"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 20, 2009

MB Nizar Singgah Bota..? - malaysiakini

Reactions: 
Pagi ni MB Nizar ada program di Pulau Pangkor. Kami dah sampai dekat Jeti Lumut. Tau-tau dapat call MB Nizar singgah dekat Bota dulu... MB Nizar singgah Bota...

40 comments:

tauketelor said...

cilok dari mantot...

http://2.bp.blogspot.com/_QycFlmCOSXA/SZ2AXQcRIMI/AAAAAAAACBs/wUTz02tn6Yc/s1600-h/Untitled-1.jpg

SuaraHangJebat said...

Moga Sultan akan buka mata... walaupun hati dah kelam dgn limpahan kemewahan hasil dari penderitaan rakyat. Bubarkan sahaja DUN dan selesaikan perkara yg menampakkan ketidak-pekaan sultan dalam kemelut ini. Sultan adil dihormati dan sebaliknya akan disanggah.

Anonymous said...

betul....kami rakyat negeri PERAK berharap junjung kasih duli tengku perkenan dgn kehendak rakyat.biarlah rakyat dapat memilih pemimpin yang sebetulnya walaupun dikalangan parti BN dan PR.disebabkan negeri PERAK ni didiami berbilang kaum.

sepat_ronggeng said...

Dulu lain... skarang lain...

cathenclox said...

kalau UMNO,dulu kini dan selamanya xberubah..keterukan di tahap itu sahaja..mmg jaat sejak dari awl..

sepat_ronggeng said...

SLOBODAN MILLOSEVIC
ARIEL SHARON
FIDEL CASTRO
POLPOT
YITZHAK RABIN
GEORGE W BUSH
JWW BIRCH
NELSON MANDELA
DARTH VADER

Cuba cari... ada x nama orang MELAYU.. x de kan.. hehehehe.. xde MELAYU yang hebat pon...

sepat_ronggeng said...

CARL LEWIS
SERGEI BUBKA
PELE
ANDRE THE GIANT
PETE SAMPRAS
MARLEEN OTTEY
MIKE TYSON
ROAD RUNNER`PIT..PIT'
JIMMY WHITE

Cuba cari... ada x nama orang MELAYU.. x de kan.. hehehehe.. xde MELAYU yang hebat pon...

paloi bin mulau said...

rabuan pit muahahahha

Baginda Reformasi said...

huhu kini pandangan peribadi anda plak....
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/patut-le.html

tok ggawo said...

Salam !

aku harap setelah yb nizar ke p pangkor nanti akan berlaku lah pula tsunami di p pangkor semoga rakyat p pangkor membuat gelombang yang dahsyat.

sepat_ronggeng said...

BAYANGKAN.... Malaysia seperti kapal angkasa Enterprise...

SIAPA yang layak untuk gantikan Captain Spoke....

Anonymous said...

sepat,.

dah ko xtulis xdelah jubuq

sepat_ronggeng said...

OOOO.. YE TAK YE JUGAK..

1)Ais Karpal
2)Wajik Razak Kahwin
3)Anu-ha Abraham
4)Hardy Boys

Haaaa... mana yang layak..

Anonymous said...

kapten jack sparrow adeee

sepat_ronggeng said...

ERMMM... Apsal kau nak Jack Sparrow..

Jawapan tiada dalam pilihan.. kira salah... hehehe

sepat_ronggeng said...

x de sapa pon nak layan aku ni..

zali said...

dalam perjalanan ke pulau pangkor
singgah nizar di pekan bota
apa di kata pencacainya akur
asal dapat berkuasa semula

pencacai menanti di jeti lumut
namun nizar tak kunjung tiba
sabda nizar hendaklah di turut
kalau tidak neraka jawabnya

hiduprakyat said...

Kuat bunyi diketuk-ketuk,
Rupanya kosong isinya takda;
Siapa gerangan berketak-ketuk,
Rupanya Zali sumbang bernada.

Orang gedebe sumbang bermadah,
Nasihat elok sentiasa ditentang;
Kononnya Zali hebat bermadah,
Umno yang rasuah sentiasa ditatang.

Kononnya gagah di gelanggang tari,
Rupanya longlai dek kena lipat;
Kasihan sungguh pada si Zali,
Pintu hatinya tertutup rapat.

Duduk sendiri di pintu gua,
Diasing orang dek sikapnya **bi;
Ayuhlah Zali meruntun doa,
Moga mendapat hidayah rabbi.

zali said...

makan nasi di pagi hari
sayang sekali nasinya basi
bukannya niat nak cari publisiti
sekadar mengimarah blog sensasi

gelap malam tanpa bulan
di redah hutan tersandung tangan
mengapa peliwat jadi ikutan
ulamak kontroversi jadi sanjungan

tok iskandar said...

Modus operandi hampir serupa.UMNO akan peralatkan Sultan Selangor pecat MB Selangor atas alasan moral kerana menghadapi pertuduhan rasuah dan salahgunakuasa di mahkamah.

Khalid juga akan dipenjarakan sebelum menghadapi perbicaraannya untuk mencetuskan ketidastabilan politik di Selangor dan melaga-lagakan rakan-rakan komponen dalam Pakatan Rakyat.Ada di kalangan mereka yang akan ditahan di bawah ISA sebelum bersetuju menyertai UMNO untuk membentuk kerajaan BN di Selangor.

Dr Hassan Ali juga akan dipujuk menyertai UMNO melalui pujukan dan rayuan pihak istana.

Dengan itu tumbanglah kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor walaupun memiliki majoriti 16 kerusi ADUN.

Inilah yang diharapkan oleh Najib sebagai modal untuk melangkah megah ketika pemilihan UMNO pada hujung Mac depan selepas diaibkan dengan kekalahan memalukan pada PRK Permatang Pauh dan PRK Kuala Terengganu.

Kejayaan merampas Perak dan Selangor akan memaksa Pak Lah akur menyerahkan kuasanya kepada najib mengikut perjanjian yang dipersetujui bersama iaitu pada bulan April ini Najib akan menjadi PM.

Penganalisis politik masih tidak begitu yakin apakah Najib akan menjadi PM mengikut tarikh yang ditetapkan dan tidak mustahil Pak Lah akan berubah fikiran setelah dipengaruhi hulubalang khairi yang menguasai tingkat 4,Jabatan Perdana Menteri.

Inilah yang dirisaukan oleh dr Mahathir di dalam blognya dan tindakan pakatan rakyat sepakat menyokong kepimpinan Pak Lah akan menyukarkan lagi kedudukan najib.

Di kalangan penyokong UMNO sendiri termasuk Kuli tidak bersetuju dengan cara Najib bertindak merampas kuasa kerajaan negeri pakatan rakyat Perak yang telah dipilih oleh rakyat Perak untuk memerintah negeri itu pada PRU 12 yang lepas.

Najib semakin angkuh dan merasakan jawatan PM adalah miliknya telah membentuk kemnya sendiri.Beliau akan melantik Shakar(ADUN Lanchang) menjadi MB Pahang yang baru.Ismail Said(MP Kuala Krau),Ismail Sabri(MP Bera),Saifuddin Abdullah(MP Temerloh) dan Jamaluddin Jarjis(MP Rompin) akan dilantik menjadi menteri kabinet setelah najib bergelar PM dan berlaku rombakan kabinet.

Zahid Hamidi akan diangkat menjadi TPM dan bukannya Muhyiddin Yasin seperti tanggapan ramai pihak.
Nasib Khairi pula lebih malap dan karier politiknya akan berkubur kerana Najib lebih memihak kepada Mukhriz.Khairi akan menyertai Wan Farid dan Norza Zakaria,hulubalang khairi yang dicantas oleh kem Najib melalui perancangan licik UMNO Bahagian Jerantut,Kuala Krau dan Temerloh yang mana Shakar,Ismail Said dan Saifuddin turut terlibat merancangnya.

Pak Lah masih mempunyai opsyen iaitu membuat rombakan kabinet dan memecat Najib daripaad jawatan TPM dan Menteri kewangan dengan menyalahkannya sebagai punca kegawatan politik yang berlaku di Perak dan pelan pemulihan ekonominya yang gagal.Matawang ringgit kian menyusut dan kadar pengangguran bertambah selain indeks komposit BSKL yang turut merosot.

Pak Lah boleh meneruskan tugasnya sebagai PM sehingga PRU13 dan memperbaiki segala kerosakan yang dilakukan oleh Najib.Rakyat bimbang jika lebih lama Najib jadi Menteri Kewangan,Raja-raja Melayu akan cuba dirasuahnya

tok iskandar said...

