"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 22, 2009

Gambar Mayat OKT Mati Dalam Tahanan PDRM - malaysiakini

Reactions: 
Berita sebelumnya - Seorang lelaki yang ditahan bagi membantu siasatan kes curi kereta mewah, mati secara tiba-tiba ketika sedang disoal siasat di Balai Polis Taipan, Subang Jaya dekat Shah Alam hari ini.

Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata kejadian itu berlaku pada kira-kira jam 11 pagi ketika lelaki itu disoal siasat berhubung kes samun dan curi kereta mewah membabitkan kumpulan yang bergerak aktif di sekitar Lembah Klang.

"Ketika disoal siasat, lelaki itu minta segelas air minuman, sebaik minum dia jatuh dan tidak sedarkan diri. Doktor dari sebuah klinik berhampiran dipanggil untuk memeriksa lelaki berkenaan dan mengesahkan dia telah mati," katanya, lapor malaysiakini.

Jadi aku cuba dapatkan gambar mayat mangsa... macam biasa dalam laporan polis mengatakan bahawa mangsa ada mengidap "asma"... tengok gambar...












Lepas tengok semua gambar-gambar ni, baru aku tau... ooo... macam ni rupanya kalau mati sebab "asma"... rupanya kalau mati sebab "asma" kaki luka ngan lebam, belakang badan lebam + birat-birat + luka-luka... pergelangan tangan lak luka gak mungkin sebab tekanan masa penyakit "asma" tu datang...

Ooo... ni baru aku tau... korang rasa macam mana? agak-agak sesuai tak kalau Malaysia laksanakan hukum hudud? kalau dah laksanakan hukum hudud nanti agak-agak korang ada lagi tak OKT yang akan mati dalam tahanan sebab "asma"???

PDRM ngan Polis Yahudi aku agak sama spisis... yang tak sama spisis ada la dalam 20%... (Polis Baik)...

32 comments:

mohd said...

ni dah asma tahap cipan...penyakit asma sebegini hanya terdapat di malaysia sahaja

Zubli Zainordin said...

memang asma.

gambar cukup jelas.

kulupSakah said...

ni sakit asma ul husna

sungaipagi said...

polis skang ni dh melampau.....

Hanisham Ab Halim said...

Asma pale hotak diorang. Aku pun penghidap asma jugak. Kalo gambo tu tunjuk paru-paru lebam ke oklah jugak kalo mati sebab asma. Nampak sangat dasar PENIPU diorang ni.... Memang sah Polis Raja Di Malaysia. Memang tak selamat hidup POLIS yang wat keje ni.

joe said...

sahih ke pic ni.... ermm.. perangai sebijik askar zionis..

Hanisham Ab Halim said...

Aku rasalah diorang ni gian kot nak bunuh orang bila tengok ZIONIS LAKNAT bom palestin sbb tu dia BOMnyer budak OKT ni..... WOIIIII.. pegi tolong PALESTINlah wooiiii dr dok bom OKT yang tak boleh melawan tu. PENAKUTTTTT.....

BRO said...

Ya la bro, melampau gila ni..
nanti anak diaorg pn kena cam ni gak aku doakan..
Kalau pn mangsa ni bersalah, janganla OVER sangat...
Takut aku BRO..

bekas tahanan reman said...

kerajaan adik beradik yahudi, tahanan sama guantanamau,
kalau semua sama ? apa lagi polis sama dengan ........ juga,
sudah rampas kuasa tuhan,
islam tidak mengajar ini semua,
walaupun kepada kafir,
hanya yahudi sanggup buat kepada semua bangsa dan agama diatas muka bumi ini,
mampus yahudi dan kuncunya !!!!!!

bekas tahanan reman said...

aku ada pengalaman semasa tahanan,dua 3 orang polis mesti mabuk arak punya semasa buat tangkapan dan soal siasat, yang mabuk ni bukan ah cong, ramu ,stephen, tapi muhmmad, abdullah, maaruf,harun nama saja cantik tapi perangai sama dengan ......... polis diraja lawan tuhan. tanya lah pada sesiapa yang pernah ditahan reman, kata budak budak yang pernah ke penjara katanya didalam penjara lebih baik daripada ditahan di lokap, dilokap separuh mati, polis malaysia belum profesional dalm hal ni, musa cakap besar aje.

