"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 01, 2011

"Kerajaan" Akan Menang Semua Pilihanraya Sampai Kiamat

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Macam mana nak nafikan statement "tajuk" artikel ni padahal itu adalah kenyataan yang 1 dunia kena terima sampai bila-bila samada nak atau tak nak. gua bukan mendahului Allah. kalau paham dan hadam dengan "politik", pasti tak kan tolak statement tajuk dekat atas. yakin.

Sebab apa "Kerajaan" akan menang semua pilihanraya sampai bila-bila..?

Sebab utama yang kita nak kena paham ialah - Kerajaan tak pernah sertai mana-mana pilihanraya atas dunia ni. yang menyertai pilihanraya ialah "Parti Politik" yang kalau dia menang, dia akan "menerajui" pemerintahan dan peneraju ini namanya "Kerajaan".

Sebaik saja Dewan Undangan Negeri atau Negara dibubarkan di mana-mana Negeri atau Negara, tiada lagi "parti" yang menerajui Kerajaan. ini bermakna semua parti politik bertanding atas nama "Parti" dan bukan lagi Kerajaan. ini tujuan Pilihanraya diadakan. Pilihanraya diadakan bukan untuk menumbangkan mana-mana Kerajaan, sebaliknya ianya diadakan semata-mata untuk memilih pihak mana (yang bertanding dalam pilihanraya) yang akan menerajui pemerintahan.

Makcik-makcik & Pakcik-pakcik FELDA tak faham perkara ni. yang berada jauh dari pembangunan & maklumat pun tak faham perkara ni.

Di Malaysia, Beer eNd yang sekian lama menerajui pemerintahan menjadi sangat-sangat bongkak. bila berkempen, mereka sebut "undi Kerajaan", sampai hari ni gua tak jumpa lagi mana-mana pengundi yang "mengundi Kerajaan" dalam mana-mana pilihanraya.

Gua pun yakin 110% bahawa pada kertas undi mana-mana Negeri atau Negara, tak pernah tertulis di sebelah mana-mana logo Parti sebagai "Kerajaan" atau "Government". orang Beer eNd mungkin sebab selalu mabuk akan nampak tulisan "Kerajaan" di sebelah logo Beer eNd. ini adalah akibat pengaruh alkohol.

Boleh tanya Parpu Kari kesan pengaruh alkohol sebab dia ada pengalaman "high" sampai lupa waktu maghrib & hilang dari dunia nyata sampai gambar diambil orang pun tak perasan. mungkin masa tu ParpuKari dah sampai Kerala.

Persoalannya sekarang, macam mana nak bagi semua orang faham sebaik sahaja Dewan Undangan Negeri atau Negara dibubarkan, baik Beer eNd mahupun Pakatan Rakyat, 2-2 bukan "Kerajaan".

"Kerajaan" hanya akan diterajui selepas selesai pilihanraya. Hantu & Jembalang pun bukan Kerajaan.

Kebanyakan Sarawakian takut nak undi selain dari Beer eNd sebab dari semenjak dahulu kala, Beer eNd dah tanam dalam kepala otak mereka bahawa:

Beer eNd = Kerajaan
Kerajaan = Beer eNd

Ini adalah "Mitos" lama yang kepercayaan keatasnya adalah "turun temurun" di Sarawak & kalau "Mitos" ini dapat dipecahkan - gua 110% yakin Pakatan Rakyat akan menerajui pemerintahan Negeri Sarawak.

Nasihat gua - Kalau tak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya..?

30 comments:

Unknown said...

gua setuju pojie 110% ha..ha..ha..

Anonymous said...

allah maha besar!sebab itu tak pilh pakatan laknat!

Faz Fazrin said...

biar masa menentukan

Polis Rasuah said...

yg best nya SPR jadi biul tak ketahuan.
Dulu dia org kata rasuah pilihanraya salah....tapi...KERAjaan UMpurNO terang2 kasi rasuah..."RM1juta....RM2juta....tak pa lah kita kasi RM4Juta" masa PRK di Sarawak dulu...SPR tak kata apa2.

Biul terus......bengong terus SPR sampai tak boleh buat apa2.

