"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 27, 2011

BERSIH 2.0: Ambiga, India & Hindu

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Nasib Ambiga agak "kurang baik" seperti ahli-ahli dan penyokong-penyokong Parti yang pernah diharamkan iaitu UMNO atau lewat ini dikenali dengan nama UMphorNO.

Ambiga dilahirkan berbangsa India berkulit gelap tetapi agak cerah jika dibandingkan dengan Parpukari, Zambry Coupt de ta, Faisal Rohban si Blogger Pondan atau Aziz yang berbadan besar tetapi berjiwa halus.

Walaupun Parpukari berketurunan Mamak dan ada Gen India dalam tubuhnya, beliau bertuah kerana beliau diiktiraf sebagai berbangsa "MeLAYU" walaupun mengamalkan cara-cara hidup seperti kaum jahiliah iaitu gemar mengadu-domba, mangamalkan carutan sebagai "zikir" harian dan biasa menogak air haram berjenama Guinness Stout. Itu semua tidak menjadi masalah kerana Parpukari adalah "Kipas Susah Mati" UMphorNO.

Zambry yang jauh lebih hitam juga berdarah Asli Mamak atau India tetapi juga jauh lebih bernasib baik dari Ambiga kerana Zambry adalah ahli UMphorNO. Walaupun keaslian Zambry sebagai "MeLAYU" boleh disanggah dengan ujian DNA, ianya masih boleh dihujahkan tanpa perlu banyak fakta yang tepat, Cukup dengan kad keahlian UMphorNO, Zambry sudah jadi "MeLAYU". Lupakan ujian DNA, kosnya tidak akan berbaloi.

Dari segi keberanian pula Ambiga jauh lebih berani berbanding dengan Blogger keturunan Mamak bernama Faisal Rohban. Ambiga sampai hari ini masih gagah mempertahankan Pegangannya dalam menerajui BERSIH 2.0. Ugutan bunuh tidak berjaya menganjakkan walaupun sedikit pegangan Ambiga.

Faisal Rohban..? Ini bukan jenis "Mamak Transformers" yang boleh dibanggakan sebab selepas "Transform" daripada bangsa India, "MeLAYU" bernama Faisal Rohban ini hanya berani menulis fitnah di blog sahaja, bila kena saman masuk perbicaraan, terus nafi bahawa blog RBF itu dia yang punya.

Ini jenis "Mamak Transformers" yang mukanya ganas, tapi "Dalam Hati Ada Taman". Kalau rasa-rasa tak mampu nak berhadapan dengan kebenaran, jangan menaip fitnah yang bukan-bukan. Kelak malu bila "dilondehkan".

Ambiga juga agak malang kerana menganut agama yang bukan agama Islam. Ambiga adalah seorang wanita kulit gelap berbangsa India dan beragama Hindu. Maka Ambiga dilabel oleh puak-puak UMphorNO sebagai "Kafir".

Mengikut Fatwa UlarMamak UMphorNO, sekiranya anda berbangsa India dan menganut agama Hindu, anda sangat-sangat hina. Walaupun agama Hindu tidak meletakkan hukum keatas anda sekiranya anda minum arak, UlarMamak UMphorNO telah memfatwakan bahawa anda adalah golongan orang jahat.

Sampai hari ini kita masih belum jelas akan hukum bagi seorang peminum arak yang beragama Islam seperti Parpukari. Majlis Fatwa UlarMamak UMphorNO mungkin masih belum habis bersidai atau mungkin juga sedang sibuk bermasturbasi.


BERSIH 2.0 yang bakal berlangsung pada 9hb. Julai, 2011 di Bandaraya Kuala Lumpur telah melonjakkan nama Ambiga dengan pelbagai cerita yang kurang baik. "Ambiga Keling", "Ambiga Hindu", "Ambiga Anti Islam" antara label-label yang diberikan kepada Ambiga.

Gua tak peduli siapa Ambiga. Kalau Ambiga "Keling", gua tak de masalah sebab ketentuan Allah, kalau Ambiga "Hindu" gua tak de hal sebab gua tak pernah dakwah dekat dia dan kalau Ambiga "Anti Islam" pun gua rasa kesal sebab kesilapan gua tak pernah berdakwah pada dia biar dia kenal Islam.

