"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 15, 2011

Gay: Ni Semua Karpal Singh Punya Angkara..!

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini. Mekasih...

Baca je lah...
Gay: Kerajaan perlu bertindak cepat

KUALA LUMPUR 14 Ogos – Kerajaan perlu bertindak lebih cepat, tegas dan agresif dalam menangani isu gay dan perkahwinan sejenis sebelum ia terus menular di negara ini.

Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Aziz Jamaludin Mhd. Tahir berkata, pada masa sama penggubal undang-undang tidak seharusnya takut terhadap tekanan pihak-pihak tertentu dalam memastikan budaya yang bercanggah dengan etika, moral dan nilai agama ini tidak bercambah.

“Apa yang sedang berlaku ketika ini amat memalukan. Bagaimanapun, tanpa kita sedari sebenarnya kita sendiri menjadi punca hingga menyebabkan golongan homoseksual semakin membiak dan berani.

“Pelik, mengapakah golongan ini terus wujud dan semakin berkembang walaupun mereka tahu perbuatan itu dikutuk oleh agama dan bercanggah dengan undang-undang?’’ katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Tak usah pelik kenapa golongan ni terus wujud dan semakin berkembang...

Baca kenyataan-kenyataan dekat bawah ni... kalau tak paham jugak... Boleh pergi mamposss...
"Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan." - Datuk Seri Najib Tun Razak, 20 April 1983, dalam temubualnya dengan para wartawan.

"Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam" - Tun Dr. Mahathir, 14 Ogos 1994 dalam ucapannya di Pasir Mas Kelantan.

"Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan." - Sulaiman Daud, 20 Ogos 1993, dalam temubualnya dengan media massa.

“Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas.

“Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan.

“Sebarang undang-undang yang dilaksanakan di Malaysia sekarang yang selaras dengan undang-undang Islam boleh dianggap sebagai undang-undang Islam.” - Datuk Dr. Yusuf Nor, 6 Mac 1994 dalam temubualnya dengan Radio Tiga Ibu Kota.
Baca kenyataan-kenyataan dekat atas tu sampai hadam...

Kalau hati tu BERSIH, mesti senang paham kenapa semua ni berlaku... Kalau hati jenis hitam legam... Kot mana-manapun last sekali Karpal Sing jugak yang salah...!!!

20 comments:

Anonymous said...

1.ginilah mamat poji oii!!selalunya perkara yang berkaitan agama seperti sembahyang,zakat,puasa,murtad,gay dll!!pakat-pakat amanahkan pada puak-puak ustaz untuk mendidik dari tadika hinggalah peringkat U.
2.ustaz-ustaz ni selalunya hampir 90% penyokong puak pas!!selalunya puak-puak ni puak yang cakap berbelit-belit!!kerja depa dok salahkan orang lain!!depa ni jugak selalunya lapaq duit kupang!!bukan saja lapaq duit kupang untuk beri ilmu!!depa juga selalunya penaja benda-benda HARAM seperti MLM!!hangpa tenguk sendiri dikelantan!!anak nik aziz sendiri terlibat dengan syarikat pak man telo MLM!!
3.bila puak-puak ni dok cakap berbelit-belit!terlubat pulak dengan benda HARAM seperti MLM!!tak hairanlah anak-anak muda islam sekarang makin teruk dalam pelbagai bidang keagamaan!!gayla!minum arakla dan lain-lain!!
4.alasan puak-puak ni mudah jee!!sebab kerajaan BN!!kalau jurutera!!hasil depa bangunan bertingkat-tingkat!!kalau doktor!!dapatla jugak merawat pesakit!!kalau ustaz-ustaz pas ni!!berjela-jela masalah sosial dikalangan puak muda islam sekarang!!
5.jawapan depa mudah jee!!kerajaan BN yang salah!!yang seronoknya diUTM dulu!!yang dok berkekeh-kekeh jantan betino dirumah sewa!!puak kelantanla!!puak didikan nik aziz!!

Anonymous said...

UMNO akan jadi sejarah, dan pengetahuan tentang UMNO akan hanya didalam buku Sejarah Sekolah Menengah.

