"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, July 04, 2011

BERSIH 2.0: 9711 - Jom BERSIH..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

http://youtu.be/0l797oiy-HU

10 comments:

Jeo Botak said...

I Malaysia akan keluar menuntut keadilan.
1 Malaysia akan turun utk BERSIH

leekonu said...

Monday, July 4, 2011
Pas gali kubor sendiri
Oleh kerana Pasrael sedar mereka telah menjadi mangsa keterlanjuran ambigau, anuwar berahi, dan komunis maka pasrael terpaksa menempuh bara yang di reka khas oleh deeayypig dan peegayrar.

Di tambah pula apabila pihak polis menutup terus pintu rundingan atau sebarang tolak ansur kerana mereka masih berdegil memilih untuk meneruskan perhimpunan haram. Kini Pasrael mula merasa gundah bila melihat ramai pemimpin2 fuckatan di cekup, bantahan demi bantahan oleh rakyat dan golongan peniaga serta NGO2 yang bakal menjadi mangsa kerakusan peserta demo bershit nanti

Mereka terpaksa menutup kebimbangan demi memastikan penyokong2 mereka tetap bersemangat menyertai demo bershit. Mereka juga sebenarnya lebih risau kerana mereka telah melakukan satu kesalahan serius iaitu cubaan memerangi yang di pertuan agung


Posted by Kenn at 8:30 PM

Jeo Botak said...

Woiiii..
Cuba hampa jawap, BANGANG ka tak BANGANG beruk LANCAU Unnopurno kat atas tu. "BERSIH nak buat Perhimpunan Aman TAPI LANCAU2 tu boleh kata jatuhkan KERAjaan yg ada???"

Woiiiii...
Cuba hampa jawap, BENGONG ka tak BENGONG lembu LANCAU Umnopurno kat atas tu. "BERSIH nak serahkan memorandum kat Agung TAPI LANCAU2 tu boleh kata memberontak terhadap Agung???"

Woiiii...
Cuba hampa jawap, BONGOK ka tak BONGOK lanun2 LANCAU Umnnopurno kat atas tu. "BERSIH nak SPR lebih telus dan adil, TAPI LANCAU2 tu tak nak yang lebih baik"

Woiiii...
Cuba hampa jawap, GANGSTER ka tak GANGSER LANCAU Umnopurno kat atas tu. "BERSIH nak berjalan dgn aman TAPI LANCAU2 nak ajak BERPERANG sampai ke titisan terkahir"

Anonymous said...

Hanya yang KOTOR takutkan BERSIH....

bunbinban said...

PASRAEL?. bila dah tak reti nak jawab tuduh lak PAS dgn israel. Itu je yg penyokong umporno leh buat. Jap ada campurtangan kristian la, agenda negara luar la, komunis la last2 dok bawah ketiak agong. nyata sungguh kepondanan umporno ni. nak lawan cara jantan, telur semua tinggal sebelah. jadi2 la jadi bangang woiiiii....korang enyokong umporno nak tau x, beruk2 pun rasa terhina bila di kaitkan beruk dgn umporno. jgn la malu nak ngaku bahawa jauh di sudut hati korang, korang tau bahawa BERSIH itu benar dan tuntutan BERSIH itu bagus utk negara tapi di sebabkan korang ni jenis takbur dan bangang sombong maka korang pun berpura-puralah kononnya korang betul. Ye tak?

Anonymous said...

Ini apa yang aku faham dari Titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.

Jika dilihat kepada situasi terkini, dengan hadirnya titah Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong, matlamat Himpunan BERSIH 2.0 dapat dikatakan telah mencapai matlamatnya. Cuma memorandum rasmi sahaja tidak di tangan Seri Paduka namun sememangnya di dalam pengetahuan Baginda. Matlamat kita untuk berhimpun pada 9 Julai 2011 adalah untuk mendapatkan perhatian Seri Paduka bagi menzahirkan hasrat rakyat di Malaysia yang ingin agar SPR dapat mewujudkan pilihanraya yang adil dan telus di dalam hakikat yang sebenar. Dengan titah dari Seri Paduka secara tidak langsung Baginda sememangnya telah sedia maklum akan kegusaran kita tentang ketidaktelusan dan ketidakadilan SPR.

Titah Seri Paduka juga secara tidak langsung telah menempelak tindakan zalim dari kerajaan Barisan Nasional yang cuba menghalang hasrat rakyat untuk mendapat perhatian Baginda. Titah Seri Paduka juga turut menghendik salah laku kerajaan Barisan Nasional yang menyalahguna kuasa dan pentafsiran undang-undang secara salah oleh pelbagai pihak dan agensi kerajaan. Lebih memalukan, Baginda turut menasihatkan kerajaan di bawah Perdana Menteri agar lebih bijaksana dan adil dalam setiap tindakan yang dilakukan. Ini bermakna, Seri Paduka tidak menggemari tindakan kekerasan dan penipuan kerajaan Berisan Nasional yang dilihat kurang bijaksana dan adil dalam urusan pentadbiran kerajaan.

Titah Seri Paduka dilihat tidak menyalahkan Himpunan BERSIH yang ingin diadakan memandang himpunan ini adalah sebahagian intipati yang dibolehkan bagi sebuah negara demokrasi berparlimen, di dalam hak untuk bersuara, berkumpul dan bergerak di serata pelusuk negara. Walau bagaimanapun tidak dinafikan Seri Paduka dilihat gusar terhadap kebarangkalian buruk yang berlaku jika Himpunan BERSIH 2.0 terus diadakan. Ini memandangkan terdapat dua kumpulan pelampau yang sebelum ini dengan sengaja cuba mencetus provokasi dalam dalam menggugat Himpunan Aman yang ingin dilakukan oleh rakyat, selain oleh pihak agensi kerajaan sendiri angkuh menutup pintu rundingan selain melakukan kekerasan dan tangkapan atas alasan pencegahan walaupun secara nyata melanggar undang-undang. Ini menyebabkan titah Baginda terungkap, 'Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.' yang bermakna Seri Paduka memahami niat baik Himpunan BERSIH 2.0 diadakan.

Secara nyata, titah Seri Paduka berkehendakkan kedua-dua pihak melakukan runding atas perkara yang berbangkit. Ketidakupayaan kedua-dua pihak untuk mengada rundingan mampu dilihat sebagai cuba mencemar saranan Seri Paduka.

Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku.

Allahhu Akhbar, Allahhu Akhbar, Allahhu Akhbar.

Anonymous said...

video terbaik....

Anonymous said...

sudahlah kenn ko duduk ler kat ulu langat tu sorang2. berkawan ler ko dgn beruk2 kat hutan tu. pas rasa gundah? gundah kepala bapak ko. memerangi yang dipertuan agung? bodohnya ko nei. ini saja ker tahap pemikiran yg ko ada? inilah dia hasil keluaran geng gerombolan songkok tinggi tiada kualiti dan ilmu utk berhujah. ko x baca ke apa titah yang dipertuan agung? sememangnya otak ko nei layak di tapak kaki saja. syuh.... syuh...pergilah ko main jauh2 wahai binatang, x perlulah ko berada di sini kerana akal yg diberikan oleh Allah swt, ko letakkan di tapak kaki saja.

Zaini PETRIOT said...

Alamak....
Mana nak letak muka aku..
Sebelum ni aku asyik tuduk puak2 BERSIH nak buat kacau, nak buat huru hara, nak merampas dan jatuhkan kerajaan, nak gulingkan raja.
Mana aku nak letak muka hahhhhh...
Malunya aku nak jumpa kawan2 aku yang aku tuduh tu...
Ajku rasa menyesal sangat buat fitnah terhdap puak2 Bersih.
Aku minta maaf la...
Bukan apa.... ini semua angkara TV 3, suratkhabar utusan melayu dan kawan2 dpd Perkasa dan Pakida. Mereka telah menyebabkan aku berfikiran dan berperasangka buruk pada puak2 BERSIH. Mereka telah menanamkan perasaan benci dan takut di hati pada niat murni BERSIH.
Maafkan aku BERSIH
Aku takkan tertipu lagi dgn dakyah dan firnah mereka.

Salamm...dan teruskan niak mulia kamu semua dalam BERSIH

Anonymous said...

ha ha ha
attan tak kessah...

heheheheheh.... payah ke nak laksana tuntutan bersih... 8 je pun...
bkn 8ratus ribu juta lemon....
appe da....
Dah la tuntut 8 pekare, murah plak tu, lebih rasional tu...

tak yah libat NGO len a...
kite ade akal, kite fikir sendiri dengan waras...
timbang2kan...
n ingat sama yang timbangan Allah itu Maha Adil..

pada pas, pkr, dap, unmo, mca, mic, bebas n parti len kat sabah n srawak tu, matang la skit bro, common a... hope that all of us will be in peace situation..

coretan: Budak bukit cari simpang...