"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, June 15, 2011

Himpunan BERSIH 2.0: Peniaga Bakal Raih Keuntungan Besar

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Kenyataan Media Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
Selasa 15 Jun 2011
PENIAGA KUALA LUMPUR UNTUNG BESAR SEMASA HIMPUNAN BERSIH 2

Ketua Penerangan UMNO Malaysia Datuk Ahmad Maslan telah menyatakan bahawa Himpunan Bersih 2 akan menyusahkan rakyat, penjaja, peniaga dan pemandu teksi. Beliau menyifatkan himpunan ini adalah ancaman kepada ekonomi negara khususnya industri pelancongan dan pelaburan asing.

Perkara pertama yang wajib difahami oleh Datuk Ahmad Maslan adalah himpunan aman tanpa senjata adalah dijamin oleh Perkara 10 Perlembagaan Malaysia. Ini bermakna bahawa himpunan tanpa senjata adalah halal di sisi undang-undang negara. Semua warganegara Malaysia mempunyai hak yang sama untuk hadir dalam himpunan aman.

Peserta himpunan yang bakal hadir adalah seramai 300 ribu orang. Mereka datang daripada seluruh negara dengan membawa duit perbelanjaan masing-masing, sekurang-kurangnya RM100 seorang. Dalam masa 3 jam sahaja aliran tunai paling minima di kalangan peserta himpunan Bersih 2 adalah RM30 juta. Mereka akan berbelanja seperti membeli makanan, minuman, pakaian dan lain-lain. Bukan semua mereka berkenderaan ke Kuala Lumpur. Sebahagian besar mereka menaiki kenderaan awam. Oleh itu perkhidmatan bas, teksi, LRT dan lain-lain akan mendapat pulangan yang berganda. Kenyataan yang menyatakan bahawa penjaja, peniaga dan pemandu teksi akan mengalami kerugian adalah hujah yang paling dangkal di abad ini.

Walaubagaimana pun semua pihak hendaklah saling hormat menghormati antara satu sama lain. Pihak kerajaan, Polis, Jawatankuasa Bersih 2, PERKASA, PERKIDA, parti-parti politik dan lain-lain pihak harus menghormati kebebasan yang dijamin oleh Perlembagaan. Sebagai contoh mengapa tidak pihak polis membuat reformasi dalam menguruskan peserta himpunan dengan meletakkan anggota polis di sepanjang jalan dari Jalan Chow Kit ke Istana Negara di mana Ketua Polis Negara memandu Pengerusi Bersih Datuk Ambiga ke Istana Negara. Di laluan yang lain pula Timbalan Ketua Polis Negara pula mengiringi Datuk Ibrahim Ali menuju ke Istana Negara.

Saya penuh yakin masyarakat negara ini khususnya anak muda sudah jauh terbuka minda mereka terhadap himpunan aman. Masyarakat sudah boleh menerima bahawa himpunan aman adalah suatu keperluan kepada negara demokrasi seperti Malaysia. Pelancong-pelancong yang hadir akan berpuas hati dengan keharmonian yang berlaku. Seperti mereka melihat sambutan Maulidur Rasul S.A.W dan Thaipusam di Batu Caves. Pihak polis bekerjasama dengan penganjur bagi menjayakan aktiviti tersebut. Jika pihak polis bersedia membuat reformasi dalam menguruskan himpunan aman ini maka insya Allah tiada kekacauan akan berlaku dan pihak polis akan dihormati oleh rakyat dan masyarakat antarabangsa.

Suhaizan Bin Kayat
Ketua Pemuda PAS
Negeri Johor
+6019-7285174


15 comments:

Jeo Botak said...

PERHIMPUNAN AMAN BERSIH

JOM KITA RAMAI2 DATANG....

PIHAK POLIS TOLONG LAH JAGA KEAMANAN DAN JANGAN PULAK BERTINDAK DGN CARA TAK BERTAMADUN.

YG MANA BUAT KECOH...TANGKAP YG ITU SAJA....BUKAN MENGHALAU DAN MENGKUCAR KACIRKAN PERHIMPUNAN.

ITU YG ORANG MARAH SANGAT PADA POLIS....BERTINDAK DGN CARA TAK PROFESSIONAL LANGSUNG (PENGALAMAN DARI PERHIMPUNAN YG LEPAS)

Anonymous said...