Topengperak_Xinwugi® said...

10 komen, 10 kondem...

bagi aku pulak... mentaliti Polis Raja Di Malaysia terletak dalam kondom...

ertikata lain... mental nafsu...

bukan nafsu baik, tapi nafsu jahat...

patutlah ghamai anak-anak polis jadik penjenayah... pak depa cover...

ntah... mungkin kalau kena dekat anak beranak depa pun depa tak leh pikiaq jugak... sebab...

banyak makan duit hasil haram...

sploh hengget, sploh hengget, sploh hengget...

amiiinnn...

Anonymous said...

aku dah lama pulau pulis yg jahat. kat tempat aku ada sekor mcm tuh...x dipedulikan jiran. Anak jahat setan pon kalah. Ikot bapak dia yg masa ada kuasa pulis berlaku zalim dgn org awam hatta jiran setaman. Pi mampoih la dengan pulis malaysia (utk yg jahat saja)!!!!!!!

bekas tahanan reman said...

kalau tidak kerana K. Devamany dari MIC dan T.Murugaiyah dari Parti Progresif Rakyat (PPP) - kedua-duanya Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri menceroboh memasuki bilik mayat Hospital Serdang dan tersiar nya gambar mangsa tahanan tersiar di internet tentu nya ketua polis selangor kekal dengan kenyataannya sebelum ini bahawa Khalid berkata, Kugan mati dalam lokap dan kes itu diklasifikasikan sebagai kematian mengejut. konon nya mengidap asma, berbelit belit,berbelit belit,berbelit belit,berbelit belit,berbelit belit,berbelit belit. lihat mstar http://www1.mstar.com.my/cerita.asp?file=/2009/1/22/mstar_mutakhir/20090122121818&sec=mstar_mutakhir

Anonymous said...

kerja polis
kes curi kereta - di 'asma'kan
kes samun - tembak mati
kes letup/bunuh - buang kes
kes culik budak - salah mak bapak
kes ketua polis - AG simpan
kes AG - polis simpan
kes dadah - barang bukti hilang

abe MIE 'TERJAH' said...

cuba fikir---

tak kan penjenayah disyaki nak roman suruh dia bagitahu dan bongkar rahsia?..

mesti kena pukul..tapi kalau kena pukul pun dah mati, kita susahlah...

apapun, yang masih hidup ambil pengajaran- jangan buat salah di dunia...dan kena ingat KELING MEMANG PENJENAYAH SEJAK KETURUNAN MEREKA DATANG KE MALAYSIA LAGI...

Anonymous said...

jenayah ni.....tak bolih sorok2....dia pun manusia....ciptaan tuhan,walaupun dia berbangsa india beragama hindu.bagaimana kalau seorang islam melayu dilanyak di negara berbangsa india????

Topengperak_Xinwugi® said...

abe MIE 'TERJAH' - keling itu siapa? adakah keling itu wujud dengan sendirinya?

adakah keling itu bukan makhluk ciptaan Allah?

siapa kita untuk menghukum?

Rasulullah junjungan kita pun tidak menghukum kan?

jangan salah buat statement abe MIE... kita ni semua makhluk Allah... hanya Allah yang berhak menghukum kita.

jangan kita cuba nak jadi TUHAN dengan menghukum sesama makhluk...

masya-Allah...

bekas tahanan reman said...

abe MIE 'TERJAH'
mu buta sejarah KELING yang kau hina tu pernah berkerajaan islam di india dulu dan KELING pernah berkerajaan di tanah air kita suatu ketika dulu, jangan jangan kau pun keturunan KELING jua termasuk aku, kau jangan umumkan kesemua sekali KELING itu bangsa tapi ada yang islam dan kafir kau mesti ingat muka bumi ni bukan milik keturunan kau saja, kalau kau benar benar islam kau jangan ungkit pasal bangsa, susah kau ni otak assobbiyah MELAYU UMNOOOO laa !!!!

kayemsee said...

abe mie ni memang terbukti bodoh dulu, kini & selamanya...