Puak UMphorNO kecoh mengatakan bahawa mereka-mereka yang menyokong BERSIH 2.0 sebagai "tak bermaruah" sebab menyokong perjuangan seorang berbangsa India dan beragama Hindu. Gua rasa lebih tak bermaruah kalau menyokong orang Islam yang menentang pelaksanaan Agama Islam.

Pada gua, menyokong orang Islam yang menentang pelaksanaan ajaran agama Islam sama seperti menyerah diri pada Malaikat Zabaniyah tanpa perlu dibicarakan didalam kubur. Orang Islam yang menentang agama sendiri sah-sah "Kafir".

Gua tak nampak masalah apabila menyokong perjuangan yang dibawa oleh seorang yang berlainan bangsa dan agama dari gua asalkan niatnya baik, niatnya kearah kebaikan umat manusia, niatnya kearah membina kebaikan untuk dinikmati oleh semua masyarakat tak kira apa bangsa dan agamanya. Gua rasa Allah tak zalim dan gua yakin 110% bahawa Allah mengurniakan pahala kepada semua yang menyokong perjuangan yang dibawa oleh sesiapa sahaja asalkan ianya kearah kebaikan.

Kalau gua letak ayat Al-Qur'an dalam artikel ni untuk menguatkan hujah gua, gua yakin puak-puak UMphorNO akan balas balik dengan "keratan sekerat-sekerat" ayat Al-Qur'an dan bukannya ayat "penuh". Ini akan mengundang dosa pada mereka, jadi gua tak letak ayat Al-Qur'an... Gua bagi contoh je.

Gua campak sa-ekor ahli atau penyokong UMphorNO bernama Najmi ke Negara India. Majoriti penduduk Negara India dah tentu berbangsa India. Majoriti penduduk India juga kompom 110% berbangsa Hindu.

Ahli atau penyokong UMphorNO yang gua campak ke Negara India difitnah menjubor sa-ekor Babi Negara. Najmi perlukan pembelaan didalam mahkamah dan peguam yang sanggup menangani kes Najmi pula berbangsa India dan beragama Hindu. Tiada peguam lain yang bersetuju mengambil kes Najmi dan lain-lain peguam juga berbangsa India dan beragama Hindu.

Adakah Pemuda Najmi ini "tidak bermaruah" sekiranya dia bersetuju untuk mengambil peguam berbangsa India dan beragama Hindu untuk membela dirinya didalam mahkamah..? Mungkinkah Pemuda Najmi ini demi "Maruah" akan mengaku sahaja dalam mahkamah bahawa dia telah menjuburi sa-ekor Babi Negara walaupun itu cuma fitnah demi "Maruah"..?

Beb... Jangan lupa... Demi "Maruah" Negara Malaysia, KERAjaan Malaysia telah mengambil sa-orang pakar dari Amerika yang bukan berbangsa Malaysia dan bukan beragama Islam untuk mengecam pelakon video seks. "Maruah" UMphorNO dicagar pada Yahudi itu dikira ber"Maruah"..?

Mungkin Kitab HadHari mengangkat bangsa yang dihina didalam Al-Qur'an lebih tinggi dari bangsa-bangsa lain sebab itu kebanyakan "rujukan" UMphorNO ialah pada Yahudi. Contract untuk membina "Imej" KERAjaan Malaysia pun diserahkan pada Yahudi. Ini "Maruah" apa Lan Chow..?

Gua harap tiada ahli atau Kipas Susah Mati UMphorNO terlibat dalam apa-apa jenayah diluar Negara sebab pastinya "Maruah" mereka akan "Tak Bermaruah" sekiranya mereka-mereka ini kelak akan dibela oleh peguam-peguam yang bukan berbangsa Melayu dan bukan beragama Islam.

Dalam kes Liwat 1 dulu, Hakim yang membicarakan kes tersebut ialah Hakim Augustine Paul. Boleh pulak "Maruah" Negara diletak atas bahu seorang hakim yang bukan berbangsa Melayu & bukan beragama Islam..?

Negeri Pulau Pinang dulu Ketua Menterinya Koh Tsu Kon... Tiap kali Pilihanraya, berlumba-lumba puak-puak UMphorNO bantu Koh Tsu Kon berkempen untuk mempertahankan Pulau Pinang dibawah Babi Negara. Mana "Maruah" UMphorNO Pulau Pinang masa tu..?

11 comments:

Anonymous said...

