"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 06, 2009

Tanah 1998 Tahun Untuk Melayu Perak..! - malaysiakini

Reactions: 
Jadi ini adalah cabaran pertama untuk parti Rasuah/UMNO/BN yang baru sahaja berjaya menubuhkan KERAjaan Haram di Perak...

Sebagai Parti yang sentiasa melaung-laungkan "kunun"nya depa ni pembela melayu dan dok sebok menempelek Kerajaan Pakatan Rakyat Perak yang mengurniakan tanah 999 tahun kepada masyarakat Cina Perak...

Apa kata KERAjaan Haram kurniakan tanah 1998 tahun kepada anak Melayu Perak???


Boleh?

Aku cabar hangpa buat sebagai membuktikan ketelusan hangpa dalam hal ni...!!!

15 comments:

paloi bin mulau said...

Assalamualaikum,

ini berkenaan tindakan sesetengah penyokong pr yg agak keterlaluan terhadap Sultan Azlan. teman lagi suka kita ambil tindakan yg lembut.

teman percaya tindakan Sultan Azlan ada hikmahnya. kenape kita tidak ambil sesuatu yg positif dari keputusan itu.

teman percaya tindakan najib mengumumkan secara terbuka pada 4hb telah memberi tekanan kepada baginda. ini satu tindakan yg jahat kepada baginda. ingin mengheret pihak istana supaya amno nampak baik saje.

baginda tiada pilihan melainkan memberi kuasa kepada amno. tetapi dlm masa yg sama baginda telah meletakkan beban yg besar pada amno. ramai yg tak nampak benda ini.

beban yg besar teman maksudkan adalah 2 biawak hidup dari pkr dan mahkamah. apakah amno mampu menepis persepsi rakyat yg matang dan waras?

semua org sudah tahu apa keputusan mahkamah nanti. seperti juga rakyat telah tahu keputusan mahkamah bila anwar dibicara dulu.

apakah dua adun itu akan disabit bersalah? tentu tidak. runtuhlah kerajaan amno perak jika mereka bersalah.

jadi gunakan kesempatan ini untuk menunjukkan kebobrokan amno. inilah hadiah yg Sultan Azlan beri kepada rakyat malaysia dan perak khususnya untuk terus meluat kepada amno dan mencampak mereka pada pru 13 nanti.

kita perlu ingat raja2 melayu pernah dihina oleh amno suatu ketika dulu. jadi inilah balasan yg Sultan Azlan mahu amno terima.

jadi kita sebagai penyokong PR jangan lepaskan peluang perang psikologi ini untuk menghentam amno dan mencelikkan pengundi atas pagar. teruskan perjuangan.

p/s:
blog radenjawa tulis aljazeera sudah menembak najib menggunakan peluru yg Sultan Azlan hadiahkan.

paloi bin mulau said...

jgn le harap amno nak buat gitu. depa jual kat cina ader le. pakatan bagi pakatan pun kecoh. yg banyak bangsa lain beli rumah siap dgn pajakan 999 kat ipoh ni senyap je budak2 amno tu?

depa menang dlm 999 tu sbb tv3 dgn utusan meloya ja. dua media haprak ni yg buat berita tipu. kg tersusun pun dapat 999 depa tak bagitau.

geram betoi teman. sbb tukar kerajaan bapak teman punya lot kat kg terusun tak dapat 999. paloi betoi org amno ni.

Sedeey said...

salam.....

mintak maaf lah byk2 bro....

I dont care who is our sultan/raja right now, kalau dia buat perkara yg betul aku sokong (bukan sembah) tapi kalau buat benda yang salah aku akan lawan....sekurang2nya benci dlm hati, tiada istilah derhaka ke atau atau dengan mereka ni, sebab mereka pun manusia makhluk Allah, tiada apa yg mulianya mereka itu berbanding kita...kecuali org yg bertakwa

apa yang aku dok peratikan dari dulu sampai sekarang, tak der sekor pun sultan/raja kat malaysia ni yg boleh dijadikan contoh sebagai hamba Allah yang yg sebenarnya.

yang ada cuma kaki tunggang arak, kaki zina, kaki ponteng puasa, taik judi dan tak bayar hutang...

raja mcm ni taknya aku nak hormat, kirim salam ajalah.....mereka makan pun sebab rakyat yg bagi mkn...

Anonymous said...

bro..you need money. call me la. im a millionare..heheheheh..0194733639. YB Jamal

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

paduka seri sultan perak telah diugut?... lawati www.pemudakemehe1.blogspot.com untuk baca pendedahan penuh org Istana Perak.


www.pemudakemehe1.blogspot.com

paloi bin mulau said...

http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2009/02/20092694014601362.html

tengok tu org arab pun boleh nampak. tak kan kita tak boleh kot. jadikan hadiah Sultan Azlan ni sebagai c4 untuk amno.

tok iskandar said...

Fokus utama BN sebenarnya untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor sebelum Perak.