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor disarankan mengadakan persidangan DUN Selangor segera dan mendedahkan segala penyelewengan yang dilakukan khir toyo.

Jika tiada pilihan bubarkan saja dun selangor agar diadakan pilihanraya seluruh selangor.

hiduprakyat said...

Tidakkah sedar duhai insani,
betapa pilu mata melihat,
bahu memmikul beratlah lagi;
Insan difitnah malahan dikeji,
Manusia perasuah tangan dijilat,
Inikah tamadun hendak disaji.

Dunia terbentang makhluknya fana,
Ke alam baqa dunia akhirat,
Akan dihitung segala amal;
Kenapalah tega hamburkan fitnah, Tidakkah risau lidah dikerat,
Bungkamlah diri hilangnya amal.

Insaflah...

zali said...

tok...

bla bla...'disarankan'...bla bla

soalan saya...siapa yang sarankan?
ke sekadar dapat ilham ketika
bertapa?

zali said...

memang hebat...
6 kerat tu...

saya mengalah saja...lain kali sorry la...

ni nak pegi bertapa dulu ikut tok sekandar...cari ilham...

Anonymous said...

zali lapsap....otak umnooooooooooooooooooo!!

kafe kenyalang said...

HIDUP ZALI!!3X..HIDUPLAH DLM KBODOHAN MU ITU..KALAU LAH SAIDINA UMAR R.A HIDUP LG..ZALI TU LAMA DAH BERJALAN TAK BRKEPALA..

Anonymous said...

parti utk kesamarataan kaum....

Harus diingati yg kaum yg berbeza juga menganuti ugama yg berbeza dan kaum ini semuanya berlandaskan garis panduan hidup mengikut fahaman ugama mereka yg berbeza.....

maka bolehkah disamaratakan kaum kapir dgn kaum yg berugama islam???
dan adakah dibolehkan umat islam itu disamaratakan dgn kaum kapir???

sedangkan islam dan kafir jauh bezanya ibarat langit dan bumi.

seperti sistem perundangan islam,sistem ekonomi islam,sistem akhlak islam,sistem kemasyarakatan islam,sistem pemerintahan islam semuanya jauh berbeza dari sistem org2 kapir.

jadi mana boleh disamaratakan antara kaum yakni yg kapir dgn islam...dizaman pemerintahan islam sendiri tidak ada kesamarataan kaum kerana islam dan umatnya jauh lebih tinggi martabatnya dari kaum kapir dan diharamkan kaum kapir menjadi khalifah yakni tunggak tertinggi pada umat islam.....dan wajib bagi umat islam mempertahankan negara mereka dari dipimpin oleh kaum kapir.....

tapi sekarang dah akhir zaman,,,banyak perubahan berlaku org islam sendiri sanggup dipimpin oleh org kapir

org islam sendiri sanggup menjatuhkan tunggak pimpinan org islam yg sedia ada utk digantikan oleh org kapir....

org islam sendiri sanggup membuka peluang dan pintu2 supaya anasir ini dapat menyerap masuk hingga puak kapir mencapai cita2 mereka.....

mmg amno rakus dgn agenda mereka apa kurangnya parti yg lain sama juga...masing2 mengejar impian parti mereka......

masing2 mengejar pangkat dunia,harta dunia,puji pujian dunia,dan bernafsu pada segala bentuk keduniaan dan perkara ini ada pada amno,pkr,pas,dap,dan mereka2 yg menjadi penyokong parti2 sebab inilah lumrah hidup sebagai manusia kita tak dapat lari dari ujian ini......

Adakah dizaman pemerintahan islam dulu kesamarataan kaum itu diberi pada kaum kafir sehingga tampuk pemerintahan boleh digilir2kan antara org islam dan kapir.....sudah tentunya tidak

dan sekiranya ini berlaku puak penderhaka itu wajib dihapuskan demi menegak daulah islam kerana mereka berada pada landasan yg salah...........

apakah landasan yg salah itu???

melantik atau pun membenarkan tampuk pimpinan kepada org kafir utk meneraju negara ini......walaupun secara mengikut giliran

kerna pimpinan yg layak hanya dr golongan pemimpin islam walaupun dia berdosa...... adakah anda tidak bergelumang dgn dosa adakah anda maksum.....sudah tentunya tidak kerna anda itu manusia biasa dan tidak dapat lari dari buat kesilapan.......


Rasulullah juga telah memperingatkan tentang perkara tersebut dalam sepotong hadis yang bermaksud :

"Barangsiapa yang melihat pada amirnya (pemimpinnya) sesuatu yang dibencinya hendaklah dia tetap bersabar atasnya. Sesungguhnya tidaklah seorang itu keluar dari (mentaati) pemerintah walau sejengkal kemudian ia mati dalam keadaan tersebut, maka matinya itu dalam keadaan jahiliah" *

*Lihat Sunan Abi'Asim. NO 1101. Hadis Sahih.



"Apabila dilantik dua orang khalifah* (pemimpin dalam sebuah negara Islam) maka bunuhlah yang terakhir antara kedua (perlantikan kedua"**

*Khalifah yang dimaksudkan dalam hadis-hadis ini ialah pemimpin atau ketua negara/kerajaan

**H/R Bukhari 5/401. Muslim 3/1471. Ibn Majah 2/958. khalifah*


Sepotong hadis Rasulullah S.A.W yang melarang seseorag muslim menjatuhkan pemerintahnya.

"Akan datang selepas peninggalanku nanti, para pemimpin yang tidak mengikut pentunjukku, tidak mengikut sunnahku dan panduan sunnahku. Akan muncul pula di kalangan kamu orang-orang yang hatinya adalah hati syaitan (manusia berhati syaitan). Aku (Huzaifah) bertanya : Apakah yang harus aku lakukan jika aku menemuinya? Baginda bersabda: Hendaklah kamu mendengar dan taat kepada pemimpin walaupun dia memukul punggungmu dan merampas harta benda mu"*

*Hadis riwayat Bukhari dan Muslim.


ketahuilah semua pemimpin islam yg ada samada di malaysia atau dinegara lain semua nya ada dosanya

dan juga pak lebai,kiyai2,tuan2 guru,ahli koparat,ahli politik,ahli pak turut dan sesiapa saja yg bergelar manusia juga tak lekang dari dosa.......jadi adakah anda maksum sehingga sanggup melanggar sunnah rasul........pikir2lah ye

Anonymous said...

aku tgh fikir la ni anon 4:08 ;)

Apabila seorang pemimpin dikalangan aku ini menyuruh aku melakukan kemaksiatan, minum arak, berzina, meninggalkan tuhanku (Allah) adakah aku boleh menuruti kehendaknya?

Apabila anak aku cantik dan tidak terlepas daripada pandangan pemimpin yng melakukan kemungkaran, walaupun aku tahu aku akan dijanjikan imbuhan wang ringgit, sedangkan anakku telah memilih jodohnya yang sekufu, patutkah aku melihat sahaja anakku di rampas dan dikahwinkan dengan pemimpin itu?

Apabila isteriku yang cantik molek dirampas dari kebahagiaanku semata-mata nafsu serakah pemimpin itu?

Tanah yang selama ini kukerjakan dan kukutip hasilnya sebagai sumber rezeki diambil sewenang-wenang semata- mata untuk membuat istananya atau pelaburannya?

Wang perbelanjaanku yang seciput untuk makan diambil dengan auta belit pemimpin dan undang-undang peras ugutya semata-mata menjadikan sumber itu sebagi pendapatan mereka?

Hang biar betol anon..

Raja dan pemimpin sekarang janganlah jadi golongan firaun dan Haman. Janganlah bangga sangat seperti Qarun..Sejarah telah mengajar kita, dimana adanya raja yng zalim penduduk pasti tidak aman seperti cacing kepanasan. Dimana rakyat akan berhijrah ke tempat lain dalam erti kata tidak bersetuju. Zaman Dahulu rakyat marhaen akan berpindah negeri kerana tidak ada sistem undi. Sekarang mereka tidak perlu berbuat demikian, mereka ade pensel dan kertas undi untuk menjatuhkan mereka. Anda takut ya anon 4:08? Atau andalah dikalangan pemimpin yang zalim tapi pengecut itu..

Fikir-fikirkanlah

Anonymous said...

Masa zaman kegemilangan Islam negara Islam bekembag pesat melalui perluasan empayar Islam Dari parsi, ke Spanyol, Hinggalah ke India dan sempadan cina. Aku pelik la Anon 4:08.Takkan dalam masa perluasan empayar tu xde satu pun tentangan dari Pemimpin dan kita pun tahu mereka ada pemimpin agama mereka tersendiri? Adakah pejuang Islam zaman itu tidak mengikuti sunah Rasulullah?