Dey Topeng Perak? Ko tau tak sape Ambiga? Salah seorang peguam yg memperjuangkan kes Lina Joy dlm isu murtad. Elokla ko pun da same munafik.. Sebab ko sokong Ambiga. Aku tak tau ko ni tetinggal ketapi ke aper..tp ko tau ape dier IFC? Inter-Faith Council yg ditubuhkan Ambiga utk kesamaan hak anutan agama bagi rakyat Malaysia. Tuntutan Ambiga tak munasabah sperti Org Melayu bole kluar dari Islam tanpa paksaan.

AKu tak kisah Ambiga ni keling ke Paria ker, tapi igt tak sape yg melolong-melalak beteriak dekat depan Bar Council mase kes Lina Joy Murtad? Pemuda PAS kan? Pemuda PAS jugakla yg dok giler nak sembelih kepala Ambiga kalo die nak tubuh laksanakan tuntuan IFC. Tapi ape jadi Skarang?? Sejak Mat Sabun Normah dah jadi timbalan puak2 PAS dok jilat balik bontot si Ambiga..memang sah PAS parti lalang.

Isu ko mmg salah. Tade sape yg persoalkan Ambiga tu keling..Tp 'rakyat'(pinjam ayat feberet korg) dok muak korg jadi tali barut kafir mcm nih. Aku tak sokong Demo BERSIH nih..dan aku tak sokong PERKASA ngn Pemuda UMNObacul nak betempur ke aper..sebab yg ruginye Melayu jgk. Melayu jugak yg kene tutup kedai dan Melayu jugak yg kene sembur air FRU nanti. Pesan aku tak payah nak join demo. Sah2 BERSIH ade hidden agenda oleh yg dibawa Ambiga nih

matkambing said...

pencacai amenoporno hanya mengaitkan ambiga dalam kes lina joy sahaja. konfem mereka tak ingat sejarah! semasa ambiga menjadi presiden bar council dialah yang mendesak kerajaan untuk mengembalikan maruah hakim yang dipecat ecara zalim semasa zaman gelap che det dulu! kebanyakan hakim tersebut adalah orang islam! jangan lupa sejarah.

simpang tiga said...

Anonymous 1,
Salam sahabat, kejahilan Lina Joy dtg dr sifat beberapa umat Islam/Kerajaan yg dipimpin org Islam yg tidak mempraktikkan syariah Islam dn amalan2 Islam secara mutlak dlm kehidupan seharian,budaya Bangsa dn syariah undang2. Sbg peguam, Ambiga mempunyai akses dlm undang2 utk membela anak guamnya dlm kes tersebut.

Apa peranan Kerajaan dlm memastikan umat Islam tidak murtad?

Itu yg perlu dilakukan. Jgn salahkan 2-3 kerat bkn Islam atas apa yg berlaku dlm kes Lina Joy. Cermin diri kita dhulu (umat Islam Msia). Adakah kita benar2 mengamati Islam atau hnya beretorik mnghamburkan sentimen keagamaan dn perkauman utk mmbenci seseorang?

Apa yg org Melayu rugi dlm perhimpunan BERSIH. Ia adalah perhimpunan santai utk mmbersihkan amalan pilihanraya. Siapa yg nak mati dlm mnuntut pilihanraya?. Jgn lah dengar Utusan Msia dn TV3, yg sntiasa mengadu-domba dn fitnah jht. BERSIH hnya menuntut amalan pilihanraya yg adil, bkn nak gulingkan Kerajaan. Kenapa di KL? Krn di sana ada Istana Negara, BERSIH akan serahkn memorandum ke sana, kalau Istana Negara ada di Pdg Serai, tidak susah kami ke sana!

Anonymous said...

AMANAT HADI AWANG:


Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

Anonymous said...

Para Penyagak Bersih 2.0, meh baca satu pendedahan dari Utusan Meloya 27/6/2011 :

NGO berkaitan gerakan Kristian penyumbang dana Bersih?

KUALA LUMPUR 26 Jun - Gerakan yang mempunyai kaitan dengan Kristian yang berpangkalan di luar negara dikenal pasti sebagai penyumbang dana kewangan terbesar kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Gerakan tersebut yang berselindung di sebalik pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sejak beberapa minggu lalu dikesan aktif menyalurkan bantuan kepada Bersih melalui NGO tempatan.

