"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, May 03, 2010

Ezam Berhak Dilantik Senator Oleh Parti Yang Beliau Tuduh Rasuah

Reactions: 
NOTA EDITOR: Heran bin ajaib. Sudahlah Ezam muka tak malu menerima jawatan parti yang beliau maki dan nista selama ini, ada hati pula mengaku beliau ada hak terima jawatan Senator?

Alasan yang beliau beri juga alasan paling tak logik. Beliau kata beliau berjasa memerangi rasuah dalam kapasiti beliau sebagai Pengerusi GERAK satu masa dahulu.

Tapi, sewaktu beliau dalam GERAK, parti yang beliau sering tuduh rasuah adalah UMNO. Beliau masuk Penjara Kajang kerana beliau dedah rahsia rasuah Rafidah Aziz. Beliau kena ISA kerana beliau menentang penyelewengan dan salah guna kuasa UMNO.

Sekarang ini beliau menerima jawatan Senator atas lantikan UMNO, parti yang beliau sendiri dedah sebagai parti rasuah.

Inilah contoh manusia yang tiada maruah. Bukan sahaja maruah perjuangan tetapi juga maruah sebagai seorang manusia. Binatang lebih mulai dari manusia bernama Ezam Mat Nor ini

Sekian
Ezam: Saya berhak jadi senator

Bekas ketua pemuda, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd Noor dan Timbalan Presiden MIC, Datuk G Palanivel dan mengangkat sumpah sebagai senator di Dewan Negara, hari ini.

Dua lagi yang dilantik ialah Pengerusi Eksekutif Rahim and Co, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman dan Ketua Wanita Umno Bahagian Pagoh, Noriah Mahat.

Mereka mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri Abu Zahar Ujang.

Ezam (kiri, berkaca mata) yang keluar daripada PKR dan kembali ke pangkuan Umno pada 2008 juga adalah bekas Setiausaha Politik kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.Beliau mencuri tumpuan suatu ketika dahulu kerana pernah mengakui mempunyai enam kotak yang dikatakan mengandungi dokumen mengenai salah laku pemimpin kerajaan.

Dia bagaimanapun kemudian menafikan perkara itu sebaliknya mendakwa kotak itu suatu pembohongan dan dijaja sebagai modal politik sejak 1999 selepas Anwar dipecat daripada Umno dan kerajaan.

Selepas meninggalkan PKR dan menyertai Umno, Ezam bukan saja dikutuk kerana meninggalkan perjuangan PKR tetapi juga digelar ahli parti itu sebagai "Ezam Kotak".
Be

rcakap kepada pemberita selepas mengangkat sumpah jawatan, Ezam membidas pengkrirtik kononya dia tidak layak dilantik sebagai senator.

Sebaliknya menurut Ezam, dia telah membuat sumbangan besar bagi memerangi gejala rasuah di negara ini.

"Hanya saya yang terpaksa ke penjara kerana kesalahan rasuahnya kerana saya dituduh menurut Akta Rahsia Rasmi. Semua tuduhan ini bertujuan untuk memburuk-burukan diri saya,” katanya.

Ezam juga menafikan bahawa pelantikannya itu berkait dengan tindakannya meninggalkan PKR dan menyertai Umno semula.

Sebaliknya, bekas setiausaha politik, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu berkata dia dilantik sebagai senator kerana peranan yang dimainkannya dalam pertubuhan NGO, gerakan menentang rasuah (GERAK).

"Saya amat berpuas hati dengan kedudukan saya sebelum ini. Jawatan ini bukannya sesuatu yang besar. Ia bukannya satu ganjaran,” katanya.

Sementara itu, Palanivel ialah bekas Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Ura-ura yang beliau akan dilantik sebagai senator bukan lagi rahsia, perlantikannya itu dikatakan sebagai menghargai pengorbanannya yang tidak dicalonkan pada pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor tetapi sebaliknya menyokong calon kompromi, P Kamalanathan.

Selain dilantik sebagai senator, Palanivel juga dijangka akan diberikan jawatan sebagai timbalan menteri.