Fikir-fikirkanlah ye

Anonymous said...

Parti untuk kesamarataan kaum itu betullah. Ada ke disebut kesamarataan agama? Tidak! Hatta agama itu tidak pun menjadikannya satu isu disini. Apa agama pun akan mengatakan bahawa agama merekalah yang terbaik. Tak kiralah Zionis ka, Hinduisme, Taoisme, Confuciusme, Kristianisme kerana agama itu agama.

Dalam alquran pun ada menyebut sifat toleransi dalam agama yaitu kebebasan beragama. Mereka yang bukan islam boleh memilih agama mereka. Jadi apa maknanya tu? Bagi mereka yang kafir itu terpulanglah kepada mereka, biarkanlah mereka memeluk islam sekiranya mereka dilimpahi taufik dan hidayah Allah.

Persoalannya disini. Apabila bangsa melayu itu sendiri sinonim dengan Islam, sehinggakan masuk Islam dikirakan masuk melayu? Apa artinya ini? Masuk Islam itu masuk Islam sahajalah. Apa yang dimaksudkan masuk melayu? Kalau Cina masuk islam dikira melayukah? Apabila berkahwin dengan melayu maknanya dia masuk melayukah? Apakah mereka2 ini patut meninggalkan adat resam mereka semata2 untuk mengamalkan adat resam melayu di mana selagi adat resam mreka itu tidak melanggar batas-batas Islam? Kita tanya pulak diri kita. Kita bolehkah mengikut adat resam mereka selagi mana ia tidak menyimpang dari ajaran Islam? Boleh kan?
Jadi kenapa dimomokkan melayu itu hebat sedangkan melayu itu tidaklah sehebat mana? Rata-rata manusia yang berpegang kepada semangat perkauman sememangnya begitu. Merasakan mereka hebat? Ada dalam sejarah dimana kaum2 ini mengalami kejatuhan apabila tiba masa yang ditakdirkan.
Kasamarataan hak dalam parti yang mengamalkan malaysian malaysia itu betul selagi Raja2 mempunyai kuasa mutlak. Pemimpin lain adalah penasihat semata-mata bukannya yang beraja di mata dan bersultan dihati epertimana yang ada sekarang. Tidak dsalah bagi raja mengambil perdana menteri yang bukan Islam dam melantik para penasihat kepada Agama di mana perlakuan dam corak pemerintahan itu ADIL.

kame said...

Jangan bangkitkan isu kaum. Kita terpaksa menerima hakikat bahawa UMNO lah yg mmberikan kerakyatan percuma kepada bangsa asing. So, apa nak heran kalau cina dan india menuntut hak mereka mengikut lunas perlembagaan. Jgn lupa juga bahawa UMNO lah yg menjadi punca utama mengapa hukum Hudud amat sukar ditegakkan di Malaysia. Mengapa kita terlampau bangga dengan kehebatan bangsa melayu sedangkan bangsa melayu lah yang ketinggalan di buminya sendiri. Kenapa kita lebih mengagungkan bengsa daripada agama? Come on lah, malaysa ni dah jadi bukan hak melayu, dah jadi hak masyarakat majmuk di malaysia. So yang tinggal sarang cuma Islam. Jagalah Islam ni sebaik mungkin....

kame said...

oh ya...terlupa. Rasulullah SAW tak pernah pun mengagungkan bangsa arab baginda. Kerana itu adalah sikap asabiyyah. Sebaliknya baginda menyuruh umatnya bersatu atas nama ISLam. Kalau kat malaysia ni, bersatu atas nama ISLAM dan bukan MELAYU. Ha, kita pun nampak banyak jemaah islam dan banyak jemaah melayu. sendiri mau ingat ek....

