"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 20, 2011

BERSIH 2.0: UMphorNO Rekrut Militan..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Dekat atas ni gua print screen 1 komen dari PenChaChai UMphorNO yang menggunakan nama ala-ala geng Hackers yang ditakuti oleh KERAjaan iaitu "Anonymous"... Biasanya orang kalau nama dia ganas, dalam hati mesti ada taman. teloq simpan dalam pungkoq Sepul.

Gua suka nak jawab sikit soklan bodoh mangkaq ni.

Rupa-rupanya puak-puak UMphorNo Khawarij mengaku bahawa Perhimpunan BERSIH 2.0 mendapat sambutan yang amat-amat hebat dari rakyat Malaysia sehingga puak-puak ni "takut" pihak penganjur tak mampu untuk mengawal "Berpuluh-puluh Ribu" peserta Himpunan BERSIH 2.0.

Telah tercatit dalam sejarah di dunia bahawa Perhimpunan BERSIH yang pertama pada tahun 2007 telah berjalan dengan aman dan jayanya walaupun banyak berlaku kes-kes dimana pihak penguasa telah mengasari peserta BERSIH 2007 dengan siraman water canon, tembakan Bom Asap dan lain-lain.

Kesemua insiden keganasan pihak berkuasa tersebut telah ditangani dengan baik sekali oleh pihak penganjur BERSIH 2007 tanpa berlaku apa-apa kerosakkan atau kerugian oleh negara Malaysia manakala dipihak peserta pula, ramai yang mengalami kerugian akibat tindakan tidak cerdik pihak penguasa.

Dekat bawah ni ada sikit bahan yang boleh kita buat rujukan.

Ini "Ikrar" dari seorang "Pemegang Amanah"... Tanggung-jawab beliau sangat-sangat besar dalam memastikan Kesejahteraan Rakyat dan Negara Malaysia.

Misi dan Visi para Anggota Beruniform.

Seksyen 3 (3) Akta Polis 1967

Seksyen 3 (3) Akta Polis 1967 menggariskan:

Demi kedaulatan negara dan kesejahteraan masyarakat dan kewibawaan pasukan, kewajipan asasi anggota Polis Diraja Malaysia adalah:
  • Memelihara Undang-undang dan Ketenteraman
  • Mengekalkan Keamanan dan Keselamatan Malaysia
  • Mencegah dan Mengesan Penjenayah
  • Menangkap dan Mendakwa Pesalah-Pesalah; dan
  • Mengumpul Risikan Keselamatan.
Kalau berhimpun secara aman itu dikategorikan sebagai "jenayah" maka gua anggap Negara Malaysia berada dalam masalah yang paling kronik. negara Malaysia tidak lagi selamat. Mana-mana negara yang berada dalam keadaan selamat, pasti rakyatnya bebas berhimpun secara aman.

Negara Mesir yang sedang bergolak pun tidak mengkategorikan peserta mana-mana perhimpunan dinegara itu sebagai "Penjenayah".

Mana-mana perhimpunan di Negara Malaysia akan berada dalam keadaan aman seandainya pihak Polis Diraja Malaysia mematuhi "Ikar" yang dilafaz ketika dilantik memegang amanah, Visi dan Misi Polis Diraja Malaysia akan tercapai sekiranya semua anggota Polis Diraja Malaysia mematuhi apa yang digariskan dalam Seksyen 3 (3) Akta Polis 1967.

Pelancaran Himpunan BERSIH 2.0 di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur berjalan dalam keadaan aman dan teratur. Tiada ucapan dari wakil-wakil NGO dan Parti Politik yang mengajak kita kepada keganasan.

Selesai Majlis Pelancaran Himpunan BERSIH 2.0, tetamu yang hadir dihidangkan dengan paluang gendang... Tiada bunyi mercun, tiada majlis pembakaran dan tiada sessi pijak-pijak gambar Pimpinan Kerajaan atau lain-lain NGO. semuanya berjalan dalam keadaan aman dan buktinya ialah - Tiada laporan dalam mana-mana Media Perdana.

Kalau ada lapor dalam Media Perdana, pasti ada yang tak baik berlaku. Kita sedia maklum.

Sebelumnya, pihak "NGOk" PERKASA telah mengadakan Perhimpunan "Gerak Aman" dan PERKASA mengugut akan berhimpun pada tarikh yang sama dengan Himpunan BERSIH 2.0 dan bersedia untuk menyekat Himpunan BERSIH 2.0 DENGAN APA CARA SEKALIPUN..!

Majlis Himpun "Gerak Aman" diakhiri dengan pembakaran gambar Ambiga dan juga sessi pijak-pijak gambar Ambiga... ini tidak agresif pada pandangan PenChaChai UMphorNO. Kalau bakar gambar Pimpinan Pakatan Rakyat atau siapa-siapa yang pro Pakatan Rakyat - ianya tidak ganas.