Anonymous said...

Topeng perak,
Pihak polis sudah terdesak. Mungkin orang yang disyaki itu tidak mahu mengaku dan menceritakan apa yang pernah mereka lakukan.Penderaan itu sudah ketahap melampau.

Perbuatan seperti itu akan dilindungi oleh ketua polis negeri. Dia akan mengeluarkan berbagai alasan, kononnya pekara itu akan disiasat... tapi akhirnya kes itu akan ditutup atau dilengah-lengahkan sehingga rakyat lupa dan tidak pedulikan lagi.

Apa yang pasti, perbuatan itu akan berulang lagi, tiada siapa boleh mendakwa kes itu ke mahkamah. Kalau ada sesiapa cuba mendakwa pasti orang itu akan jadi buruan polis.

Mereka yang nak jadi hero itu akan ditangkap dan dituduh dengan berbagai tuduhan palsu agar kes itu tidak akan kemana-mana.

lintahbertulang said...

Kes ini agak sukar untuk kita buat andaian awal kerana kita tidak tahu adakah benar tahanan tersebut mati akibat di'belasah' teruk oleh polis yang menjalankan siasatan terhadap beliau atau mati akibat sebab-sebab lain. Kita tunggu siasatan lanjut dilakukan.

Jika benar kematiannya disebabkan oleh polis maka, mereka yang terlibat harus dikenakan tindakan yang keras...

Aku oku! said...

abg mie,

moyang saya keling so what?. najib tun razak keturunan kelinglah sbb dia pencuri....

apabila sesuatu itu benar Allah akan tunjukan

bekas tahanan reman said...

polis malaysia adalah penjenayah berlesen, ramai sudah yang mati dan cedera semasa dalam tahanan guantanamau malaysia, itu sebab polis suka mendapat reman begitu lama supaya mereka dapat melepaskan geram kepada tahanan dan sekira nya berlaku apa apa ketua polis negeri atau KPN segera menutup kes, makna tahanan atau suspek iaitu belum tentu salah atau tidak hanya mahkamah yang akan menentukan nya, polis tidak boleh sewenang wenang menjatuhkan hukuman bunoh kepada tahanan reman, tapi sebalik nya banyak sudah tahanan reman dijatuhkan hukuman dera dan dibunoh oleh POLIS DIRAJA MALAYSIA, KEPADA YANG MEMBERI KUASA REMAN KEPADA POLIS JANGAN LAH BERI MASA TERLALU LAMA KEPADA POLIS, pengalaman saya semasa polis memohon reman daripada DO, saya hanya seorang 3 polis termasuk seorang pegawai mana saksi saya ? kalau hendak kan saksi, saya tengok DO jeling semacam saja seolah saya bersalah, DO tanya pegawai berapa hari pegawai cakap seminggu kita nak ajar sikit, DO tanpa menanyakan apa apa pada saya atau melihat apa apa kesan pada badan saya atau kesihatan saya dia terus dan sign surat, seterus saya diseret saya ke van polis dan terus ke lokap dan seterus nya beralakulah adegan adegan seterusnya, setelah 3 hari saya dibebas kan tanpa apa apa tuduhan di mahkamah, MAJESTRIT, DO yang memberi reman pun terlibat sama tunggu saja mahkamah AGUNG DI MAHSYAR nanti.

ediannuar said...

abg mie,

keling tu pun manusia juga...

bekas tahanan reman said...

PENGALAMAN DALAM LOKAP IPD KUALA KRAI KELANTAN

aku pesan kepada anak cucu ku aku tak mahu mereka bekerja yang melibatkan jabatan polis msia,bermenantu,berbesan dan sebagainya melibatkan dengan polis, KALAU BOLEH, aku tak boleh menolak ketentuan ALLAH TAALA.

Dampachi said...

kalau kita masih ingat, beberapa tahun dulu kes seorang mekanik juga mati ketika dlm tahanan polis...

mekanik malang tersebut dipercayai terlibat dlm rompakan Maybank ( pecah masuk melalui terowong@korek lubang bawah tanah )...

keluarga mekanik tersebut lawan di mahkamah dakwa polis telah melakukan penderaan sehingga mati...peguambela kelurga tersebut ialah Karpal Singh...

kes ini dimenangi oleh pihak keluarga tersebut tapi malangnya hanya 3 org anggota polis berpangkat rendah@konstabel dikenakan hukuman sedangkan 7 org lagi anggota penyiasat termasuk pegawai tinggi terlepas drp hukuman tersebut...

jadi saye rase kes sebegini mungkin akan berulang lagi...nasib malang akan menimpa ke atas anggota polis yg berpangkat paling rendah yg terbabit dlm penderaan ke atas mendiang Kugan

KMF said...

abe MIE 'TERJAH' said...

kalau nak mencarut masuk gua cakap sorang2...... mangkuk ayun betul
------ CAKAP ELOK SIKIT--------

POLIS BANGANG..... ASMA KEPALA OTAK MUSA? MUSA KO TENGOK BAIK2 ANAK BUAH KO TU, SEBELUM NEGARA MENJADI MUSIBAHNYA.

ajak ns said...

mid bar takkan tak backing polis? bagilah ulasan dan alasan bodoh engkau!

Anonymous said...

emm ramai gak sokong keling nie rupanya, daripada per yang aku duk perati sini, kalau ada keling peragut, pembunuh, perompak, tangkap bawak ke hotel 5 star, bg apa yang dia nak, baru lah dia bgtau detail, leh selesai masalah kan kan kan.. kan bangang namanyer kalau buat gitu, kalau melayu yang meragut sampai mampuh kena pukul korang ckp biorkan mat pet, bior mampuhhh, kalau keling ko julang, puja,, mungkinkah barang2 ko tak pernah kena curi sebelum ni kut, ko org tak pernah kehulu hilir nak settelkan pasal ic, lesen dll, ko boleh ckp ler, bg aku kalau betul dia penjenayah baik tembak terus jer, aku cukup terseksa bila barang aku kena curi, masa tu korang akan tau betapa celaka, bior mampuih pencuri tuh..tp aku pun dok setuju polis dera dia sampai gitu, barang diingat polis pon manusia, dah kalau kena provoke, india tu buat bodoh saper tak hanginnn

Anonymous said...

mmg penderaan terhadap A. Kugan sgt teruk. Maybe masa kejadian mungkin mangsa x beri kerjasama. Bkn nak backup polis, tp sblum ni pernah dengar x pakcik yg kerja kat petronas ditetak oleh org india yg menyamun. sblum pakcik 2 dibunuh, pekerja 7e juga kedua2 melayu di ketuk2 dgn parang pjg. bkn sume polis 2 jht, tp tindakan diorang yg m'jlnkan keje 2 agak melampau. so jgn la mark sume polis jht. Renungkan la..

Anonymous said...

meme natam la sapo saloh ko polis tue, kalu x dok polis sek2 mung jadi gilo babi semua la jawaknya.
kenang jasa siket guu, jgn asyik sedak kato jah.....mu tanggung lah dosa dgn setiap anggota polis yg buat tugas kerana agama, bangsa dan negara. tuhan maha adil, tgk sapo hok kena,

elfarabi said...

eden sokong bonar polis buek camni.. dah nampak bonar koling tu salah.. dah banyak bonar orang jahat kek malaysia nih.. biar padan muko eh.. tuii.. HIDUP POLIS MALAYSIA.. JALANKAN TUGAS ANDA.. JANGAN BAGI PELUANG kek penjenayah2 nii...HOBIN jo!! nak takut apo JANG!! ni rakyat malaysia sentiaso menyokong POLIS MALAYSIA..SYABAS!! pueh hati den...