"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 11, 2011

Operasi Banteras Maksiat Valentine's Day: Apa Masalahnya..?

Reactions: 
Menteri pro BN dilapor berkata:
Cadangan 'kekang aktiviti tidak bermoral' oleh Pemuda PAS menyebabkan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen menerima ratusan panggilan telefon daripada mereka yang bimbang dengan perkara itu.

ng yen yenMendedahkan perkara tersebut kepada pemberita di Kota Baharu hari ini, Menteri Pelancongan itu berkata panggilan terbabit datang daripada pelbagai pihak termasuk pelancong asing.

"Para pemanggil berasal dari industri pelancongan luar dan dalam negara. Kenyataan tersebut boleh menyebabkan ketakutan atau kebingungan pada pelancong asing untuk datang ke negara kita dan perkara itu akan membuat mereka berfikir dua kali untuk mempromosikan Malaysia," katanya.

Ng yang ditemui selepas Majlis Riang Ria Tahun Baru Cina, berkata keadaan itu menunjukkan kenyataan Ketua Dewan Pemuda PAS Nasrudin Hassan tersebut boleh membawa kesan buruk kepada sektor pelancongan negara.

Nasrudin sebelum ini dilapor meminta negeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat melaksanakan kempen mengekang gejala tidak bermoral pada Hari Kekasih yang disambut masyarakat dunia pada setiap 14 Februari.

Mengulas lanjut, Ng berkata beliau tidak nampak kewajaran melaksanakan kempen sedemikian yang boleh mencetuskan rasa tidak senang kepada pelancong asing di negara ini.

"Mengapa ada keperluan untuk memiliki polis moral berlari-lari dan meletakkan ketakutan pada pelancong asing yang akan berasa tidak selesa untuk menikmati percutian mereka di Malaysia," katanya.
Yang aku paham, cadangan Ketua DPPP berkenaan dengan Operasi berkenaan ialah, tindakan hanya akan diambil terhadap para pemaksiat yang beragama Islam... yang bukan Islam, kalau nak doggie sampai pagi pun tak de sape nak kacau...

Jadi apa masalahnya..?

1-1nya masalah yang aku nampak ialah tukang komen ni tak paham ajaran agama Islam walaupun dah berpuluh tahun berkawan dengan UMNO dan masalah paling besar bagi Rakyat Malaysia yang beragama Islam ialah, agama Islam di Malaysia dilacurkan oleh UMNO melalui proksinya parti-parti komponen dalam BN.

Kenapa tak de sekor pun Menteri dari UMNO bagi komen atau ulas isu cadangan Ketua DPPP ni..? sokong ke tak sokong..? kenapa puak-puak UMNO tak ambik peluang ni untuk sama-sama bersatu-padu membanting tulang menjaga kesucian agama Islam dengan bergabung dalam operasi ni bersama PAS..?

Atau "sesak nafas" sebab peluang untuk berparti dengan gundek masing-masing "agak terganggu" tahun ni..?

WTF..?

11 comments:

Waris said...

Aku sokong 200%. Kalau dpt tangkap org umno puchong yg berdogie tu kita potong anunya bagi anjing makan

Anonymous said...

PRO BN ke atau PRO DAP semuanya kafir. sama je buat apa nak di bela puak ni , kafir

Anonymous said...

Dia kapir, memang dia tak tau apa-apa. Tapi kalu mamat gereja ni punya statement, apa komen korang???

http://www.thesundaily.com/article.cfm?id=57425

Anonymous said...

Mereka2 ini tidak pernah mahu menghormati agama islam walaupun sudah sebati dengan ajaran islam sejak merdeka.. yg dia orang dan umno tahu cuma sembahyang dan puasa sahaja. Bila TGNA atau PAS sebut benda baru depa ni melolong, melompat mcm hantu polong .. fatwa sesatlah, fatwa jahillah ..erm macmlah Rasulllah saw diturunkan tuk bagitau sembahyang dan puasa sahaja ..

Anonymous said...

kenyataan menteri yang tak masuk akal .. apa lahabau pelancung nak kol dept dia ? eh ko nak kol tak US Tourist agency kalau dia cakap maulidur rasul tak boleh berarak di New York ? tipu orang kampung bolehlah ..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii...
Mamat Umno Puchong yang "memantat" tu sambut hari kekasih awal sebab dia kata pada hari tu nanti dia kena out-station. Jadi, kena "memantat" awal sikit la.....ha..ha..ha...

Selamat Hari Kekasih pada Mat2/Minah Umno yg kuat Memantat.....

Hancussssssss....

Anonymous said...

UMNO melacurkan agama? haaa, x jelas, UMNO melacurkan agama?. x malu ka kau orang menulis ungkapan tu?. dalam soal ni PAS lebih pandai, bukan setakat melacurkannya tapi agama dipertandingkan dipentas politik. Agama perlu diperjuangkan, bukan untuk dipertandingkan. Mursyidol korang tu bukan x paham pasal ni, tapi sebab kuasa dan dendam, dia telan jugak, apa nak takut nanti kalau kena soal dlm kubur pun bukan ada orang UMNO/PAS nak dengar, x perlu nak tutup muka macam dalam mahkamah dunia.

Anonymous said...

bila pula umno memperjuangkan agama .. ? kalu betul umno sokong agama
1. tak ada budak sek agama meraya minta sedekah merata2.
2. mak-mak menteri dan pengekornya dah lama menutup aurat
3. wang zakat tidak dibangga kerana jumlah kutipannya tetapi kerana pengagihannya
4. Majlis agama menyerbu pub2 di Bukit Bintang dan Chow Kit
5. Keadilan pengagihan bantuan bukan kerana warna baju politik
6. Royalti minyak disalurkan mengikut dimana dikeluarkan seperti perjanjian
7. 18 juta sebab lagi ... lu pikirlah sendiri

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Apa lu orang mau mare2 sama Melayau Umno?
Lu orang tarak kasian sama dia orang ka?
Dia orang bikin pub...dia orang bikin pot muda-mudi mau tonggang arak...itu dia orang punya pasal laaaa...Dia orang mau kasi muda-mudi happy.
Dia orang bikin tempat "Memantat" kat Lrg Hj Taib....and Jln Bkt Bintangpun lu orang pun mau bising ka? Itu tempat business woooo... Itu tempat olang mau happy. Memantat tarak happy ka??? Lu tanya sama Melayu Umno...ala happy ka talak happy itu tempat.

Umno cakap itu sek agama itu low class punya....kasi susah sama pemimpin later.

Wang zakat kasi joli la....!!! Olang kasi...Umno mesti rembat punya.

Duit Royalty....haiyaaaaa...itu cuma on paper aja....mana ada Umno mau kasi sama itu pembangkang, Mau kasi susuah sikit sama pembangkang sbb tak mau sokong BN.

Anyway....lu olang mau harap sama UMno mau tolong rakyat....puhhhhhhh....selupa lu olang mau harap itu taik ayam tarak busuk....

Itu Umno mau tolong cuma mau pancing undi saja.....habis undi...kaki sudah naik muka.....sombong selupa cibai...kerajaan kasi duit...poket diaolang jugak masuk.

tuan komrad said...

hehehe..khalid samad pon menentang idea pemuda pas ni..cmne ni oi..parti yg konon2 perjuangkn islam pon menentang usaha pemuda pas ni..hahaha

http://www.thesundaily.com/article.cfm?id=57425

Anonymous said...

umno memang sundal