"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, May 12, 2010

Isu masjid: Penulis blog heret BN ke JAIS - Malaysiakini

Reactions: 
PAS dilihat benar-benar mahu memulangkan 'paku buah keras' kepada BN apabila terus mengasak lawan politiknya berhubung dakwaan penyalahgunaan masjid untuk tujuan politik dengan memanjangkan kes tersebut kepada pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Cukup seminggu setelah BN dibidas oleh ahli parlimen PAS Khalid Samad, esok seorang penulis blog PAS akan tampil mengadu perkara itu secara rasmi kepada JAIS.

Abdul Rahman Talib atau lebih dikenali sebagai Tulang Besi akan tampil membuat laporan tersebut di pejabat JAIS di Shah Alam kira-kira jam 2 petang esok.

"Sebenarnya saya datang ini ada hal lain, peribadi. Terlanjur datang, saya buatlah laporan ini.

"Dan saya merasakan, JAIS ni sudah melampau. Dan nampak sangat perangai Pro-Umno mereka," katanya.

Pada 6 Mei lalu, Khalid mendakwa semasa kempen pilihan raya kecil Hulu Selangor pada 25 April, BN menganjurkan majlis bacaan Yassin dan solat hajat di sebuah masjid, untuk kemenangan calon BN.

Ahli parlimen Shah Alam itu mendakwa majlis tersebut diadakan pada 23 April - dua hari sebelum tarikh pengundian - di masjid Jamek Ar-Rahimah, Kuala Kubu Bharu.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Abdul Rahman - seorang perunding perniagaan di luar negara - berkata beliau membuat laporan tersebut berdasarkan laporan akhbar berhubung dakwaan Khalid itu.

"Laporan akhbar adalah rekod awam. Dalam mahkamah, laporan akhbar boleh jadi bukti. Setidak-tidaknya, JAIS wajib menyiasat dan memanggil ahli jawatankuasa masjid Ar-Rahimah," katanya ketika ditanya tentang asas aduan mahu dibuatnya.

Beliau juga menafikan berpakat dengan Khalid dalam hal tersebut demi meraih 'populariti politik' untuk kepentingan diri sendiri.

"Saya adalah pembayar cukai dalam negeri Selangor. Bagaimana saya tiada kena mengena (dalam kes ini)?

"Lagi pun, (menjadi) hak saya untuk buat laporan kerana sesiapa sahaja boleh membuat laporan sekiranya berlaku perlanggaran (terhadap) enakmen syariah Selangor?" kata pengusaha blog Malaysia Waves itu.

Abdul Rahman merupakan seorang penulis blog popular PAS ekoran tindakannya yang sering mendedahkan beberapa pergolakan dalam parti Islam itu, terutamanya berhubung isu 'kerajaan perpaduan' PAS dan Umno sebelum ini.

22 comments:

Anonymous said...

Aiya Tulang Babi, apasal tak mengadu masa kempen PRK dulu??? sudah ada sikit lambatlah...nak ambil isu ini sbg afidavit petisyen ka? sudah bincang sama itu Zaid botoi ka?

Haiyo, hang memang lembab lah Tulang Babi...hang pi berubat down syndrom dulu lah...

Anonymous said...

brother tb & poji...

bn guna boleh...kita guna tadak boleh...MANA ACI...demokrasi apa kebenda ni....samalah dulu kat permatang pauh ni pun....kita guna sekolah tak boleh...depa guna sekolah boleh pulai....OOOOI!!!TAK ACI,....

jom doa mintak depa lingkup mengikut agama masing masing...tak kira lah islam ker...kristian ker janji kita mintak bagi depa lingkup.....DEPA PAKAI BOLEH KITA TAK BOLEH....bn ,,,,BUAT LA MACAM NI....MAKBUL DOA KAMI....MENJAWAB LA DENGAN ALLAH.....

-BOND P.44-

perompak harta rakyat said...

Ubat kepada segala permasalahan ini hanya satu....

JATUHKAN KERAJAAN BENJAMIN NETANYAHU (BN) yang Pro Yahudi ini....

Nescahaya akan tertegaklah keadilan bagi kedua-dua belah pihak.....

dan kalau Khursin tak ambil apa-apa tindakkan atas laporan ni.... aku rasa ada baiknya sapa-sapa yang rajin (kaum Cina) lempar 1 tong taik babi kat depan pagar rumah dia.... kalau lebih sikit pun takpe....

bagi dia exercise samak lantai rumah dia sikit... oleh yang demikian... kalau dia me'lembu'kan hidup dan matinya untuk Agama UMNO ni... dengan berperangai berat sebelah....

Sekurang2nya kita puas hati jugak la bila tengok Khursin barua Yahudi APCO ni takleh gi pejabat akibat menyamak taik babi tu dari pagi sampai petang.....

hehehehe.....

Anonymous said...

Sokong 1000% tindakan bro T.B, JAIS dan MAIS masih ditakut lama, jadi alat umno, kalau dulu rahman palil(kaki dangdut) jd pengerusi hal ehwal agama, takpelah jugak nak jaga dosa umno, ni bila PR yg perimtah, masih terbawa budaya umno..



anak bugis

Anonymous said...

Jenguk-jenguk dah tiba masa nak rebah, jangan sibuk benda lain la... kita tengah nazak ni.. duduk ICU pulak.. pakai alat pernafasan tinggal nyawa-nyawa ikan.. Jangan bagi depa cabut plug elektrik, kalu cabut nahas la kita


http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/zul-noordin-ramal-satu-lagi-kerajaan-negeri-pakatan-jatuh/

Anonymous said...

Mampus mu TB ... tak de keje lain ko, repot-repot.. orang tak padang pung.. mu sapa..

Esok mu mati bawak la Amalan mu ni.. memecah belah islam...

Anonymous said...

bongok betul la Anonymouse atas ni.

nama pun tak berani nak bubuh, masuk rumah orang, cuma nak memaki hamun...

AzamDin said...

bagus...kira ko wakilkan la aku ni..aku nak repot polis..tapi aku tau repot pun takkan buat apa2 pun..rumah kena masuk penyamun pun seminggu tutup kes...takpa lah asalkan report.. ahahahahahaahaha

yang marah sangat kat TB tu bukan sapa...budak U lu G endut...

tukang tilek upahan said...

BARISAN NASIONAL MENANG DI PRK SIBU PADA 16.MEI.2010.DAP KECEWA LAGI.

dinobersia said...

nak cakap lembut tak berapa nak menjadi...nak nasihat dah tua-tua.. nak sindir-sindir takut tak paham...terus teranglah saja..

Masjid ni tempat utama aktiviti orang islam...kumpul ramai-ramai kita tak jumud boleh la nak cakap apa saja... shumul, holistik semua ilmu Allah tapi jangan sampai kita, orang ramai tak mahu datang masjid disebabkan lidah kita..

Lepas tu kita labelkan masjid puak ini atau itu yang punya.. apa hal sedara ni kan Rumah Allah..

Itu yang pecah belah orang melayu tu..
Mungkin orang bandar boleh terima ini di kampung sori...
Kepartian elak bercakap di Masjid, Tempat kenduri, sekolah, kubur ... supaya orang lain selesa dengan kita

Kalu la semua orang setuju dengan kita kenapa kita masih kalah di Hulu Selangor..

Sokongan kita meningkat tapi bukan daripada orang kita

Adakah mereka ikhlas....
Aku tak berapa pasti benda ni

ofekenofee said...

dinobersia...
pasal pa orang Melayu x berubah...
hati hitam susah terima kebenaran?
pasal perut dan tembolok depa dah kena sumbat dengan benda2 haram...
rasuah...
arak...
judi...
konsert...
betul tak dewata,joehan,kak jem,anon2 pencacai semua?

eden ni rabbi umno wakaka said...

wakakaka...kalo molayu pocah bolah jo musti kato PAS punyo kojo...alahai bangang eh pemuko yahudi ni...wakakaka

sokabar umno jo dah tau memang kojo dorang sobonar eh yan momocahkan orang molayu...tu bolom laie rasuah dalam pilihanrayo bolom laie porkaro-porkaro yang lain

wakakaka...bangang bangang

ofekenofee said...

yo eden...
mano pokaso?

matkambing said...

mesti ajar pegawai jais supaya bekerja dengan amanah!

joehan said...

hahahaha..bgs la buat report..nk tgk btul x ade event bc yasin n solat hjt utk p.kamal tu...atau banner tu org PR yg tempah sendri n gantung..pastu tngkp gmba..korng kn pakar fitnah..bgsla korng terhegeh2 lg skong PR..nk tgk smpai bile korang akn skong nuar al juburi tu..hahaha..

Anonymous said...

agak ko ni tak pernah baca yassin agaknya.

baca yassin dgn ceramah memaki hamun pun tak boleh nak beza.

Anonymous said...

kalau banner tu kata ceramah BN baru la sama standard.

comparison apple to apple. adoyya..

cuba kalau umno buat ceramah dlm masjid maki hamun pas baru la sama standard.

tak pa la tulang...gi la report.

hak demokrasi, ko nak jadi bodo ke atau nak jadi pandai. itu suka ko la.

Anonymous said...

Aku pelik ler.. bile wat bacaan Yassin utk kemenangan PRK jek.. cakap penyalahgunaan masjid untuk tujuan politik.. ader ke bukti-bukti CERAMAH politik diadakan semasa bacaan Yassin tu? Kan bagus kalau kita mengimarahkan masjid.. Nak naca Yassin kat mesjid pun kecoh! Patut ler puak-puak PAS wat sembahyang hajat kat tengah2 jalan..!!

aku berpoltik kat balai raya umno said...

berdoa,baca yasin, dan solat hajat untuk kemenangan parti...politik la tu... bodoh.. wakakakakakakakaka

plus..ada lak kenduri...sogokan la tu bodoh....ada unsur politik.. wakakakaka

takkan tak nampak...

saya suke meliwat-anwar berahi said...

gmba event xde..duk jaja gmba banner yg korng wt sndri tu je dr dlu..sebijik cm yahudi..wt fitnah je kjenye..report dah dibuat.xsbr aku nk tgk kebenaran rekaan cite PR pembohong ni.

saya diliwat GOMO - saiful bukhari said...

wakakaka samo la gak ngn POPEGOMO.. wkakakaa

Anonymous said...

Dear Brother and sister,

We would like to inform about devastate image of country and Buddhist teaching:-

Ven. Ashi Indaka from Myanmar, recently he is High priest, Chief monk and leader of Myanmar people in Malaysia of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, NO: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia..and Dhamma Garden Centre, Bogyoke Museum Lane, Bahan Township,
Yangon, Myanmar.. Ph: (+95-1-430216) email: Email: ashinindaka@gmail.com..

His boss in Malaysia: Datuk Yip Kum Fook, Chairman of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION AND Yip Kum Fook Ketua bahagian MCA Gombak, Timbalan Setiausaha MCA Negeri Selangor No.2,B Jalan 53 Taman Desa Jaya 51200 Kepong Selangor..Telephone: 03:62762369...Hand Phone: 0122039700 and email:yipkumfook@hotmail.com

They related with “Myanmar Girls hit by Myanmar men In Malaysia”;
http://www.sltrib.com/sltrib/news/53068165-78/met-hearing-attorneys-burmese.html.csp
http://www.youtube.com/watch?v=F8dRurZ_PF0
http://www.youtube.com/verify_age?next_url=/watch%3Fv%3DZUJCvakp8WU

If have anything important, we will send to inform to you as soon as possible

Your Kindness,

By Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur..Malaysia