Anonymous said...

pasepa la anon August 15, 2011 9:14 AM ni emo sangat,gelabah gila.

Anonymous said...



Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.


1.kot-kot pakat lupa noo!!
2.bukan gelabah!!cuma saja dari dulu dok tulis sejarah pas!!
3.nampah janggai betui sejarah puak pas nii!!

Anonymous said...

Anon 10:36 pagi sudah lah UMNO senjarah nya hanya menipu rakyat dan untuk tempolok perut buncit dia. Aku dah bosan, ko kutuk lah PAS, Ke DAP ke Anwar yang ko cakap liwat aku tak peduli.. Sekarang UMNO dah buat abandon ship strategy.. smua dah nak pikir nak berambus...


ASAL BUKAN UMNO.

Anonymous said...

BAIK AKU MENGAKU AKU SEBELAH pr..TAPI AKU TETAP JUGA KATA pr PUN ADA YG TAK BETULNYER..NAMUN UMNO JANGAN MENDABIK DADA SEOLAH OLAH KORANG MAKSUM KAT BUMI NI

INGAT SIKIT YEE


SELAMAT BERPUASA BUAT UMAT ISLAM

TAPI BUKAN UNTUK MELAYU

CUBA CUBA LAH SESIAPA MENTAFSIR AKAN PENGERTIANNYA

Anonymous said...

Salam untuk semua saudaraku,

Diharap semua blogger(x kira pro manapun) berhenti bergaduh sesama kita. Kita semua tegar jadikan tema Gerakan Anti Komunis dan Kami Sokong Jais dlm blog masing2 sebagai tema perpaduan kita sempena bulan Ramadan mulia ini dan bulan Merdeka. InsyaAllah

Anony 3.28am
One Man Show

Anonymous said...

baru sekarang nak sokong ke..masa zaman Arwah Ustz ishak Baharom Mana pigi...PASAL KOMUNIS NI AKU RASA JANGAN JADI GELABAH SANGAT...paling senang macam ni...beramal dan beriman dan beretika Mulia tidak kira bulan Ramadan atau lain....hati banyak kacau ni...

Anonymous said...

hak asasi manusia...

http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/08/bacaan-al-quran-tak-perlu-pembesar.html

Anonymous said...

walau aku sebelah pr ,, tak semestinya aku sokong 100% pada dasar2 yg tidak relevan dan menjadi isu besar dewasa ini .. aku juga tetap kata yg tak semestinyr GOLONGAN ULAMA DALAM PAS NI KOMPOM TAK PERNAH BUAT SALAH...TAPI ATAS DASAR AKU ISTIQOMAH KEPADA PERJUANGAN MEMBASMI RASUAH/SALAH GUNA KUASA DAN BERMACAM LAGI YG MENJIJIKKAN ,, AKU MEMILIH MEDIUM PAS UNTUK BERJUANG . TAK SALAH AKU RASA SEBAB PARTI POLITIK NI SAH DAN DIDAFTARKAN

TAPI PUAK YG SATU NI MENGANGGAP KALAU BERJUANG DALAM PAS SEMUA ANGGAP JADI TUNGGANGAN DAP/PKR

AGAK AGAKLAH BRO..BUKAN GOLONGAN MARHAEN JE JOINT PAS NI .. BAIK PROFESIONAL DAN ARISTOKRAT PUN ADA..APATAH LAGI BISNESSMAN

Anonymous said...

Woi..poji..mana bekalan video blue ko tu..takkan dah berenti bro..hahaha..nak buat baik pulak..ko nak ngata orang, tapi perangai ko tu lagi terok..tobat lah poji..orang kampong dah tahu perangai lama ko..tobat poji..kesian aku nengok ko..???

adik pok nik said...

lps ni ceramah2 pas jgn gune pembesar suare ye wahai pok nik..sbb ceramah tu menggangu org lain mcm ank2 kecil,org bkn islam n org sakit..xgitu pok nik ngok ngek..

ape la ko ni pok nik..bg la pendapt gune otak..nabi mmg kate lg elok perlahankn bacaan quran tp ko plak kate skong larangan bacaan quran gune mic sbb ganggu jemaah...nape la otak ko lembab sgt..kalo ko kate suh slowkn bacaan quran kn lg elok..nk ko skong plak larangan tu.

lps ni tazkirah2 ms terawih jgn gune mic ye pok nik..hahhaa..pok nik msh dgn sift lmnya.bg pndangan membuta tuli..