1.gena kalau demo bersih di diadakan dijalan Petaling pulak!!baru nampak real!!baru boleh nampak puak-puak cina akan turut serta!!ni nampak macam boddo jee!!mastermind puak kapiaq!!puak cai yang dok bersorak!bertempik!!puak melayu belaka!!puak kapiaq yang lulus tinggi!ada ijazah!!dok tepuk tangan dalam bilik berhawa dingin!!puak melayu yang ITM pun gagal!!dok jadi tukang sabung la pulak!!
2.akai tak dak kot!!!

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

diaorang x ramai berarak pun diaorang berani swing tukar kerajaan. yg ko berani ape. berahi kt bini org je ke?

Anonymous said...

SETUJU DENGAN STATEMENT SUHAIZAN KAYAT

Anonymous said...

Perkara paling mudah ialah "KERJASAMA" dari pihak polis. Untuk pihak polis beri "KERJASAMA" MESTI ADA KELULUSAN DARI "umNO".

BERSIH sangat ke hati UMno nak beri kelulusan utk polis beri "kerjasama" dlm himpunan BERSIH.

9 JULAI 2011..bukti umNO BERSIH @ X?
Perhimpunan yg sebelum ni..hati umNO x BERSIH!!!

Jeo Botak said...

Kalau tak silap aku Ketua Polis KL sekarang ni ialah bekas KP Perak yang dahulukan...

kah..kah..kah...

Dia ni lah yg mengatur polis2 menyamar masuk dalam dewan rakyat di perak itu hari bagi menghalang speaker pakatan menjalankan tugas.

kah..kah..kah...

penyamun yang sama.....

BERSIH akan di samun sekali lagi

aku penganut bangsa melayu paling taat said...

INILAH NASIH RAKYAT..YANG MAKSIAT BERLELUASA TAK TERBENDUNG..MAT REMPIT DEPAN MATA TAK BOLEH BUAT APA2 KONON TAK ADA KUASA .. ORANG TUNJIUK TAYANGAN VIDEO SEKS TAK DIDAKWA LAGI

KAWAN2 AKU OFFER VIDEO AKU TENGAH MENUTUH BELAKANG BINI AKU SAAPA NAK TENGOK ,,APA TAKUT POLIS TAK TANGKAP PUNYER

Jeo Botak said...

Akhta dan Undang2 memiliki, menayang dan mengedar bahan lucah TERANG2 ada depan mata...

Tapi...

Polis2 BADUT buat2 tak nampak....

Yang mereka nampak sekarang ni adalah mereka nak dakwa pelakunya aja yang mana yg TAK terdapat langsung dalam akhta dan undang2 CIVIL DI mALAYSIA.

Dalam masa yang sama Polis2 BADUT ni akan mendakwa si pelaku di mahkamah dgn menggunakan akhta yg lain pula MALAKUKAN PEMBOHONGAN semasa membuat report Polis.

Kah...kah..kah...

Dah tak dak akhta....akhta lain pula yang di cari semata2 utk mendakwa.

Buaya pemangsa didepan mata buat2 tak nampak...sikancil yg cerdik pula yang hendak di tangkap.

Inilah HAPRAKnya POLIS di Malaysia ni.

Anonymous said...

harap-harap Cina dan geng PKR pun join jugak.. dulu banyak orang PAS dan hampir tiada orang PKR dan DAP.

Tapi yang pelik-peliknya ujung-ujung datang pulak si Pandikutti Anvar dan Lim Kit Siang dikatakan naik motor untuk serahkan memo pada Agung.

Orang PAS penat penat berarak, orang lain pulak dapat nama..

Kesian pulak aku tengok Parti Islam ni .. oops .. Parti Kebajikan ni.. asyik kena main aje.. dulu kena main ngan UMNO, sekarang ni DAP dan PKR.,, kena mandi bunga beb!

HangNadim® said...

Ni Jawapan utk Anon 9:19 PM:

Woit Pandy Kutty Haram Jadah barua low klas UMNGOK! Bodo! Selama 50 tahun bawah UMNGOK, yg jadik barua buret tokeh2 Cina MCA tu sapa ngok? Kat P. Pinang yg selama ni bawah Cina Kapiaq Gerakan tu ... haramjadah UMNGOK buat apa? Korek buret Cina ka? Kat kelantan? Ni lagi satu bodo punya stetment ... cher nko bagi aku data, fakta ... Cina mana yg kaya dapat hasil balak kat Kelantan? Otak macam sial la macai haram jadah ni!

Bodo nak mampos barua ni ... Dalam islam memang DAH ADA prinsip kebajikan lah ngok!! Mak nko dulu tak ajar ke? Cheh! Selama ni pun korang bukan heran sgt dgn negara Islam ... tuuu pi tanya bapak Pandy legam Chek Det sial tu ... dia laaagi bapak kepada segala kapiaq ... muka tak mcm Melayu langsung! Cheh! Hina betul penyokong Yahudi UMNGOK APCO ni!

HangNadim® said...

Anon 9:28 PM! Aku rasa, Parti Haram Jadah barua Yahudi UMNGOK tu yg kena lebih mandi bunga bawah jambatan laaa ... sbb parti ni dah busuk mcm bangkai .... parti UMNGOK ni pun dah semakin reput ... penuh dengan lendir pelacur cina yg MCA supply sejak awal-awal parti ni perentah Malaysia ... KAH! KAH! KAH! Tak percaya? Tanya Pandy Tua Chek Det ... KAH! KAH! KAH! Kesian!

Jeo Botak said...

Puak2 Pandikutty Umnopurno memang macam tu.

Lebih 50 thn depa bersekongkol depa tak pernah tengok.

Yang kita tengok....makin lama tanah kat Malaysia ni makin kurang. Yang kita tengok, makin lama rakyat makin berpecah. Yang kita tengok...makin lama agama islam makin dipermain2kan. Yang kita tengok....makin lama, pemimpin Umnopurno makin berani mempetikaikan dan mempermainkan Hukum Allah. Yang aku tengok, makin lama Umnopurno makin suka buat fitnah.

Bagi aku sejak ada Pakatan Rakyat, makin lama rakyat dibawah naungan PR makin bersatu. Orang2 bukan Islam sudah mahu mendekati dan mengenali islam.

Umnopurno memang BARUA....memang BADIGOL....memang IBLIS BERTOPENGKAN MANUSIA yg merosakkan dan meruntuhkan martabat manusia.

Umnopurno adalah LAHANAT

Anonymous said...

Bangsa cina menjadi bangsa terkaya diMalaysia dgn menguasai peratus tertinggi jumlah ekuiti hak milik ekonomi negara.

50tahun lebuh umNO perintah, ini lah hasilnya.

1.umNO jadi BARUA puak kapiaQ, kena doggie sampai bukan saja lubang hidung robek, tapi jubok pun meleleh ayaQ, jalan pun naik kenkang.
2. majority rakyat malaysia org melayu islam, MALAYSIA umNO gadai kat cina..
3. Mastermind bn puak paria& cina. Tukang jilat kena doggie umNO...
4. negara ISLAM tukar jadi sekular
5.BANGANG ka oiiii!!! dapat poen ayam pakai kasut, sembang juta2 kat kedai kopi, PECACAI umNO finaly kekaL jadi BARUA BN...kah...kah...

Jeo Botak said...

Nak tau CILAKAnya Umnopurno....

SATU bukit woiiii di kasinya pada tauke BERJAYA tu.....Bukit Tinggi

Lagi teruk...
Dikasinya Umnopurno SATU GUNUNG woiiii pada RAJA JUDI......Genting Highlang

Lagi parah....
Dikasinya pemimpin2 penyamun menyamun duit rakyat berjuta2 ringgit....tapi nak di kasi denda max. cuma 2 tahun aja. Sedangkan rakyat bawahan yang mencuri duit Rm500/- boleh di denda sampai 7 tahun

ha..ha..ha..


Memang LAHANAT Umnopurno.

Anonymous said...

ketua PEMUDA UMNO pada tahun 2007 menyatakan peserta2 bersih pada ketika itu merupakan BERUK2 jalanan. 2011 ketua PEMUDA UMNO yg sama juga akan menjadi BERUK2 jalanan. ludah kelangit memang jatuh ke muka sendiri. dah ludah jilat kembali. sememangnya baruah2 umno nei ada sifat kemunafikan. inilah kualiti yang ada didalam UMNO. HIDUP MELAYU!!! kharkkk tuwi....