Isu 48 ekor lembu korban yang dituduh MB Selangor kononnya salahguna kuasanya untuk kepentingan peribadinya.Hasrat nak pergunakan Sultan Selangor desak Khalid Ibrahim letak jawatan tapi gagal kerana Khalid lawan balik dan gertak nak saman Khir Toyo.

Tok nak peringatkan Khalid,elok kau tukarkan SUK Selangor tu pasal dia spesis yang sama dengan SUK Perak.

Kemudian di Perak,UMNO peralatkan Sultan Azlan untuk halang pembubaran DUN Perak.Akhirnya UMNO berjaya merampas kuasa pemerintahan negeri.

Kemudian,UMNO menghantar orang-orangnya menghantar memo kepada Sultan Kedah mendesak diambil tindakan terhadap exco Kedah yang dituduh bela perempuan simpanan.Taktik UMNO gagal kerana perempuan tu bini mudanya.

Nampak tak?UMNO menyorok belakang Sultan pasal tak cukup jantan nak lawan kebangkitan rakyat.Jika menentang balik akan dituduh derhaka.

UMNO akan memainkan sentimen derhaka kepada Raja Melayu.Seingat Tok dulu UMNO yang menghapuskan kekebalan raja-raja Melayu.

Kerajaan Pakatan rakyat perlu lebih berhati-hati dengan kakitangan awam termasuk SUK yang jadi musang berbulu ayam.

Mulai sekarang tiada lagi lembut hati atau belas kasihan,tukarkan sahaja mereka.SUK Selangor sekarang terlibat dengan perjanjian menyambung kontrak membekalkan air kepada Syabas ketika DUN Selangor dah bubar untuk membolehkan PRU12 diadakan pada Mac 2008.

Anonymous said...

Teman rasa le..Najib ugut Sultan Perak guna C4 kut...

Anonymous said...

AKU RASA SULTAN NAK BALAS DENDAM TERHADAP NIZAR LAA....KORANG TAHU SEBAB APA...AKU DAPAT CERITA SUATU KETIKA DULU.. NIZAR TELAH MENEGUR SULTAN MINUM AIR KENCING SETAN KAT SATU MAJLIS...MUNGKIN SULTAN RASA TERHINA DENGAN PERBUATAN NIZAR..

Shitsurei shimashita said...

allayarham Hussein Al-Attas dan Pak Sukarno pernah mengatakan kemunduran dan kelemahan orang melayu kerana sistem feudal yakni kesultanan.

Anonymous said...

umno, be end sangat licik.

mereka riuh rendah bila 11 orang cina dpt tanah status kekal di kampung baru di grik...tapi mereka menyembunyikan cerite/berite tentang 320 orang petani melayu-Islam (juga di grik) yg mendpt hak tanah pertanian berstatus hak milik kekal kira2 400 hektar.

mereka bising bila pakatan rakyat perak memberi tanah pajakan selama 30 tahun kpd 9 sekolah cina utk diusahakan dgn tananam kelapa sawit bagi menambah income pihak sekolah...tapi mereka menyembunyikan cerite/berite tentang kerajaan perak umno dahulu yg menghentikan bantuan kpd sekolah agama rakyat (SAR) bernilai 1.3 juta ringgit...ntah pergi mana duit bantuan 1.3 juta ringgit tue semasa pemerintahan umno di perak.

umno, be end menyembunyikan cerite tentang pakatan rakyat perak yg mengembalikan semula bantuan 1.3 juta ringgit kpd 18 buah SAR (9 sek men, 9 sek rendah)

mereka juga menyembunyikan cerite/berite tentang SAR2 di perak juga dlm proses mendpt tanah seperti sekolah cina utk diusahakan dgn tanaman kelapa sawit bagi menambah income SAR.

malang sungguh bila orang melayu sendiri termakan dgn berite belit2 umno.

takpelah....aku tak salahkan korang...sbb raja2 melayu termasuk juga sultan azlan yg dikatakan bijak tue pun termakan dgn tipu daya umno....inikan pulak orang melayu lain yg hanya tahu dgr cakap orang tapi tak reti nak buat usul periksa..

Anonymous said...

perlu ke ada sultan kalau takat ngabihkan boreh yo......

Anonymous said...

yamseng!

dude..what happen? said...

Soriler..aku memang tak pernah percaya Sultan semua baguih2...aku tadak hak la utk ckp depa ni teruk2 blaka...sbb aku tak tau apa depa2 suma buat..luaq nampak baik..dalam..wallahua'lam...

aku doakan agar orang yang menganiaya kita semua pengundi2 di Perak dapat balasannya di muka bumi juga...

Sameon said...

Kalau dah taksub dengan PR, macam tu lah gayanya. Langsung tak boleh terima kelemahan diri sendiri. Orang lain semua salah. Sampaikan Sultan pun nak disanggah hanya kerana keputusan Sultan tak selari dengan kehendak dan nafsu mereka yang terlalu sukar untuk dipuaskan... Cuba kita ambil positif keputusan Sultan kerana mungkin ada hikmah di sebaliknya...