"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, September 12, 2008

Syed Botak..! Hang Memang Bongok...

Yang baca artikel ni semua ada otak tak? ok... sebab korang boleh baca apa aku taip ni, aku simpulkan yang korang semua ada otak. tapi...

1 soklan... kat mana letaknya otak korang???

A - Dalam tengkorak kepala
B - Dalam kepala lutut
C - Dalam buah kelapa

1 lagi soklan subjektif (jawab dalam hati) setakat mana korang berfikir???

Balik pada cerita yang sebenarnya aku kisahkan dekat sini.macam biase, berkenaan dengan seorang menteri yang berkepala botak. Syed Hamid Albar...hari ni aku bagi 1 pengiktirafan dekat pak Syed ni... kira iktiraf kecil-kecilan je... tokoh kilat Malaysia. sebab apa tokoh kilat?

1 - Botak kilat
2 - Pantas bersekongkol

No 1 tak payah ulas... korang dah tau. kita bincang ni 2. skarang masa untuk guna kelebihan akal yang aku hint dekat intro tadi.

Memula korang fikir - Kes sept 8 (aku malas nak taip sebab bengang dekat Syed botak) korang rujuk [sini] dan kes Petra yang dikatakan menghina Agama Islam & Nabi Muhammad s.a.w yang mana satukah yang lebih membahayakan orang awam & yang mana satukah yang risikonya lebih tinggi didalam konteks "ketenteraman awam & hasutan"???

Bagi aku yang pro Pakatan Rakyat ni, sudah tentu jawapan aku ialah kes sept 08 angkara Ahmad cincin besar lebih besar musibahnya dalam menggugat keselamatan awam berbanding penulisan Petra (dia ni pun botak jugak).

Apa ada pada penulisan? berapa ramai pelayar "bodoh, bingai" macam Syed botak yang melayar internet? yang melayar internet pulak bagi aku bukannya geng-geng otak ayam macam orang-orang UMNO.

(*sikit penjelasan kenapa orang UMNO berotak ayam - aku gelarkan orang-orang UMNO geng-geng otak ayam sebab dalam 2juta ahli UMNO, tak de sekor pun yang mampu bawak perubahan dalam parti sebaliknya depa terpaksa "kutip" TDM dekat tempat sisa kumbahan untuk pulih balik UMNO...ambik sampah dekat tempat pelupusan sampah, kendian isi balik dalam tong sampah... ni kerje gila babi)

berape ramai pulak rakyat Malaysia yang mengadap depan TV? (semua saluran pro kerajaan siarkan visual lembu gila mengamuk) kendian naik minyak dengan apa yang lembu gila tu buat? yang ni bagi aku lagi bahaya..

berape ramai pulak rakyat Malaysia yang baca surat khabar yang aku tengok same gile babi dengan lembu gile yang mengamuk tu (tinggal lagi air lior je tak meleleh) kendian boleh naik angin dengan laporan tu?

Padahal dekat situ dah tinggi ancamannya tu.

Awat bapak lembu cincin besar tu tak kene ISA? oi Syed botak! ngko pegi tanya orang ramai, buat bancian rambang, berapa ramai yang tau isi kandung artikel Petra botak & bandingkan berapa ramai pulak yang tau ada lembu gila mengamuk dekat P.Pinang???

Dah... yang tu korang pikir la sendiri... masing-masing ada akal.

Masuk bab serius sikit... kenape sumbat Petra botak dalam ISA??? Syed botak ni tak tau ke jumlah geng botak yang bebas dah kurang di Malaysia selepas Petra botak di ISAkan. apa Syed botak jeles ke dengan ke"mahsyur"an Petra botak berbanding Syed botak???

Yang tu aku tak tau...

Apa yang aku nampak ialah... Mahdet kembali kedalam UMNO untuk meneruskan misinya menaikkan orang kepercayaannya iaitu Mat Bijan C4 menjadi Perdana Menteri PM & satu-satunya individu yang terlalu tinggi darah gilanya didalam cubaan menjatuhkan Mat Bijan C4 ialah Petra botak.

Langkah pertama dalam misi menaik taraf Mat Bijan dari pencacai kepada boneka ialah dengan menyumbat seorang manusia botak bernama RPK.Mahdet tau... darah gila babi RPK kalau dah mendidih, dia tak pandai sejat.

Bila Petra botak dah dok kat dalam, maka misi dikira dah 10% sukses...

aku nak pi bazaar ramadhan...bersambung

No comments: