"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 08, 2011

Pemuda menyokong muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan dan Al-Mursyidul AM PAS

Reactions: 
KENYATAAN DEWAN PEMUDA PAS PUSAT
8 Februari 2011
"Pemuda menyokong muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan dan Al-Mursyidul AM PAS"

Bagi menjernihan kekusutan dan menyelesaikan perselisihan yang berlaku, Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) menyokong dan menggesa agar muzakarah diantara Majlis Fatwa Kebangsaan dengan Parti Islam Se-Malaysia dengan diketuai oleh Tuan Guru Datuk Nik Abd Aziz Nik Mat segera diadakan. Ini kerana DPPP yakin segala pertelingkahan, pertikaian, perselisihan faham mesti diselesaikan secara muzakarah dengan menjadikan AL-Quran dan As-Sunnah sebagai asas penyelesaian.

Ini sangat penting supaya kebenaran dapat ditegakkan dan memastikan sebarang kekeliruan, tohmahan serta fitnah dapat dipadamkan. Malah DPPP ingin menegaskan bahawa bukan sahaja satu atau dua isu yang berkait dengan Al-Mursyidul Am PAS tetapi masih banyak perkara-perkara lain yang menyentuh aqidah ummah perlu dimuzakarahkan.

DPPP juga turut mengalu-alukan penyertaan ulamak-ulamak UMNO justeru mereka adalah pendokong kerajaan yang dipimpin oleh UMNO bagi menyelesaikan isu-isu agama.

DPPP melihat, sekian lama UMNO dan Barisan Nasional menguasai agen penyebaran massa utama seperti televisyen, radio dan akhbar arus perdana di dalam negara sudah terlalu banyak fitnah dan tohmahan telah dilemparkan terhadap Al-Mursyidul Am PAS khususnya dan Parti Islam Se-Malaysia amnya. Inilah peluang dan platform terbaik bagi rakyat menilai apa yang ditohmah oleh media arus perdana ini benar ataupun salah.

Justeru itu, muzakarah antara kedua-dua pihak ini suatu peluang dan platform yang sangat baik sekiranya Majlis Fatwa Kebangsaan atau mufti-mufti bersama ulamak-ulamak UMNO menganggap apa yang pernah disebut atau di praktikkan oleh Al-Mursyidul Am dan kami Parti Islam Se-Malaysia bercanggah dengan Islam.

Nasrudin Hj Hasan At-Tantawi
Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat

29 comments:

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii..
Aku ingatkan si Najib Altantuya nak bermuzakarah dgn TGNA....
Aku ingatkan si Mat Sembab Muhyideen Yasin yg nak bermuzakarah dgn TGNA...

Cehhhhhh....
Nampak sangat tak dak teloq depa bedua ni.
Nampak sangat la depa bedua ni tak dak "konet".
Cakap kat tv...cakap kat paper...cakap kat dpn ahli depa bukan main berdegaq2....berapi2 mcm pandai pasai agama. Tapi...bila ajak bermuzakarah berdepan muka dgn TGNA...."konet" terus masuk dalam... Teliga terus pekak.....mata buat2 tidoq. Lepas tu.....takut nak berjumpa...pass kat orang lain.

Apa punya ketua macam ni....
Jadi kaki "PEMANTAT" boleh la depa bedua ni.
Tak dak class langsung....!!!

Anonymous said...

eeemmmm siapa nikajis nak muzakarah dengan majlis fatwa...

majlis fatwa kebangsaan bukan ahli politikus macam nikajis islam pun nak di politik.. untuk kepentingan pribadi dan puak2

sui...! lah nikajis ni tak payah layan lah...

huzaifah said...

kalau betul kerajaan umno jaga melayu , cuba jawab , kelantan bukan melayu ke , tapi kenapa peruntukan tidak langsung diberi..sila jawab wahai saudara yang bijak..kalau minyak naik , kalau pandai sangat ekonomi ,naikkan minyak yang dieksport jelah , nape malaysia sebagai pengeluar , rakyat yang tanggung..singapura lagi , cakap menteri , nampak sangat menteri tak pandai ekonomi..fikir-fikirlah

Penyapu Sial said...

nik aziz puki mak... moga bala turun kpd dia... PUKI MAK KO Nik Aziz..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii.....
Pasai pa si Najib "siul" tu diam ja xnak bermuzakarah dgn TGNA
Pasai pa si Sembab "siul" tu tak balas pelawaan TGNA utk bermuzakarah..

