"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 12, 2011

Malaysia Tidak Akan Berevolusi Sampai Bila-Bila

Reactions: 
Beberapa hari sebelum Umat Islam menyambut Maulidur Rasul, para Pejuang Rakyat di Mesir menerima hadiah paling bermakna iaitu Kemenangan Rakyat dalam menolak kuasa pemimpin yang zalim. Alhamdulillah syukur kepada Allah (maaf, UMNO/BN tidak wujud di Mesir, jadi tiada ucapan dan banner terima kasih UMNO/BN di Mesir).

Lebih kurang jam 12 tengah malam waktu tempatan (Malaysia), jurucakap Presiden Mesir mengumumkan pengunduran dan perletakan jawatan Hosni Mubarak dan ianya disambut dengan gembira oleh para pejuang Mesir di dataran Tahrir. Perjuangan selama 18 hari akhirnya terbalas dengan 1 sejarah paling manis bagi mereka yang berkenaan dan pastinya akan terpahat dalam lipatan sejarah dunia.

Begitulah kuasa rakyat yang seringkali dilupakan oleh para pemerintah yang sepatutnya berkhidmat untuk rakyat. Sebelum ini, pemerintah Tunisia pernah melupakan kuasa rakyat dan akhirnya telah digulingkan oleh kuasa yang telah dilupakan iaitu kuasa rakyat. senario yang berlaku di Tunisia menjadi inspirasi kepada rakyat Mesir... mereka berjaya seperti Tunisia, kemudiannya merebak ke Yemen dan seterusnya Algeria juga kemungkinan besar akan mengalami perubahan yang sama.

Para pejuang di Algeria telah bersedia sepenuhnya untuk memulakan agenda perubahan pada hari sabtu ini dan mereka khabarnya tidak akan membatalkan rancangan mereka walau dengan apa cara sekalipun dan walau apa rintangan sekalipun. alah bisa, tegal biasa.

Kebangkitan rakyat semakin hari semakin merimaskan pemerintah-pemerintah zalim kuku besi dan di Malaysia sendiri, bahangnya semakin terasa. saban hari, KERAjaan Pusat seakan terlalu terdesak untuk mengingatkan rakyat akan pentingnya "kesinambungan keamanan" sebagaimana yang telah kita nikmati selama ini.

Nampak ianya sebagai 1 tindakan dari Diktator yang berada dalam ketakutan.

Memang wajar dan sewajibnya KERAjaan Malaysia berasa takut akan kebangkitan rakyat setelah lebih 50 tahun anak beranak dan kroni-kroni yang sama mentekedarah hasil bumi Malaysia sehinggakan beberapa Negeri yang terkenal Kaya dengan hasil bumi di Malaysia berjaya menduduki tangga teratas dalam graf negeri termiskin di Malaysia. Sabah, Sarawak dan Terengganu telah menjadi hamba abdi kepada KERAjaan Pusat selama lebih dari 30 tahun.

Ke 3-3 Negeri tersebut sebelum ini dan sekarang masih menjadi Negeri pengeluar Minyak dan Gas asli yang hasilnya mencecah billion ringgit Malaysia setahun dan ke 3-3 Negeri tersebut menikmati 5% dari hasil dari galian tersebut tetapi ke 3-3 Negeri tersebut berada agak terkebelakang (sebenarnya buak "agak", lebih kepada "sangat-sangat" terkebelakang) dari sudut kemajuan jika dibandingkan dengan lain-lain Negeri di Malaysia yang tidak mempunyai "emas hitam" kebanggaan itu.

Malaysia juga dengan perolehan hasil galian tersebut menjadi "bank duit" kepada cukong-cukong darat yang hampir kesemuanya dilindungi oleh KERAjaan Pusat. Hasil-hasil yang sepatutnya digunakan untuk pembangunan, membiayai rakyat yang berada dalam lingkungan "kurang mampu" dan lain-lain keperluan asas rakyat telah diselewengkan kepada cukong-cukong atas nama "pembangunan".

Yang dinikmati oleh rakyat terbanyak selama ini hanyalah "kepayahan" dan KERAjaan sekian lama hanya pandai "menasihati" rakyat supaya "berjimat cermat" dalam menguruskan perbelanjaan.

