"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 03, 2011

BERSIH - Tangkap..!, Kuning - Tangkap..!

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...


Ahli parlimen DAP Bakri, Er Teck Hwa; pemimpin Pemuda DAP Johor Tan Hong Ping dan empat yang lain ditahan dan dibawa ke balai polis Taman Pelangi, Kuala Lumpur, dalam satu lagi episod tindakan polis terhadap sebarang aktiviti 'BERSIH'.

Bagaimanapun, ketika dihubungi, Er menafikan kehadiran mereka dipasar Taman Pelangi pagi ini ada kena mengena dengan perhimpunan BERSIH 2.0 YANG dirancang pada 9 Julai.

Er berkata beliau dan Tan hanya menjalankan kempen kebersihan 'gotong-royong' dengan tema "Negara Bersih, Rakyat bertuah".

"Saya fikir pihak polis terlalu sensitif. Tema kami adalah Negara Bersih, Rakyat Bertuah, tetapi mereka tidak mahu menerima penjelasan mengenainya," kata pemimpin DAP itu.

Baju kuning yang mereka pakai juga direkabentuk berbeza dari baju-T BERSIH yang sehingga ini menyebabkan lebih 100 aktivis politik dan sosial ditahan minggu lalu.

"Kami juga menyebut bahawa kempen itu tidak berkaitan dengan perhimpunan BERSIH di Kuala Lumpur pada 9 Julai," kata Er, tetapi ia tidak dapat menyakinkan 20 anggota polis yang tiba di pasar itu sejurus selepas mengetahui tentang aktiviti kumpulan tersebut.

TPU: Komen gua - Muahahahahahahahahahahahaahahahahahaha...!!!

10 comments:

Anonymous said...

amaran kpd pemilik kenderaan kuning, jgn turun ke kl pd 9 julai, nanti anda akan disolsiasat oleh "kegilaan" melampau" dan akan melewatkan kedistinasi anda.

Anonymous said...

kepada cik PR yg gah sbg pendokong PR..kalau anda waras pd perjuangan..saya cabar baca dan ulas artikel dlm blog ini http://mistisfiles.blogspot.com/2011/07/jadilah-pencaturbukan-yang-dicaturkan.html..

saya sebagai RAKYAT MALAYSIA..menanti..

Anonymous said...

1.berapa kupang hangpa dapat dok penaik puak dap!!hangpa tak hapai amanat hadi awangka!!hangpa nak jadi kapiaq ka!!
2.akai ada ka!!

Jeo Botak said...

Hampa nak guna kekerasan ka... nak guna senjata ka....nak guna anjing2 ka... nak guna Gangster Lancau ka...KAMI AKAN TERUS MAJU MEMBAWA MISI MURNI....BERSIH AKAN TERUS KEHADAPAN. RAKYAT AKAN TETAP MEMENUHI KL PADA 9/7 NANTI.

MAJU TERUS MAJU.....
BERSIHKAN YANG KOTOR

Anonymous said...

woi jeobotak cibai..teruskan misi murni mu..kita lihat siapa yg merana..

cakap mmg lancar bak lancau..redah walau guna kkerasan..itu ini..itu hari bila lu sudah kena cekup masuk lori..duk kt lokap sebulan atau lebih baru tau..

jgn itu hari menangis sudah la..gua bukan set kera-jaan tp guak naik menyampah set2 melayu kena bodo ngn puak kiasu jelas lahanat..

Jeo Botak said...

Aku lagi rasa lu lagi LANCAU sebab membantah usaha murni BERSIH.

Orang nak sesuatu yang lebih baik lu macam LANCAU tak mau pulak.

Oranga nak pergi dengan AMAN, lu macam LANCAU fitnah kata nak buat huru-hara la...nak merosakkan harta benda la..dan macam2 lagi.

Yang paling LANCAU...lu orang boleh firnah nak RAMPAS dan GULINGKAN pemerintah yang ada??

Lu memang LANCAU laaaa...

Anonymous said...

wow..bersih dan murninya BERSIH ni..

tengok mulut siCIBAI jeoBUTOH pejuang usaha murni BERSIH dah memadai keLAHABAUAN usaha mereka..

sure aman dan teratur demo BERSIH 9julay nnti sbb adanya anjing cam si jeoBUTOH ni..menyalak serupa penangkapnya siKERAjaan..

spertimana lu meLANCAUkn puak pembantah BERSIH..gua pun ada hak meLANCAUkn lu yg membantah BERSIKH dibatalkn..

gua meLANCAUkn BERSIKH sbb adanya spesis ANJING cam jeoBUTOH yg bebal jd belaan dgn rela BABI KIASU DAP..

Jeo Botak said...

Lu tau pasai apa orang ramai kata LANCAU pada beruk2 dan lembu2 Umnopurno...

Lu mau tau kaaaaa....!!!

Pasai Umnopurno memang LANCAU..!!!

Orang mau pigi dgn AMAN, beruk2 dan lembu2 LANCAU boleh kata mau RAMPAS KUASA.....
Tak LANCAU ka itu macam....????

Orang ramai mau pigi dgn AMAN, beruk2 dan lembu2 LANCAU boleh kata mau BERPERANG.
Tak LANCAU ka itu macam...???

Anonymous said...

skarng lu dan BERISKH lu sudah taw kalo lu jln gak itu demo lu kena tangkap masok lokap..blum jln pun sudah tangkap..tangkap sama siraja dan konco2 yg durjana lg zalim..

kenapa mau redah gak itu kawah api.? mau bunuh diri ka..kalo lu olang islam waras lo tk kan buat..

ada bepuluh lg jln terlalu berkesan utk menghajar AMENOjalim..utk mendidik pengkhianat lahanat bangsa..knapa tk beri keutamaan...

takyah abis air liur kata "mau pegi aman..tp itu KERAjn kata mau rampas kuasa.." apa lu boleh buat takat ni..itu KERajn zalim lg kuat..

tp lu maw juga rempuh walau kena tangkap..konon biar rakyat tengok tabiat sejati PENCACAI AMNO..

yg LANCAUnya nnti bila itu tabiat KERAjaan sudah nampak tiu hari..bukan rakyat yg tengok tp itu AMERIKA PBB jahanam yg jd alasan campur tangan urusan negara..

akhirnya siapa yg LANCAUlahanatCIBAI..puak lu sama KERAjaan gak.. yg sengsara..rakyat jelata..

tak CIBAI ka itu macam...??

Jeo Botak said...

Kah,,,kah,,,kah..

Lagi satu...
Hanya orang yang takut bayang2 sendiri ja macam puak2 umno LANCAU tu.

Orang mau pigi dgn AMAN serah memorandum pada AGUNG....puak2 LANCAU umnopurno kata MAU MEMBERONTAK JATUHKAN AGUNG....
Siap mau pasang GANGSTER SILAT LANCAU bikin TEMBOK tak mau kasi jumpa AGUNG. si LANCAU2 GANGSTER silat LANCAU ni sanggup BERPERANG dgn BERSIH katanya.

kah...kah...kah...


Ini lah yg dikatakan OTAK LANCAU Umnopurno. Bikin kepoh satu dunia...tapi...semua macam LANCAU