Anonymous said...

PIIIIIIIIIIIIIIIIIIRAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

AKU NAK TANYA KAU TERUS TERANG LAH

ASSOLA TU KHAIROM MINANNAUM DALAM LAUNGAN AZAN SUBUH

BERAPA KALI DAH KAU TURUN KE MASJID ATAU SURAU UNTUK MENYAHUT CABARAN AZAN TU

SOALAN INI AKU TUJUKAN BUAT SEMUA ISLAM TERMASUK AKU

SETAKAT BERTELUR SEBIJIK RIUH SEKAMPUNG TAK PAYAH BROOOOOO


MEMANG AKU TAK KENAL KORANG..DANN AKU TAK TAHU KORANG SEBENAR NYA PI MASJID.SURAU

KERANA AKU PUN DALAM USIA MENJANGKAU LEWAT 30AN NI..AKU RASA 4 KALI,,,TAK PUN 5 KALI KOT BARU MENYAHUT SERUAN AZAN SUBOH

adik pok nik!! said...

aritu kate larangan bacaan quran gune mic..skrng kate bkn larangan plak..cume pemberitahuan..pelik aku..sepnjng dieorg hdp kt mlysia ni nape br skrng nk komplen..agaknya kalo pr perintah nnti msti azan tu pon dieorg nk komplem mcm yg berlaku kt singapore..

lps ni kita org2 islam plak agknya msti nk komplen psl tarian naga yg bising or colok2 yg byk dipasang tepi2 jln ms perayaan hantu lapa or rombongan dieorg hntar mayat ke kubur dieorg yg siap bergendang sume..sape yg suh mainkn isu2 sensitif ni..xlain xbkn org bkn islam dap..n jgn lupe sape yg syg sgt dgn dap ni kalo bkn pas..

ingt la pas oi..daulah islamiah XAKAN BERLAKU DGN PERTOLONGAN2 KAFIRUN!!MMG UMNO PON GAGAL DLM MELKSANAKAN ISLAM SEC KESELURUHAN..TP JLN PERBINCANGAN TLG DIBUKA N PAS TERLALU SYGKN KAUM2 KAFIR BERBNDING SAUDARA SEAGAMA!!SIAP DOA UTK SI KOMUNIS2 TIME SMYG JUMAAT KT PNG!!DASYAT PRANGAI2 PUAK2 YG PUTAR BELITKN AGAMA UTK KEPNTINGAN POLITIK NI!!

kalo pr berkuasa nnti msti puak2 dap ni akan mntk plak azan diperlahankn or jgn gune mic luar masjd mcm kt sinapore dgn alasan bising n dh ade azan dlm tv..ermm..xmustahil mnde2 ni akn terjadi sbb adenye sokongan puak2 yg takut kehilangan undi mereka iaitu puak2 pas!!

Anonymous said...

SUDAH SUDAH LAH KORANG INGAT PR NI KUDA TUNGGANGAN DAP

AKU TUDUH UMNO DIPERKUDA MIC KERANA LANTIK JUGA PENGERUSI MIC JADI MENTERI KORANG TERIMA TAK UNTUK TAGIH UNDI KAUM INDIA?

AKU KATA UMNO KUDA MCA KORANG SUKA TAK?

APA NI BRO..CARI ALASAN LEBIH ILMIAH DAN BER FAKTA SIKIT BOLEH TAK DALAM MENCARI KENIKMATAN KEMATANGAN BERFIKIR SECARA DEWASA..

KU YAKIN KORANG NI BUKAN BELASAN TAHUN DAN BERHINGUS

TAPI KORANG PUNYA NAWAITU KOMEN??

