"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 20, 2010

1987: Mahathir Adalah Bala Allah Ke Atas Rakyat Malaysia

Benar sekali. Saya masa tu berada dalam dalam Tingkatan 3 dan tidak memahami apa yang berlaku secara jelas. Tapi, Alhamdulillah, saya sekarang sudah nampak. Kalau Ku Li yang menang pemilihan UMNO 1987, kehidupan rakyat Malaysia sekarang jauh lebih makmur dan terjamin.

Tapi, mungkin kerana Allah SWT murka dengan rakyat Malaysia kerana tidak tunduk kepada perintah Allah, maka Allah SWT takdirkan seorang pemimpin yang zalim seperti Mahafiraun memimpin Malaysia. Teringat saya satu hadeeth yang diriwayatkan oleh Ibu Majah and Imam Ahmad.
Rasulullah Saw bersabda:

“Bagaimana kalian apabila terjadi lima perkara, dan aku berlindung kepada Allah mudah-mudahan lima perkara itu tidak terjadi pada kamu atau kamu tidak menjumpainya, yaitu,

Tidaklah perbuatan zina itu tampak pada suatu kaum, dikerjakan secara terang-terangan, melainkan tampak dalam mereka penyakit ta’un dan kelaparan yang tidak pernah dijumpai oleh nenek moyang dahulu.

Dan tidaklah kaum itu menahan zakat, melainkan mereka ditahan oleh Allah turunnya hujan dari langit, andai kata tidak ada binatang ternak tentu mereka tidak akan dihujani.

Dan tidaklah kaum itu mengurangi takaran dan timbangan, melainkan mereka disiksa oleh Allah dengan kesengsaraan bertahun-tahun dan sulitnya kebutuhan hidup dan nyelewengnya penguasa.

Dan tidaklah pemimpin-pemimpin mereka itu menghukumi dengan selain kitab yang diturunkan oleh Allah, melainkan mereka akan dikuasai oleh musuh yang merampas sebagian kekuasaan mereka.

Dan tidaklah mereka itu menyia-nyiakan kitab Allah dan sunnah Nabi-Nya, melainkan Allah menjadikan bahaya di antara mereka sendiri.” (HR. Ahmad dan Ibnu Majah
Mungkin juga pada tahun 1987 rakyat Malaysia banyak melakukan dosa menipu dalam urusan perniagaan dan bisnes. Maka, Allah SWT menurunkan bala kepada kita dengan memenangkan Mahafiraun dan beliau kekal sebagai Perdana Menteri kita.

ANTARA KU LI dan MAHAFIRAUN

Senang sahaja. Ku Li faham dan mahir dalam mentadbir ekonomi. Mahafiraun mentadbir ekonomi negara macam mentadbir restoran mamak - kacau bilau dan huru hara.

Semua projek yang Ku Li jana berjaya dan hidup sampai sekarang. Misal paling besar adalah Petronas yang diasaskan sewaktu Ku Li Menteri Kewangan di bawah Tun Hussein Onn.

Juga, Fleet Group yang menjadi syarikat pemegang amanah untuk UMNO berada dalam keuntungan yang besar sewaktu Ku Li melepaskkannya pada Daim Zainuddin dan banyak lagi contoh-contoh kecil kejayaan Ku Li sebagai Menteri Kewangan.

Gandingan Mahazalim-Daim pula telah berjaya mengharu birukan ekonomi Malaysia. SEMUA PROGRAM DAN PROJEK MAHAFIRAUN-DAIM gagal. Semua idea Mahazalim gagal.

Sebabnya, nafsu besar tapi kemampuan takda. Itulah dia bangsa Mahafiraun. Gah sana gah sini, dalam hapah pun takdak.

Patutlah Musa Hitam letak jawatan. Musa Hitam tu 100x lebih bijak dalam ekonomi berbanding Mahafiraun. Dia dah nampak dah negara akan jadi macam kapal karam bawah dua ekor jeghaung ni. Musa Hitam bukan macam Mahazalim, tak berani jumpa Pelajar Universiti, berdebat secara terbuka. Mahazalim pegi taja Akta Universiti sebab takut pelajar2 Universiti jatuhkan dia.

LAGI CERITA KEBODOHAN MAHAFIRAUN

Bayangkan, kos “bail-out” projek2 penswastaan Mahafiruan sahaja berjumlah RM80 billion. Pada waktu yang sama, semua biasiswa di bawah DEB dihapuskan. Padahal, pemberian RM80 billion ni bukan satu bentuk “biasiswa” ke?

Rakyat marhean dipaksa ambik pinjaman pelajaran bawah SPN, manakala kroni pula diselamatkan apabila mereka rugi meniaga. Bayangkan betapa harunya ekonomi negara bawah Mahafiraun-Daim-UMNO?

Masa kroni-kroni ni untung, siapa yang merasa keuntungan mereka? Jawapnya tiada siapa. Bila rugi, kita pula terpaksa tanggung biawak2 hidup ni.

