"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, July 04, 2011

BERSIH 2.0: Tok Guru & Pimpinan Tertinggi PAS Hadir

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/9IVENzxdH10

http://youtu.be/h01Lj2JsVTY

Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz menolak tuduhan dan andaian bahawa beliau sengaja melarikan diri dengan mengerjakan umrah untuk mengelak dari menyertai Himpunan BERSIH 2.0 pada 9hb. Julai, 2011 ini.

Katanya tidak timbul soal beliau melarikan diri kerana beliau sudah menegaskan Himpunan BERSIH 2.0 itu halal dan perlu disertai oleh orang ramai bagi menunjukkan sokongan dalam menuntut Pilihan Raya yang Bersih dan Adil di Negara ini.

"Himpunan itu atau demostrasi itu sama dengan kita berjemaah dalam melakukan ibadat," katanya.

Baginya himpunan untuk menuntut supaya diadakan Pilihan Raya yang Adil sangat perlu kerana keadilan itu tidak pernah dirasai sendiri oleh beliau. "Setiap kali saya serta pilihan raya, saya tidak merasakan ia adil, selalu berat sebelah," katanya.

Dengan penjelasan itu tidak timbul soal Menteri Besar Kelantan itu sengaja melarikan diri bagi mengelakkan daripada menghadiri himpunan terbesar tahun ini.

Beliau sekali lagi menyeru orang ramai yang berupaya untuk menghadiri Himpunan BERSIH 2.0 tanpa merasa takut dan gerun kepada polis.

"Yang menangkap (polis) itu manusia dan yang kena tangkap pun manusia. Semuanya akan mengadap Allah", tegasnya. Apa yang hendak disampaikan bahawa tindakan polis itu bukan sesuatu yang perlu ditakut dan menjadi halangan kerana semua pihak ada tanggungjawab dan tugas masing-masing dan akan berhadapan dengan Allah s.w.t.

Sama ada apakah polis benar atau orang ramai salah kerana menghadiri himpunan itu Allah yang akan menentukan.

1 comment:

Jeo Botak said...

BERSIH AKAN TERUS MAJU...
9/7 MENANTI KITA ...
KUNINGKAN KOTARAYA KL ....