LU PIKIRLAH SENDIRI

KUBUR BILA MATI NANTI MASING2 YE TAK

SATU LAGI HAL KORANG NI TERMASUK AKU SEMUA NYER ISLAM KAN

SEKARANG NI RAMADHAN

AGAK AGAKLAH

adik ipar pok nik said...

mn x kuda tunggangan dapnye...aritu rmpas arak si ronie liu sound trus senyap..rmh2 urut plak bercambah biak dgn byk kt sel..kes jais plak blum dpt ape2 pnjelasan trus percya bulat2 ckp org kapir n trus mntak maap..skali org komplen psl bacaan quran bising trus stuju utk wt larangan bacaan quran sblm sbh sbb bsing..byk lg la kes2 die..xlarat dh aku nk taip

jgn nnti bile pr berkuasa azan plak dilarang mcm kt singapore..kene pkai mic dlm masjid je..nnti ntah2 pok nik jgk stuju sbb konon2 nk hormat hak2 bkn islam..xgitu abe pok nik weh.kalo x nnti kurang dpt sokongn bkn islam..kn pok nik kn..hhehehe

Anonymous said...

Bacaan Quraan dari Mesjid dengan menggunakan Loud Speaker, ada ke orang melayu dengar dan menghayati bacaan dari Quraan. Yang peliknya banyak di mesjid-mesjid adalah pak cik pak cik melayu duduk kat anjung mesjid berbual je.

Lagi pun bacaan Quraan menggunakan Loud speaker kebanyakan Mesjid menggunakan Tape atau CD imam mesjid Mekah.

Tapi sedih nya orang melayu buat selamba rock bila ada bacaan kuat ngan loud speaker.

Sepatutnya Quraan hendaklah didengar dengan khusyuq dan taffakur. Ia adalah Ayat dari ALLAH SWT.

Janganlah puak puak dalam UMNO dalam ni kununnya nak memperjuangkan Islam tapi bab solat hancus, bab ugama lebeh kurang halal.

Ini smua tak de isu hanya di war war kan oleh golongan desprado. Kunun nak bangkit semangat kemelayuan dalam Islam. Tapi hati busuk untuk kepentingan tempulok perut masing masing.

Yang PERKASA ko ingat depa menghayati Islam ke, sudah lah ada bini dalam facebook tunjuk pakai bikini, dan ada bini depak pakai baju setengah terdedah. INi MELAYU bukan Islam.

Anonymous said...

ni komen anon August 16, 2011 5:09 PM

"Bacaan Quraan dari Mesjid dengan menggunakan Loud Speaker, ada ke orang melayu dengar dan menghayati bacaan dari Quraan. Yang peliknya banyak di mesjid-mesjid adalah pak cik pak cik melayu duduk kat anjung mesjid berbual je."

adoi la mamt 3suku ni..ko ingt dlm malaysia ni sume org mcm ko ke..xlngsung ambik kisah psl bacaan quran..hahaha..geng2 pr lain la..nk plak nuar juburi..die mmg xamek kisah.tu yg blh sondol dpn blakng tu..perghh.. mamat ni ckp mcm sume org umno tu jht je..bkn ke majoriti rkyt skong umno..so agaknya majoriti rkyt mlysia ni jht la ek??bgs btul..

RattleHead said...

salam...
yg korang nak gaduh2 n ribut2 apa hal....

benda simple je ....humbankan UMNGOK dlm jamban je....maka JAIS, JAKIM dan MUfti tak jadi kaldai lagi.....selagi UMNGOK memerintah selagi tu la semua berkait dgn kerajaan jadi kaldai mereka..termasuklah yg menyokong UMNGOK...yg ni memang kaldai barua.....

Anonymous said...

Saya rasa individu diatas perlu diminta memperjelaskan kenyataan mereka. Con kalau tiada nabi ulamaklah nabi, UMNO Palestine dll. Kalau betul mereka cakap dengan niat maka perlu diminta bertaubat. Kalau kenyatan dah lama mungkin mereka dah berubah seperti Bob Lokman.