Antara contoh kebodohan Mahazalim adalah bail-out LRT. Kenapa kena belanja sampai RM11-12 billion? Kan lebih baik suruh bank isytihar pemegang konsesi tu bankrap dan beli asset dan projek itu kembali dengan harga tak sampai RM1 billion? Lagi RM10-111 billion tu boleh guna buat stesen dan jalur LRT yang baru.

Tapi Mahazalim mahu menyelamatkan kroni serta kepentingan UEM/Renong/Daim dari bankrap. Maka, rakyat Malaysia terpaksalah masuk university dengan pinjaman pelajaran manakala kroni boleh hidup senang lenang dengan duit RM11-12 billion.

Sepatutnya barua2 seperti Daim Zainuddin ni dah lama masuk penjara sebab tak bayar hutang. Kroni2 beliau seperti Wan Azmi Wan Hamzah, Halim Saad, Tajuddin Ramli, Tajuddin Othman dsbnya sepatutnya dah duduk di Penjara KAjang ataupun Sungai Buloh sebab menjahanamkan ekonomi negara.

KESANNYA SEKARANG

Terpaksalah rakyat Malaysia bayar itu dan ini. Gaji tak naik, harga barang sentiasa naik. Tol sentiasa naik. Traffic jam makin teruk sebab takda duit nak tambah stesen serta track LRT. Duit semua Mahazalim dah guna untuk tolong kroni2 dia yang rugi meniaga sebab masing2 bodoh tak tahu meniaga tapi diberi peluang sebab masing2 kaki kipas dan kroni.

Bawah Pak Lah pun sama. Bebudak Tingkat 4 meneruskan legasi Mahazalim. Keuntungan dari duit minyak berjumlah lebih RM250 billion kita pun tak tau pegi mana. Semua dah masuk poket bebudak tingkat 4. Mereka rasa mereka pegi Oxford/Cambridge mereka pandai. Tak sedar mereka dipergunakan oleh orang.

Haram jadah Mahafiraun dgn Daim ni tak kesah kalau rakyat Malaysia hidup tertekan sebab semua tu bukan duit dia. Segala keuntungan dia dah buat dan sekarang mereka hidup senang lenang.

Tinggalah kita rakyat Malaysia hidup dalam keadaan bangsat dan tertekan membayar kembali hutang-hutang yang dibuat Mahazalim dan Daim yang mahu menyelamatkan kroni2 mereka.

Sekali lagi saya sebut, pada 1987 Allah SWT mahu menurunkan bala pada rakyat Malaysia dengan memenangkan Mahathir ke atas Ku Li.

Tapi, jangan lupa, Mahathir takkan menang kalau Sanusi Junid tidak bantu beliau menipu dalam pemilihan itu.

Kita rakyat Malaysia lah bodoh dan bahlul sebab pegi sokong Mahazalim dan UMNO. Selamanya kita hidup menanggung hutang yang banyak sampailah ke lubang kubur nanti.

Tulang Besi

50 comments:

Anonymous said...

1.Awattttt!!hang tenguk madet masih berpengaruh ka dikalangan orang melayu!!hang serang dia habis-habisan!!takut betuiii hang kat pengaruh madet nooo!!
2.Sebab madetla hang dapat merasa pi belajaq kat US tuu!takat kelulusan SPM hangtu dulu!!kalau ikut dasar DAPla!!kelulusan hang tu boleh kerja kilang jee!!

Anonymous said...

Patut la dia umoq panjang...banyak dosa...Allah nak bagi peluang bertaubat la tu... -azim sg petani-

Anonymous said...

Mahatoot mamak la bukan melayu..

Anonymous said...

Anwar kuat kencing,kencing sampai hanceng!PKR=Parti kencing rakyat!

Anonymous said...

org negara2 luar dok sibuk puji2 pentadbiran Malaysia di bawah pemerintahan Mahathir, puak2 pembangkang melawan arus..dah namenye pembangkang, benda baik yg kerajaan buat dikatakan buruk..Ku Li nak compare ngan Mahathir, weih, ibarat jauh panggang dari api la weih..

ketika anwar sibuk mengatakan Malaysia punye ekonomi smakin mundur, Malaysia mencatatkan 10% growth and now among the 10th competitive nation in the world..ko nak pecaya nuar ke atau statistic tu?

patutnye nuar buat analysis, kenapa pelaburan asing makin kurang di negeri2 yg diperintah PR..selepas setahun PR menikmati hasil jerih perit BN membawa pelaburan ke 5 negeri tu sblm diperintah PR, nahh..kite tgk, baguih ke tak baguih PR dalam mentadbir negeri..suma negeri2 tu akan jadi next KELANTAN..

mcm TB bodoh tak reti ekonomi, dia tak tau pasal merger and acquisition, bail out, pelaburan infra, etc..otak dia cuma pk..MEMBAZIR..MEMBAZIR ..MEMBAZIR..sengkek betul pemikiran kelas ketiga puak2 PR ni..

anti-firaun

PR pembohong said...

hahahaha..hasil kebijksanaan najib selaku pm n ketua umno, mlysia dh naik dr tngga ke18 ke tngga ke 10 dr segi daya saing..

"Malaysia has taken the 10th spot on the Switzerland-based IMD's World Competitive Yearbook for 2010, a result that will make it more attractive to foreign investors
Malaysia has broken into the top 10 list of the world's most competitive countries, a result that will make it more attractive to foreign investors and proof that the government's transformation efforts are bearing fruit."-sumber business times (NSTP 20/5/2010)

hehehe..kalo nuar juburi tadbir mkn psr la kite sume..hahaha.

malaysiabaru said...

malaysiabaru.com said,

RAKYAT MALAYSIA MENYOKONG PENUH KENYATAAN TB DI ATAS

MAMAK KUTY = RESTORAN MAMAK

tb,mintak tlg cerita sket pasal mamak ni belasah nuar ...

petikan

www.malaysiabaru.com/blog.html

Anonymous said...

bila kita fitnah orang sama kita makan daging babi walaupn kita tak makan

Awang Dogol said...

MAHAFIRAUN....
SAMPAI KE CUCU-CICIT ORANG AKAN INGAT

Anonymous said...

mahadir "Bapa Korupsi Negara" hampir jer negara kita terlangkup dikerjakan dek mahadir.

Adek Awang said...

Mahafiraun.....siapa yang tak kenal...

dewatawanberapi said...

banyak orang bodoh yang layan tulisan budak terencat akai ni...

makin menjadilah dia...

matkambing said...

bongkar dan bongkar lagi supaya generasi baru tahu kezaliman yang dibuat oleh umno-bn!

si_dolmat said...

sebenarnya KITA dah lama sangat diperintah oleh satu PARTI. Kita negara demokrasi. Apa salah-Nya kita beralih arah??? Bukannya lama, 1 penggal jek.. Pastu KITA nilai balik..

Selagi negara KITA mengamalkan konsep DEMOKRASI, apa nak takut...

Kroni2 BN jek takut kot.. Takut poket kosong kalau BN dah tak memerintah..

Anonymous said...

Apa yang TB beritahu adalah benar belaka. Sebab? sebab kami semua hidup di zaman madey memerintah. Dia ni mamak. kalau sepuluh benda dia cakap atau buat, cuma satu saje yang betul, yang sembilan tu semua pembohong belaka. Tapi apa boleh buat semua melayu umno melayu paria, semua yang dia cakap semua melayu tu percaya. Ada juga kalangan melayu tu percaya madey apanama ni macam tuhan. Sama seperti pengikut Abuya. Yang hairannya madey tangkap Abuya, tapi orang melayu paria umno tak mau dakwa madey yang berbohong yang dia tu Tuhan. Sampai madey apanama mengaku dia Firaun, masih juga orang melayu paria percayakan dia. Betapa bodohnya melayu. Ada otak tapi fikir guna kepala lutut. Kalau tak caya tanya Zul nordin yang pembohong tu. Dia sendiri kata madey tu Raja, Polis, hakim dan semua dia. Jadi kalau paria melayu macam umno percaya pada si Zul yang menjilat balik ludahnya pada Madey. Memang nyata pengikut umno ni semua takde otak!

Anonymous said...

Semua perlu tanggungjawab ‘krisis’ Sime Darby, kata Mahathir

MINSIDER

KUALA LUMPUR, 19 Mei — Bekas perdana menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad mahu kesemua mereka yang bertanggungjawab terhadap kerugian yang dialami konglomerat Sime Darby tanpa hanya dibebankan ke atas Ketua Eksekutif Kumpulan yang telah diminta agar bercuti sebelum tamat kontrak.

“Adakah hanya CEO sahaja yang bertanggungjawab? Siapa lagi yang turut terlibat dalam priojek dan gagal untuk melihat bahawa peningkatan kos adalah tinggi dan projek itu tertangguh hampir tiga tahun,” kata beliau dalam tulisan blognya hari ini.

Bekas presiden Umno ini berkata beliau “merasakan tanggungjawab ini seharusnya dikongsi bersama.”

“Saya telah dimaklumkan mengenai peningkatan kos dan kelewatan ini tiga tahun yang lalu,” kata Dr Mahathir sambil menambah, beliau menyedari masalah berkenaan dari awal-awal lagi tetapi tidak mahu menghebohkan perkara itu kerana bimbang akan didakwa amalkan kronisme.

“Adakah kita ataupun Sime Darby mendapat pengajaran dan (sudah) mula melihat ke atas projek-projek yang ia sedang kendalikan?

“Saya merasakan orang ramai berhak untuk mengetahui apabila sebuah syarikat awam mengalami kerugian berbilion ringgit.

“Proton hanya kerugian RM500 juta, ia boleh diterima. Adalah kerugian RM1 bilion boleh diterima?” katanya.


WOW...MAHAZALIM CAKAP RUGI 500 JUTA BOLEH DITERIMA!!

TAK KAN MAHAZALIM TAK TAHU PASAL INFLASI...

RUGI 500JUTA TU ZAMAN DIA..

SEKARANG NIE, DGN MENGAMBIL KIRA FAKTOR INFLASI, KALAU RUGI 1 BILLION TU STANDARD LA..KAN...KAN...KAN...

HARGA DULU DAN HARGA SKRG MANA LA NAK SAMA...TU YANG BANKRAP SATU MALAYSIA...MUAHAHHAHAHHAHAHA

UMNO_JUDIHALAL.COM

Anonymous said...

Ini adalah salah satu dari beberapa siri propganda utk memburukkan kerajaan yg diterajui UMNO. Usaha ini akan berterusan sehingga ke PRU13 nanti utk mengubah persepsi masyarakat supaya benci kpd kerajaan, UMNO, pemimpin dan bekas pemimpin dan apa saja yg berkaitan dgn UMNO terutamanya. Sasaran utama ialah UMNO menakala usaha utk memburukkan parti-parti lain dlm komponen BN tidak banyak dilakukan kerana kadangkala parti-parti komponen dlm BN pun sama-sama membenci UMNO.
Tapi dlm masa yg sama kerajaan dan UMNO/BN terus berusaha utk memajukan negara dan hasilnya telah mula kelihatan sedikit demi sedikit. Inilah yg amat merisaukan pembangkang sbenarnya. Kejayaan demi kejayaan telah diperolehi. Berbanding dgn pembangkang terutama PAS dan PKR peranan pembangkang mereka amatlah negatif sekali dan ia lebih kpd isu-isu personal dan peribadi yg keterlaluan dan amat negatif. Tidak pernah terdapat satu usaha atau idea yg konstruktif, sbg option alternatif dlm menangani atau menyelesaikan satu-satu isu dan masaalah. Pendekatan yg dibuat hanyalah menfitnah, mengutuk, memaki hamun yg lansung tidak memberi apa2 kesan..Inilah kepandaian yg dilihat yg ada pada sebelah pembangkang..lihat dan kajilah contoh-contoh model demokrasi yg diamalkan dinegara-negara lain sbg rujukan dan panduan..nyata senario politik pembangkang di Malaysia amat memalukan..

salam dari Arkansas, USA.

Anonymous said...

tb usah la kutuk lagi tun.terlalu byk kutukan pembakang di waktu tun memerentah dulu, kini semua nya pembakang jilat kembali..saya insan kg lebeh arif dgan setuasi politik kg.tb guna lah teknik menegor daripada menfitnah,mengaibkan org.dan mekeletongkan fakta..tun lebeh baik dari tb....kalau ibaratkan buah,biji itu tb keselurohan buah itu tun,perbezaan amat ketara diatas jasa.kita tegorlah pemerentah sekarang lebih bagus drpda umpat tun.........pjg umor tun....

Anonymous said...

itu ranking naik ke x naik ke malaysia tetap bnyak utang la ...bodoh punya yahudi melayu....korang penonton setia rtm mesti ada dgr statement tu...ke korang tngok acara hiburan je....skrg cerita dia rkyt kena byar kereta dan rumah mewah pemimpin yahudi umno. malaysia bnyk duit tp rkyat xde duit....bodoh tahap gaban punya yahudi melayu...dasar melayu mudah lupa...bak kata mahadet...

tp aku tngokkan kalu kutuk mahadet ni ramai puak yahudi meroyan tp kalu ckp psal pemimpin yahudi yg lain diaorang diam je...betul2 korang ni dh trminum kncing mahadet la bro...ko ingt mahadet tu pndai pasai ekonomi ke...dia nasib baik je masa dia printah ekonomi dunia masih ok...cuba skrg mau trkuar semua isi perut dia..

admin news2u said...

rakyat malaysia dah sedar pun...termasuk sabah sarawak.........

ofekenofee said...

kah!kah!kah!
semua orang luar puji malaysia!!!
kah!kah!kah!
anon2...
joehan,jootspring,kak jem...
baca elok2 ni...
ORANG LUAR PUJI MALAYSIA!!!
kah!kah!kah!
ni senarai orang luar yang puji malaysia...
1. shetev sharibu
2. arnaud dabus
3. amnesty international
4. Transparency International
5. IMF
6. Murphy Oil Inc.
7. Jawatankuasa Hak Parlimen Australia.
8. International Parliament Kaukus
9. Ahmadinijad

kah!kah!kah!
ada lagi...
senarai dia panjang...
tak muat nak tulis...
kah!kah!kah!
sampai malam pun tak habih...
kah!kah!kah!
semua puji malaysia...
kah!kah!kah!

PR penyebar fitnah said...

hahaha..apela dolmat buncit oi..kn pr dh perintah 4negeri skrng..aku dh nilaikn pon..mmg hampeh..hahaha.aku bkn kroni bn pon..tp dah prangai2 pr xblh jd pemimpin lngsung..ahli2 parti sndri pon xblh nk jg..ade hati nk perintah malysia...hahahaha..

Anonymous said...

bro si_dolmat..

masalah nye selain BN, takde parti yg leh menjanjikan something better than BN..tgk PR, ape yg diorg ade?..zero beb..dulu mase jd pembangkang pun sekadar melepaskan batuk ditangga, benda elok pun dia dibangkangnye..fungsi "check & balance" takde..asik nak berpolitik aje..alamat, hancur la negara kalu kuase diberikan kpd mereka..when thing goes wrong, baru la nak tunjuk muka, kenapa tak bangkang awal2..

kalu PR berjaya menunjukkan satu tanda yg positive dibawah tadbir nye, boleh diconsider cadangan ko tu..tp keadaan skrg, ia nye tak spt yg kite harapkan..kematangan politik negara kite tak same mcm negara2 maju yg lain..

ni tgk Kelantan kite da tau da mcm mane ketidakmampuan PAS mentadbir..asik dok lagu tu aje..asik2 alasan serambi mekah tak perlu pembangunan dunia, pembangunan akhirat lebih penting..aduhh..kalu betul tak pe la gak kan?n

bile menda da elok, jadikan ia lebih better..jgn bila da elok, kite burukkan lagi..bagi kuase kpd org yg takde kredibiliti mentadbir negara mcm menyerahkan rumah kita dijaga oleh monyet..negeri sendiri tunggang langgang, jgn disebut diperingkat negara..aku rase peluang da diberi kpd PR..makin teruk dok ade..tang mane perubahannya ke arah something yg lebih baik? eeellleeek

anti-firaun

Anonymous said...

anon 2.27pm..

nak mengukur negara tu bagus ke tidak bukan tgk hutang negara tersebut sbg kayu pengukurnya..org tak skolah je pk cam ko ni..

AS adalah negara penghutang terbesar di dunia..ko tau ke tak fakta ni? dan AS adalah kuase terbesar ekonomi dunia..

org kaya lagi byk berhutang dari org miskin..adakah org kaya lebih teruk kehidupannya dgn yg miskin..

jgn la bodoh sgt..NUAR senang sgt nak perbodohkan org mcm ko..

anti-firaun

PR pembohong said...

bdk2 pr ni mn tau ape2 psl ekonomi bro anti-firaun..sm cm nuar juburi..sbb tu khalid brahim bya rm1 utk jd penasiht ekonomi slngor..sbb tu la nilai pengetahuan ekonomi nuar juburi..RM1..hampeh..
malaysia mmg tgh defisit lg sbb aritu gov dh kuar duit rm67B utk rangsang ekonomi domestik..kalo xwt cmtu lg truk ekonomi kite..skrng ekonomi malaysia dh pulih pon..kdnk suku pertm je 10.1%..meh aku bg ranking2 psl ekonomi ni:-
1-infrastruktur - ranking 25
2-biz Efficiency- rank 4
3-Government Efficiency-rank 9
4-Economic Performance-rank 8
5-Overall Competitiveness-rank 10

dr sume faktor ni overal competitiveness rank no 10 dr 58 negara.
kalo harapkn nuar juburi alamatnye rank 58 la dr 58 negara.hahahaha.
so amanah utk bangunkn negara PM dh tunaikn dgn baik.

wolf said...

Oooi perut buncit mata bulat!

Kau tgk apa jd pd selangor skrg ni !

Hancuss !!!

Byk r asuah org PR ni.... org PR sendiri kata PR rasuah!

Ni la bala yg Allah turunkan kpd org yg sokong PR perintah Selangor.

Lagi satu bala Allah ialah lahirnya makhluk "perut buncit mata bulat" (penulis artikel ni)

Kalau xde Tun M, Malaysia jd macam Kelantan... tumbuh lalang jer.

wolf

si_dolmat said...

orang yg buta hati jek kata negeri2 yg diperintah Parti pembangkang HANCUS.. Aku duduk di negeri PEMBANGKANG, OK je..

It's not fair to compare negeri di bawah kerajaan PUSAT BN dengan negeri di bawah kerajaan PEMBANGKANG.. Sumber kewangan terhad.. Tapi, kerajaan PEMBANGKANG masih x mengabaikan rakyat.. Apa yang dikesalkan, perkara2 baik dibuat oleh kerajaan PEMBANGKANG, x dihebohkan oleh MEDIA2 pro BN..

Ambil contoh, KELANTAN.. Kalau kerajaan KELANTAN hancus, kenapa masih memerintah sehingga sekarang??? Kenapa?? Rakyat dia x nak sesuatu yang lebih baik ke??? Apa beza rakyat KELANTAN dengan negeri2 LAIN...

Kerajaan PP telah memperuntukkan sejumlah wang yang banyak kepada pembangunan sekolah2 ISLAM yang dulunya nak dihapuskan oleh BN..

Kerajaan SELANGOR telah berlaku adil contohnya memberikan tanah2 untuk diusahakan oleh pengusaha2 makanan yang berasaskan tani.. Masa kerajaan BN, jangan harap nak dapat.. Kroni2 jek dapat..

Ada tak berita2 BAIK ni diwawarkan oleh MEDIA2 pro BN??????

Apa yang MEDIA pro BN wawarkan adalah hal2 keburukan yang lebih kepada menfitnah...

Tulang Besi said...

Kahkahkah competitveness naik, gaji tak naik.

Hahahahaha

Anonymous said...

jwpn utk TB

http://novandri.blogspot.com/2010/05/buta-tuli-penulis-pro-pembangkang.html

PR pembohong said...

hahaah..dolmat buncit..ko xtau ape2..yg ko tau konon2 gov korup je..tp kalo pr korup ko snyp je n xnk ambk tau..kes pasir kt selngor..tu mp kapar dr pkr n bekas org khalid gagap yg dedahkn..die bekas ketua penyelaras pkr ijok..kumpulan semesta diberi kontrak korek pasir kt slngor yg mn abg khalid gagap ade kepentingn dlm syarikt tu..tu xkorup n kroni ke..ko tau ke bape hasil pasr selngor skrng..lg truk dr hasil psr time bn dlu..

kerajaan slngor adil ke????premium tanah kt sekinchan berbeza utk melayu n cine..rm10 utk melayu n rm1 utk cine..cine bya murh dr melayu..

kelantan xde maslh??hahaha..rakyat hulu2 minum air hujn n sungai..pok nik minum air sedap2..mkn kek puluh ribu..rakyt merana..bdk2 klate merempat g negeri lain sbb xde kje..tu x hancuss ke??pastu bg alasn xdpt royalti minyk sbb tu xde duit..perak ade miyk ke??elok je membngun.cr la pelabur sndri..ni x, pok nik sibuk bg ceramah caci maki je siang mlm..bdk2 klate rosak gak..g stadium tgk bola bkr stadium.hahaha.

PR perinth kedah trus ade mslh air..intel kt kulim high tech park dlm rncngan nk ttp..aritu satu kompeni bsr dh ttp..hilng kje org2 kedah..
korang plak..ade ke kebaikn bn media2 pro pr dedahkn..xde lngsung..yg ada cume pembohongan demi pembohongan.hampehhh!!

tulang besi lg satu..gj xnaik ko nk slhkn gov gak ke..bodo btull..g la slhkn tokei tmpt ko kje..ko kje kilang cine kn..mmg la cine suke amek kesemptn..mmg dasar pemalas bdk2 pr ni..nk naik gj je..kje malas..tulang besi bodo..hahahaha.

Anonymous said...

bodohnya org yahudi melayu ni...US utang pun rkyat dia beli kereta mcm beli basikal la bai...skrg cter dia kalu negara tu hutang utk kesenangan rakyat itu normal..tp bila negara hutang tp yg senang yahudi melayu umno jer yg lain susah , itu satu masalah...bodoh...kecoh ko nak cter pasal kelantan..aku nak tanya kelantan ada ape dan sabah ada apa? tp kenapa sabah lebih truk ekonomi dia dr kelantan...cukupler anti-firaun aka yahudi sbb yahudi mmng x suka firaun..x yah spin last2 ko bukak juga pekong dlm seluar dlm korang...x lama lg sepol pun ada pekong kt punkoq dia sbb simpan dua ari...ha...ha...ha...kesian melayu2 bacul...

si_dolmat said...

kalau KELANTAN begitu teruk masalahnya, kenapa rakyat masih memilih PAS????

YB Khalid x berdiam diri pasal isu pasir.. x macam NAJIB membisu tanpa komen pasal lesen judi.. Apa kes???

Anonymous said...

sebab najib bapak rabbi umno..mana ada halal haram bg org yahudi...melayu umno melayu bacul x berani lawan ckp najib sbb tuhan diaorang najib bukan allah swt. takut bai nanti anak xdpt masuk u, xdpt belajar luar negeri.....hidup mati org umnokan ditentukan oleh presiden dia...betulx joehan and the gang???.....ha...ha...ha....

joehan said...

to anon May 20, 2010 6:04 PM

ko g duk us tgk ko blh bli kete cm bli bskl ke x..hahahaah..bodo tahap lembu..dh org tu jaw besr blh la bli kete 5,6 biji...membe aku kje sendri pon blh je bli umh 3 bji..kete 2 bji..lupe bgtau..membe aku tu duk mlysia gak..kje jual insuran..dh ko pemls..mmg la xmampu bli kete..asyik pkai moto je..tp xpe..sng utk ko bwk bohsia n merempit kn??hahahaha..