19 comments:

nuar kate "ape kelas jaw senator"..jaw PM lg best said...

ade org tu lg bangang..penh kutuk2 n maki2 parti tu..gelar pemimpin parti lwn tu dgn gelaran ulama terompah,pernah meliwat org,diri sendri xbrape btul tp xpernh nk ngaku,kwn dgn yahudi tp sibuk tuduh org lain kwn dgn yahudi,songlap duit n bg kt kroni2 die time jd mentri kewangan,otak bebal smpai snggup nk pinjam duit dr imf,parti sendri kucar kacir,mp parti sndri bkn lg majoriti dlm pakatan tp still xtau malu nk jd big bos,cube koran teke sape org yg aku ckp ni..
org yg aku ckp ni lg best..die kate "ape kelas jawatan senator..ana mengidam jaw perdana mentri dr kecik lg"..hahahah
org bebal n bodo yg aku maksudkn adalah saudara nuar al juburi..10hb ni harap2 die brani g bicara..oi nuar mangkuk..xyah la tangguh kes lg..nmpk sgt ko berslh..ape??tkt konspirasi!g la angkt sumpah ngok..tu la nuar..ko kecik2 xnk mampos..dh besr pecah belahkn umat..bodo la ko ni nuar..haha.

Din Binjai said...

siakap senohong gelama ikan duri...bercakap bohong..ada harapan jadi tim menteri...

sumpah sumpit garam belacan...
jin afrit macam setan...

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/2010/05/yb-senator-ezam-md-noor.html

Anonymous said...

poji dan abang din .....satu ungkapan jer yg saya tergiang giang kat telinga saya waktu dapat tau ezam jadi senator....pernah dengaq tak LUDAH JILAT BALIK...cuba ulas ayat tu,..LUDAH JILAT BALIK.....eeeeeeee....

-bond-

Anonymous said...

dulu si Ezam ni asik kene KENCING NUAR je, tu sbb dia "tak nampak" KEBENARAN..mcm pencacai2 PR skrg ni lah..

tup tup di kala PR begitu GAH meraikan kejayaan PRU 12, si Ezam telah diberi petunjuk kebenaran, KENCING SETAN dah tak LUT kat dia dah..inila KUASA TUHAN..

Kebenaran yg disangka2 dan diperjuangkan sblm ini adalah PENIPUAN ANWAR semata2 dan Ezam kembali utk revenge kesalahan2 yg telah dia dilakukan..

anti-firaun..

p/s: aku lebih suka mamat ni jadi ahli parlimen nak kira gak berapa kali si anwar 'melarikan' diri daripada sesi dewan..

Anonymous said...

Ala..Zaid berahim korg bole ampunkan dosa2nyer knape ezam tak bole hikhik..

Best jgk ade ezam nanti. Kite tgk ada brani tak si AlJuburi nak menyalak kat parlimen. Aku rase tak smp 5 minit...cabutla dier tecirit dgn pembohongan dier sendiri nanti hakhak..

BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH.

Ajuburi jgn lupe dtg mahkamah ek. Nanti pencacai u dok menyalak lg, Mahkamah malaysia tak adil. Nak adil mcmana u ASYIK TANGGUH JER.. cammana nak kata adil.

merbok tak suka benda busuk said...

ada jugak noo malaon-malaon kat atas ni yg dok suka kat ezam kotak hehehe suka kat benda yg busuk-busuk hehehe.. mmg kalau dah jenis busuk akan sukakan benda busuk.... eeee busuk!!

Anonymous said...

alo firaun! itu ezam keluar pr sebelum kejayaan pr d pru12 mangkok.
ko nei bodoh tp nak tunjuk pandai.
ulasan ko pun ikut sedap jubur ko jer.
Bg menyokong ulasan ko benda yg ko x pasti pun ko tarok.
BODOH.

FaridShah said...

kesian kat puak2 UMNO, dalam ramai2 yg sokong dulu-kini-selamanya last2 mat kotak jugak jadi senator.
lepas ni kalau dilantik jadi timbalan menteri, Khairy pulak berendam air mata. dah menang parlimen, menang ketua pemuda..tak dapat jadi menteri jugak!
kah..kah..kah

Pemuda2 UMNO..kalau nak jadi senator, kena lawan rasuah macam mat kotak & GERAK buat pada UMNO..!
Untung2 hangpa akan dilantik.

kah..kah..kah

zubir said...

Tahniah Ezam. Hidup UMNO! Hidup APCO! Hidup UMCO!

Anonymous said...

biasaler ezam nei kan sesumpah.

melor45 said...

Orang UMNO tetap Bodoooo Piang.
Kawasan Majoriti Melayu Kasik Samak MIC jadi MP lepas deal Samak Plainevil Dia Dah Jadi Senator bakal jadi Menteri ko apo lantak kao lah. Apa Jadik Sama UMNO, Ketua Pemuda Khairi Jamalluddin kekal Jadi Hanjing kaki gaduh dan menyalak terus-terusan tak dapet jadi ahli kabinet kesian sama dia. Yang untong MIC yang banyak kelentong dan melesapkan duit ahlinya.MIC Ada 3 ekor MP tapi banyak jawatan dalam kabinet.Sifir matematik UMNO yang bijak dan terbilang,pelantar minyak 100 billion pun kasik sama brunai,silap pak lah tak ambil APCO jadik advisernya yang diambilnya syarikat tajaan KJ yang pemabuk itu,sehingga bini pun tak mau tiduk sekali sebab bau arak hehehehehehehe umno tetap dol samdol lagi tolol.Nanti si Ezam pi odit berapa ekor kuda Che Det Di Argentina berapa banyak saham Mohkzani dalam syarikat Arak SAM MIGUEL dijepun dan Philipine.

Anak Lenggong said...

HIDUP ISRAEL FOR ALL ...HIDUP PAS 4 ALL..SERUPA DAH TAK OTAK NAK BERFIKIR .SAMPAIKAN KONSEP ISRAEL DITIRU KAH KAH KAH....MANGKOK PUNYA PAK LOBAI

Anonymous said...

Cara macam ini lantik senator tentu banyak leader umeno marah macam api dalam sokam, mesti marah jgnlah nak bohong, tunggulah ..
katak ini tentu akan crocking lagi kuat menunjukan dia champion kepada ahli2 umeno yg lain. siapa yg padan muka? ketua bahagian.... cawangan?..... ahli? DEN DAH KATO INI DIO SYSTEM UMENO, siapa kuek ampu dapek kek diolah.

jefry said...

Seronok dan berbaloi jadi macam Ezam Kotak.
Aritu dinobat (melutut) jadi pahlawan oleh Persatuan Silat.

Arini dapat anugerah Senator setaraf dengan Pelakun JINs.

Hidup UMNO UPKO!

Anonymous said...

Ade aku kesah pasal UMNO??? lantakla KJ terus jd hanjing dlm UMNO tue. Lantakla UMNO nak bebalah sesame sendirik ke pasal pelantikan Ezam. Yg penting adenya Ezam boleh memudahkan 'melondehkan' pembohongan2 Aljuburi kat Parlimen.

Sorryla pencaCAI PR seme. Kitorg x amek pot pun pasal UMNO. Yg penting geng2 MUNAFIK ngn geng2 HIPOKRIT dlm PR telondeh dgn pembohongan dorg sendirik ahaks2!

Teruskan kickdafella! teruskan Ezam! bongkarkan segale penipuan PR kepada rakyat!!! yer! negara MAju tanpa ade makhluk MUNAFIK(PAS),HIPOKRIT(PKR),RASIS(DAP)..

umno kaki penipu said...

wakakaka kumpulan umno takut dongan anwar...gesek jangan tak gesek wakakaka

Awang Dogol said...

Dilantik jadi speaker.....sebenarnya...untuk dijadikan pencacai UmnoNgok. Itupun kau orang tak faham ke???

Kesian dia tau.....dah lama dia melalak kehulu kehilir....jadi...sebagai balasan diberikanlah pangkat speaker

Ha...ha...ha...Sumpah Keramat Konon

BANGANG....BANGANG

Anonymous said...

Tahniah Ezam. Teruskan perjuangan kamu utk melondehkan Anuar. PRU 13 nanti bertandinglah di Parlimen Shah Alam utk merehatkan Khalid Samad yg pretasi yer yg tidak memberansangkan.

Anonymous said...

Dasar Lidah bercabang...
Lepas nie pulak...UMNGOK pulak tepuk tangan...
Tah apa la pulak si Ezam menipu...
Woi...NAJIS!!!

Apsal tak jawab pasal Enjin Jet...Kapal Selam yang Tak Boleh SELAM...Nie pasal Pelantar Minyak dah Bagi kat Brunei...Win win kepala mak bapak ko...ingat negara Malaysia nie main bagi je kat orang sesuka hati ke???

Perkasa nak pertahan Tanah melayu ke atau tanah 3 Segi yang dok tengok...mesti mencanak!!!!

UMNGOK dah makin Melampau...ingat nie Tanah Mak Bapak dorang ke????

Kraakkk...Ptuuiiii!!!!!!!!