Antaranya adalah Yayasan Konrad Adenauer dari Jerman yang mempunyai hubungan erat dengan Parti Kesatuan Kristian Demokratik di sana, serta Yayasan Canadian Allied dari Kanada.

Kedua-dua NGO tersebut kini dikesan berada di carta 'tiga teratas' selaku penyumbang berbanding beberapa lagi pertubuhan asing lain, yang mewakili sembilan negara berlainan.

Dipercayai, jumlah terkumpul dana kewangan asing yang dimiliki Bersih kini sudah mencecah jutaan ringgit dan ia bakal digunakan untuk membiayai operasi demonstrasi.

Malah, Utusan Malaysia difahamkan, minggu lalu sahaja sebanyak RM250,000 dari negara asing disalurkan secara haram kepada sebuah NGO tempatan yang bernaung di bawah Bersih.

"Semua sekali, sembilan negara asing yang menjadi 'tangan ghaib' bagi mencetuskan keadaan huru-hara dalam negara pada 9 Julai ini dan mereka bergerak melalui NGO.

"Penyumbang paling besar yang dikesan adalah daripada NGO yang mempunyai kaitan dengan Kristian," kata sumber kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam pada itu, sumber tersebut turut menjelaskan Bersih juga menerima bantuan kewangan daripada NGO yang berpangkalan di Amerika Syarikat, Britain dan beberapa buah negara Asia yang lain.

Bagi Amerika Syarikat, Institut Demokrat Kebangsaan (NDI) dan Institut Republikan Antarabangsa (IRI) dikenal pasti menaja Bersih dan parti-parti pembangkang di negara ini.

"Semua ini membuktikan bahawa Bersih hanya menjadikan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai kambing hitam untuk menghalalkan demonstrasi haram. Di belakang mereka ada ejen asing.

"Jadi saya harap rakyat sedar perkara ini. Pembangkang kini sanggup melakukan apa sahaja termasuk bersekongkol dengan negara asing bagi mencetuskan huru-hara," jelasnya.

Sementara itu, semakan Utusan Malaysia di laman web NDI, www.ndi.org mendapati NGO tersebut mengesahkan bahawa mereka menaja aktiviti Bersih.

"Program NDI di Malaysia ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED)," kata badan tersebut seperti dipetik dari laman web.

Anonymous said...

Usaha hidupkan komunis

Oleh ABDUL MUIN SAPIDIN
muin.sapidin@utusan.com.my

KECEKAPAN Polis Diraja Malaysia (PDRM) berjaya membongkar sekali gus membanteras kegiatan antikerajaan yang dipercayai melibatkan sebuah parti pembangkang lengkap dengan bukti risalah dan pakaian prokomunis diperoleh selepas tangkapan ke atas mereka di Pulau Pinang, kelmarin.

KEPALA BATAS 26 Jun – Polis mengesan gerakan terancang pihak tertentu didakwa cuba menghidupkan semula fahaman komunis bagi tujuan menjatuhkan kerajaan melalui perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini.

Gerakan itu juga didakwa sedang giat menyebarkan propaganda anti kerajaan termasuk melalui risalah yang secara terang-terangan menghasut rakyat menggulingkan pemerintah seperti berlaku di negara-negara Asia Barat.

Timbalan Ketua Polis Negeri, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, maklumat itu diperoleh hasil siasatan terhadap 31 penyokong Bersih diketuai Ahli Parlimen Sungai Siput yang juga pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM), Dr. Jeyakumar Devaraj yang ditahan semalam.

Menurutnya, selain membawa beribu-ribu risalah berunsur anti kerajaan, kumpulan itu juga membawa baju-T tertera gambar pemimpin komunis yang diangkat sebagai ‘kesatria’ termasuk pemimpin gerila komunis Cuba, Che Guavera dan pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) seperti Chin Peng, Rashid Maidin, Abdullah CD dan Suriani Abdullah.

“Berdasarkan isi kandungan risalah, tulisan nama pemimpin PKM di bahagian belakang baju T, polis percaya kumpulan itu ada membawa unsur-unsur untuk menghidupkan semula fahaman komunis yang haram dari sudut undang-undang.

“Ini sesuatu yang serius kerana kempen Bersih itu nampaknya dimasukkan unsur-unsur seolah-olah untuk hidupkan semula fahaman komunis, bukannya semata-mata menuntut pilihan raya bersih,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Semalam, Jeyakumar bersama 30 lagi individu dipercayai penyokong Bersih ditahan ketika menaiki sebuah bas di Plaza Tol Sungai Dua, di sini.

