"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 20, 2011

BERSIH 2.0: SPR Ingat Rakyat Malaysia Bodoh..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bersedia mengadakan pertemuan dengan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) dengan syarat gabungan tersebut membatalkan perhimpunannya pada 9 Julai ini, kata pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

"Kita bincang tetapi dengan syarat begitulah, tetapi jika nak mengadakan demonstrasi dan jumpa kita hanya sebagai "rubber stamp" atau alasan sahaja, tidak ada maknalah.

"Pada saya, demonstrasi itu tidak menyelesaikan sebarang masalah. Pindaan undang-undang tidak akan terjadi dengan sendirinya kerana demonstrasi, atau permohonan mereka akan diterima, tidak mungkin," katanya kepada pemberita di pejabatnya di Putrajaya hari ini.
Hah..! Ini janji dari Suruhanjaya Penipu Rakyat. kalau termakan dengan janji ini, bukan saja Pimpinan Himpunan BERSIH 2.0 yang kena bodoh, tapi seluruh rakyat Malaysia bakal kena perbodoh dan 1 dunia akan ketawakan rakyat Malaysia yang bodoh sebab kena perbodoh dekat penipu..!

Jangan lupa apa yang berlaku dalam Pilihanraya Umum ke-12, 1 ketika Suruhanjaya Penipu Rakyat umumkan bahawa mereka akan menggunakan Dakwat Kekal dalam Pilihanraya Umum ke-12. Berjuta-juta wang rakyat dihabiskan untuk membeli Dakwat Kekal yang bakal digunakan dalam Pilihanraya Umum ke-12.

Disaat-saat akhir ketika Pilihanraya Umum ke-12 mahu diadakan..? Penggunaan Dakwat Kekal dibatalkan dengan alasan yang anak babi baru beranak pun tak boleh nak terima. Berjuta-juta wang rakyat kemudiannya dibazirkan selepas Dakwat Kekal yang "dikatakan" telah dibeli dimusnahkan begitu sahaja.

Berapa kali nak jadi BANGANG...???

Ada siapa-siapa pernah tengok Dakwat Kekal yang dibeli Suruhanjaya Penipu Rakyat dulu..? Kemana sebenarnya wang rakyat bernilai berjuta-juta ringgit dihabiskan..?

12 comments:

Jeo Botak said...

Kita akan tetap laksanakan PERHIMPUNAN AMAN BERSIH

Biarlah si Kuda kayu A. Aziz Yusuf ni dgn persepsinya. Jenis manusia yg telah di kuda kayukan memang tak dak telinga.

AYUH semua.....
Kita BERSIHkan SPR....
Kita BERSIHkan HANTU2 Umnopurno dlm SPR.

NEGARA akan BERSIH TANPA Umnopurno..

GELAK KUAT said...

MANA ADA AMAN KALAU HANGPA BUAT DEMO.....MENYUSAHKAN ORANG ADALA

NAK BERSIHKAN SPR KONON, PEMILIHAN PKR PUN MACAM TAIK, NAK JADI KETAM KA??????

AKU ECXITED NAK TENGOK MELAYU BANGANG DOK BERGULING ATAS JALAN

SEMESTINYA PAS

WAWKAKAKAKAA

Anonymous said...

Gelak Kuat buta isu..

Jeo Botak said...

Anun kat atas2 sakit hati la tu...
ha..ha..ha..

AMAN BERSIH AKAN TETAP DILANCARKAN...

Hanya orang yg BUSUK hati aja yang dengki...
Dah la BUSUK HATI...lepas tu nak ugut2 pulak... report kat Agong la....report kat Polis la. ha...ha...ha...macam pondan....tak dak konet....ha..ha..ha..

Anonymous said...

setakat berguling....no hal!!
yg berlambak dlm umNO macam KELING..tu baru banyak hal!!!
10 cakap..10ribu x bole percaya.
umNO kalo dah mampos, tapi dia hidup balik, kalo buka saja mulut...DIA KIRA NAK KENCING DERAS!!!

LAGI BAIK KENA KENCING MANIS, BOLE CARI UBAT LAGI. TAPI KALO KENA KENCING DERAS DGN UMNO..SEDUIT X GUNA!!!!KAH...KAH..KAH...

Anonymous said...

halo gelak kuat. lu jangan sampai ini macam punya boloh olang. lu selupa iblahim ali luluk ja bawah itu tempulung. dunia luar pun tala lampak. lu pegi tegok sana elopah boloh. itu perhimpunan pun polis ala tapi jaga telafik bukan macam polis malaysia sana sembur sini mau tangkap aman macam mana pun kalau itu macam boleh tala aman. haiya boloh olang.

MELAYU BARU 4.0 said...

hahaha...Orang2 BERSIH ni terlalu bodoh macam monyet..buatpa nak susah2 buat demo? itu semua kerja orang2 bodoh tak berakal..Lu orang tengok bangsa cina,sapa memerintah pun takpa punya,janji boleh banyak buat duit...Lu orang berguling ka,lu mau BERSIH ka,Lu mau apa ka,Lu punya hal...Janji bangsa cina bangsa kaya raya...BERSIH ni tak bagus untuk orang2 yang nak berjaya dalam hidup sebab orang pandai selalunya gunakan otak dan fikiran yang dianugerahkan ALLAH..Bukan guna buntut...MCA,Gerakan,DAP dah naik kapal yang sama,cuma tiket je lain2,kita orang melayu apa citer??cerciter... U c or not? So, nasihat saya mari kita majukan bangsa kita dahulu,sapa memerintah pun takpa,asalkan kita mampu uruskan diri,keluarga,bangsa dan negara KITA daripada dijajah kembali...Sama2lah kita menjaga bangsa MELAYU supaya tidak akan terus melayu diBumi sendiri dengan cara yang bijak not BERSIH...ok? ARIOUSS ....

Anonymous said...

akai kat lutut..cina kuasai ekonomi d malaysia, DAP yg bagi projek kat cina kut!!!
umno perintah malaysia sampai ari ni..melayu x maju2 lagi sampai nak kena nasihat...
dlm hidup semua kena BERSIH, bila BERSIH makna x da KOTOR, baru boleh maju...

MELAYU BARU 4.0 said...

BODOH betoi anak lembu ni... memang layak kena cucuk hidung pun...orang cina kecik2 diajaq buat bisness,hangpa kecik2 dok tengok mak pak hangpa memantat,pastu bila nak maju?otak dok kira nak putaq alam pasai slalu dok tengok pantat mak hangpa...BODOHHHH...semua orang buat tak kena,yang kena pantat mak hangpa terkoyak...
BODOHHHH...hangpa tengok Penang,orang cina nak berniaga ktna pon ok,tapi melayu bila berniaga je kena runtuh...GUAN ENG,macam nak santau je anak babi ni....GERAMMMM

BersihkanBontot said...

Bangang pny pakatan pembangkang dan seluruh pencacai anjing yg menyokong Bersih. Yg kepala nya Ambiga keling, yg ikut membabi buta sume Melayu. Kang bertembung plak ngan Perkasan ngan Pemuda UMNO. Bgus la bergaduh Melayu sama Melayu....keling cina lain sonok je tgok Melayu Melayu Islam ni duk terjerit2 sana sini then bercakaran. Jadi Palestin la Malaysiaku tercinta ni karang. Good luck semua.

Anonymous said...

aku tak minat langsung dengan perhimpunan bersih ni, meluat adalah! tapi camnilah, semua orang ada otak tapi tak semua ada akal, some people terpaksa membuat sesuatu tindakan drastik untuk menyuarakan kehendaknya walaupun dia sebenarnya masih belum faham kehendaknya itu, dan tidak tahu keperluannya yang sebenar, so bagi yang ada akal tu, fikir-fikirkanlah, carilah jalan untuk membolehkan saudara serumpun kita ni menyuarakan kemahuan mereka dan berikan mereka bimbingan untuk maju dalam kehidupan... oh btw, ada beberapa laman web yang boleh bagi idea-idea bernas yang free lagi... jom berusaha majukan diri kita dan TADBIR kehidupan sendiri dulu... http://www.bigsuccessx.com/, http://www.wikihow.com/Be-Successful, http://www.thesimpledollar.com/2007/04/07/review-rich-dad-poor-dad/.... pastu kalau dah maju jgan lupa bersedekah dan berzakat ya... Aku anak Malaysia, Aku Sayang Malaysia, atas sebab itu aku mahukan kemakmuran di Malaysia dan tolak perilaku yang mendorong kehancuran! jangan lupa, negara luar yang mahu 'menjajah' pemerintahan negara dan memonopoli peluang ekonomi, JANGAN JADI BUTA SEJARAH DAN BUTA ILMU YA!

Anonymous said...

PR bodoh kira undi salah..nuar jubo ddk diam..anjing suruhan melalak..mn th nuar akan membontot korang...hahaha