Anonymous said...

anon 5.05

pemimpin mana yg paksa kau buat maksiat,zina,minum arak dan murtad ???????? pelik benar aku tak penah jumpa pemimpin cam tu lagi.....jgn2 kau buat fitnah ke ni...hehehe jgn men fitnah naya ko nanti.........

anak isteri kau pun kena rampas & tanah kau pun kena kebas....kau ni buat gurindam ke sajak ni.......itu citer gambar melayu cathay keris kot......kau ada zaman mana ni...kahkahkah!!!!!

kalau raja2 kau anggap sebagai firaun dan haman nya ,kau pulak rakyat yg mcmmana........kerana rakyat zaman firaun terdiri dari kaum qibti dan yahudi.....mahukah kau jugak di panggil dgn panggilan qibti atau yahudi......dan utk pengetahuan kau, perjuangan yg sia sia yg tidak mendapat keredhaan Allah dan rasulnya akan merugikan diri kau sendiri....bukankah jelas hadis nabi tu...atau kau juga nak menderhaka pada sunnah rasul.......pikir lagi hehehe...

Anonymous said...

Ha tu lah melayu tulen. bila orang laen kena xpe. Aku nak tgok ler kalau hang kena nanti. Sebab hang x merasakanyer.

Kau rasa kau dapat syafaat ke nanti?
Belum tau lg...

Aku fikir lagi. Kalau kau rasa kau boleh ambil sunah nabi atas kepentingan parti AMENO aku pun x kisah ape pon. PAS pun ade gak defend melalui hadis dan Al-quran. Xde masalah pun. Yang masalahnya hal kau kau jawab dan hal aku aku jawab.Bukan orang lain.

Aku malas nak tunjuk bukti sebab bukti kepada pihak penguasa ni setakat sebelah mata boleh ditutup. Tetapi hati marhaen sapa yang tahu..bersedialah dengan kejutan nanti.

Aku masih berfikir....
Apakah semua yahudi itu hina? Semua yahudi x masuk syurga kah? Qibti x masuk syurgakah kalau mereka beriman?

Apa Melayu dijamin syafaatkah oleh Rasulullah?

Rambut Hitam, hati lain-lain...

sepat_ronggeng said...

haaa.. tumpang bertanya je.. boleh ke yahudi masuk syurga...

atau lebih tepat lagi boleh ke yg kafir ni masuk syurga.. hehehe..

kot2 boleh lah jumpa darth vader nanti kat syorga..

Tolong jawab ye sapa2

Topengperak_Xinwugi® said...

sepat_ronggeng - sape cakap yahudi tak leh masuk syurga? kalau yahudi tu masuk Islam, cukup amal ibadatnya... hang rasa mcm mana?

orang kafir ka, taak kafir ka, klu Allah kata masuk syurga... masuklah dia ke syurga...

Pak Imam yang di Imamkan semayang kat mesjid pun belum tentu masuk syurga beb...

sepat_ronggeng said...

ooooo... tima kasih TP

begitu ye.. aku nak tau je.. hehehe.. sbb aku confuse skit...

kalau x silap ada sekali dulu tahun bila ke.. ada satu majlis ceramah di tempat aku.. anjuran PAS.. kalau x silap nama ustaz nye ustaz zul.. famous ustaz nye.. kalau sebut kat area tambun tu org kenal nye dia.. katanya org kafir ni pengakhiranya di akhirat nanti hanya akan menjadi kayu api neraka..

Tu yang aku tanya tu.. anyway tq ye TP.. ada la can nak jumpa ehud olmert nanti hehehe...

kame said...

apa daa korang ni...
Ada pun Yahudi itu adalah bangsa. Yahudi tu pada asalnya dipanggil Bani Israel. Adapun Yahudi itu agamanya adalah Jews dan kitab anutannya The Old Testement(pada asalnya Taurat). Adapun Yahudi ni ada yg beagama Islam dan ada yg kristian dan ada yg jewish. Soal syurga dan neraka du mmg dah termaktub dl Quran yg org Kafir akan jadi kayu api di neraka. Dan termaktub juga dalam al_Quran yg sebahagian Nabi2 berbangsa Israel. So, apa plak yg korang kaitkan syurga dan neraka untuk org berbangsa yahudi nih?
Mengajila dulu wey....

kame said...
This comment has been removed by the author.
kame said...

oh ya...lg satu kalau org kafir tu nk mati nanti baru dia dpt hidayah n megucap syahadah sblm mati, dia tetap dikira sbg Islam. Tp kalau dah kafir dr hidup smpai mati, naper nk tanya dia masuk syurga ke tk? Kita yg Islam ni pun blum tentu ada jaminan utk masuk syurga. Kalau kita yg Islam ni pun boleh masuk neraka, apatah lagi dgn kafir?