Haaaaaa......
"konet" dah masuk dalam ka
"teloq" dah kecut ka...
Takut Le tu....
Mungkin depa bedua tu takut jadi anak murid TGBA kot... asal2 nak muzakarah...last2 terbalik...jadi anak murid pulak....ha..ha..ha.

Yg bestnya.....
Si Jamil Khir....Menteri agama yang tau malu.....(dilanntik jd menteri atas dasar kesihan...sbb tak pernah tanding dlm PRU) mula bersuara kata Majlis Fatwa tak boleh dilibatkan. kah..kah..kah...
Pakar Motovasi yang hampehhhhh...

Weiiii....
pencacai2 UMNO....
Mana teloq hampa...?
Mana konet hampa....?
Takut tengok "koran" hampa kat depan ka masa muzakarah nanti???

Mungkin jugak la orang kata...puak2 Umno ni...yang depa ni berani cuma "MEMANTAT" aja.

tuan komrad said...

hahaha..huzaifah ni katak bwh tempurung or slalu bc harakah??ko tau xbpe juta pusat bg kt klate utk sistem bkalan air bersih..ko g la tgk blk belanjawan2 sblm ni..

Anonymous said...

anon 2:32 tue bangan ke bodoh..

siapa majlis fatwa..bukan yg dlm tue manusia gak ke...

tak kira la pe pun..tujuan nk jernihkan keadaan...nk membetulkn yg tak betul..sama2 berkongsi ilmu..dan ini yg di sarankn dlm islam...

ko nie bukan org islam ke apa..cara islam tak nak ikut...semua duk nmpk politik bangan ko je...

otak ko nie mmng bukn otak org yg beriman la..nk ckp pasal agam..org bertauliah je bleh bg pndagan...ko nie bodoh dan bengap la....islam menyuruh semua umt belajr tntng Al-Quran n Hadis...dan berckp pasl islam..berckp tntng kebesarn ALLAH...

sbb org mcm hang wujud ats dunia nie..tue yg bala bnyak turun...agama utk org bertauliah....tue yg sapa mca pun leh hina islam....

jgn duk buat jahil la..

Anonymous said...

tuan komrad kot yng duk bawah tempurung n duk menjilat je pndai..

1- dlm sidang dun yg lps..mustapha mohmd pnh mengakui yg umno kelntn dulu pnh mnyekat peruntukn kpd kelantan...

2- dahulu satu masyuarat tertutp penh di buat oleh umno...dan perbincngn hr tue...bagaimna hasil yg ada d persekitrn kelntn tidak di alirkan ikut kelantan..agar tiada wang yg masuk kt kerajaan negeri...(nie bukn cite kdai kopi bai..dr telinga den sendri bai..tp nie lama punya hal la.)
(aku asa ko tak tau benda nie)..

20thn..ko nk sebut pasal yg tue je kerajaan pusat bagi..yg bagi skng nie pun lum cukp utk menampung pe yg di sekat slama nie.ko jgn nak buat bodoh, buat2 tak nmpk la..lau ko tue yg duk bawh tempurung..seolh2 baru lahir ats dunia nie..xpyh duk kata org la..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii Anon 11:03
Menurut falsafah Melayu "kafir harbi"
Nak jadi pemimpin tu mesti ada ciri2 berikut:
1. Mesti ada sifat & pengalaman sebagai pembunuh or
2. Mesti ada sifat pengalaman merogol or
3. Mesti ada sifat dan pegalaman sebagai perasuah or
4. Mesti ada sifat dan pengalaman minum arak or
5. Mesti ada sifat dan pengalaman
sebagai perompak or
6. Mesti ada sifat dan pengalaman sebagai "PEMANTAT" anak dara atau bini orang.

Kalau ada lain hampa tambah lah...!

Anonymous said...

PuteraPuteriUmno:

Nak tambah lagi satu boleh?

7.Mesti ada sifat dan pengalaman sebagai "PEMBONTOT" anak teruna atau laki orang.

PuteraPuteriUmno said...

Weiiiii....

Betoi tu....
Semua tu memang pemimpin Umno punya sifat....."Melayu Kafir Harbi". Kalau lu tarak caya...lu boleh tanya sama itu Zulkifly Nordin. Ini orang tarak mau masuk itu Umno sbb dia sudah tau ini Umno memang "Melayu Kafir Harbi"

Anonymous said...

yang no 7 by anon13.05 tuh ketua pkr punye sifat.. sbb tu zulkifly nordin kuar pkr..

tu kategori kapir ape?

tuan komrad said...

memalukn btul pok nik ni..dlu kate sedia berdebat...smlm kate xsedia plak..die kate yg media bg mklumt slh..die kate bile ms die kate setuju berdebat??hahahaaha..pok nik tkt ke..

Anonymous said...

patut pon ko ni bodoh .. baca berita pon tak pandai2 lagi .. mesti toyol umno ni .. tahu mencuri duit rakyat aje, membaca jakun ..

Anonymous said...

inilah tahap penyokong2 parti ajaran sesat...wahai orang2 yang beriman jauhilah dari puak2 yang sesat dibumi Allah ini!...

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii....anon 4:49
Aku memang sokong hang...
Memang betoi....UMNO tu memang parti ajaran sesat...
Bukan saja Parti tu sesat....pemimpin2nyapu sesat.
Bukan saja pemimpin2 nya sesat...penyokong2nya pun mamai tak tentu hala.

Aku bolah katakan....penyokong and pemimpinnya adalah Melayu "kafir harbi"

Baca koran tapi tak mau caya...
Ada nabi...tapi...depa kata nabi dia kolot...tak bertamadun.
Ada tuhan...tapi...tak caya kata tuhan dia.

Depa ni cuma caya kat mulut....tapi...kalau agama depa tu mcm bola aku yakin depa akan sepak ja dkm tong sampah.

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Hampa ada tengok youtube tak...
Apa punya melayu Umno "kafir harbi" la
Apa punya "ghapla" mca "memang dah kafir" tu la....
Boleh buat fitnah kat LGE....
Depa boleh buat superimposed gambaq LGE pakai ketayap haji.???
Yg melayu umno "kafir harbi" pulak cuba mainkan isu agama dan racistnya dlm gambaq yg di superimposed tu.

Memang "cilakau" betoi
Memang "racist" betoi

tuan komrad said...

huyoo..puteraputeriumno meraban sorng2..xde spe nk layan hang meraban...oi mangkuk jamban..xpyh la pkai nm puteraputeriumno tu..

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii anon kat atas,

Bak cakap Siti Norhaliza..."TERSERLAH" kebusukan dan "ke Kafir Harbian" umno utk memfitnah LGE and orang Melayau....!!!

kah...kah...kah...

Cina cakap selupa "CIBAI" in Melayu Umno.....

tuan komrad said...

hahaha...klaka la puterputeriumno ni..bahasa pon kelam kabut..ko ni anak cine ke..hahaha..spe yg buat dlu superimpose ni..bknnye dlu tian chua ngaku die superimpose gmba najib n atlantuya...satu dunia nuar juburi bwk gmba ni..padahal tu satu fitnh je..

ingt jgk mcmmn blog pahang daily online fitnh saiful kate die dpt penyakit misteri sbb kene bala sbb angkt sumpah laknat..padahal saiful tu ok je..dh nk kene saman br la blogger pahang daily ni terketar2 lutut mntk maap..hahaha..nmpk sgt bebudk pr ni bsuk ati..bgs la lge pkai kopiah..mudah2an ati die terbkk nk msk islam..hahahaha..blh pok nik islamkn..pastu bg duit poket mcm islamkn org asli kt galas dlu..muahahahaaha.

PuteraPuteriUmno said...

Weiii mangkok anon 6:20

Kat S'wak masa PRK dulu si Najib Tuntuya dgn muka tak malu cuba merasuah pengundi.

"RM1 juta.....RM2 juta.....tak pa lahhh...kita akan bagi RM4 juta....tapi...dgn syarat mesti undi BN"

kah...kah...kah...

Duit rakyat dia "lacurkan" macam duit dia sendiri.

"Cilakau" punya Melayau "Kafir Harbi"

Anonymous said...

