"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 20, 2011

BERSIH 2.0: Pisang Tak Kan Berbuah 2 Kali..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Anwar ketika berucap kepada lebih 2,000 ahli PKR yang menghadiri konvensyen parti itu di Shah Alam hari ini berkata:
"Kita akan minta Penganjur Perhimpunan BERSIH 2.0 untuk membatalkan perhimpunan tersebut sekiranya Najib Razak dapat memberikan jaminan bahawa Pilihanraya Umum akan datang akan dijalankan secara adil dan bersih"
Perkara pertama yang gua nak komen dekat sini ialah tahap pemahaman dan pemikiran Anwar dalam politik Malaysia.

Tak semestinya pengalaman lebih dari 20 tahun dalam politik negara Malaysia boleh membuatkan seseorang itu bertambah cerdik dalam politik. 1 contoh yang baik disini ialah apabila Anwar dengan secara sedar sanggup menawarkan Najib supaya bersetuju dengan 1 "JANJI" supaya pilihanraya akan datang akan dijalankan dengan telus dan adil.

Walaupun dekat atas tu gua taip "secara sedar", gua tetap tak yakin bahawa Anwar tak sedar apa yang dia ucapkan masa tu. kalau gua ada dekat Konvensyen PKR tadi, memang gua akan tanya Anwar apa "Jaminan" bahawa sekiranya "Janji Pilihanraya Telus dan Adil" itu dipersetujui oleh Najib maka ianya akan dijalankan dalam keadaan yang "telus dan Adil"..?

Apa jaminannya..?

Gua jugak terasa nak bertanya Anwar adakah janji pihak penguasa sejak 13 tahun lepas bahawa semua perbicaraan dalam mahkamah yang melibatkan kepentingan UMNO/BN dan Pakatan Rakyat dijalankan dengan "Telus dan Adil" berjaya dipraktikkan..?Link
Kalau Anwar tergagap-gagap nak jawab 2 soalan gua tu, gua nak nasihatkan supaya lebih baik Anwar "fikir dulu sebelum cakap".

Perhimpunan BERSIH 2.0 akan tetap diteruskan walaupun Najib berjanji bulan, bintang, matahari, laut, sungai, pantai atau lain-lain perkara selagi ianya tidak ditunaikan.

Jangan lupa dalam Pilihanraya Umum ke-12 dulu, SPR telah berjanji untuk menggunakan dakwat kekal dalam Pilihanraya Umum ke-12 tetapi ianya dibatalkan disaat-saat akhir atas alasan yang anak babi baru beranak pun tak boleh nak terima.

Pisang kalau berbuah sampai 2 kali memang akan menguntungkan kita tapi kalau ada pemimpin yang kena perbodoh sampai 2 kali - ini amat-amat merugikan kita Rakyat Malaysia.

Fikir pakai otak dalam kepala bukan pakai kepala lutut yang tak de otak..!


3 comments:

Anonymous said...

bdk2 pr mmg layak diperbodohkn sbb korng mmg bodo..hahaha...br ko sdr ke ade yg xkene dgn kepale otak nuar juburi tu..mmg ko bodo..lg satu..ko brani kr tnye nuar juburi tu dpn2 kalo ko ade time konvnsyen tu..nnti msti nuar juburi tnye ko blk... "ni dr akhbar mn ni..msti utusan ni"..hahaha..aku akn trun menentang bersih 2 9julai nnti..ape nk jd..jdla..aku dh pon sediakn telo2 utk aku baling kt kepale ambiga yg anti islam tu..yg org2 pas ikut tu..bodo puak2 pas ni..minah keling tu anti islam..tp selambe je korng jdkn ketua bersih..mmg korng layak diperbodohkn sbb korng mmg bodo!!!

satu telo utk ambiga ..satu utk mat sabu..satu utk nuar..satu utk nurul izah..satu utk nizar..satu utk pok nik..satu utk khalid gereja..erm..hahaha..

Anonymous said...

wei anon.. ko tau ke apa tuntutan bersih??? ko pernah mengundi??? cuba tnya polis, tentera ngan bini dia mcm mana dia ngundi??? kertas undi pn xpnah pgang! sokong BERSIH 2.0!!!

Anonymous said...

wei anon June 20, 2011 10:35 AM..aku dh pnh ngundi la..ape kene mngena plak..kalo la spr tu xadil...jgn harap la pr dpt 4negeri beruk oi..percya sgt ckp nuar juburi tu..plhnrya pkr lg mcm cilake..smpai skrng xbersih2..bodo btul..ni la org tua2 ckp..ketam ajar ank jln lurus..