Kalau bakar gambar Pimpinan Kerajaan - Ini adalah tindakan ganas yang tidak boleh diterima akal dan ini WAJIB ditahan dibawah akta zalim ISA.

Betul-betul Negara Babi dibawah pemerintahan UMphorNO/Babi Negara.

Sebelum gua lupa... dekat bawah ni gua print screen artikel dari blog puak PenChaChai Militan UMphorNO/Babi Negara.


Kenyataan dekat atas ni tidak dikategori sebagai ganas sebab ianya datang dari sa-ekor Babi hitam.

11 comments:

Anonymous said...

huyoo..komen aku dibuat en3..hahahaha..lawak tol la pojie ganja ni...tau jgk ko psl undang2 ye...ahahaahaha...tp ko tau ke x yg sebarang perhimpunan perlu mendapatkn permit polis..dan pengeluaran permit polis ni akan diteliti terlbh dahulu..byk faktor akn diambil kira dan yg jd keutamaan adalah ketenteraman awam..polis dh pon ckp aritu..korng g la berhimpun kt tmpt terttp..mcm kt stadium kj dlu ms konon2 nuar juburi nk rmpas putrajaya melalui pintu blakang ms 16/9(suke btul nuar juburi dgn pintu blakang ni)..tp korng xnk buat kt tmpt terttpkn..korng sibuk2 jgk nk ganggu ketenteraman awam...berarak di jalan raya..ganggu lalulintas..menakutkn pelancong asing...menunjukkn imej yg xbaik di mata pelabur asing..n byk lg blh diistilahkn sbg mengganggu ketenteraman awam...

meh aku paste blk skit psl entri ko ni :

Seksyen 3 (3) Akta Polis 1967 menggariskan:

Demi kedaulatan negara dan kesejahteraan masyarakat dan kewibawaan pasukan, kewajipan asasi anggota Polis Diraja Malaysia adalah:

* Memelihara Undang-undang dan Ketenteraman
* Mengekalkan Keamanan dan Keselamatan Malaysia
* Mencegah dan Mengesan Penjenayah
* Menangkap dan Mendakwa Pesalah-Pesalah; dan
* Mengumpul Risikan Keselamatan.

ko buta ke rabun...ati ko mmg dh buta oleh kehenseman nuar juburikn..tp mata ko xkn buta jgk..ko nmpk xpoint yg pertama tu apedia...mls aku nk terangkn..sbb ko ni bknye phm..otak bebal..sbb tu skong nuar juburi..kn2..

polis xlrang pon korang berhimpun..buat la smpai bersih 300 skalipun..tp blh x ko jgn libatkn ketenteraman awam..buat kt stadium mcm 16/9 dlu..aku join bro ms tu..ikut member aku..ms bln puasa..lps solat terawih..pak cik mak cik gila meroyan menjerit2 619 rmai2..hahaha..geli ati aku tgk korng menjerit2 mcm tgk konsert..lit kit siang ckp melayu pelat pon aku nk tergelak time tu..

"Kalau berhimpun secara aman itu dikategorikan sebagai "jenayah" maka gua anggap Negara Malaysia berada dalam masalah yang paling kronik. negara Malaysia tidak lagi selamat. Mana-mana negara yang berada dalam keadaan selamat, pasti rakyatnya bebas berhimpun secara aman."

sbb tu aku ckp td..ape plan ambiga n the geng jahanam ni utk pastikn yg perhimpunan ni slamat..cane korng nk kwl crowd kalo seribu pon..ape mekanisme korng..amaran dh diberi..laporan polis dh dibuat..jgn slhkn kerajaan kalo sesuatu yg bruk berlaku nnti sbb majoriti senyap lg rmai dr puak2 pembangkang..

lg satu pojie ganja..ko kene jwb soklan ni..lg bgs kalo ko wt entri br psl soklan aku ni ..HAHAHA...KALO SPR XTELUS N ADIL..CAMNE KORNG LEH DPT 4NEGERI YE..BODO N BENGONG!!

Jeo Botak said...

Namapun Perhimunan Aman....takkan BANGANG sangat hoiii...Anon kat atas.

Kalau Umnopurno buat demo, memang la teruk sangat....macam beruk....siap bawak kepala lembu....siap bakar bangunan.....siap nak bertumbuk. Memang macam penyamun lagaknya. Tengok la geng hampa ie "Geng Songkok Tinggi" Pukida tu. Macam samseng Melayu lagaknya. Depa ni bukan apa.... tak kena "buku dgn ruas" ja lagi. Serupa la jugak "Geng Perkosa". Macam anak haram jadah ja paelnya. Si Katak Montok tu tak jumpa ja berdepan dgn aku ja lagi. Jumpa memang aku pelempang ja depan orang ramai. Jenis mulut bacul punya katak. Dia ingat dia sorang ja yang boleh tunjuk lagak????

