"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 31, 2009

Perak: Malam Yang Mendebarkan - malaysiakini

Reactions: 
2 Exco Perak diura-urakan bakal keluar parti (PKR) malam ini untuk menyertai UMNO. Pasukan Khas UMNO juga sedang cuba melakukan apa saja untuk membawa YB Nasarudin (Bota) kembali kepada UMNO bagi mencukupkan bilangan kerusi BN untuk membentuk Kerajaan Perak yang baru secepat mungkin.

Perakexpress.com melaporkan Jamaludin Mohd Radzi (PKR - Behrang) dan Kapt. (B) Mohd Osman Mohd Jailu (PKR - Changkat Jering) telah ditahan oleh SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) dan military police. Kedua-duanya dipercayai sedang berada di Pekan, Pahang bersama Dato' Seri Najib Razak.

Petugas AMK sedang mengawasi kediaman YB Nasarudin di Bota berikutan khabar tentang cubaan menculik ADUN Bota itu untuk misi pembentukan kerajaan BN Perak. Nasarudin dikatakan mendapat tawaran jawatan Menteri Besar jika sedia kembali bersama UMNO.

----------------------------------------------------------------------

SOLAT HAJAT DI SELURUH NEGARA

Umat Islam diseru agar bersolat hajat pada malam ini memohon pertolongan Allah SWT menyelamatkan kerajaan Pakatan Rakyat Perak. Solat hajat dan munajat untuk maksud ini disarankan supaya diteruskan oleh pendokong Pakatan Rakyat beragama Islam setiap hari.

----------------------------------------------------------------------

NASIHAT PENTING UNTUK JAMALUDIN & OSMAN

Adalah hak kamu untuk memilih parti mana pilihan kamu. Jika kamu memilih UMNO ... silakan berbuat demikian! Kami menerima dengan lapang dada dan penuh keterbukaan. Andai UMNO dapat memujuk atau membeli seorang lagi ADUN Pakatan Rakyat selepas kamu berdua, maka bertukarlah Kerajaan Negeri Perak daripada PR kepada BN. Jika hal itu berlaku, maka amat besarlah saham kamu kepada peralihan itu.

Kami pasti tabah menghadapi realiti. Dulu parti kami bukan kerajaan. Sekarang sebagai kerajaan. Jika kembali menjadi parti bukan kerajaan, kami tidak kekok kerana telah lama berpengalaman. Namun kami PASTI tidak akan melupakan kamu jika kamulah sebab dan puncanya.

Kamu juga tidak mungkin dapat meneruskan kehidupan dengan hati yang tenang walau pun tiada siapa di kalangan kami yang akan menyakiti kamu. Kamu akan 'tak keruan' seumur hidup bersebabkan gangguan dari dalam diri kamu sendiri. Allah tidak pernah lalai daripada memerhati dan mengawasi kamu dan kami.

Tak mungkin ada alasan yang wajar bagi kamu untuk mendiami rumah UMNO yang jijik itu. Kamu sendiri lebih tahu kebangkrapan nilai dan prinsip dalam tubuh UMNO. Kamu juga tahu betapa jahatnya UMNO termasuk rencana memerangkap kamu dengan tuduhan rasuah.

Sebelum melangkah jauh, kamu dinasihatkan supaya beristikharah memohon ilham dan petunjuk daripada Yang Maha Mengetahui. Jika benar kamu masih beriman kepada Allah maka itulah satu-satunya sumber penentuan langkah yang pasti benar dan tidak akan merugikan kamu. Bertanyalah kepadaNya!

----------------------------------------------------------------------

NASIHAT KEPADA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT

Woi...!!! Rilek laaa beb..!!! Khabar ini masih belum sahih. Belum ada apa-apa pengumuman yang resmi. Be cool...!!!

Kah kah kah kah kah... woi..! kau ingat boleh rilek ke? ptuih..!