rkyt klate msh pilih pas ke??aritu prk pas mng 65 undi je..hahaha..dh nmpk tnda2 penolakan..yela..dh pok nik bg jaminan msk syurga kalo undi pas..hahaha...cm ajarn sesat plak..mmg khalib gagap xberdiam diri..die pnh ckp kt mp kapar "sila bersedia terima balasan untuk pendedahan kes pasir"..hahahahaha..pastu umah mp kapar pon kne baling cat merh n kne ugut..hehehehehe.

lesen judi pon aku xskong..tp mslahnya nk skong sape lg..PR pon sm gak..kedai2 judi berlambak2 gak kt neg kedah,selngor n png..lesen premis bwh gov state.ape ssh.walk the talk la bro.ni ckp je lbh.
kesimpulannya kalo aku skong PR lg la truk..bab ekonomi dah la xreti..so baik aku skong bn yg dh bwk keamanan pd negara n kemakmuran ekonomi ni.n dgn keamanan ni aku dpt blaja agama,ilmu dunia,hidp dgn senang.
so buat tulang besi..kerja la dgn iklas. jgn harap gj naik je.hahahaaha.

Anonymous said...

fuyooo anon 2.08pm. dari jauh ko bg pendapat..tp sayang ko sendiri pun cabut p arkansas tmpt paling ramai yahudi kt usa....sudahla x yah nak berlagak aku pun boleh tulis aku dari moscow kalu aku nak tp aku x hipokrit mcm ko...bagi aku kemajuan ada dua iaitu maju ekonomi dgn berlandaskan hukum2 islam dan maju ekonomi brlandaskan idea kapitalis. klu kt kelantan tu mmang nmpak miskin tp hutang dia kt pusat x prnah culas dan tiap tahun rankingnya makin baik brbanding negeri kaya sprti sarawak dgn sabah yag makin jauh kena tinggal...so cter dia ko nak mju mcm yahudi ko punya pasal tp aku nak mcm islam...bab politik ianya mengikut kesesuaian tmpt xperlu tiru sebiji org2 barat buat..kesian ko nikan duduk jauh2 tp bodoh lg jauh..aku xbleh jawab salam ko sbb aku x kenal ko yahudi ke ape ke...

Anonymous said...

kecoh lah ko joehan...ko boleh ckp ko ada sepuluh kereta ferari ke ape ke...tp aku x prcya lngsung...aku x kisah ko nak sokong sape tp ko ada berani ke nak tegur najib....ke setakat tahap melayu bacul je ko ni....kelantan masih diperintah pas. undi kt HS ari tu meningkat pastu KERAjaan ko kalah kat SIBU....ko ingat aku mudah lupa mcm ko ke...dasar melayu bacul dan mudah lupa....

Tulang Besi said...

Kahkahkah Dr Novandri bengap. Satu soalan sahaja pada Dr Novandri:

a. Apasal tahap FDI kita tidak kembali kepada tahap sebelum 1997?

Ye ke Mahafiraun berjaya menghalang Malaysia dari jatuh tersunggkur masa Krisis Ekonomi 1997

b. Tambatan ringgit tu ada bukti ke berkesan? Kenapa negara lain yang tiada tambatan wang mereka masih boleh kembali dengan gagah i.e. Korea Selatan?

Adek Awang said...

Kah...kah...kah... si Dr Novandri tu tak nak komen ka pasai peruntukan RM 1.27 JUTA oleh Kerajaan PP pasad SAR..????

Dia malu kot sbb masa zaman UMNO berkuasa (Kunun) kat PP...tak buat apa2 langsung....he..he..he..

BENGAP PUNYA DR.

Anonymous said...

t

Anonymous said...

Ahli2 dan penyokong2 UMNO...
bahalol..bangang..tolol...
Tau kenapa wa kata lu orang macam tu...sebab
Lu orang semua dah kena KELENTONG..
dengan MAMAk PUKIMAK..
Lu orang Melayu Umno ramai..mamak dua tiga ekor dalam Umno pon lu orang tak boleh handle...
Lu orang merempat kat kampong2...
hidup macam sial...lagi sokong Umno..
Memang lah TOLOL tahap pukimak..

Anonymous said...

Musa ..100X lebih baik dari TDM...

terbatok batok anak aku yang umur 12 tahun ...

Ayah sapa cakap macam tu..Ni hah.. Tulang Besi yang ada master..

Bagi Musa nak handle Sime darby pun tak dapat.. ada hajat 100X lagi baik dari TDM.

Kah Kah Kah.. lawak terbaik malam ni

org lama said...

tujuan utama demokrasi perlembagaan yg direka oleh surahanjaya reid yg mana tiada satu pun org melayu terlibat ialah mengekalkan sistem perintah penjajah british dan menafikan hak2 pemerintahan dan kedaulatan sultan2 melayu jadi org melayu tidak berkuasa sepenuhnya di atas tanah melayu. Banyak surat2 dan bantahan dibuat oleh sultan2 dan rakyat melayu tetapi semua ditimbang dan di tolak maka sampai skg sistem tu masih wujud!