Puak2 Umnopurno ni memang jenis barua Melayu... jenis Melayu Haprakkkk.

Anonymous said...

We hate foul play, we condemn oppression, we are the rakyat. At Bersih 2.0, EXPECT US he he he...

Anonymous said...

Kalau Umnopurno boleh adakan Perhimpinan Sejuda Pemuda di Puterajaya TAKKAN BERSIH AMAN nak diadakan pun Umnopurno kecoh.

BERSIH tak pernah nak kacau Umnopurno....tapi...Umnopurno, Perkosa, Pukida sibok nak jadi SAMSENG

Kalau POLIS boleh bagi laluan Perhimpunan Sejuta Pemuda di Puterajaya dan siap mengawal keadaan....TAKKAN untuk BERSIH AMAN ini pihak POLIS tak boleh buat macam tu.

JANGAN MEMALUKAN POLIS....
UGUTAN TKPN tak ubah seperti manusia BANGANG yang dah kekenyangan mengkedarah rasuah.

Anonymous said...

hahaha...aman ke??bersih ke??suh nuar juburi bersihkn pemilihan pkr yg penuh adegan tumbuk menumbuk,baling kerusi,buang kertas undi,saman,msk hospital tu dlu...dasar balaci2 nuar juburi sume bdk pr ni..

si ambiga yg anti islam n pro murtad tu jgk yg korng skong...lantak korng la..kami rkyt majoriti mahukn keamanan..g jahanam dgn nuar juburi,ambiga n sume org2 bersih..bersih konon..ati bergelumang taik!!hahaha.

HangNadim® said...

Anon 12.32 AM Bodo! KAH! KAH! KAH! UMNGOK ni dari dulu, kini dan selamanya bangang. Dari awal keturunan mak, bapak dan anak beranak ... semuanya bodo bertingkat-tingkat! Kalau nk banding dgn pemimpin Pakatan Rakyat, pemimpin UMNGOK lagi mcm sial punya perangai. Ada PM pun tak guna ... kerja nk songlap duit rakyat jer, sampai anak nak memantat pun pakai duit rakyat. Ceh! Punya hina laa keturunan UMNGOK ni.

Ada puteri UMNGOK pun giler seks sampai kena tangkap basah (ini kes terbaru ni!) Tu lah akibatnya asek2 cerita pasal jubo, pantek dan cibai! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! Perasan rakyat majoriti!! KAH! KAH! KAH! Pegi mamposss dgn nko punya majoriti! Kirim salam dgn nko punya bapak munafiq agen APCO aka Mat Monggol tu ... bini bawak orang Afrika masuk Malaysia, Laki pun bawak org Afrika masuk Malaysia .... err ... ni mesti Geng Black Money ni! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! KAH! Low Class punya barua!

Jeo Botak said...

BERSIHKAN UMNOPURNO.....
BERSIHKAN UMNOPURNO....
BERSIHKAN UMNOPURNO....

UMNOPURNO MEMANG BANGANG..
UMNOPURNO MEMANG BADIGOL...
UMNOPURNO MEMANG HAPRAK....
UMNOPURNO MEMANG BUSUK....
UMNOPURNO ADALAH NAJIS....

BERSIHKAN...BERSIHKAN...BERSIHKAN...

Anonymous said...

ade lg ke org nk join bersih ni..hahahaha..

Anonymous said...

memang gangster dan samseng melayu umno purno, DAH lah tak ada maruah dan harga diri, puteri umno dah macam sundal, yang jantan kaki maksiat, KUAT seks, lepas tu nak ugut orang, anon 9.48 nak tau ada atau tak kau pergi lah tengok sendiri perhimpunan tu MANGKOK

Anonymous said...

hahaha..bdk2 pr ni syok sendri..nnti kita sm2 tgk...bape kerat je yg trun utk join bershit ni..msti import org2 asli ni..bg duit utk join demo ni..

cite seks2 ni org pr lg hebat..nuar juburi siap pnh bwk lari jijah lg sbb bapak jijah xsuke nuar..dlu pemuda pas pon sma..bwk lari anak org..kes mat sabu lg..adun perupok pas,adun selinsing..haha..tp yg paling best ketua pr..raja liwat n menyundal pelacur..syabas pr..

Anonymous said...

Melayu kantoi kat Mlaysia x bole jadi bangsa terkaya sbb umNo memerintah.
Maslah umNO simple saja, umNO dipimpin oleh puak2 bangang yg disokong oleh pecacai yg 2x kali bangang..
sampai bila nak tunggu melayu bole jadi n0 1 terkaya d malaysia, tapi kalo no 1 tahan jubok...umNO. Robert kok & ananda k dok balun jubok umno sampai hari ni..