"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, September 20, 2010

Imbas Kembali: Kempen PRU Paling Islamik Dari UMNO


9 comments:

Anonymous said...

inilah semangat 1malaysia..rasa mcm masuk disco pulak....time kasih le sbb bagi tiket disco percuma kat kitaorang..

Anonymous said...

PASAL ISU NON MUSLIM DAN MASJID..

Semua kawasan masjid di bawah bumbung (atau atap) adalah sesuai (bersih) untuk mendirikan solat.

Jadi, beritahu saya di mana bukan ruang solat jika berada di bawah bumbung atau atap masjid/surau. Ini bermakna, bukan-Islam hanya boleh berada di luar masjid, iaitu di tanah lapang yang mungkin dijadikan tempat letak kereta (parking) atau bawah bumbung sebelum melangkah masuk pintu masjid.

Jika begitu, nampaknya bukan-Islam hanya dibenar berdiri di luar mesjid sahajalah. Begitukah yang disuruh oleh Islam?

JIka orang datang ke rumah kita, tidakkah layak tetamu kita masuk ke dlam rumah?

Di manakah JAIS/MAIS peroleh fatwa semacam ini?

Tentu sekali ini bukan ajaran Rasulullah (SAW) yang mulia. Mengapa orang Islam di Nusantara ini suka buat fatwa sendiri dengan tidak berpandukan kpd Quran dan Hadith?

Mengapa jadikan ugama ISlam ini terlalu 'exclusive' dan menganggap orang lain sebagai 'kotor' sehingga mereka tidak layak dijemput ke dalam masjid.

Bukankah mereka ini dibenar memasuki masjid-masjid yang lebih lama dibina di Turki (spt Mesjid Biru), malah di sebuah mesjid di sana mereka hanya diberi sarung plastik untuk kasut supaya mereka pakainya di luar kasut sambil berkasut! Saya di sana bulan Julai lepas.

Anonymous said...

JAIS ker MAIS ker adalah kelangsungan politik bn. jabatan2 ni lah tempat bn menyebarkan dakyah islam liberal...dah trlalu lama bwah perintah islam liberal so diaorang pun dah syok sbb tu hati jd buta, akal pun x bleh terima yg benar...yg penting seronok boleh buat ape jer utk org melayu..yg x sesuai dgn melayu xyah kira sbagai undang2..spatutnye jabatan2 ni terus mndapat perintah dari istana sama juga mcm polis dan askar...org politik x bleh masuk cmpur sbb sultan yg memegang institusi2 ni.mereka hanya boleh menguruskan tp xde hak utk membuat kata putus..

Maisara said...

Sorry laaaaaaaa bangggg....

MAIS & JAIS sedang kekenyangan terlentok kat kerusi empuk sebab makan terlalu banyak lomang raya....

Tak lalu dah nak jawap.....malupun ada jugak....he..he..hee

Itulah standard mereka mengaku ULAMAMAK kat Jabatan Agama....last2 jadi macam P*KI^%K aja.....

matkambing said...

pegawai jais dan mais tak tahu buat kerja! malukan diri mereka sahaja. kebanyakanya pun tak ada sijil 4senawi, kelulusan minimum untuk pegawai dibawah pentadbiran agama islam! patutlah membuat keputusan yang 'flip-flop'.

anti umno said...

Orang umno jangan risau, hangpa tetap ada saham dalam semua kerja maksiat dibuat oleh pemimpin umno.

Teruskanlah mengundi parti umno yang zalim, rasuah dan maksiat itu untuk mengumpul saham dosa yang melimpah ruah.

Duit rasuah dapat, dosa pun dapat, berbahagialah hangpa dunia akhirat.

Di dunia bolehlah berseronok suka, di akhirat menempah celaka.

Yop Pian said...

kes ini pun pencacai pr nak perbesarkan. pengarah jais dan mais tu tahulah buat kerja. apa koarang yang lantik mareka ke?

Anonymous said...

wei yop pian, hang tk tgk berita ka?? Saper yang dok kecoh2 kt tv tu pasai org kafir masuk masjid??? bukan puak2 hang ka pencacai umngok??
Kamalanathan bleh plak sbb dia bukan kafir ek?? sbb org panggil dia ustaz kamal? Tolong letak kepala otak hang tu pada tempatnya ek??

Anonymous said...

biasa le dah sebulan berpuasa... bila lagi nak berhibur