Ya... rakyat WAJIB berjimat cermat kerana agihan kekayaan Negara Malaysia kepada pemegang kad pengenalan yang tertulis "warganegara Malaysia" didiskriminasi oleh pemerintah selama ini.

Rakyat WAJIB berjimat cermat manakala pemerintah pula boleh sahaja bermewah-mewah menikmati kekayaan yang tak mungkin akan dinikmati oleh rakyat kebanyakan. slogan "1Malaysia - Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" hanya diguna pakai ketika majlis-majlis keramaian, pilihanraya kecil dan juga dimulut pemerintah.

Kenyataannya, slogan tersebut hanya semata-mata slogan untuk mengabui mata, fikiran dan memperbodohkan rakyat. selagi mana rakyat kebanyakan berada pada paras "bodoh" yang dikehendaki pemerintah, maka KERAjaan akan terus "berjaya" dengan "slogan".

Pakcik-pakcik dan makcik-makcik di kampung tidak pernah tahu akan kewujudan jejantas yang nilai pembinaannya ialah sebanyak lebih kurang RM70,000.00 semeter. mereka juga tidak tahu kapal tempur jenis apakah yang nilainya sebanyak lebih kurang RM1,000,000,000.00 setiap unit dan mustahil juga untuk mereka tahu menara bagaimanakah yang mahu dibina KERAjaan Pusat sehingga nilainya mencecah RM9,000,000,000.00.

Yang pakcik-pakcik dan makcik-makcik di kampung tahu ialah, setiap penggal, gerombolan berbaju biru berlambang dacing akan datang kerumah mereka bersama beberapa kertas bernilai RM100.00 beserta beberapa helai kain pelikat, batik, beras, gula, minyak dan lain-lain keperluan asas yang pasti akan habis dalam masa tak sampai sebulan.

Terima Kasih KERAjaan Pusat.

Itu sedikit sebanyak cerita pemerintah Negara Malaysia yang partinya diangkat (oleh ahli parti) sebagai KERAjaan. orang-orang bodoh ini diberi kepercayaan untuk menyebarkan dakyah bahawasanya hanya parti dacinglah yang boleh membawa kebahagiaan kepada rakyat (hidup Dacing..!).

Revolusi

Malaysia masih berada jauh dari kemungkinan berlakunya "kebangkitan rakyat" atau "Revolusi" sepertimana yang berlaku di Tunisia, Mesir dan Yemen walaupun Malaysia juga mempunyai masalah yang sama dengan ke 3-3 Negara tersebut iaitu "1st Lady" yang boros dan juga suami (isteri) yang boroi.

Kemungkinan untuk berlaku "kebangkitan rakyat" hanya boleh berlaku sekiranya apa yang berlaku di Timur Tengah hari ini berlaku pada tahun 1998 iaitu pada Zaman Kebangkitan Reformasi. hari ini setelah 10 tahun Zaman kebangkitan Reformasi, 4 Negeri di Malaysia diterajui oleh Pakatan Rakyat dan ini sedikit sebanyak telah meredakan kemarahan pada rakyat yang berada di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.

Ini kerana di 4 Negeri tersebut, rakyat menikmati berbagai kemudahan yang sepatutnya telah lama dinikmati oleh mereka dan apa yang dinikmati oleh mereka pada hari ini, amat disenangi oleh mereka-mereka yang berada di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.

Untuk bangun memberontak dijalanan, adalah 1 perkara yang mustahil pada hari ini kerana faktor ini kecualilah semua negeri berada di bawah pemerintahan KERAjaan UMNO/BN yang terkenal dengan kerakusannya.

Reformasi 1998 tercetus kerana majoriti Negeri berada dibawah pemerintahan kuku besi dan pro rasuah UMNO/BN, jadi faktor kepada kebangkitan Reformasi pada tahun 1998 adalah kerana penindasan yang berlaku di semua negeri di Malaysia kecuali Kelantan. Rakyat bangun memberontak kerana kehidupan mereka ditindas oleh KERAjaan yang sama.