Dipetik dari jeritan minda politik malaysia

9 comments:

Anonymous said...

next general election...better bagi calon PAS je yg bertanding...tak kira kerusi parlimen mahupun DUN...better calon PAS yg bertanding drpd calon PKR.

calon2 dlm PKR cam takleh harap je...ditawarkan duit, perempuan, jawatan terus cair, terus berpaling tadah.....tak habis2 sama dgn perangai umno yg mata duitan, materialistic.

harap DSAI tarbiah skit calon2 & ahli2 PKR...tak kira ahli melayu ker, cina ker, india ker...tarbiah diorg dgn ajaran Islam & moral (bagi non-muslim PKR).....buang perangai buruk yg mereka bawak2 dari be end, umno, mca, mic....jadikan mereka berdisplin macam ahli2 PAS...teguh dgn perjuangan Islam.

Topengperak_Xinwugi® said...

100% setuju...!!!

Anonymous said...

Soal lompat parti bukan hanya tawaran atas jenama duit atau perempuan saja tapi lompat parti boleh berlaku dengan berbagai alasan.

Wakil rakyat dari UMNO lompat ke PKR atas dasar apa...?

Wakil rakyat dari PKR lompat ke UMNO atas dasar apa pula...?

Untuk kepastian, orang punya blog ini yang mengaku perisik rakyat mesti menyiasat mengapa 2 wakil rakyat PKR mahu tukar parti....

Ada kemungkinan 2 wakil rakyat ini terlibat dengan hutang atau terhutang budi dengan sesiapa atau ada pihak memeras ugut dengan memberi kesusuahan pada keluarganya atau mereka sedang ditahan untuk dituduh dengan pelbagai tuduhan palsu dengan bukti palsu atau ugut dengan pembunuhan seperti Anuar Ibrahim alami disuatu masa dulu...?

Anda kena ingat 2 wakil rakyat ini adalah penambah kuasa memerintah untuk orang tertentu dalam UMNO.

Anonymous said...

Dissolve the DUN and make a fresh election. Let c who has the mandate from the people. Difficult for any party that have small majority to handle the government especially if the party is not strong as PAS. Remember when PAS has only few majority at Kelantan, every ADUN from PAS were firm with their principle even though they faced so much of challenges. Now PAS won in Kelantan with huge majority. Hope PKR & DAP ADUN will follow the principle that hold by those from PAS.

Raj said...

Tak perlu risau yeop, dungu dungu BN ini tak perasan yang sebagai langkah terakhir kerajaan Perak pimpinan YB Dato Seri Nizar boleh membubarkan DUN dengan persetujuan kebawah DYMM Sultan Perak, untuk mengadakan pilihanraya negeri baru di Perak. Tidak syak yang PR akan kembali berkuasa dengan majority lebih besar kali ini

Anonymous said...

orang umno lompat ke pkr, awak diam.
orang pkr nak lompat ke umno, awak bising.
wake up! orang politik semua sama. nak kuasa dan kekayaan.

- orangmalaysia

Topengperak_Xinwugi® said...

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ak hak

Anonymous said...

anon 1,2009 1:41 AM,
Anda salah faham bila kata "orang umno lompat ke pkr, awak diam.
orang pkr nak lompat ke umno, awak bising."
wake up! orang politik semua sama. nak kuasa dan kekayaan.

Sebenarnya bila orang umno lompat kat pkr kita orang semua berkumpul ramai-ramai buat majlis nikah kawin.

Bila orang pkr lompat ke umno, kita orang mesti lah kena bising kerana majlis keduri kawin belum selesai dah nak bercerai pulak.

Kalau tak sokong orang politik kita nak sokong siapa pulak...?

Anonymous said...

anon February 1, 2009 1:41 AM
lompat masuk be end atau umno umpama terjun dari bangun yg tinggi ingin membunuh diri...sbb umno tu penuh dgn rasuah, penuh dgn salahguna kuasa, hina Islam, hina hukum hakam Islam dan etc....pendek kata...kalau terjun tu tak menyebabkan kematian sekalipun, paling kurang tulang rusuk, tulang kaki, tulang kepala akan patah dan retak, berlaku internal bleeding lebih2 lagi bleeding dlm kepala.

of course kita akan bising kalau ada orang ingin terjun membunuh diri.

kalau anon February 1, 2009 1:41 AM tak bising kalau ada orang nak bunuh diri terjun dari bangunan...maknanya ada something wrong dgn mental....better g jumpe doktor buat ct scan or mri or eeg utk check brain & mental status.