"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 12, 2011

BERSIH 2.0: Brave Sabahan Women

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

http://youtu.be/NPxMWlfuXg4

Kalau Polis tak buat kerja bodoh macam yang "Pihak Atasan" arahkan, Polis tak kan dipandang macam hari ni.

72 comments:

Anonymous said...

Najib dan anjing2 Yahudinya gagal menyatukan rakyat Malaysia malah menambah huruhara lagi rakyat.
BERSIH berjaya menyatukan rakyat bukan setakat tindakan fisikal tetapi
dari segi perasaan rakyat itu sendiri.

Anonymous said...

pale hotak ko....ape yg korg berjaya???
berjaya nyusahkn org....
berjaya rugikan org.....
dan yang paling berjaya korg dh busukan name negare...

Joe Botak said...

hahhaha..bershit hanya berjya menyatupadukan 6000 org..tu je kot yg nk undi korang...dh la nuar juburi cilake tu buat fitnah kate hadi awang kene layan dgn buruk..tp hadi awang plak kate layanan polis baik...sudah2 la tu balaci2 nuar juburi oi...tgk je la sambutan2 ceramah nuar juburi...rkyt dh muak la dgn peliwat tua kutuk nuar juburi tu...

Schuk said...

Sabah bumi bertuah,
ada byk minyak,
tanah subur utk pertanian,
nilai balak yg tinggi,
byk kawasan pelancongan.
tp negeri paling miskin....

tiba masanya sabahan bangkit...
jgn biar kerajaan BN robek harta kekayaan yg sepatot kita kongsi bersama. negeri ni bkn bapak dia punya...

"dari ko seja bah tu"

Yu. Syamz said...

Education Malaysia Mesir ambil tindakan pada pelajar yang sertai BERSIH 2.0 di Mesir!

http://permataperjuangan.blogspot.com/2011/07/em-mesir-bertindak-kpd-pelajar.html

Anonymous said...

Sengal dan Bodoh:

Otak dah sengal dan bodoh, hati dah jadi hitam, muka dah macam moron. Nak juga kata 6000, nak juga kata Demonstrasi Bodoh, Dan juga kata ketuanan melayu, Nak juga kata smua susah.. Apa yang susah bersuara kat gomen,Tak leh ke? SIAL.

Barang naik, duit tak cukup, utang banyak.. negara kaya, gaji keci, dan kekayaan untuk tembolok perut kroni UMNO.

Kepala hotak ko oranglah...

Ni bukan masaalah tak nak faham. Ni yang dikatakan nak mempertahan kedudukan yang sedang dinikmati.. Dan kedudukan sudah makin makin lama jadi rapuh....

Masa je menentukan Dan segala nikmat yang Allah beri akan di tarik balik dan akan di beri kepada orang yang lebih baik dan berhak.

Ingat sejarah cukup lah.. Kesultanan Melaka, Riau, Baghdad dan Kublai Khan.. Smua ni walaupun kempimipinan Islam tapi Allah SWT tarik balik dan beri ke orang yang bukan Islam dan lepas tu Allah SWT beri hidayah kat orang bukan Islam untuk jadi pemimpin lebih baik.

KO ORANG TUNGGU je lah.. Nanti turn korang buat demonstrasi jalanan untuk perjuangkan HAK MELAYU sebab masa tu pemimpin yang ada atas dasar liberal akan membenarkan HAK Bersuara.., Tak kira lah melayu....

Baik ko orang belajar macam mana nak lari dan rempuh.. jangan jadi macam patriot,, jalan sikit dan kena sergah dah terbas lari.. Mana pegi silat lancau korang.. KETUANAN MELAYU...

Anonymous said...

KETUANAN MELAYU

PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT

ONE MALAYSIA

RAKYAT DI DAHULUKAN

HAK Melayu

Apa ni smua...

Aku dah tak nampak melayu untung.. Yang aku nampak orang melayu terkapai cari duit nak cover hari harian hidup bayar hutang rumah yang mahal yang di buat oleh kroni UMNO yang dapat tanah secara percuma dengan bayar premium tanah yang itupun tak di bayar.. SAMPAI MAMPUS ORANG MELAYU BAYAR HUTANG untuk duduk rumah dan bila pencen jadi sekuriti guard atau pun bawa teksi yang disewakan dari tuan punya teksi yang dapat lesen atas dasar kroni kawan baik UMNO.. Bila sakit nak masuk hospital kena bayar sampai takde duit jadi bangkrap., Kalu tak mampus je kat atas trolly hospital kena maki.. Itu pun nanti Hospital nak di privatise dan bagi kat kroni UMNO.. Lepas tu mengaku aku USAHAWAN BErjaya.. Kepala Butuh.

Anonymous said...

Aku ingatkan bebudak PETRIOT tu bila dah kena pelengkong dgn FRU boleh senyum aja...rupa2nya baru sekali kena pelengkong dah mengutuk FRU tu dgn perkataan "BABI"

Pandai jugak mengutuk ye.....???

kah..kah..kah../.

Anonymous said...

Jangan lah syiok sendiri wahai pengikut dan pemimpin UMNO. Jangan lah anggap macam ko orang best je... Ni dah sampai tahap melancap.... kocak kocak pancut lepas tu lesu....

Anonymous said...

Lagi satu sengal sengal ni cakap, ni keja celaka nuar al juburi, keja dia nak jatuh kan kerajaan.. sebab nak lari dari kena tangkap main bontot..

Macam ni lah ko tangkap nuar al juburi je.. dan jangan lupa tangap pondan dan mak nyah.. ni banyak dan makin banyak.. tangkap depa smua.

Tapi satu peringatan.. kita smua orang dah bosan dengan UMNO dan BN. Nuar Al juburi dah di write off.. Abis ceta. Dia ada hanya sampingan. kalu Ada baik tak de sama je... tak datang menafaat..

Ni dah tak de kena mengena dengan Al juburi.. Ni masaalah masa depan Negara Malaysia supaya aku dan anak cucu aku boleh hidup dengan sempurna dan kekayaan dapat di lanjutkan dan di agihkan kat depa.. bukan kat juak juak UMNO dan BN. Ni balik balik smua gi kat Syed Mokhtar, Ananda Krishnan, Anak Mahathir, kaum Karabat Najib, Francis Yeoh, Vincent tan.. kaum depa je..

Gi Mampos lah smua korang...

Anonymous said...

weii....ni diskus pasal electoral reform ke pasal ape?

dah tersasar tajuk pulak. padanlah exam fail. bila fail, tak dapat sijil/diploma/degree. lepas tu tak dapat kerje sbb takde sijil. bila takde kerja hutang PTTPN tak boleh bayar. bile kene saman marahkan kerajaan pulak, salahkan sistem sana sini. semuaya tak betul, semuanye tak puas hati..

nak jadikan cerita, pergi join perhimpunan haram buat demo nak luahkan perasaan..bile kene penendang FRU kata polis kejam..sampai bila2lah puak2 ni takkan berhenti menyalahkan orang lain..

payah betullah melayu2 jenis lembu ni..

kihkihkih..

Jeo Botak said...

Rakyat nak buat Perhimpunan Aman dikatakan nak gulingkan kerajaan.

Rakyat nak hantar memorandum kat Agung dikatakan nak gulingkan Agung

kah...kah...kah...

Itulah dinamakan pemikiran lembu...
Sebab suka sangat usung kepala lembu...

kah..kah..kah..

Lepas tu bila BERSIH nak buat demo....sibok lah lembu2 ni nak buat demo di tarikh, tempat dan masa yang sama.

Lepas tu nak ajak gaduh pulak...
Orang tak nak gadu lembu2 Umnopurno nak gaduh.... siap nak panggil pendekar silat2 melayu lah.

kah...kah...kah...

Rupa2nya yang dipanggil adalah bekas GANGSTER.....MahaRagu Silat Lancau yang pernah di buang daerah dan di chop oleh polis sebagai kepala gangster.

kah...kah..kah...
Malu nyeeeeeee......

hairan said...

tabik spring aqaq tuh !!!!

aku rasa najib n d geng rasa ini tahun 1980 kot?? orang semua mcm dia orang MALAS MEMBACA, tau nya nak rembat harta rakyat jer.

aku dari sekarang pun dah ajo anak2 aku hidup mesti adil pada semua orang dan JAUHI UMNO N BN sbb dia org tuh dah ala2 najis muhalazah

dah korup sampai ke usus - tuh taiko umno yg cakap k

Anonymous said...

Pecacai umno takut sangat kalo BN kalah dlm PRU13..soru miss!!!
Jalan mudah nak hidup senang, jadilah BARUA umno..sokong umNO janji ada masuuk!!!
Lepas tu crita pasal educated, terpelajar...
Rakyat Malaysia dah kenal apa itu UMNO..parti LANCAU yg disokong oleh LEMBU CIBAI yg memang x da AKAI..
Lu p mampos la umno...x da UMNO pun anak cucu gua bole hidup juga kat Malaysia ni...
Asal gua tgk UMno saja..mau muntah semua yg ada dlm perut..

Anonymous said...

Sengal Anon 10:59 ko orang tak faham sebab apa asal usul electoral reform... Asal nya nak kerajaan adil bersih. Bukan untuk tembolok perut korang..Ko ingat orang ni smua kaki fail tak bayar utang. Yang buat PtPtN itu siapa UMNO. Kerajaan banyak duit abis di sepai kat tempat lain untuk tembolok perut korang. Sampai tak de duit untuk pelajaran.. Lepas tu nak suruh budak budak melayu yang pandai belajar buat utang sampai depa mampos... Hati kedarah macam ceti...

Keja memang tak de, Kerajaan dah tak de duit nak untuk buat bayar gaji, jimat cermat kunun. Oi sengal itu najib pegi turkmnistan , gi london naik kapal terbang rakyat dengan suku sakat depa buat apa.. Arwah bapak dia dulu belanja duit kerajaan untuk kebahagian Rakyat.. Buat FELDA, Buat Tabung Haji, Tak pernah aku dengar arwah nya naik kapal terbang sana sini macam puting beliung.. kunun Jet set life.. tu Bik Mama tu asal minah kampung kuala pilah yang banyak kerbau... pun ngaku jet set life aristokrat.

Nak Electoral reform asal dari suara hati rakyat nak bersih kan pemimipin sengal yang tak nak faham.

Anonymous said...

asal buka mulut umno kenceng, asal buka mulut saja bukan setakat busuk tapi hancing dengan kenceng umno..!!!
lu bikin sieay sama rakyat..lu ingat rakyat takut...RAKYAT LAGI BENCI SAMA LU...UMNO SERUPA LANCAU!!!

Anonymous said...

July 13, 2011 10:59 AM..jgn lah tunjuk lu punya educated, mau crita sal "electoral reform" pulak!!!
lu educated tapi pemimpin sengal..secara x lansung lu nampak double sengal sbb p sokong pemimpin yg sengal..
Patutlah umno sengal...suporter double sengal!!!!

Anonymous said...

Dahlah, org Sabah semua buatlah reforandum undi ramai2 keluar dari Malaysia senang. Selama ni kita org Semenanjung bukan dpt rasa hasil dari Sabah pun. Habih dirompak dek Umporno dan juak2 dia. Org Sabah pun sure dah boring tengok hasil bumi diorang di sepah beberapa golongan dari Semenanjung ni. Best tul Umngok and BN ni kan, dapat maintain majority parlimen ehsan org2 Sabah Sarawak. Dapat belasah duit diorang lagi. Keluar org Sabah, keluar dari Malaysia. Negeri sendiri manage sendiri rasa hasil sendiri.

Uiks! Ini boleh mendatangkan marah geng2 porno ni. boleh masuk ISA remark2 camni. Seditiuos Kepala Butoh Bapak Kau! Pantat punya BN. Screw You Ass Hole. ..I..

Anonymous said...

kihkihkih..

gua kesian tengok anak2 lembu half-cooked ni..melalut tak tentu pasal sampai pergi jauh off topic..ajak Sabah keluar dari Malaysia pulak..
yg nak keluar korang dua tige ekor je. yg lain masih mahu dlm Malaysia bah...pd yg dua tiga ekor tu, lu orang boleh keluar kalau lu mahu..lu pergi duduk kt pulau palawan sana join sama MLF..

kihkihkih..
memang susah nak ajar anak2 lembu half-cooked, half bred (kacukan seladang/lembu) yg sedikit less brainy...
gua nasihatkan anak2 lembu ni belajar sunguh2 nanti boleh pas exam dan boleh bayar hutang...

kihkihkih...

Black Maria said...

Hutang ptptn tak pa lagi ...boleh bayar balik bila dah ada kerja
TAPI.....
Kalau sapu duit rakyat beli CINCIN BERLIAN RM24.4 juta kemudian beli GELANG TANGAN BERLIAN lagi secara senyap2...kemudian BEBAS CUKAI lagi....ape ke cerite nye Yeop????
Besor bebenor business nye ye Yeop??? Bini tauke balakpun tak mampu Yeop woiiiii..!!!

wah...wah...wahhhhhhh..!!!!

Anonymous said...

memang susah nak ajar anak2 lembu half-cooked, half bred (kacukan seladang/lembu) yg sedikit less brainy...sampai bawak mat bangla suruh joint team Patriot..bila kena balun dgn FRU..berselerak lari!!!

gua kesian tengok anak2 lembu half-cooked ni..melalut tak tentu pasal sampai pergi jauh off topic...apasal 250 org saja, lain pemuda tarak telor ka..apasal lari bila kena hentam sama FRU..sakit ka!!!!gua tengok mat bangla lagi ramai dr geng pecacai umNO....kah..kah..

Joe Botak said...

hahhaa..skrng beruk2 nuar juburi dh main isu cincin juta2 plak...bukti xde..main ckp je..hahaha..ade anon bangang kt ats tu plak komplen najib naik jet ke luar negara...oi anon bangang...najib g luar negara utk tarik pelabur...utk pelabur bkk kilang...utk rkyt malaysia yg bengap2 n skong nuar juburi tu bkje..utk wujudkn peluang pekerjaan..kang kalo xde kje korng bsng plak..hahahaha..mmg lembab btul iq bdk pr ni...ingt bile pr perintah kite sume leh sng agknya..

org suh wt demo kt stadium s.alam xnk...polis xkn kaco kalo ade permit..mcm 619 kt stadium kelana jya tu..yg lembu2 n keldai2 kene tpu..nuar jburi kate 'we have the number'..hahhaa..pak2 kaduk pon meloncat2..konon2 bos dieorg dpt jd pm..time tu aku pon pegi..membe ajak..aku sj je nk tgk gelagat lembu2 n keldai2..time tu perhimpunan tu dpt permit..so polis xusik skit pon..

bersih ni plak ambabiga n juburi degil nk buat kt kl..mmg bodo..lpstu mnh sabah yg agknya dr filipina ni kate ape slh die ditangkap...hahahahaha...ni lg la bodo..dh ko join perhimpunan xde permit mmg la slh..hahahha...bodo..mmg bodo lembu2 n keldai2 ni...

Anonymous said...

Bila mat2 rempet dah kena tipu oleh Umnopurno sebelum ini, maka Mat2 Bangla lah pulak di paksa turun.

kah..kah..kah..

Mat2 rempet pun dah meluat dgn Umnopurno ni.

Kalau pi demo setakat RM50/- dan sehelai baju T aja, kemudian free dahi benjol kena pelengkong dgn FRU
baik tak payah pegi. Tak bebaloi langsung.

kah..kah..kah..

Anonymous said...

memang susah nak ajar anak lembu half-cooked, half bred (kacukan seladang/lembu) yg sedikit less brainy...lu kalo nak bukti pasal itu cincin 24.4juta, pergi check dekat sistem maklumat kastam(SMK). Itu sistem tarak bangang serupa lu..itu maklumat tepat.
Najib p london sal nak bawa big mama pegi tunjuk cincin baru beli. Melayu skrg sudah bole pakai cincin 24.4m..bagi mat saleh ada akai sikit!!!

Anonymous said...

UMNO otak serupa lancau, akai serupa cibai...!!!

Joe Botak said...

hahahaha..bgla link kastam tu kalo btul..oi bdk2 pr..tlg la slidik dlu berita yg dtg dkt ko...mn resit kastam tu..laman web forbes tu ckp cincin permta tu $20million...xkn convert to rm jd 24juta je yob..hahahaha...nk tpu len kali cerdik la skit..cbb bkk blog che gu bard anak ikan nuar tu..lps tu bkk link2 yg berkaitan..nmpk sgt menipunya..hahahaha...dlm blog chegu bald tu jgk ade gmba rosmah yg kononnya diambil dr media tempatan..perasan x..kiri kanan die pkai gelang yg sma...gelang zebra n jed..gile ke ape pkai gelang sm kiri kanan..hahahahha...sudah2 la mnipu tu wahai gerombolan2 kaki kencing..majoriti makin menyampah dgn pr..moral ketua pr pon dh tahap longkang..hahaha

Joe Botak said...

bdk pr terer mancrut je dr dlu..xberubah2..dh xreti nk taip ape..so mncarut je la..btul x lembu2 pr sume..oi pok nik..tgk hasil didikn ko..rmai anak2 buah ko mncarut..tp xpekn..kunci syurga kt pok nik..hahhaa

Anonymous said...

Memang patutlah mangkak sekor ni sokong umno!!! rupanya bodoh, umno suka lembu cam ni sokong depa, kalau suruh makan taik lembu ni x bangkang dah!!!!
Lembu sekok ni bukan setakat makan taik dia makan, tapi kalo najib berak dia sanggup p jilat punggung najib sampai bersih taik tu...memang pecacai umno otak serupa lancau, akai serupa cibai..

Anonymous said...

cerita byk dgn lembu umno jenis makan taiik buang masa, belajar tinggi rupanya sijil tipu, cop belakang kedai kopi!!!tnya mana resit kastam!!!oooi bangang lu p la pejabat kastam KLIA check sama depa, x kan tu pun nak habaQ!!!memang jenis lembu makan taik betui la pecacai umno ni...

Anonymous said...

memang gua salute dgn pompuan sabah ni..lu mmmg best!!! ustaz dekat belakang pompuan tu..relax & tenang saja..selagi umno memerintah, POLIS akan terus zalim. Bila bersih 3.0...gua akan datang lagi, harap2 jumpa berahim katak.

Joe Botak said...

org suh buat kt stadium a.alam xnk..degil..bile kene kejar dgn pols lari mcm anjing..lps tu kate polis zalim..korng yg zalim terhadap peniaga2,pemndu2 teksi xnk amek kire ke..

ko dh g cek sndri ke anon July 14, 2011 9:24 AM bodo oii..aku siap ade print skrin lg yg kastam klia tu..kastam ade jawatan manager ke..hahaha..che gu bard kate die wt report kt sprm dh..tp gmba g buat report tu xde pon..main tulis je..oi lembu2..selidik la dlu brita tu..jgn main telan je bulat2..ptt la sng kene tpu..dhla hrga cincin tu $20juta..xkn convert jd rm24 juta je..hahahahaha

Anonymous said...

mmg konpom pecacai umno sekor ni bangang x bole diajar langsung..over makan taiik!!!

Jeo Botak said...

Aku ni Jeo Botak palsu yg selalu kutuk hampa tu.
Aku nak declare la yg aku ni sebenarnya dibayar gaji utk kutuk hampa. Tuan aku umno la sapa lagikan. Tuan aku suruh sangat guna nama Jeo Botak sebab Jeo Botak asli selalu kutuk Umno.

Akupun tak boleh buat apa2 sebab di bayar gaji. Mak bapak akupun dah berkurun makan gaji dgn umno. Tapi, memang betul la, apa yang ada terutamanya duit rakyat yg sepatutnya orang kampung dapat, ayah dan mak aku sapu dulu. Untuk penduduk kampung cuma taik hidung aja. Yang besar2 semuanya anyah dan mak aku sapu. Ayah aku ketua JKKP kampung ni. Mak aku pulak ketua wanita umno kat sini. Jadi, tak boleh buat apa la. Apa yang ayah dan mak aku sapu aku makan. Sebab tu lah aku jadi macam ni. Orang buat baikpun aku hina. Memang DAJJAL betul aku ni...
Hampa nak panggil aku BINATANG ka, BERUK ka, BABI ka aku terima saja. Sebab aku ni memang perangai macam BINATANG, macam BERUK, dan macam BABI.

Joe Botak said...

hahaha..oi jeo botak...aku dr dlu lg dr prasan satu mende psl nm kite...ejaan nm ko 'j.e.o'...aku plak 'j.o.e'..hahahah...bodonye la ko ni..mmg ptt pon ko skong nuar juburi..balaci peliwat ni sume bodo2..

ko suh org pnggl ko babi ke...gile la..punye la rendah martabat diri ko..Allah jdkn ko manusia ko nk jd babi plak..tula..skong la ambabiga..dh nk jd babi..rilek la babi..jgn aa tensen2...hahhaa..

Joe Botak said...

oi jeo botak aka babi,beruk n binatang..apsl senyap..g jmpe nuar juburi ke..hahaha..ejaan nm xsama pon xperasan..ape la jeo botak aka babi,beruk n binatang ni..

Anonymous said...

bro..

UMporNO, PEKASAM DAN UMNO YOUTH TAKKAN DIAM SAHAJA?

PEJUANG ISLAM UNGGUL, SYUMUL LAGI TERMAKBUL ZUL 'BISUL' NORDIN TAKKAN DIAM KOT?? DIAM SBB PANGKAT 'DATUK' PUNYA PASAI KA?..

DAN MANA PERGI MAHAPURU SILAT LANCAU BARISAN KETIGA??

HEHEHE


Gerakan has strongly hit out at the DAP, daring it to severe ties with its coalition partner PAS for persistently pursuing its intention to establish an Islamic state in Kedah. -

SUMBER: MALAYSIAKINI

Jeo Botak said...

Aku JeoBotak palsu,
Aku lupa nak bagi tahu kenapa aku jadi macam ini.
Selidik punya selidik atuk aku bagi tahu bahawa perangai aku macam SIUL sampai orang ramai kata kat aku BINATANG, BERUK & BABI rupanya kerana masa ayah dan mak aku kawin dulu rupanya dia orang masih TAK sunat.

Wah...wah...wahhhhhhhhh..!!!!

Joe Botak said...

hahha..meroyan lg mamat bernm jeo botak ni..oi balaci nuar juburi yg bebal..org lain dpt bezakan la ko dgn aku..bpe kali aku nk ckp..ko ni buat2 bodo ke mmg bodo..haha..ejaan nm kita xsm..nm ko jeo botak..nm aku joe botak..

tp yg paling klaka ko snggup kutuk mak ayah ko..ish3..dh la ngaku perangai cam sial..mmg layak la ko ni org panggil babi n beruk..lawak sungguh la balaci nuar juburi ni.

AJINOMOTO said...

kah..kah..kah..
Kau orang cuba lihat betapa kayanya si BEB MAMA tu.
Gelang tangan aja mencecah RM1.7 juta
Cincin pulak mak datok woiiii...hampir RM74 juta

Aku rasa BEB MAMA ni adalah WANITA TERKAYA kat Malaysia ni.
Sebabnya......
Kalau dari segi purata perbelanjaan wanita di Malaysia ni....untuk perhiasan sahaja biasanya tak lebih dpd 30% dpd harta yang ada.

cuba lihat.....
Kalau 30% sahaja dibelanjakan utk 2 barang perhiasan yg bernilai hampir RM85 juta, cuba kira berapa harta si BEB MAMA ni ada.
BEB MAMA ni BILLIONAIRE woiiiii...

Itu baru 2 barang...belum termasuk barang2 perhiasan ygn lain lagi tu.

kaya....kaya....

TAPI KITA BEGITU HAIRAN....

Dari mana datangnya duit sebanyak tu hah????
Apa business si BEB MAMA tu???
Sejak bila BEB MAMA tu buat business..???
Apa jenis business dia???

Juga...
Kalau kita lihat dan bandingkan Datin Seri Dr Hasmah ie isteri Dr Mahathir yg telah bekhidmat dalam kerajaan selama 25 tahun dgn BEB MAMA ni memang macam langit dgn bumi kekayaannya. BEB MAMA baru sepenggal jadi isteri PM, dah BILLIONARE.....manakala Datok Seri Dr Hasmah look like orang biasa aja. How come too much difference in terms of KEKAYAAN.....???

Ini macam TAUKE DADAH pun boleh garu kepala kalau ini macam punya business.....!!!

Anonymous said...

ejaan nama no isu, asalkan lu pecacai umNO lu mmg BARUA SIAEY!!! kacukan anjing & babi...otak serupa lancau, akai serupa cibai!!!

Jeo Botak said...

Aku Jeo Botak Palsu,
Sekali lagi aku sangat terkejut.
Atuk aku bagi tahu aku bahawa aku telah di lahirkan di tempat yang sungguh hina ie di dalam TANDAS di stesyen keretapi. Aku tanya atuk aku kenapa aku di lahirkan di situ? Jawap atuk aku, kerana ayah kamu kahwin dulu kemudian baru nikah.

Wah...wah...wahhhhhh....!!!!

Anonymous said...

Cuba kembali berfikir secara tenang. Hari ini kita melihat pelbagai bangsa berarak menyatakan ketidakpuasan hati, pada suatu hari nanti kita hanya akan melihat hanya bangsa melayu berarak menyatakan perkara yang sama .. hargailah KUASA melayu yg hampir pupus ini, kebejatan pemimpin akan berlalu seperti berlalunya sampah di sungai .. kita hanya menghargai sesuatu itu bila ianya telah TIADA dari kita

Anonymous said...

kemaluan najisma cukup besar dilondon, setakat bole p tayang cincin kat mat saleh...balik m'sia sok wat crita kat TV3suku 100bil pnya modal pelaburan masuk m'sia..kah..kah..kah..

Anonymous said...

Nabi tak pernah minta di bela bangsanya...tapi...Nabi mahukan ummatnya membela agamanya...

ada fahammmmmmm....

Anonymous said...

SETUJU dgn anon July 14, 2011 11:41 PM...pemimpin UMNO yg ada skrg serupa sampah, kalo buang dia dlm sungai nanti tercemar pula sungai kita...elok buang dlm lubang taik saja..x da pa yg nak dihargai dgn umno!!!serupa lancau...

Joe Botak said...

mmg rosak teruk dh akhlak bdk2 pr ni..mncarut xabis2...ko ingt dpt pahala ke mncarut2 tu...dh byk ke pahala ko..ko ingt dgn mengundi pas leh hapus ke sume dose2 ko..ko ingt dgn akhlak yg buruk tu leh msk syurga ke wlpon ko mngundi pas..pkir la bro..jgn jd bongok..berenti la mncarut2 tu...tau la ank murid pok nik..pok nik xpe...die pemegang kunci syurga..die dh yakin sgt die msk syurga..tp die xtau yg syurga neraka tu hak mutlak Allah..even penjht tegar pon kalo die smpat bertaubat n Allah terima taubat die..insyaAllah..syurga la tmpt die...sng ckp syurga neraka ni hak Allah..bkn hak pok nik ngok ngek..so kurng2kn la mncrt tu ye wahai balaci ambabiga n nuar ju****..

Anonymous said...

Aku ada member dalalm UMNOngok, dia memang clean berkaliber professional dan berkarier peguam.. Dia memang ada kempimpinan yang boleh dilihat sebagai jujur dan bersih. Tapi dia sendiri kata dalam UMNOngok ni dah terlalu ramai, penyangak dan bangsat.. dah kotor... Macam mana nak buat..

Lagi satu ada dengar mat bangla akan dapat IC..? boleh sesiapa bagi petunjuk?

Jeo Botak said...

Aku Jeo Botak Palsu,
Semalaman aku tak dapat tidur kerana teringatkan kata2 atuk aku.
Pagi ni aku cuba tanya akut aku lagi.
"Atuk...saya nak tahu apa status saya sekarang ni?"
Jawap atuk dgn marah "Status apa lagi.... kamu ni memang ANAK HARAM la..!!"" Memang SIUL .... memang BINATANG mak bapak kamu tu.... BERUK2 kat hutang lagi bertamadun jika dibanding dgn mak-bapak kamu tu. Ada ka patut...orang beranak kat hospital...mak bapak kamu tu beranakkan kamu kat LUBANG TANDAS???"

Wah....wah...wahhhhhhhh...!!!

Anonymous said...

abis lah ko UMNGOK, semua 3 juta ahli UMNGOK start belajar macam mana lari, kurus kan badan sedikit dan belajar silat betul betul ngan omar din... Jangan main main. Lepas tu masa belajar ketuk kepala dengan kayu, antara satu sama lain.. sebab nanti boleh tahan kena balun dengan PDRM. Kita orang dah biasa je.

BBC dan surat khabar betul betul luar negara dah cakap "wind of change"

Jangan makan banyak banyak, kurang kan mintak duit dari menteri dan ketua cawangan... sebab kesian depa nak kena simpan duit dan boleh pindah kat Ostorila ke London ke... KO orang belajar kuntau macam mana nak lawan ngan PDRM.

Jeo Botak said...

PRU-13 akan datang akan menggunakan system BIOMETRIKS.

Sekarang ni KERAjaan sedang sibok menguatkuasakan semua pendatang tanpa izin semua dan pekerja2 asing ie diwajibkan mendaftar menggunakan system BIOMETRIKS. Jika tidak mendaftar akan dikenakan tindakan.

Lihat......macam ada udang di sebalik batu penguatkuasaan ini.

MARI KITA LIHAT HANTU2 JELMAAN DLM PRU NANTI...,

Anonymous said...

Dalam byk2 baju yg bole dipakai oleh ratu elizabeth...warna kuning juga yg dipakai utk sambut najib. Apalah punya malang nasib PM m'sia.Konpom beranak dalam tandas stesyen keretapi kut...asyik jadi barua siaey..

Anonymous said...

mat sembab gelak sakan tgk najisma d sambut kat jlnraya london warna kuning...dlm istana pun kuning juga..kah...kah...woi ratu elizabeth, lu mau kena tangkap ke!!!perli sama gua punya PM!!!

Ideris said...

Babi,babi,babi,babi,babi,babi......UMNO babi, babi, babi...lancau, lancau, lancau....UMNO lancau, Jubor, jubor,jubor,jubor....UMNO jubor !!!! Boleh,boleh,boleh....UMNO boleh??? Malaysia bukan UMNO punya, bukan Melayu punya, baru kita boleh progresif hidup bersama......!!

Anonymous said...

sekarang ni boleh lagi lah mencarut carit dan membabi orang merata2, sekarang apa yg tinggal pada melayu ? ko ingat PKR nak memartabatkan islam ke ? aku bukan assobiyah tetapi aku lebih baik orang islam yang jahat daripada kafir yang baik

Anonymous said...

sedih..sedih..org melayu telah dimalukan diLondon..tapi d negara sendiri pun dia ni memang orang melayu yg tak tau malu pun...

Anonymous said...

Orang islam yg paling jahat lah yang paling bahaya. Sesuai dgn apa yang nabi kata....orang islam yang jahat dan yang melanggar perintah allah apabila seruan telah sampai kepada mereka dan mereka engkar pada suruhanku maka mereka lah orang yang mula2 akan dihumban kedalam neraka. Mereka kekal bersama2 orang2 kafir selagi mana mereka tidak bertaubat.

Begitulah kiranya maksudnya....

Anonymous said...

islam hancur, bila umno memerintah. orang kafir terpikat dgn islam kerana akhlak bukannya org islam yg kategori..papa jahat..!!!! Islam d mertabatkan bila umno tidak lagi memerintah...

Anonymous said...

umno jual minyak dah x laku, orang dah meluat dgn umNO. Bahan sejarah yg nak masuk muzium x lama lagi..UMNO!

Anonymous said...

woi pojie! mane 2 juta yang nuar bagi tu? ko kate perjuangan rakyat tapi ko kebas sorang apa kes?

Anonymous said...

ake ake...
PR ada gologan mabok yang selalu silap sasaran naikkan hero atau heroinnya dalam perjuanganya. Macam2 silap dan perangai buruk dijadikan sumber inspirasi. Ibarat dah tak der rotan akar pun bolee laaa. Kenapa cam tur? Jika dah tak betul niat dan kaedah juang maka itu lah hasil berkepimpinan pemabok2 ini.
Selamatkan Malaysia!!!

Anonymous said...

kat malaysia ni kita tengok company mana bangsa lain kerja dibawah bangsa melayu ? 90% melayu jadi kuli bangsa lain .. ko nak bagi kuasa lagi kat dia orang tu ? bukan jadi kuli lagi tapi jadi abdi nanti ..

Anonymous said...

jangan bagi muka kat depa ni sikit pun jangan, inilah sesatunya yang melayu ada, sekurang2nya masih mengaku Allah sebagai tuhan ..

Jeo Botak said...

kah..kah..kah..
Lebih 50 tahun Umno memerintah...baru nak tercelek yang orang bukan melayu yang menguasai business?
Lebih 50 tahun memerintah baru nak tersedar habis tanah2 melayu di beli oleh orang bukan melayu?
Lebih 50 tahun memerintah baru nak terbeliak mata yang hak istimewa orang2 melayu dan bumiputera dah nak langsai?
Dah lebih 50 tahun memerintah baru perasan yang orang bukan melayu juga ada hak seperti rakyat biasa?

SIAPA YG MEMERINTAH MASA LEBIH 50 TAHUN TU???

SIAPA YG GUBAL UNDANG2 TU SEHINGGA ORANG YG SEPATUTNYA HANYA DAPAT IC MERAH TELAH DAPAT IC BIRU?

SIAPA YG TERLEBIH PANDAI SEHINGGA BIASISWA PADA ANAK2 BUMIPUTERA DI HAPUSKAN?

SIAPA YANG BANGANG SEHINGGA MELULUSKAN AKHTA JUAL BELI TANAH
SEHINGGA ORANG YG TIDAK SEPATUTNYA BOLEH MEMBELI DAN KINI BOLEH MEMBELINYA?

SIAPA YANG PETUALANGNYA???
SIAPA DIA YG MEMBANGSATKAN BANGSA SENDIRI?
SIAPA KAH YANG MELACURKAN HAK2 ISTIMEWA MELAYU?

DAN ...YG LAST SEKALI....

PEMIMPIN MANAKAH YG MEROMPAK DUIT RAKYAT DIKALA RAKYAT TERPAKSA MENANGGONG KEPERITAN KOS SARA HIDUP, TAPI BINI NYA BERJOLI SAKAN DI LUAR NEGARA MEMBELI PERHIASAN DIRI SEHINGGA BERJUTA2 RINGGIT.....

Anonymous said...

papa jahat..umur dah 50 thn lebih masih rogol anak sendiri.

Anonymous said...

Jika dihitung..dah lima dekad pas nak ini nak itu...sama dap nak itu nak ini..sama pkr lagi tambah songeh nyer..dan jelmaan pr bukan main lagi samseng nyer macam lah rakyat tu depa yang punyer..ake ake...5 dekad dah depa nyanyi seperti mabok todi tak ada hujung pangkal butir bicara..menyalak semacam jer disamping seorang pejuang islam hipokrit dan perogol budi-hidup Islam agong di Malaysia ini.
ehe ehe he he he
hari nak hujan..suhu jatuh mendadak nih

Jeo Botak said...

Betoi tu...
Hari nak hujan...sebab bumi menangis melihat kerosakkan yang Umnopurno buat. Habis harta rakyat di sapu...dijoli diluar negara semata2 utk kepentingan perhiasan diri sendiri.

BUKA LAH MATA LUAS2.....

Bayangkan berbelanja semata2 utk 2 barang perhiasan saja melebihi RM80 juta, apa maknanya? Kaya benarkah si Rosmah tu sehingga dapat mengumpul (dikatakan mengumpul wang dari kecil)sehingga boleh bebelanja sebanyak itu. Itu baru 2 bentuk barang perhiasan dan belum lagi yang lain2. Mampukah beliau mengumpul sebanyak itu. Patut ditanya apa business si Rosmah tu sehingga boleh bebelanja sebanyak itu? Sekiranya beliau mempunyai syarikat, apakah beliau boleh menggunakan wang syarikat sebanyak itu....dan jika bukan dan gunakan duit sendiri, berapakan pendapatan bulanan si Rosmah itu? Berapa banyakkah hasil jualan tahunan syarikat dan pendapatan si Rosmah itu? Jika beliau mengumpul duit sendiri dari kecil, dari mana pendapatan itu diperolihi? Apakah jenis perniagaan syarikat si Rosmah itu???

Bumi terus menagis sebab isteri pemimpin itu begitu lantang menyarankian rakyat supaya tidak berbelanja boros, tetapi.....lihat apa yang beliau lakukan? Apakah jenis pemimpin seperti ini yang hendak dijadikan contoh?

APAKAH BUMI MAHU TERUS DI TIPUUUUUUUUUUUUU....!!!!!

Anonymous said...

Jerebu..suhu x menentu!!!mami kat penang pun tanya, rasa macamana pakai barang kemas sampai RM80 juta..woi!!bini piraun pun x pakai sampai mcm tu..bukan takat bumi saja kena kenceng habis semua UNITED MAMI NANA ORGANISATion pun kena kenceng ..kah..kah..!!!!

Nana Penang said...

Bagi Rosmah RM70 juta tu baru utk satu jari manis dia aja....

Anonymous said...

1.pas kedah nak tutup pusat hiburan bulan puasa nanti!!
2.kalpal singh dah beri amaran!!TARAAA hukum islam!!
3.nak tenguk nanti!!sapa jadi anjing sapa!!

Jeo Botak said...

Yang jadi anjing nya .....yang suka menyalak ialah UMNOPURNO...

Kalau siang malam kerja menyalak, itu dinamakan anjing apa hahhh...???

Kekawan aku kata: "ANJING GILA BABI"

kah..kah..kah...

Jeo Botak said...

BEB MAMA kata dia telah menabung sejak kecil lagi.......
Sebab tu dia boleh kumpul duit sebanyak itu....


kah...kah...kah......

MENABUNG siapa pun boleh....
TAPI.....
Duit tabungan tu dpd siapa?????

kah...kah...kah...

Anonymous said...

Sedara, kebanyakan orang melayu kini tersepit, disatu pihak tidak suka golongan bukan melayu menguasai tampok pemerintahan di tanahair ini, di satu segi lagi ialah tidak suka melihat kebejatan orang kita sendiri .. bagaimana itu ..?