Persoalanya betul ker malaysia nie sudah merdeka dgn hanya kertas2 perjanjian perjanjian yg tidak pernah kita tengok dan tak tahu isi2 kandunganya?

kalau nak tau perkataan Malay-sia berasal dari perkataan Malayalam iaitu bahasa keturunan mahakera dari kerala! Di sebut Malay ejaan loghat penjajah british sebab mereka ialah penjajah di benua keling selepas menjatuhkan sisitem pemerintah sultan2 islam india. dan bangsa ini di seludup masuk ke tanah melayu dan bercampur kawin. Kebanyakan mereka ialah penganut agama kristian tetapi menyamar jadi penganut islam.

mahakeralayam nie cakap DEB ada penyelewangan tapi tak berani nak sebut satu persatu sebab takut pecah tembelang nanti habis bungkus lingkup bisnes anak beranak dan kroni2! ada ker ckp tanpa deb org melayu tak maju tapi dia sendiri yg menyebabkan target ekuiti saham 30% org bumiputera gagal dan hanya 5% shj kemiskinan dpt diatasi..siap kutuk melayu tak kenaang budilah tak cukup plak siap kutuk ugama islam dgn sindiran terhadap hukum hakam ugama islam!...(org melayu islam ker mahakeralayalam nie !!)

Anonymous said...

kalau benarlah cerita ini kita rakyat yg dizalimi serah pada ALLAH semoga pemimpin2 ini akan menjawab segala soalan yg kita akan kemukakan..... tunggu....lah, tipu sebesar zarah pun ada perhitungannya inikan pula ber bilion ringgit 1malaysia

cencalok said...

hahaha...memang sengal la orang pembangkang ni...hanya nampak Najis je, Emas ko tak nampak ke....

Perniagaan sentiasa perlu menanggung risiko la...ade untung ade rugi...

bagi aku tak kesah la kerajaan nak bantu usahawan @ pelabur bumiputera? itu tak salah dari membantu org cina @ India yang dah makin hampir nak NGAPPPP org melayu skg ni....

KRONI !!!! haha,,,,sedarla sikit, PKR ade DAP (jerung besar) yang menggunakan kebodohan pemimpin pembangkang melayu yg bodoh ni...

Tengok la...satu hari nanti. bila Cina @ India dah jadi PM, die suruh makan Taik pun ko makan kan...

Sedarlah wahai Melayu !!!!!!

Anonymous said...

PAS dapat ahli ekonomi mcm TB patut la meniaga kambing pun rugi. kohilal rugi 50 juta. hahaha..

jai

tuan komrad said...

itu mamak tolong sama towkey cina perwaja lu orang taknak kira ke???


wakakakakakakakakakakaka...kerajaan nak tolong orang melayu???mas?renong?

tolong mamak bleh lar...


wakakakakakakakakakakak...qatar nak labur 5 bilion,kata jibon...

wakakakakakakakaka..qatar nak masuk saham judi halal kot???

wakakakakakakakakakakak...negara malaysia antara 10 negara berdaya saing...kat jibon lagi

berdaya saing ngan singapore.macau,hongkong n las vegas...wakakakakakakak..bersaing wat judi...

wakakakakakakakakakak..nak kaya cepat,jual insuran kata joehan...jgn main judi..nanti kena simbah cat ngan along...

wakakakakakakakakakakakak..mereng sungguh yuden2 di sini

cencalok said...

Tuan KEparat = Kerajaan tlg melayu ko marah ...tolong Cina ko marah... habis tu nak tolong sape ler...

wakakakakaka......otak cetek la lu beb....

tuan komrad said...

tolong rakyat la bangang...

wakakakakakakakakakakak..

tapi nak tolong rakyat camner ye tak?? hentian pudu pon masih terhegeh-hegeh nak wat..

tu pon bukan wat hentian baru,,repair jeee...

wakakakakakakkakakakakakakkakaka...

duit habih bayar kat apco,wat program juara rakyat,sogok pengundi time prk..ye tak?

wakakakakkakakakakakakkak..lepaih tu nak cari duit cara judi halal...

wakakakakakakakaka...bijak..bijak..

jibon memang bijak cam juden...

wakakakakakakakakakakakakak...

Khairul said...

sebenarnya kebodohan TDM hanyalah kerana dia melantik sang putera tidur paklah...
dari situ mula satu2 polisi yg tak membantu kerajaan untuk mentadbir dilakukan oleh putera itu, yg paling ketara kebebasan bersuara, kebebasan apa? hina orang, caci maki orang, fitnah orang, itu yg PR kata kebebasan...

Khairul said...

ko yg bahlul pi berhutang banyak banyak buat apa...diri sendiri bahlul nak salahkan orang lain, apa punya bahlul la penulis nih...
menyesal aku masuk blog bahlul nih... jadik bahlul kejap aku...