Lagi pula, Negara Malaysia cukup-cukup terkenal dengan penduduk MeLAYUnya yang sangat "sejuk". hari ini kepala diterajang, 5 minit kemudian sudah lupa kejadian. subuh tadi makan pelempang, matahari belum naik dah lupa pada pelempang... betul cakap Mahdey - MeLAYU mudah lupa.

Malaysia tidak akan berevolusi sampai bila-bila. tidak akan berevolusi sampai bila-bila sebab MeLAYU mudah lupa.

Pemerintah Tunisia dan Mesir tumbang kerana mereka memerintah Negara yang rakyatnya sensitif dan pemuda-pemudinya bijak. kalau pemerintah Tunisia dan Mesir memerintah Malaysia, aku yakin sampai 50 tahun akan datang walaupun dah mati, ke 2-2 pemerintah tadi pasti masih memegang jawatan mereka.

Silapnya pemerintah Tunisia dan Mesir yang digulingkan tempohari tidak berada dalam UMNO/BN. kalau tidak, pasti mereka masih selesa makan tidur beralaskan duit hasil negara tanpa perlu takut pada kebangkitan rakyat.

Mereka tidak pernah belajar dari UMNO/BN bagaimana mahu menghadapi kebangkitan rakyat. pemerintah Malaysia sudah berkali-kali menghadapi kebangkitan rakyat tetapi kesemuanya dimenangi oleh pemerintah. rakyat tidak pernah menang.

Mungkin lain-lain bakal pemimpin Negara Luar patut belajar dari Pemerintah Negara Malaysia ilmu mengekalkan kuasa kerana di Malaysia terbukti - Pemerintah yang korupsi akan sentiasa menjadi pemerintah... patah tumbuh, hilang berganti...

Di Malaysia, turun pemerintah yang zalim, diganti dengan yang zalim juga, turun juga yang zalim, diganti pula dengan yang zalim.

Kalau Aiman tak kesah, tak kan rakyat nak marah..?

32 comments:

Anonymous said...

wow .. rumusan bernas .. 1st lady yang boros dan hubby yang boroi .. hahah.

Anonymous said...

sebab tu orang berebut2 nak jadi adun atau pemimpin di tanah melayu ni .. dah le negara kaya rakyat pulak menikus .. dan senang diperbodohkan mcm pencacai umno gila tu

Anonymous said...

VIVA EGYPTIAN VIVA EGYPTIAN VIVA EGYPTIAN. WAKE UP MALAYSIAN...NOW IT'S YOUR TURN. UMNO/BN YOUR DAYS NUMBERED.

Anonymous said...

1.Sistem demikrasi dimalaysia!!lebih adil dan telus melalui SPR!!melalui pilihanraya!
2.kalau tak puas hati pada BN atau rosmah!!pakat-pakat pangkah PR la dalam PRU 13 nanti!tak dak paksaan pun!!sapa-sapa pun bebas pangkah noo!!
3.sapa-sapa yang nak rasa dap perintah malaysia melalui Pas!!pakat-pakat pangkah pas la!!
4.tapi tuuuuuu!!dalam prk tenang!!puak melayu sokong umno!puak cina pulak yang sokong pas!!

Anonymous said...

kita mulakan kat kelantan ye!..

20 tahun memerintah; rakyat hidup dalam kepayahan. maksiat makin bertambah..ape ni negeri dikatakan serambi mekah.

Anonymous said...

heheheheheheeheheheheheh...

penyakit org melayau

hehehehehehehehehehehehehe...

lupa diri...suka berseronot tak kira masa....banyak kaki hasut

heheheheheheheheheheheehhe

dan juga leka ngan kain pelikat sama beras sekampit

heheheheheheheeheheheheheh...

org2 malayau kena jadi cam org2 yahudi kat jerman

heheheheheheheheeheheh

kena tindas kaw2 nyer baru nak sedor diri

hehehehehehehehehehehehehe

tapi gua yakin orang2 melayau x kan berubah sampai masuk lubang kubo

hehehehehehehehehheheh

Anonymous said...

sejarah telah membuktikan org melayu mmg kecut teloq... Nak merdeka dulu pun kena menyembah dulu ke british.... tak lain tk bukan melayu umno la tu.....

