"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 29, 2009

Kenyataan Blogger BangsaMalaysia Berkenaan Hukum Hudud

Reactions: 
Kenyataan Blogger BangsaMalaysia (ahli BPN Blogger Pembela Negara) berkenaan Pelaksanaan Hukum Hudud Di Malaysia.

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..


mengenai isu hudud ini, saya sebagai seorang muslim memanglah sangat2 bersetuju agar hudud ini dilaksanakan kerana hudud ini adalah hukum ALLAH..

tidak ada undang - undang yang lebih baik dan berkesan melainkan dari hukum yang telah ditetapkan ALLAH..
  • 1 ) mengapa kamu takut hudud?
jawapan : sebab takut kena potong tangan!

bangsamalaysia : sebab ko nak mencuri, sebab tu ko takut!!
  • 2 ) mengapa kamu takut hudud?
jawapan : sebab takut kena rejam dengan batu sampai mati!!

bangsamalaysia : sebab ko nak berzina, sebab tu ko takut, kan, kan , kan????
  • 3) mengapa kamu takut hudud?
jawapan : nanti kena bunuh!!

bangsamalaysia : sebab ko nak membunuh orang!!!!

( pandangan aku bukanlah pandangan BPN secara keseluruhan, ini adalah pandangan peribadi aku )

soal pelaksanaan : tidak kira lah sape2 yang memerintah, silalah terapkan nilai2 dan undang2 islam secara perlahan2 dan semoga 1 hari nnti malaysia menjadi negara islam yang undang2 nya adalah undang2 islam..

TP - Alhamdulillah... dalam ramai-ramai ahli BPN, ada jugak yang faham... yang lain macam mana?

No comments: