"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 31, 2009

Imbas Balik Isu Jalur Gemilang Berbucu-Bucu - malaysiakini

Reactions: 
Dulu aku ada post dekat [sini] pasai jalur gemilang berbucu-bucu masa PM buat lawatan ke uzbek... time tu ramai yang duk hentam cakap tipu lah, cakap photoshop la, tak kurang yang nak buat repot polis, nak bagitau tv3 dan bagai bagai... hari ini aku nak flash back kan semula. tengok lah gambo dekat bawah ni:



Malaysia ada berapa negeri? dalam 3 orang pemimpin Malaysia yang ada dekat situ, tak sorang pun tak perasan? PRIHATINNYA hangpa...!!!

Tak kan dalam 3 orang tu, sorang pun tak leh nak bukak mulut tegur kesilapan tu? tak kan la sebab Malaysia dapat kontrak dengan Uzbek, benda macam tu pun kita dah tak leh nak tegur?

persoalannya: Bendera MALAYSIA ada berapa bucu bintang?Cuba kira reramai.

UNTUK MEMBUKTIKAN DAN MENAFIKAN BAGI ORANG YANG BUAT TUDUHAN CAKAP TIPU,PHOTOSHOP DAN BAGAI-BAGAI TENGOK KAT BAWAH NI PULAK:


laporan berita dari the star
  • Wednesday November 19, 2008
  • Abdullah to intervene in tussle
  • By SARBAN SINGH
  • TASHKENT (Uzbekistan): Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi will meet Wanita Umno leaders upon returning from his working trip abroad to find an immediate solution to the power transition plan in the women’s wing.
  • The Umno president, who returns on Friday, expressed concern that there might be a split in the wing if its top post was contested.
  • He said he had been told that Wanita Umno was facing problems with a leadership transition issue and seemed to be in a dilemma because there were many members apparently unhappy that there would be a contest for the wing’s presidency.
  • “I do not want to see infighting in the wing. I do not want to see a divided Wanita Umno,” he told Malaysian reporters on Monday at the sidelines of his three-day official working visit to Uzbekistan.
  • Abdullah, who is also Prime Minister, was asked to comment on the leadership transition plan mooted by Wanita chief Tan Sri Rafidah Aziz, who said she would hand the top post over to her deputy Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil in June next year, three months after the party’s annual general assembly.
  • But the wing’s executive committee member Datuk Kamilia Ibrahim announced her bid for the post of deputy after qualifying for it.
  • Kamilia had said there was no provision in Umno’s constitution for leadership transitions and neither was it a party practice.
  • On Sunday, Shahrizat made an about turn when she urged Rafidah to hand over power in March.
  • The wing’s executive council rejected this and urged Shahrizat to stick to the earlier plan.
  • Abdullah said he was not throwing his support behind any candidate.
  • “I do not want members to speculate that I am supporting a particular candidate. I am doing this because I want the wing to remain united,” he said.
  • Abdullah said he was also saddened by what was happening in the wing and hoped to find an amicable solution quickly.
  • He said that initially he did not wish to get involved in the power transition issue and hoped that the wing’s members would solve matters on their own but that did not happen.
  • In agreement: Abdullah and Uzbekistan President Islam Karimov witnessing the exchange of documents between Unity, Cultural, Arts and Heritage Minister Datuk Seri Shafie Apdal and Uzbekistan Commission for the Coordination of Science and Technology chairman Shavkat Salihon at the Presidential Residence in Durmen, Uzbekistan, on Monday. — Bernama
  • On other matters, Abdullah said he had asked AirAsia chief executive officer Datuk Seri Tony Fernandes to look into the viability of providing a direct air link between Kuala Lumpur and Tashkent.
  • “I told him of the opportunities here and he said AirAsia would study this immediately.
  • “It will be good if a Malaysian carrier can also provide air services to this part of the world,” he said.
  • The only direct link between both capitals is provided by Uzbekistan Airways, which has been flying the route twice weekly since 1996.
  • Abdullah said Malaysia was also prepared to take in more students from Uzbekistan for tertiary education. At present, there are some 70 students from here studying in Malaysia
TAK CUKUP BUKTI LAGI...??? NAK LAGI...???

cubo tengok dalam official website of the prime ministers office of malaysia

http://www.pmo.gov.my/?menu=gallery&id=996&page=1737


Apa-apahal aku print screen dah siap-siap... mana la tau depa nak delete macam kes Ustaz Ramlang Dulu kan... keh keh keh keh keh... Bangang hai..!





Lagi sekali...

Pak Lah... Khak Ptuih...!!!®

*apa kata penyokong UMNO geng-geng GOMO, PerakBangkit, PPC dan yang sewaktu dengan hangpa...???

1 comment:

tok iskandar said...

Tok dapat sumber berita 50 pendidik(guru,ustaz dan ustazah) seluruh Pahang telah ditukarkan dalam tempoh 24 jam pada awal tahun ini.

Ini kes naya.Berpisah dengan keluarga tersayang,terpaksa berulang jauh,rayuan dilengah-lengahkan dan macam-macam lagi.

Apa ke halnya Jabatan Pelajaran Negeri Pahang bertindak sedemikian dengan menyusahkan bangsa sendiri.

Sejak Datuk Azmi,bekas Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Pahang menjadi Pegawai Khas Hishamuddin di Kementerian Pelajaran,semakin kuat UMNO menekan guru-guru yang menyokong pembangkang.Ramai yang tidak tahu Datuk Azmi ketika menjadi Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Pahang pernah menjadi Setiausaha UMNO Bahagian Pekan.

SPRM kena siasat perkara ini kerana ada unsur salahguna kuasa.Terdapat cikgu-cikgu yang ditukarkan ini cikgu yang cemerlang prestasi kerjanya dan disayangi ibu-bapa murid-murid.

Tok cadangkan SPRM memulakan siasatan di Pejabat Pelajaran Daerah Temerloh.Ustaz Ishak,Penyelia agama Islam Pejabat pelajaran daerah Temerloh sedang disoalsiasat oleh SPRM berhubung rasuah politik melibatkan orang kuat Khairi, Norza Zakaria.Menurut sumber yang boleh dipercayai, ustaz Ishak ialah seorang ketua cawangan UMNO.

Jika kena gayanya,dua-dua kes ini dapat disettlekan oleh SPRM.Perluaskan skop siasatan kepada Ahmad Sanusi(abang Ismail Said,ahli parlimen Kuala Krau),Laily(bahagian pertukaran dan haji Nadzri(Pegawai Pelajaran Daerah Temerloh).

Alang-alang menyiasat eloklah SPRM siasat sekali punca kelewatan menyiapkan bangunan baru Sekolah kebangsaan Jalan Bahagia yang sepatutnya sudah siap.

Tok juga mahukan kerajaan negeri Pahang dan kementerian pelajaran membersihkan sekolah kebangsaan Jalan Bahagia yang ketika ini sarat dengan nepotisme dan kronisme.ada yang sedara mara,sekampung tapi di sekolah yang sama.

Sekolah ini telah lama didominasi guru-guru yang kuat UMNOnya.Cikgu-cikgu yang menyokong pembangkang pernah ditukarkan serta-merta.

Tahun lepas,kes sms di antara cikgu yang kuat UMNO dengan cikgu yang pro pembangkang telah sampai ke pengetahuan pegawai pelajaran Daerah Temerloh,Hajah Narimah.Puncanya cikgu perempuan,Jamaliah yang kuat UMNO telah menghantar sms provokasi kepada cikgu yang menyokong pembangkang

Cikgu itu membalas semula sms dan smsnya telah dihantar kepada Pejabat Pelajaran Daerah Temerloh.Dia telah dipanggil ke Pejabat Pelajaran Daerah Temerloh dan dibicarakan di depan Hajah Narimah,Sanusi dan Laily.

Pelik juga macamana sms itu sampai ke pengetahuan Pejabat pelajaran Daerah Temerloh.Rupa-rupanya cikgu wanita itu jiran sebelah rumah Ismail Said,ahli parlimen Kuala Krau.

Suaminya pula Mazlan,GPK sebuah sekolah di Jengka ialah pembantu khas YB Chua,ADUN Mentakab.

Tok heran pemimpin UMNO sekarang buta dan tidak reti membezakan kepentingan mendidik anak bangsa dengan kepentingan menyokong BN.

Sekolah Kebangsaan Jalan Bahagia suatu ketika dulu Aminuddin adalah guru besarnya.Aminuddin juga adalah bekas Setiausaha UMNO Bahagian temerloh dan bekas setiausaha sulit datuk Saifuddin Abdullah,ahli parlimen Temerloh.Dia pernah menukarkan uniform pengawas daripada hijau kepada biru.Penggantinya Mohd Ali,pernah menjadi seorang pegawai di Pejabat pelajaran daerah Temerloh berasal dari Rembau juga seorang yang kuat UMNO.

Di Sekolah Kebangsaan Jalan Bahagia ini ada cikgu yang telah berada di sini melebihi 10 tahun dan ada kakitangannya yang telah bekerja lebih daripada 15 tahun.

Tok cadangkan mereka ini seperti Aminah,Jamaliah,Akbar,Azani.Sazali dan Ustaz Marzuki ditukarkan kerana tidak boleh langsung menerima kehadiran cikgu-cikgu baru yang pro pembangkang.Mereka berbicara politik dan buat provokasi di sekolah boleh.

Kakitangan sekolah seperti Shamsuddin dan Jamlus yang terlalu lama di situ juga patut ditukarkan untu mengembalikan imej baru Sekolah Kebangsaan Jalan Bahagia.Shamsuddin mempunyai sebuah kedai makan di Temerloh dan berasal dari Rembau.SPRM juga kena siasat kakitangan sekolah untuk mengelakkan tiada gejala pulang awal dari waktu pejabat dan bercuti ikut suka hati.

Bagi diri Tok sendiri apa guna berdengki dan iri-hati hanya kerana parti sendiri sudah tidak diterima anak bangsa sendiri.berlapang dadalah dan terima kekalahan dengan hati terbuka.
rakyat dan orang melayu dah muak dengan UMNO.Tindakan keras seperti ini akan hanya mempercepatkan kejatuhan UMNO dan BN.