Anonymous said...

melayu akan mati berilusi...

melayu revolusi? mimpi laa..

Anonymous said...

negeri2 itu pun bakal terlepas... warkarghhh karghh

PuteraPuteriUmno said...

Weiii...
Hampa tau tak, aku punya sedih la tengok anak jiran aku yang nak ambik sijil STM dok asrama kat Sek. Agama Trong, kat Taiping tu. Masa nk balik KL aku and jiran aku pi jengok anak dia kat sana aku tengok asrama bebudak STAM ni tak ubah macam pondok buruk....tak dak cermin....tak dak katil.....takdak almari.....tak dak katil & bantal.. lps tu kena bawak sendiri....papan dinding ada yang tercabut tak terganti...tingkap cermin yg hilang tak diganti.....kesian sungguh lah. Aku rasa....pendatang haram yang dok kat rumah setinggan lagi bagus umah dia orang. Bila aku tanya bapak dia kata kerajaan dah tak bagi peruntukan.

Puhhhhhh...!!!
Macam ni rupanya BN noh????
Bini Najib (yg tak dak apa2 jawatan) boleh habiskan duit rakyat berjuta2.....nak baiki asrama bebudak STAM tu tak sampai RM20/- pun tak boleh?
Si Najib boleh janji berjuta2 ringgit utk pancing undi masa PRK kat satu2 kawasan....tapi...nak baiki asrama yang tak sampai RM20k tu pun berkira.
Si Zamri boleh cakap Perak membangun dibwh BN....tapi...sekolah agama dlam negeri Perak sendiri di boleh tak pandang.
Kerajaan BN boleh habiskan berjuta2 ringgit duit rakyat utk bina itu dan ini.....tapi...sek agama di bawa kementerian pendidikan inipn peruntukannya boleh dia dianaktirikan dan ditarik balik....apa ke hal???

Apakah si Zamry, Muhyidin, Najib dah buta mata ka...atau...sengaja menganaktirikan sek. agamaini.

Yang ni yang aku kata....Melayau Umno ni adalah "Melayu Kafir Harbi" sebab sek agama mereka...mereka boleh anak tirikan...mereka biarkan begitu daif sekali.

Malu....sungguh malu...!!!!
Elok la tu....hampa Melayu hentam dan pijak melayu.....akhirnya melayu jadi "melayau"

Tapi...memang betoi laaaaa....
Melayu kafir harbi mana nak bagi muka pada sek agama....sebab...depa mana caya agama depa..depa mana caya nabi depa...depa mana caya tuhan depa..depa takut bayang2 sendiri...kunun bebudak sekolah agama ni jadi pembangkang kelak.


Kah...kah...kah...
Agama depa pun dah kata...orang2 yg sakit hati...yg busuk hati...memang hati depa ni akan rasa tak senang sesalu.....takut semacam aja.

Melayu terus melayauuuuuu....

Anonymous said...

hehehehehehehehe

merdeka cara pondan

heheheheehehehheh

kena jilat tapak kaki empayar british

heheheheheheeheheh

kena ikut dasar pecah perintah

heheheheheheheeheheh

tak hambik mat sepet sama keling,tanah melayau takkan merdeka

heheheeheheheheheheheheh

sejak zaman kesultanan melaka lagi melayau memang hidup gaya bapok

heheeheheheheheheheheh...

harap sungkuk je tinggi 2-3 depa

heheheheheheehehehehe

kerih 2-3 luk

heheheeheheheheheheheheh

tapi ramai jenis bapok

hehehehehehehehheeh

hangguk2 geleng2 cam ayam patah leher

hehehehehehehehehe

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii...
Kenapa hahhhh...aku tengok Melayau Umno pakai "songkok" lebih tinggi dpd Melayu kat Indonesia. Sedangkan yg aku tau orang2 melayu semuanya adalah "migrant" yg asalnya dpd Indonesia.

kah...kah...kah...

Melayau Umno yg terlAMPAU......

Orang Indon pun heiran tengok....
Melayau 'jakun" kot!!!!!

Anonymous said...

