"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, May 08, 2010

UMNO Derhaka Pada Sultan Kelantan?

Reactions: 
Sultan Kelantan masih waras dan sedar. Namun, UMNO dengan jelas menghalang Sultan Kelantan terbang ke Singapura untuk mendapat rawatan lanjutan terhadap penyakit beliau.

Kalau Sultan Kelantan bukan Sultan pun, UMNO tiada hak menghalang Baginda mendapat rawatan yang dikehendaki. Kehendak Sultan Kelantan untuk terbang ke Singapura adalah kehendak Tuanku. Mengapa UMNO derhaka pada titah Tuanku?

Jelas, ini suatu tindakan "Mengata Dulang Paku Serpih". Konon berdemo menentang Zaid, tapi pada waktu yang sama melakukan derhaka terang-terang kepada kebawah Duli Tuanku Sultan Kelantan.

Lagi satu yang saya hairan adalah di mana PERKASA? Mengapa PERKASA diam apabila Raja Melayu terang-terang diperlakukan seperti sampah. Ku Anis terpaksa melarikan diri kerana dikasari pihak berkuasa milik UMNO.

Inikah dia sikap parti yang mengaku memperjuangkan Melayu dan Hak Melayu? Memperlakukan Raja Melayu seperti sampah. Kedua-dua PERKASA dan UMNO adalah munafik. Konon kata berjuang Melayu, tapi boleh layan Raja Melayu seperti sampah.

Kalau Sultan Kelantan UMNO boleh layan seperti sampah, apatah lagi Raja-Raja Melayu yang lain.

Ada kawan saya kata UMNO seperti mahu menghalang Sultan Kelantan dari sembuh. UMNO seperti mahu Tuanku Sultan Kelantan mangkat kerana tidak mendapat rawatan yang diperlukan Baginda. Saya rasa ada kemungkinan juga kerana beberapa cerita yang saya tak boleh dedahkan.

Tulang Besi
Peguam: Sultan Kelantan masih waras, sedar

Peguam Gobind Singh Deo, seorang daripada enam peguam yang memfailkan satu writ habeas corpus hari ini atas penahanan Sultan Kelantan Tuanku Sultan Ismail Petra, menafikan laporan media bahawa baginda dalam keadaan kurang upaya.

“Setahu kami baginda masih sedar, waras dan mengetahui apa yang berlaku,” kata Gobind.

Ditanya sama ada Pemangku Raja,Tengku Muhammad Faris Petra akan dinamakan sebagai reponden, peguam kanan Raja Aziz Addruze menolaknya dan menuding tanggungjawab itu ke atas kerajaan persekutuan dan polis.

"Bagi kami, Pemangku Raja tidak relevan dalam perkara ini. Pihak yang aktif adalah polis dan kerajaan persekutuan - mereka adalah pihak yang menghalang sultan,” katanya.

Peguam Param Cumaraswamy, yang juga hadir pada sidang media itu berkata kerajaan persekutuan perlu menjawab banyak soalan.

Ditanya mengapa kerajaan persekutuan menahan sultan di Hospital Universiti Sains Malaysia in Kota Bahru, Gobind berkata, "Itu, anda perlu bertanya kepada mereka."

13 comments:

RAJA PERAK said...

apa nak diharap dari perkasa.. bontot sendiri pun berselepet taik!

pukida? sama jugak.. ah! senang cakap puak-puak gerombolan ni semua sama ja.. mufti umco pun sama jugak... semua munafik!

storm62 said...

ka ka ka ka..Pejuang Raja2 Melayu konon???....sampai bila depa nak tipu kita?

bulan bintang said...

kalau perkasa aku tak pasti..tapi kalau pukida memang tak boleh pakai langsung.lagi haprak....

perantauan said...

fitnah pula.apa kena mengena dengan umno dan kerajaan persekutuan.tok guru nik aziz selaku mb kelantan tolong selesaikan lah secara molek.husam pun ada.disinilah rakyat nak lihat pemimpin kerajaan negeri memain peranan yang terbaik.lagi pula to guru orang tua-tua di kelantan.

tamingsari said...

TB punya spin kau nak pakai.Ish ish ish.Pas Kelantan punya problem nak transfer pada Umno. Semua rakyat tau hubungan hitam antara NA ngan istana. Pemangku Sultan anakanda kebawah duli pun tak komplen TB pandai2 spin. Suruh Pas buat surat minta bantuan Umno macam surat mintak derma balak. Pas tak pandai buat masalah je. Cara selesai salahkan orang lain. TB kalau jadi Panglima Perang (general) dalam masa 10 minit tentera dia mampos.

Anonymous said...

Dimana kebijaksanaan ulama terompah utk menyelesaikan masaalah dalaman istana yg sedang kecoh sekarang?? ulama terompah ni dah nak lepas tangan dan lari dari tanggung jawab. Dia hanya tahu nak berpolitik dan berceramah disana sini tanpa mempedulikan masaalah yg sedang melanda Istana Kelantan skrang. Ada ke patut dia berkata "saya tidak diberitahu tentang perkara ini". Itu komen ulama terompah tuan guru nik aziz ketika diminta komen oleh reporter..ulama terompah ni dah memang lepas tangan sejak dulu lagi ketika KDYMM Sultan dirawat diSingapura..
Sekarang ni spt lazimnya Tulang Babi ambil kesempatan nak spin dan putar belit alam dengan mengalihkan isu ini kepada UMNO dan menuduh UMNO/kerajaan pusat layan Tuanku mcm sampah. Masaalah negeri dan kerajaan negeri yg diketuai oleh ulama terompah mesti selesaikan kerajaan negeri, apasal dikaitkan dan dibabitkan dgn UMNO/kerajaan pusat plak? kerajaan negeri dibawah pimpinan ulama terompahlah yg sebenarnya melayan KDYMM Tuanku Sultan mcm sampah. Kesian sungguh pada Tuanku Sultan yg diperlakukan demikian rupa...sekarang siapa yg layan Baginda Tuanku Sultan mcm sampah, siapa, siapa, siapa, siapa hahhhhhh? = jawapannya kerajaan negeri kelantan yg dikepalai oleh ulama terompah sesat tuan guru nik abd aziz b nik mat dan diapit kanan oleh toke balak husam musa.....

wau bule teraju satu malaysia said...

apa ini nik aziz .satu sultan pun atk mampu nak jaga.askar upahan nik aziz pula salah orang lain.sama ada buruk atau elok ke masaalah ini tak orang negeri nak kena selesai.aku ingat ramai boleh jadi menteri besar ,menteri kecil dan menteri halus dikelantan.tak kan nak discharge hospital pun pakai lawyer anak benggali itu.aduhai sahabatku nik aziz kenapa lah jadi begini.

Anonymous said...

perang saraf ke TB;

kalau bandingkan dengan Kickdefella, kau tak ada kelas langsung..

Kickdefella , halus dan menjadi..

Kau kasar dan tak menjadi..

Rontikan lah usaha kau yang sia-sia tu.

keropok udang said...

kalau husam jadi mb kelantan kes ini dah selesai pun.hidup husam

Anonymous said...

TB, kali ni aku turn off kau.. ini bukan isu umno atau pas. Ini adalah masalah dalaman istana, jangan buat andaian murahan sebaliknya dengarlah terus dari jurucakap istana. baik kau delete je post fitnah murahan seperti ini, ianya meyakiti rakyat kelantan, kerajaan kelantan, istana kelantan dan pemangku sultan kelantan. Kau hendaklah sentiasa dihormati..

Anonymous said...

hoi tamingsari. ko ni memang bebal. mana ade tb spin. ko tu yg bodoh x pandai baca. ko baca link malayiakini tu la bebal. yg bg statement tu kan anak raja. pukimak punya tamingsari keris kontot. ko ni memang melayu bebal dan bacul. baruah yahudi....umno sial baruah yahudi... hidup islam, hidup raja2 melayu mamposlah ko baruah yahudi....

Anonymous said...

apa hak polis nk tahan sultan. dia punya pasallah nak berubat kt mana. dia punya duit bukan polis punya duit....polis punya duit umno yg bayar bukan sultan yg bayar... nama jer Polis DiRaja Malaysia tp ikut arahan yahudi umno jer yg aku tngok x de pun ikut arahan raja2 melayu.

Anonymous said...

Perkasa junjung MIC

Perkasa sokong MIC

Ampun MIC

Sembah S Vellu harap diampun