Duit rakyat di jaja oleh UMpurNO....
Duit rakyat di tabur oleh UMpurNO...
Dana rakyat diguna utk pancing undi...

Aku tak pernah dengar sekalipun yg di tabur tu dari duit poket UMpurNO

Aku rasa ketua SPR ni turun temurun makan duit rasuah kot sbb tu biul memanjang.

ayam hutan said...

Kalau macam ini lah Sistem pilihanraya kita jangan mimpi PR dapat menawan putrajaya. Lebeh baik kita ke jalanraya biar mati beratus orang pun tak apa asalkkan dapat pemerintahan yang adil untuk semua.

LibangLibu said...

Tuan blog,

Saya selalu mengikuti blog tuan ini dan saya ingin sama melebarkan jaringan pembaca.

Kalau tuan tak keberatan, mintak letakkan blog saya dlm blogroll tuan.

t/kaseh

Anonymous said...

CILAKA,,,,

Mat Taib kata org Iban mcm SAKAI....

Anonymous said...

awak org felda ke? suka hati kutuk makcik2 felda.sy org felda yg tau keadaan sini.
bodohla org yg rase org felda bodoh

Anonymous said...

orang felda ka..orang sakai ka..UMNO ka..PAS ka...semua dah kena. Kerajaan yg diperintah oleh BN...telah menaikkan harga minyak RON97 hari ni...harga barang akan ikut naik juga...BN nak kutip balik duit yg depa labur kat serawak...sokong BN...jangan x sokong.
Tunggu bila pulak RON 95 nak naik..kita pakat-pakat sokong UMNO..depa bawa naik lagi..HIDUP BN..HIDUP BN.
Orang Perlis kena Banjir...sekor pun kaldai BN x turun...sokong BN lagi.

Anonymous said...

orang perlis kena Banjir..apa bantuan dari BN pun x sampai...
orang penang yg x da apa...ari ni dapat makan besar...PM mai penang..
PR perintah Penang...BN perintah Perlis....sapa bodoh..sapa cerdik..kah...kah...

Anonymous said...

putera UMNO p bagi bantuan kat mangsa tsunami d jepun...org Perlis dok pening kena Banjir...bantuan x sampai-sampai....kah..kah
PR13 org Perlis...terus mengundi BN.

Anonymous said...

Ron 97 minyak utk kereta canggih yg mampu d miliki utk org atasan.
Ron 95 minyak utk kereta PEKAK yg mampu dimiliki oleh golongan bawahan..sampai minyak kereta dah jadi mcm ANTARA 2 DARJAT.. hebatnya UMNO memerintah...

Anonymous said...

PR yg dikatakan Laknat oleh anoy..hari ni tengah d jilat oleh PM n UMNO d Penang...BN yg dianggap Mulia sangat..PM x p pun tengok orang Perlis yg kena Banjir..terbuktilah sekarang UMNO memang suka jilat tempat laknat..tapi dia tinggal tempat yg sokong dia.

Anonymous said...

Aku orang Sarawak berasa sangat hina bila White Hair kata orang Iban sarepa SAKAI.

Memang BABI kAu WHITE HAIR

Anonymous said...

Umno sudah diakhir kalam ..semoga melayu yang baru lahir nanti melayu tulen dan bersifat jiwa agama dan bangsa, bukan saka peninggalan Tun M penindas bangsa dan perosak agama.

Anonymous said...

Sekurangnya kita tahu TAB lebih telus dan adil walaupun beliau sering tidur .. BN tidak sembuh dengan Panadol, BN cuma semboh dengan kimoterapi.

Otai Felda/Felcra tidak terdedah oleh kesulitan hidup yang dialami oleh generasi sekarang, dulu menteri2 senang mereka tolong rakyat, sekarang menteri2 terlebih senang mereka mereka mencuri dari rakyat

nonbal said...

Selama-lama PAS tak akan perintah Malaysia (aku harap), kerana pemimpin PAS adalah seburuk-buruk pemimpin yang menggunakan agama untuk dapat kuasa.

Anonymous said...