Bagi yang sedar .. sudah mengundi pembangkang

Bagi yang tidur masih lagi bermimpi kain pelikat dan baja cap dacing ...

Anonymous said...

mula kat kelantan kunun .. heheh .. negeri termiskin ialah perlis, kedah, terengganu dan sabah, kelantan number 4 bro .. mula lah kat kampong ko tu dulu .. cukup puas ati ke dgn JKKK yag berupa exco kampung tu ..penghulu cam PM .. siap reben lagi tepek kat cangkul nak rasmi pokok .. heheh buek malu yo jang ? ketua bahagian umno ialah tukang kebun sekolah, kena pula rasmikan mesyuarat pibg kat sekolah .. berbalam muke gurubesar .. kehkeh

Anonymous said...

jgn marah kt di..yg ckp mula kt kelntn tue yg jenis tak tau pe tue..jenis duk dlm hutan je tue...x pnh tngk dunia lua tue...lau kua pun..p key el je..tue pun area2 bndar..kmpung kat tempt len tak pnh masuk org jenis nie...

malaon umno nie...jenis karat tiang da nie...berus ngn berus besi pun x tnggal nie

Anonymous said...

Lepas Hosni, rejim keluarga Nik Aziz pula wajib dijatuhkan.. ayuh bangkit rakyat Kelantan, jatuhkan Nik Aziz. Kufur syarie kalau terus menyokong orang sesat

Anonymous said...

otak crdik tentu sahaja gunapakai kepala otak akal dan fikiran anugerah Allah untuk memerdekakan diri dan bangsa khasnya agama islam; daripada brutal dungubebal merdeka guna bulu runcing menumpahkan darah...

Anonymous said...

Puak2 PAS dan Pakatan Pembangkang bersetuju satu2nya kerajaan Islam negeri2 di M'sia adalah Kelantan

Kerajaan Somalia Tunisia Yemen dan Mesir Negara2 Islam yang bergolak dengan kebangkitan rakyat majoriti Islam... satudemisatu kerajaan Islam ini telah tumbang dan akan tumbang!...

Di M'sia satu2nya negeri diperintah oleh kerajaan Islam adalah Kelantan!... HAHAHAHAHAHAHA
dah hampir 30 tahun bapaknya Nik Osis memerintah insyaAlloh pru 13 ni kerajaan diktator Nik Osis bersama menantu dan anak beliou yang telah memukul anak muridnya dulu HAHAHAHAHAHAHA masih ingat? akan tumbang! jika tidak tergamak rakyat kelantan bangkit berdemo untuk menyuarakan kediktatorannya Nik Osis bersama keluarga dan puak2nya dengan begitu lamanya memerintah Kelantan HAHAHAHAHAHA

Tandas Masjid2 dan Surau begitu menjijikkan kotor! yang juga telah diiktiraf oleh bapaknya Nik Osis dengan kekesalan kerana tandas rumah Alloh ini kotor! tidak ada wang untuk khusus pembersihan tidak ada ongkosnya HAHAHAHAHAHA wangnya kayu balak dimana ya!.. bapanya Nik Osis ??? udah masuk bank mana ya Pak!.. Osis

Bagamana pulak ya!.. bapak... Nik Osis dengan kotornya Pasat Siti Khadijah ??? HAHAHAHAHAHAHA

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Hampa org tengok tak betapa regim si Najib tengah gabra skrg ni. Sana-sini dia and koncu3nya cuba try cakap kat org ramai kununnya apa yg berlaku kat Mesir tu tak sama dgn di M'sia.
Dia and koncu2nya sebenaqnya takut betoi kalau benda ni akan berlaku kat M'sia. Sbb tu dia pernah kata dia akan pertahankan PutraJaya sampai ke titisan darah erakhir.
Kah..kah..kah.....

Sebenaqnya Orang yg salah memang selalu takut...
Sebenaqnya orang yang tak faham pasai politik demokrasi memang akan rasa kuasa tu macam dia punya.
Sebenaqnya pemimpin yg tau dia buat salah pada diri dan rakyat memang selalu rasa takut rakyat akan bangkit menentangnya
Sebenaqnya bila pompuan PM dah lebih dpd laki dia yg jadi PM lepas tu menununjuk2 dia yg berkuasa dan sapu duit rakyat sewanangnya utk kemegahan dia maka memang lumrah ini menunjukkan yg tak lama lagi akan jatuhlah regim tersebut.
Sebenaqnya bila pemerintah tersebut dah senang utk melakukan dan menutup kesalahan yg mereka lakukan dgn sendirinya mereka akan rasa gabra bila timbul PRU nanti.

Utk org2 Melayu.....
Hampa bangun la dari tidoq...celek la sikit mata hampa tu...pi basuh muka...pi cermin muka tu dulu...takkan hampa tak sedaq2 lagi kot. Malu kat kami lah hampa ni....
Hampa dok kata kami ni pendatang...hampa dok kata kami ni racist...tapi...hampa ni apa nak jadi. Tidoq memanjang....mcm "Baloq liat" ja. Macam lembu kena cucuk hidung ja. Sontot betoi pemikiran hampa la. Pemimpin hampa terang2 buat tak senonoh...hampa boleh lantik lagi dia jadi pemimpin. Pemimpin hampa terang2 terlibat dalam criminal...hampa boleh lantik dia jadi pemimpin. Pemimpin hampa terang2 minum arak...hampa boleh lantik di lagi jadi pemimpin. Pemimpin hampa terang2 korup..hampa boleh lagi lantik di jadi pemimpin. Pemimpin hampa terang2 rampok duit rakyat...hampa masih nak lantik dia jadi pemimpin.

Tak tau nak kata lagi la kat hampa ni. HAMPA claim baca koran....hampa claim percaya kat nabi hampa...hampa claim percaya kat tuhan Allah hampa...tapi...hampa langsung tak hormat apa yang depa ni semua kata. Betoi tak aku kata yg tuhan hampa pernah kata "JANGAN LANTIK PEMIMPIN DIKALANGAN KAU DARI ORG YG FASIK...NANTI KELAK RAKYAT AKAN ROSAK"

Patut la pun kat M;sia ni rogol makin bertambah.
Patut la pun kat M;sia ni pembunuhan makin bertambah
Patut lapun kat M;sia ni jenayan makin meningkat
Patut lapun kat M;sia ni penagih arak makin meningkat
TAK ROSAK KA NAMA TUUUUUUU....

Anonymous said...

seantero semananjung malaysia dari perlis sampai ke johor dihuni puak2 melayu xkira puak melayau umno, puak melayu pas dan yang terkini puak melayu antam juboq pkr semuanya bodoh belaka

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii Anon di atas,
Wa tarak selupa lu hahhhhh...
Wa punya fikiran haaa... hanya Melayu Umno Kafir Harbi aja yang bodoh...otak memang betui2 sontot.... Otak Pemantat.

Anonymous said...

Kaki ampu umngok kt sini x mau mengalah jugak....hehehe....ampulah si fat lady dan najibul tu...dapat ciput.....ampunya bertan2....sampai kena pijak pun masih nk backup lagi...kahkahkah....duit yg dapat tu cukup makan sampai anak cucu kot....x pun mesti mat2 projek yg komen ni....maklumlah kan kalau x ada umngok mana lagi nak cari makan....biar jual negeri asalkan diri sendiri kenyang......orang lain apa peduli....bila mati sibuk pulak cari tok2 guru....masa idup x mau.....ada jugak manusia macam ni....

tuan komrad said...

pemikiran singkt geng2 penjubur..ingt org2 yg komen skong bn kt sini komen sbb dpt habuan ke..hahaha..bodo punye pemikiran..mmg ganas2 bdk2 penjubur ni..asyik2 nk demontrasi..oi topeng babi yg bodo..pru13 dh dkt..korng undi la geng2 penjubur kalo xsuke bn..ape ssh..xdenyer bn nk selewengkn pru..kalo bn selewengkn dh lm korng xmerasa klate,selngor,kedah n png..mcm kt klate..dh 20 thn pas pegang..xde pon bn nk tpu time pru..mmg otak singkt bdk2 penjubur ni..xpyh la nk menyushkn org dgn demontrasi tuka kerajaan..yg kt mesir tu sbb gov mesir seleweng keputusan plhnry..rkyt xde option selain demontrsi..udah2 la skong penjubur si nuar juburi tu oi!!

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...anon kat atas.

kah..kah..kah..

Lu punya tuhan Allah sulah cakap "olang yg manyak dose, bikin salah sama lakyat, culi luit lakyat, kasi pijak lakyat, kasi bolo lakyat....dia punya dalam hati memang ala susah....talak sinang malam siang. Tengok matahali susah hati...tengok gilap malam susah hati......sibab hati sulah busuk"

ha..ha..ha... you wait haaaa...the time will come where lakyat will kick you all.....!!!!

tuan komrad said...

aiya..puteraputeriumno sudah mabuk ckp cine..hahaha...mamat ni penyokong penjubur tegar si nuar juburi..tp gune nm puteraputeriumno..sebijik cm taktik yahudi..nk main psikologi la tu..yela..dh nuar juburi dpt dana dr yahudi..mstila ank buah n penyokong pon lbh kurang yahudi..ye x..hahaha.

Anonymous said...

bagus tuan komrad bagussss...kita ajar sama budak2 balaci PASPISPUS...tak sedar diri tak sedar dek untong...tahu plak meraban mak bapak budak2 mesir nak balik Malaysia..sedar gak rupernya bumi malaysia bumi bertuah...memang hampeh sehampeh2nya juak2 PASPISPUS NIE...

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii....
Puak2 Melayau Umno Kafir Harbi telah di tonggeng oleh PESAKA
Puak2 PESAKA telah "memantat" puak2 Umno

Memang bangang lagi mcm bengong....
Memang tolol lagi bahalol.....

Depa boleh kata DSAI agen Yahudi....
Kah..kah..kah...
Bila suruh tunjukkan bukti...bukti sulah hilang...
Bila suruh buktikan berita...depa kata depa dapat dari sumber yag depa pun tak pasti....

kah..kah..kah...
Tak bengong ka aku kata depa ni...
Tak tolol ka aku kata kat depa ni....
Depan mata berurusniaga dengan Yahudi....depa boleh tak nampak.
Depan mata dah kasi projek sama yahudi....depa boleh senyap...
Depan mata depa senyap2 songlap duit rakyat kasi sama yahudi...depa boleh tutup mata lagi ka...

kah..kah..kah..
Betoi tak aku kata depa ni bangang..
Betoi tak aku kata depa ni bengong..

kah..kah..kah..
sekali lagi aku nak ketawa....
ha..ha..haaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Bolo punya Melayu Umno.

Anonymous said...

korang semua bodoh... sama melayu pun kutuk melayu ...cina sepet dan keling botol duk bersorak ...

mmg korang bodoh ...
cakap semua pandai tapi takleh nak beza ..

najib dgn bininya ...dikatakan kroni famili
nik ajis dgn menantunya .. bukan famili?
anuar penjuboq dgn anak bininya menantunya (anak azmin?) .. bukan famili??

kesimpulannya: najib tunduk sama bini ... itu normallah sbb ramai dlm dunia lelaki mmg tunduk sama bini .. nik ajis tunduk dgn menantunya... ini sudah pelik! dan anuar stim kat juboq jantannya ... masyaAllah ini sudah bukan umat Nabi kita ..

pikir pikirlah ...

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii...
Kalau "Pemantat" Umno suka "Memantat" bini dan anak orang lu mau pikir macam mana hehhhhh???
Pikir pikirlah....

Anonymous said...

Anom 4:31 ko tuduh orang, fitnah orang dengan menggunakan kata2 pujian terhadap Allah.. semoga ko dijauhkan dari laknat Allah

Anonymous said...

percaya atau tidak orang umno suka berbomoh ilmu hitam ? especially bila nak pemilihan .. syirik tu ..

Bini Najib said...

yang paling pelik bila Bini Najib abiskan duit rakyat juta2 atas nama 1st lady xde la perkasa lahanat tu bising ek...xde lak org2 yg kunun pejuang melayu menyalak ek...padahal sigemuk Bini Najib tu kemain berlagak lagi menjahanamkan duit rakyat...