Inilah golongan yang cuba memisahkan politik dengan agama. Mcmlah agama tu tak lengkap lagi untuk mengawal politik. Dulu majlis fatwa penah kata ASN/ASB tu haram .. ada ko ikut ? itulah kedegilan pemerintah politik yang cuba memisahkan agama dari pentadbiran. Depa ni takut jika terserlah kebenaran nt, rakyat mula sedar dan paham .. kalah oo ..

Anonymous said...

kata fatwa ikut suka PAS salah .. nah buktikan dengan cerdik pandai dalam majlis fatwa tu, betulkan apa yang salah jika ada .. itukan tugas mulia

Anonymous said...

Pasai apa pi ajak majlis fatwa berdebat? yang dakwa fatwa sesat N.ajis ialah aktivis UMNO. Pasai apa org lain yang tembak, orang lain nak dibalasnya? Sebabnya N. Ajis tau bahawa geng Majlis Fatwa x mungkin mau berdebat dengan ulamak politik macam dia. Disamping buang masa, tambah menyesatkan lagi adalah. Lagipun N.Ajis akan boleh mendabik dada mengatakan yang org Majlis pun takut berdebat ngan dia. Sapa pun toksah berdebat dgn dia, sebab klu nak cari kebaikan bukan dgn jalan debat dengan ulamak penyokong Kafir Harbi DAPig.

Anonymous said...

Nak menyamar pon jgn guna PUTERAPUTERIUMNO, nama tersebut ta salah didaftarkan, ini tentu kerja hamba abdi manusia hamPas pengikut pati tumPas berselindung jubah dan serban dari kulit BABI.

ENGKAU hidup sia2 dimuka bumi ni, tuhan bagi otak/tenaga lebih baik gunakan utk kerja berfaedah, bukan hari2 tampal posterpantang ada tiang dan dinding kosong, bangsa cina india ada ker keja bahlul macam ni?... ceramah kehulu hilir cari kesalahan sesama islam. hamPas mcm kau ni mengucap pon belum tentu betul sebutanya, jgn nak ajak berdebat2lah...sebulan berapa ribu dapat upah jual air liur?.....pengikut hamPas tidak semua mentaliti mcm engkau, engkau tentunya puak nike ajis sekutu syitan, dulu kafirkan UMNO kerana berkawan dgn kafir harbi sekarang hamPas pati tumPas dah (sekandang dlm pati BABI dan puak Aljubur) mereka hamPas apa nak dihormat, fikir guna otak...kalu hamPas betul sangat 300% orang pangkah, hamPas cuma jual islam nak dapat kepentingan politik ddunia ini.

HAMPas TUMPas

Anonymous said...

debat dan muzakarah dua perkara berbeza. wajib membetulkan sesuatu yang dirasa tidak betul terutama pada pemimpin samada PAS atau UMNO. sebabnya, bila kepala dibetulkan maka ekornya akan jadi betul. banyak akidah dapat dibetulkan. dalam hal ini majlis fatwa adalah sumber terbaik dalam proses sulh ni. kalau TGNA salah maka berjuta ekornya inyallah akan dibetulkan dan kalau DSN/TSM salah maka berjuta ekornya akan dibetulkan. ada faham ?

Anonymous said...

dulu masa rasulullah lawan kapir quraisy cuma 300 lwn 1000 orang sahaja, islam itu hebat bukan pada jumlahnya tetapi pada imannya, sebab tu disebut mukminun iaitu orang beriman, adake disebut hai orang orang islam ?

PuteraPuteriUmno said...

Weiiii...
Itu hali wa ala bace stu buku haaa...
Itu TDM kate kalau mau potong tangan ini semua betu kat m'sia mau habis woooo...
Itu Najib pun ale kate...ini Malaysia kalau mau follow Koran punya law ale tarak suitable.

ape macam haaaaa..... ini Melayu cakap selupa ini macam.
Ini melayu Islam ke or ini Melayu "Kafir Harbi"

Wa manyak fining laaaaaa......

Anonymous said...

ala lileks la brader smua... lu olang tara tau ka, Itu Islam pnye Law bagi itu olang UMNO tala adil ma..itu tuhan bikin ini Law mana adil apa mau ikot ma...Ini British punye Law lagi adil ma.... cuba lu olang tgk ini UMNO dalam smua bidang bole ma...Undang2 UMNO bole auta...POLIS itu anjing UMNO bole ia pegang ma....