Kumpulan itu ditahan kira-kira pukul 3.40 petang ketika menaiki bas pesiaran yang dipercayai dalam perjalanan dari Sungai Petani ke Pulau Pinang bagi mempromosikan perhimpunan tersebut.

Abdul Rahim berkata, pihaknya merampas 28 helai baju T tertera wajah pemimpin komunis, 15 batang bendera logo PSM, 5,000 risalah ‘Udahlah tu..Bersaralah’, 600 risalah perhimpunan Bersih, 1,500 risalah PSM dan dua banner tertulis ‘Udahlah tu, Cukup 54 Tahun, Bersaralah’.

Turut dirampas dalam bas berkenaan adalah dua alat pembesar suara dan mikrofon.

Pada sidang akhbar itu, Abdul Rahim turut membacakan salah satu ayat dalam risalah milik kumpulan berkenaan dipercayai mempunyai kaitan dengan perhimpunan Bersih yang berbunyi:

“Kalau rakyat Marhaen di negara-negara Arab dapat menjatuhkan rejim-rejim kuku besi yang berdekad-dekad lama memerintah, tidak mustahil rakyat Malaysia menuntut perubahan politik di tanah air kita. Pemerintahan satu parti. Masa untuk perubahan”.

Menurut Abdul Rahim, tindak-tanduk kumpulan berkenaan jelas merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara apatah lagi melibatkan sebuah pertubuhan yang diharamkan oleh undang-undang.

Katanya, kesemua yang ditahan berusia 16 hingga 64 tahun dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara seumur hidup atau penjara tidak lebih 20 tahun atau denda.

“Kesemua mereka kini ditahan bagi membantu siasatan polis manakala seorang daripadanya yang berusia 16 tahun dibebaskan kerana masih di bawah umur,” tambahnya.

----------------------------------

Penyangak2 BERSIH 2.0 mesti tak percaya berite ni nooo....memang dah jelas himpunan BERSIH 2.0 ade agende tersembunyi utk menggulingkan KDYMM SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGUNG dan kerajaan sah yg dipilih rakyat...

itu.aku said...

Anonymous yg perkauman...ishk3

Anonymous said...

PAS dah liberal - Peguam Lina Joy disanjung...habis dah perjuangan negara islam dah jadi negara kebajikan...

penat aku bantah IFC ngan lina joy dulu pun tak hilang lagi..PAS boleh angkat minah ni balik..menyesal menyesal...

apa dah jadi ngan PAS nih..

Allah selamatkanlah Malaysia dari kafirun ini..

Anonymous said...

udah2 la tu... penat teman nengok kome ni... x abih2 nk nyokong org kapior laknat tu...

Anonymous said...

BANGANG...BANGANG...BANGANG...YANG BANGANG IALAH SAPE2 YG DOK JOIN BERSIH NI NNT...NAK KATA BODOH PON IYE GAK..DAH TENTU NEGARA AMAN DAMAI DAH NEGARA NIH..YG NAK WAT PERHIMPUNAN RAMAI2 WAT PE...DAH MCM ORG X BERTAMADUN PON IYE GAK...PALING BODOH LAH...KOORG NAK KE NEGARA JD MCM LIBYA, YEMEN DLL...PASTUH JD LAH MCM IRAQ...PERPERANG N CAMPUR TANGAN KUASA LUAR...LAST2 APE PON X DPT...UTK SAPE2 YG DOK ANJURKAN PERHIMPUNAN NIH...KOORG LAH MANUSIA PALING SIAL YANG MENGHUNI NEGARA MALAYSIA NIH LAH...KLU AKU ADA RIFLE SNIPER...MMG KEPALA KO AKU TERGET DULU...DASAR BANGSAT NEGARA...[AKU X KISAH LAH KLU KO NAK UNDI MN2 PARTI POLITIK KE...ADA AKU KESAH???...]...LIHAT SEKELILING KITA...BERAPA RAMAI MUSUH(NEGARA) YANG MMG NAK TGU KITA(MALAYSIA) HANCUR...IGT WAHAI KALIAN...JANGAN SAMPAI PERISTIWA 15 MEI KEMBALI...APABILA SENJATA DITANGAN TENTERA...MATI LAH KALIAN...

insidewinme said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kelompok ini perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu