"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 29, 2011

Apabila Si "Jahiliah" Bersuara...

Reactions: 
Si "Jahiliah" akhirnya berkata:
Tindakan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan mereka yang tidak mengundi PAS sebagai orang jahiliah telah menyinggung seluruh orang Islam di negara ini termasuk di Johor dan DUN Tenang, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Aku tak tau pulak "siapa seluruh Umat Islam di Negara Ini" yang si "Jahiliah" ini makudkan sebab umum mengetahui bahawa bukan semua "Umat Islam di Negara Ini" mengundi PAS.

Dalam PRU-12, UMNgOk/Beer eNd tumbang di 5 Negeri sebab bukan semua "Umat Islam di Negara Ini" mengundi UMNgOk/Beer eNd. mungkin si "Jahiliah" tak perasan perkara ini dan mungkin juga sebab itulah si "Jahiliah" dan Parti "Jahiliah" ini masih angkuh di Malaysia.

Tak hairan juga bila si "Jahiliah" langsung tidak komen atau respon pada kenyataan Pimpinan "Jahiliah" dari Parti Komponen "Jahiliah" (rujuk sini)yang menghina kesucian Agama Islam dalam kempen PRK DUN Tenang.

Nak komen lebih-lebih pun tak boleh jugak sebab si "Jahiliah" akan berkata berdasarkan kepada "KEJAHILANNYA" sahaja...

15 comments:

Anonymous said...

1.dulu !!puak pas macam nik aziz ni!!jahil tentang sains dan teknologi!!maklumlah puakpuak yang tak kenai math!!jahil tentang dy/dx!!
2.lepas tu!!dok tenguk!!puak macam nik aziz ni jahilpulak tentang pengurusan!!sebab tu kelantan lingkup!!
3.la ni!!semenjak dok kena tarik hidung dengan kapiaq dap!!nampak nik aziz ni jahil la pulak tentang agama islam!!

Anonymous said...

wali selipar celaka! take bear!

PuteraPuteriUmno said...

Weiii...
Wa jumpa doktor wa appreciate apa yg doktor cakap and advice.
Tapi wa heiran apasal melayu "kafir harbi" ngaku kat seluruh dia yg islam...tapi...selupa sial tarak respect sama itu ulamak. Tarak caya apa sama dia punya nabi...tarak caya sama tuhan dia punya cakap. Cakap sana-sini manyak cantik tapi....putaralam. Yang baca dia punya agama baru satu jengkal...tapi...mau tunjuk pandai cakap selupa belajar agama tinggi. Porahhhhhh....

Weiiii....melayu "kafir harbi"!!!
Kalau lu cakap itu Nik Aziz ada salah...ada songsang...ada sesat....apasal lu orang tarak berani bawa court? Apasal lu punya Pak Menter Agama tarak dakwa dia? Sampai sekalan wa tarak tengok lu orang dakwa sama dia? Sebab tu wa cakap lu olang putar alam....cakap selupa "otak sontot"

Weiiiii... Melayu "kafir harbi"
Lu olang punya cakap satu sen pun olang bukan melayu tak mau caya. Lu olang cakap lebih banyak....kerja hancussss...!!! Lu punya otak mau kasi bunci pelut aja. Memang "suiiiiii.." kelja sama melayu "kafir harbi"

ulamak mca said...

camne nak bawak g mahkamah bro...ulamak bn pon take beer gak...hahaha...lagi banyak org jahiliah dlm umno dr pas...upacara tiang seri pon mufti cakap ok...kwsp melabur kat kilang arak pon majlis fatwa kate ok...kekekeke...take beer la semua ulamak umno...

Anonymous said...

adu yaii...ini lah di katakan orang islam 1 malaysia selepas berlalunya islam hadari...tolong rujuk maksud 'jahiliah' kat kamus ok..rujuk sekali makna 'jahil'...ini yg saya selalu katakan...bila orang nak tunjuk pandai...nak bgtau bahasa arab ni adalah rangking no.1 yg mempunyai beratus ribu perkataan dlm dunia...minta bro jgn main cakap je sbb nampak sgt dah la tak pandai tp cuba belagak pandai...kalau ulamak dah ckp so terus lah buat rujukan baru lah bertanya dan kemudian buat ulasan...bukanya terus buat ulasan...teruk la geng2 UMNO ni...memalukan btul..hebat tul..

Anonymous said...

SIAN BETUL TENGOK BERMATI MATIAN HANGPA DOK BELA AJIS...DIA TU SESAT DAN MENYESATKAN HAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

WOI APA MAKI MAKI KAT AJIS, DIA TU PEMEGANG KUNCI SYURGA TAU..ORANG UMNO TAK LEH MASUK, ORG PAS SAJA BOLEH SEBAB ORANG PAS ISLAM SEJATI, SUCI DAN MURNI

udang galah said...

Kalau setakat khatam Quran sekali...jangan la berani kutuk tuk guru....kenal diri dulu....baru la boleh bercakap....belajor agama tak mau...tapi pandai nak komen Nik aziz.

Anonymous said...

1.TAPI walaupun nik aziz makin jahil tentang agama islam ni!tak kenai!tak dapat beza antara makna lelaki dan perempuan dalam ayat Al-Quran!!pakagt-pakat tak lah marah kat dia!!sebab umuq dia dah 75 tahun!!puak doktor kata!!umuq bonuSS!!
2.sama seperti matdet juga!!cuma matdet sedaq diri!!dia dan nik aziz DAH NYANYUKKKK!!!

Anonymous said...

HIDUP TUAN GURU DAN PARA SYUHADA.....BUDAK SENTUL

PuteraPuteriUmno said...

Weiii Anon 12:03

Kalu TGNA tu sesat...apasai sampai skrg hampa tak dakwa dia. Apasai Majlis Agama Islam tak tangkap dia mcm Ustaz Asri (Al-Alqam). Apa pasai Menteri Agama hampa tak ambil tindakan. Hampa ni cuma pandai kat luaq aja...kat tv ajs...kat paper hampa aja...tapi...bab nak berdepan...bermacam2 alasan hampa bagi tak nak jumpa.

Mana teloq hampa...mana konet hampa.

Tu la aku kata...melayu hampa ni adalah melayu "kafir harbi". Kuran hampa dah kata...orang mcm hampa ni hati dah hitam melekat...dah tak boleh di ajaq. Orang islam kata hidayah dah tak boleh masuk dah dlam otak dan hati hampa.

Kalau kat dunina nipun rakyat lainpun dah tak terima hampa - melayu "kafir harbi" ni aku sure tuhan hampapun tak nak pandang dan terima hampa ni. Mcmana nak terima....agama depapun depa tak caya.....malah....depa hina lagi!!!!

Mampus la melayu 'kafir harbi" kali ni.

Anonymous said...

tahniah kelantan kerana menang piala sumbangsih

mesti sebab doa tgna dan usaha tgna memajukan bolasepak kelantan

hidup tgna hidup pas

penyokong pas pilah tongah

GuruBashid said...

Tenang pun kembali tenang
penghukum telah disumpah
yang menang hatinya senang
sambil menyapu muntah jahiliah

Yang datang telah pun pulang
setelah menyembur muntah jahiliah
tinggallah Normala berhati walang
bersama Maarof malamnya gundah

Bersyukurlah buat yang menang
bermuhasabahlah buat yang kalah
insya-Allah ke Merlimau kita datang
menyembur lagikah muntah jahiliah

Anonymous said...

Wei pukimak punya ulamak...Cakap takdak kroni...menantu hang tu siap bagi projek buat bazar...tapi bodo tak tau nak sebat duit...buat pulak lubang kuboq untuk Hang sendiri...mmg cantekk!~Baghal..

Anonymous said...

Ya Allah...sy cadangkan sesiapa yang telah menghina ulamak bertaubat dan cuba la luangkan masa membaca 'BLOG TOK GURU'.ada penjelasan yang jelas dan disertakan dengan hadis dan ayat Al-Quran tentang jahilliah.Ada juga perkara-perkara lain yang tok guru jawab yang di isukan oleh pihak akhbar..