebab dia lebih melayu dari melayu, lebih perkasa dari perkasa!

anti-firaun

p/s: ada melayu yang bodoh masih sokong lagi, lantak ler.

I help you, you help me wakakaka... said...

Kamal dah sunat kebelum?

Dah kena mandrom dengan samy macam tula jadinya...wakakakak

Anonymous said...

Nampaknya puak2 PAS sayangkan Zaid.
Makan Zaid.
Minum Zaid.
Tidur Zaid.

Ole Ole Ole.

BN akan menang di Hulu Selangor. Kajian Saintifik PKR dapat grade F. Kena ulang semester. Huhuhuuu

kui kui kui kui.

I help you, you help me wakakaka... said...

Nampaknya pauak2 umno jadi balachi MIC.
Masjid MIC
Imam Samy
Bilal Kamalanatanuk

Zikir...rm rm rm rm rm

Umno telah jadi balachi MIC. Kajian siantifik mengatakan masih ada kesan bau taik walaupun BN menang...

Wakakakakak

mempelungNGOK said...

kata anon 9.10..masih ada melayu yang sokong ,lantak ler..yang sokong karpal singh tu Melayu PAS lerr..yg tidoq baring mcm lembu atas jalan tu bila kerajaan DAP tumbang kat Perak tu melayu Pas ler.kalau pun buta mata..celikkan hati.

Unknown said...

Bluwekkkk!!!Pencacai umco yg suke wat fitnah!Wekkk...

siak geram said...

mungkin sbab masjid samy..masjid mic maka puak2 pas/pkr buat masjid mcm hotel budget..tido..bertuala..tak berbaju..betul2 sengkek..merendahkan martabat sendiri..keling sengkek pun tak tido dalam kuil

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakak...sorang baghal nak cerita pasal baring atas jalan.

Oiii...baghal. Mata ko tu celikan sikit dah la mat sembab suruh jilat buntut samy korang diam jeh pulak tu rakan separti ada filem blue pun boleh diam jeh.

Korang lagi bangang la woii...

Wakakakak

Beruk sekor ni pulak...sapa nak masuk masjid samy, bukan kita orang undi dia pun...wakakakak

Anonymous said...

pencacai2 PR penjilat jubor nuar bercakap tentang FITNAH!

unbelievable!

anti-firaun

p/s: yukksss...

I help you, you help me wakakaka... said...

pencacai umno rela tapi terpaksa jilat jubor samy bercakap tentang penafian.

wow...bangangnya

Anonymous said...

ALAH BDK2 PKR,PAS,DAP NI MMG DR DULU TAKDE IDEA LAIN NAK JAHANAMKAN BN/UMNO..BALIK2 ISU SAMA,TIAP2 KALI ADE PRK ISU TU JUGAK YG DIMAINKAN..KALAU BDK2 TADIKA@BUDAK2 BWH UMUQ BLH LER KORANG ESPECIALLY TUAN PUNYE BLOG NI JAJA CITER CAMTU.RAKYAT SKARANG DH TAU TEMBELANG PKR,PAS,DAP NI.TIME NAK PRK NI LER SERTA-MERTA NGAKU DH BERTAUBAT,NGAKU DH TAK MINUM ARAK,NGAKU TAK MAIN JUDI.NNTI DH LPS PRK,TP DH ABIS WAT BLK SEMUA TU...APE SUSAH,BILA2 MASA BLH TAUBAT,BUAT2 LER KECOH SATU DUNIA PERGI MEKAH BERTAUBAT DPN KAABAH..ITU ALLAH BLUM TURUNKAN BALA LG,TU SBB BRANI NGAKU DAH TAUBAT.NNTI ALLAH TURUNKAN BALA BARU KORANG TAU SAPE LAGI BESAR...

SI TOPENG BERAK NI PUN AKU TAK TAU NAK CAKAP KO NI MUNAFIK KE @ KAFIR FIRAUN KE SEBAB KEBENARAN DH DITUNJUKKAN SATU PERSATU TP KO MASIH JUGAK NAK BELA SI KAKI LIWAT,SI KAKI TODI,SI KAKI JUDI...APE NAK JADI KO NIE,KO NI SOLAT 5 WAKTU PENUH KE TAK,NGAM2 MASUK WAKTU KO SOLAT KE @ DEKAT2 NAK ABIS WAKTU BARU TERHEGEH2 NAK SOLAT???TU PUN NTAH2 SOLAT SECARA TERTIB KE @ SOLAT EXPRESS RAKYAT,TOMAKNINAH SEMUA KO LANGGAR..KALAU SETAKAT KO SOLAT EXPRESS,AKU RASA MMG PATUT PUN KO SOKONG SI JAHIL ANWAR N THE KRONI2 TU...MUKA KO PUN AKU TAKDE NMPK CAHAYA @ NUR...YG KO TAU SEMUA SOKONG BN NI KAFIR LAKNAT,KO BUAT LER FATWA SENDIRI,JATUH HUKUM SENDIRI...BERTAUBAT LER TOPENG,JGN KO CUBA NAK JADI ALLAH SWT PULAK DALAM HAL JATUHKAN HUKUM-HAKAM NI..CUKUP-CUKUP LER DOSA FITNAH YANG KO DAH TABURKAN SELAMA NI..