"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 05, 2011

BERSIH 2.0: "Bekas" Dato' Paduka Ibrahim Ali Terkulat-Kulat

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Gua bikin artikel seringkas mungkin sebab tak nak blog gua tercemar dengan Katak.

Semalam bila Ambiga mengeluarkan hasratnya untuk mengadap Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agung, "bekas" Dato' Paduka Ibrahim Ali melenting macam orang gila. Banyak la dia persoal itu-ini macam dia ni bapak kepada Agung pulak.

Pak Brahim tak yah citer banyak-banyak, Pak Brahim tak yah huha-huha banyak-banyak... Pak Brahim dok diam-diam atas sejadah, Muhasabah diri kenang balik kisah lama cuba carik jawapan sebab apa Pak Brahim sekarang dah jadi "BEKAS" Dato' Paduka Ibrahim Ali.

*Hanya Jauhari mengenal Manikam... Tak gitu "Bekas" Dato' Paduka Ibrahim Ali..?

7 comments:

Jeo Botak said...

Kesihan kat Pak Bghaim Ali.
Pegi sana orang tak terima, pegi sini orang tak mau. Sampai rajapun meluat tengok muka dia. Bila dia singgah makan roti canai kat AU5, Lembah Keramat, tengok ja muka dia orang akan tersenyum dan ketawa di dalam hati. Bukan apa, lucu dgn perangai dia dan meluat tengok muka dia. Kaki ampu, kaki kelentong dan kaki lompat.

Hai....malang sungguh sapa yang mengundinya dulu.

Anonymous said...

Ambik tahi, lumur kat muka berahim, kah,kah,kah,kah. Muka dah lah hodoh, perangai macam sial!Berahim jongang!!!!!

Amuraria said...

JANGAN SUSAH HATI BRAHING ALKATAKI ! KITA BAGI TITLE BARU KAT DIA ! BAPAK PERKAUMAN ALKATAKI AL LOMPAT AL PANDI KUTTY ! KAHKAHKAH !

Jeo Botak said...

Aku hairan la.....
Sebelum ni bukan main Pak Bghim Katak & Maharagu Lancau nak mempertahankan Agung dpd Datok Ambigha. Siap sampai kata merekalah benteng pertahanan raja2 melayu. Mereka kata sanggup BERPERANG sampai ketitisan darah yang terakhir demi raja.

Tapi....tup-tup...
Datuk Ambigha yang mereka chop sebagai pengacau, pengkhianat pencetus huru hara dan macam2 lagi lah..tiba2 boleh lepas dpd benteng pertahanan mereka. Pelek betoi ye...

Aku sure, suku sakat Bghim dan Pendekar2 ni tertidur kot Maklum lah terlebih pekena air ketum kot.

kah..kah..kah...
Ape punya pendekar lahhhhhhh...cam ni! Benteng pertahananpun boleh lolos.

Memang layakpun Sultan Kelantan tarik balik anugerah gelaran Datuk kat Raja Katak ni.

kah...kah...kah...

Anonymous said...

pok braheng masih ada datuk
dari sultan melaka darul ameno...
skrg dio x makan budu dah, makan cencaluk je

bunbinban said...

dia ni bukan bekas datuk paduka tapi bekas manusia. yg peliknya, ada gak pengikut dia ni. dorang samada bodoh atau mmg bodoh bangang. katak ni kalau bercakap, satu benda pun tak leh nak terima dek akal. org nak berhimpun dia pun sibuk nak berhimpun. org nak ngadap dia nak ngadap( dia kata memohon ngadap raja adalah biadap, rupa2nya dia pun mohon ngadap gak,,,sah biadap), org nak ke stadium merdeka dia pun nak ke stadium merdeka. hahaha perangai ngalahkan budak tak masuk jawi lagi. bodoh tul la dia ni

semut said...

Hangpa tak cari sebab tu tak jumpa. Dia dengan Omar Din pada hari tu duduk bertapa bawah tempurung mengasah ilmu. Lepas tu dia mengasah senjata dia kat rumah,sebab tu bini dia tak bagi pergi demonstrasi.