Wahai juak-juak PR, DAP sedang menggunakan kalian untuk memecah belahkan melayu dan menjadikan mereka mempunyai status quo. Kalau UMNO kalah, jangan harap PAS dan PKR dapat memerintah Malaysia, kecualilah kamu Juak-juak PR mengaku diri sebagai cina.

Umno Lembu said...

Woiii anon 11:56
Awat la hang ni bodo macam lembu.
Tu la suka sangat bawak kepala lembu.

Hang ni tak baca undang2 ka?
Ooooooo....patut la tak paham pasai undang2....sbb hampa yang suka langgar undang2.

Pi la baca baca undang2....jgn nak jadi bodo mcm lembu lagi....bikin malu saja.

Ir Fazli said...

lu punya post tak ilmiah langsung...taraf budak sekolah je

sorry...

Mat Cyber said...

Setakat lr tu bakul sampah ja.....
Zaman tok nadok boleh la...tpi skrng org x pandang la

Anonymous said...

umno telah berlaku revolusi yang pantas dan mengejutkan di bawah pimpinan yang pandai kelentong..

UMNO > UPCO > UMPORNO

Anonymous said...

lu punya blog tak dak tulih itu cerita video ka....mau juga dengag pandangan lu...

sawadikam said...

Film :The Murder of Altantuya" akan di rayangkan di Thailand,

Jom ramai2 kita kesana

Anonymous said...

Woii anoy 11.56..

Setakat sokong UMNO tak tau kepala dengan ekor..lepas tu usung file kehulu kehiliaQ nak cari projek..ampu, jilat pungkok ketua bahagian,YB..lepas tu dapat la projek repir jamban sekolah @ mesin rumput tepi jalan...hang ni bole diketogerikan sebagai BARUA UMNO @ PECACAI UMNO @ BROKER AYAQ HANGAT UMNO..tak payah lah beria-ria sangat nak sokong UMNO.

Menteri semua tutuh kaw-kaw punya..kalo apa2 hal berlaku depa awai lagi cabut p luar negeri...tingal lah hang dengan barua-barua had lain nak pertahankan UMNO...Menteri UMNO pun gelak tengok barua-barua UMNO yg dok sokong depa tak ketahuan ni...sebab MENTERI UMNO gelar puak -puak ni BANGANG TAHAP KRITIKAL..tapi baguih kat Menteri buat puak-puak ni Lembu Pecacai.
Kalau tak percaya tanyalah mana2 MENTERI UMNO dari hati ke hati...sure dia bagi jawapan nanti hang Woii annoy 11.56 nanti bole makan hati.

Anonymous said...

anoy 11.56..akai adakah @ hang letak kat lubang juboQ..kah?? P tanya menteri UMNO dulu apa makna "PECAH dan PERINTAH' baru hang faham..kalau x p usung file p cari projek kat mana ada nak repair jamban sekolah..itu memang standard barua UMNO macam hang..

Anonymous said...

Kesian kat BARUA-BARUA UMNO yg MENTERI UMNO sendiri gelar depa "Lembu Pecacai"...kah...kah...
senang saja kalau nak tahu apa2 sifat-sifat "lembu pecacai" UMNO ni..
1)kalau jumpa menteri/YB/ketua bahagian dia mesti cium tangan depa.
2)Dia akan ikut kemana saja waktu YB/Menteri/ketua bahagian bila mereka datang melawat kawasan...waima menteri/TB/ketua bahagian nak tido pun dia nak ikut masuk dalam kain...nak bagi sedap kat BOS la..
3)YB/menteri/ketua bah buat lawak bodoh pun dia akan gelak sampai jatuh dari kerusi.

banyak lagi perangai yang cukup buruk yg boleh kita tengok melalui Barua-barua UMNO yang diketogerikan "lembu pecacai" UMNo ni..apa yang depa kira..janji dapat projek..ada masoook.

Topeng Perak BODOH said...

ko bongok

XsokongPR said...

yang penting....rakyat lebih suke parti bn..............kenape...?x percaye....?
kalo majoriti rakyat suke pakatan rakyat,mesti dah jadi kerajaan...
jadi..........marilah sokong bn.. dan bn..dan bn..dan ..bn..dan bn....

Anonymous said...

marilah sokong BN..sokong BUTUH NAJIB