"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, January 02, 2011

Gelinciran Aqidah - Wali Band, Tahun Baru Masehi & Solat Hajat

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Ni kali pertama aku menulis untuk tahun 2011 (masehi). lama sangat meninggalkan bidang penulis buat aku sikit buntu nak mula penulisan. topik dah ada, isi dah ada, peluru dah ada, kira semua senjata dah cukup, tinggal lagi nak gaul jadi 1 artikel. pelan-pelan kayuh... hujung-hujung nanti ada la yang terbantai.

Topik untuk pagi ni: Gelinciran Aqidah - Wali Band, Tahun Baru Masehi & Solat Hajat

Kita mula dengan sikit ulasan berkenaan dengan bantahan beberapa pihak termasuk yang "Kununnya" pro PAS, "Pengundi" PAS dan juga "Aktivis" PAS terhadap konsert Wali Band Di Stadium Sultan Muhammad ke-IV, Kota Bharu, Kelantan malam tadi. komen dari puaka-puaka UMNO aku malas nak layan sebab dorang dah memang bodoh...

Ada beberapa "Facebooker" yang membangkitkan isu ni... "kununnya" buat bantahan terhadap Konsert Amal Palestin semalam. kata "Khalifah-Khalifah" tersebut - "AKU SEBAGAI RAKYAT KELATE HOK PAKOH PAS TAK REDHA DAN TAK RELA..TUNGGULAH BALASAN DI HARI AKHIRATA WAHAI PEMIPIN DURAJANA CILAKO YANG MEMPERKUDAKAN ISLAM UNTUK PERUT".

Yang ni boleh rujuk dekat sini - http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs018.snc6/166881_482137528045_215868293045_5569902_1410655_s.jpg. bukak link ni dan perhatikan betul-betul adakah konsert berkenaan diadakan sempena sambutan Tahun Baru Masehi 2011 ataupun untuk tujuan lain..? kalau tujuannya lain dari untuk sambutan Tahun Baru Masehi 2011 sah-sahlah tukang-tukang bantah konsert ni buta kayu, kuda kayu, bangang, stupid, kurang akal, terencat pemikiran dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

Team yang sama jugak mengutarakan pendapat yang agak "bernas" - lagi baik adakan solat hajat sempena kedatangan Tahun Baru 2011.

Ni idea paling "bangang" bagi "aktivis-aktivis" yang "kununnya" memperjuangkan pemerintahan Islam yang rujukannya adalah Al-Qur'an dan Hadis...

Ni nak tanya sikit soalan dekat "aktivis-aktivis" yang "kununnya" memperjuangkan Islam...

Tahun Baru Masehi ni sambutan apa..? bukan ke ulang tahun kelahiran Jesus..? kita yang beragama Islam ni nak Solat Hajat kejadahnya sempena hari ulang tahun kelahiran Jesus..?

Tak tau la pulak aku kot-kot puak-puak "Aktivis-Aktivis" yang "kununnya" perjuangkan Islam ni pakat-pakat buat Solat Hajat semalam sempena hari Ulang Tahun kelahiran Jesus... kau pengikut Jesus ke pengikut Muhammad s.a.w...?

Kalau nak jadi "Hero" pun... berpada-pada la... jangan sampai jadi "bangang"... ni nak "Mengkristiankan ajaran Islam" ke apa..? Islam - Islam la... Kristian- Kristian la... yang kau nak campur-campur ajaran lain-lain agama letak dalam 1 agama tu apahal..?

8 comments:

Anonymous said...

Anonymous said...

Weii bahlul...kalau buat solat hajat & munajat sempena mengutip derma dan dana utk palestin pun salah jgk ke? kalau buat solat hajat, then dlm majlis tu buat kutipan derma pun jadi salah jugak? Tak perlu la buat label solat hajat utk sambut tahun baru..kalau dh bahlul tu..semua yg dibuat oleh kelantan jadi betul...semua yg dibuat oleh BN dan selain kelantan, jadi salah..memang bahlul la...konsert ni pun bukannya label sambut tahun baru jgak kan? dhtu, buatlah modus yg sama, cuma tukar konsert kepada solat hajat...menag bahlul la pengampu2 kelantan nih...wala' tak bertempat!!!

pen buruk ™ said...

selamat kembali TP.

aku hairan kenapa beri peluang untuk orang hentam PAS?

www.azhar.cz.cc

Anonymous said...

anon 8:13 AM tu mmg kepala keldai.... ko jgn layan sgt org2 berkepala keldai macam anon tu....

tuan komrad said...

wakakakakakakakakak....wei macai2 sekalian..rege sayur dah naik..sampai 125%...roti kosong,teh tarik,murtabak pon persatuan mamak mendeliar dah bagitau rege akan bertambah mahal...cayalah...alasan??? kerana minyak naik rege...wakakakakakak...next pru aku nak undi lagi babi nasional...biar rakyat miskin malaysia merana sampai masuk lubang lahad...nak sayur murah??pegi tanam dalam pasu bunga (saranan bapak dafi)...nak makan murah kat kedai mamak?kain lap meja je yg murah,nak sumbat dalam mulut amat2 dipersilakan bagi mengganti roti canai...wakakakakakakak...korang jgn nak kondem banyak2..tu la,bapak suruh belajar elok2,pegi monteng kubang dalam longkang,kan spm dapat calit 3...keje pon jadi la kuli tokey cina...org lain kaya raya,korang orang melayau merempat hidup segan mati tak mau....biler barang naik,merungut tak habih2...saranan gua,sape2 yg nak cari duit lebih,korang masuk je bisnes mlm...senang2 je dapat pakai kete mata belalang,,sebulan dalam tangan dapat puluh2 ribu...nak lagi senang,jual je pungkoq cam sayfool..nama naik,duit pon masyuk....siap dapat biasiswa lagik...

wakakakakakakakakakakakak

Anonymous said...

apa pun bergantung pada niat kita. tapi kalau niat baik cara tu lebih kepada yang tak sesuai dan lebih buruknya, baik tak payah.. wali ban tu walau ada perkataan wali.. bagi saya konsert tu tetap tak wajar.. hiburan dan maksiat

anak haram tuan komrad said...

wahh..parti islam dh anjurkn konsert..hahaha..kite sm2 dh dpt tgk..sape yg dakwahkn sape..pas dakwahkn dap or dap dakwahkn pas..yg rmai org nmpk skrng ni dap berjy dkwahkn pas..smpaikn ade sorng mamat dr pas snggup mati kerana pengerusi dap iaitu kapal sink..betapa hebatnya pengaruh dap dlm pas...mmg hamPAS..hahaha

tuan komrad anak haram said...

woi pentaksub pok nik sume..nape adun selinsing tu xsaman2 lg ustaz saidi yg kate adun selinsing ni berzina...takut ke nk saman..hahahahaha..ke adun pas ni mmg terbukti berzina??nauzubillah..

tuan komrad said...

wakakakakakakakaka..konsert wali band maner bleh wat...haram..kotor..penuh najis...busuk bau taik tungkik...tu sebab pemuda umngok yuden bersorak mengutuk PAS....

tapi kalo hadiri majlis anugerah tv swasta tu boleh dimaafkan walaupun yg datang semua cam puteri bunian berkemban nak mandi petang...malah ada yang pakai sarung balut bijik nangka jee..hebat...menutup aurat sungguh...lagi masyuk biler kebanyakan yang tgk tu keturunan malayau..terkinja2 cam beruk mat yeh makan cili padi...wowwww...pemuda umngok dan anak yatim amat2 suka sesangat...walupun anak yatim cuba menyatakan kekesalan,tapi kita semua tau yang mamat tu dah stim,air sampai naik kepala,bil air banyak tertunggak..tu sebab bik indon pon dia taram sonyap2 yo...wakakakakakakakakakakakaka...

cayolah melayau...hidup beruk mat yeh..hidup sarung nangka...mari menari sambil wat tiger show...wakakakakakakakakakaka...