"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 06, 2009

Kes ini berakhir... Tahniah Tuanku Sultan

Reactions: 
-afiq raya

Petang 5 Februari,
Dibasahi dengan air hujan setelah sekian lama,

Suram,


Surau dan juga masjid,

Sentiasa menjadi saksi engkau melaksanakan tanggungjawab engkau,

Sentiasa menjadi titik pertemuan kami bersama engkau,


Sentiasa memberikan kami ilmu akhirat,

Sentiasa mendengar segala masalah rakyat,


Adakah hari Jumaat berikut,

Engkau berdiri sebagai pemimpin dan juga pendakwah lagi,


Selepas ini mungkin kita pasti sukar bersua muka,

Namun, harapan pasti ada,
Semoga engkau tabah menghadapi dugaan,

Inilah medan peperangan kita,

Ganjaran menanti mu di penghujung dunia.

Takbir!

Allah sentiasa di sisi orang yang tabah!
Ikhlas kepada Ir Nizar Jamaluddin

27 comments:

Najib Razak said...

aku sungguh sedih hingga aku tak tahu nak tulis apa.

-------------------------------
untuk BN (Beruk Natang!) Tahniah kepada KERAjaan paling BANGSAT!
~!@#$%^&*()_+QWERTYUIOP{}|ASDFGHJKL:"ZXCVBNM<>?789456123

sasaudengo said...

Kita perlu terima kenyataan dan belajar dari kesilapan. Dalam hal ini, kekuatan dan akidah perjuangan pemimpin PR, yang dicalonkan dan kemudiannya dipilih sebagai ADUN oleh rakyat, 100% dari PAS dan tidak sepenuhnya dari PKR dan DAP.

Oleh itu, pemimpin PKR terutamanya DSAI, untuk di masa-masa akan datang perlu memastikan kekentalan semangat serta keteguhan akidah perjuangan perlu ada pada setiap pemimpin yang bakal dicalonkan sebagai ADUN.

Di mana letak integriti pemimpin, jika pemimpin yang bakal mewakili rakyat hanya bertindak mewakili perut sendiri.

Jangan sampai PKR dikatakan sebagai rumah tumpangan UMNO dan MIC serta DAP tempat parasit MCA.

Tiada gunanya perjuangan jika masih bergelumang dengan darah dan nafsu UMNO.

Anak_TokSibah said...

Tahniah Tuanku Sultan!!!!!!!

TP celaka sial said...

TP,..padan muko ko cilako ooiii,.

mmg ko la bawo cilakooo,.

gilo meroyan lah semuo penyokong PR,..

ko mmg sial & cilako,..

KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!

KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!

KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!KAH!!!

surroundedbyhate said...

SALAM BUAT SAHABAT-SAHABAT PERJUANGAN DALAM PAKATAN RAKYAT..AKU PUN RASE SEDIH DGN APE YANG TERJADI..TAPI BAGI AKU..MESTI ADE SATU HIKMAH DARI ALLAH SWT DARI APE YANG TERJADI..ALLAH BERSAMA DENGAN ORANG YANG BENAR..INSYAALAH DEENGAN SEGALA KEKUATAN YANG KITA ADA DAN DENGAN CARA BN BANGSAT TUE AMIK ALIH PERAK...PRU KE 13 KALI NI KITA AKAN JATUHKAN KERAJAAN ISRAEL HARAM JADAH NIH..TAKBIR!!!!

Anonymous said...

Tahniah untuk rakyat Perak,..

SULTAN ANDA BERJIWA RAKYAT

Anonymous said...

Segulung undang2 tercabut sudah dik kedudukan dan kemewahan duniawi yg sementara...Tahulah bahawa ...Kenapa Hang Jebat tu menderhaka......Sebenarnya menyimpan Penzina adalah lebih malang dari kapal yg tenggelam...

azharjaafar said...

Politik oh politik...

Che said...

Hak rakyat dipermainkan di 3 ADUN tersebut..Berapa banyak lagi hak rakyat akan ditarik balik sebagai galang ganti pangkat dan penghormatan(tanpa maruah) manusia yang hanya sementara?

Ini bukan negara demokrasi kalau begini,tapi autokrasi!!!

Anonymous said...

Dulu kata kerajaan Perak di control ole DAP - Cina, tapi sekalang, KERAjaan umno Perak di control oleh mamak le pulak...
UMNO - United Mamak Nation Org..
Kome semua jadi penjilat mamak le.. ni semua sebab byk makan kat kedai mamak le tu.. Dr M dulu pun mamak juga...

tok ggawo said...

salam !

11;14 pagi aku di kuala kangsar

tp aku tumpang orng

aku guna CC kat KK laptop tak de

Anonymous said...

Sekarang PR baru tahu langit tinggi atau rendah. UMNO adalah satu-satunya parti melayu yang ada BIL KERUSI TERBANYAK di Perak, bukan PAS, DAP atau PKR.

UMNO mendapat sokongan terbanyak masyarakat melayu Islam beraja. Rakyat Perak tidak menyangka sebuah PAKATAN HARAM wujud selepas pilihanraya dan menjadikan negeri mereka dalam keadaan tidak stabil.

Sekarang sokongan dalam PR sudah bercelaru, maka sewajarnya kuasa diberikan semula kepada UMNO yang akan menguasai Kerajaan negeri.

UMNO cuma mengikut prinsip demokrasi. Siapa ada majority, dia ambil kuasa. Ini bukan matematik kompleks.

Nizar patut faham. Jadilah ketua pembangkang yang hebat,.

Yg peliknya,.Nizar xkan jadi ketua pembangkang sbb PAS ade 6 kerusi je,..hehheheh

Anonymous said...

Kami rakyat Ng Perak Darul Ridzuan mendesak agar DYMM Paduka Seri Sultan Perak menarik balik Darjah Kebesaran "Dato Seri" dari PENDURHAKA Nizar,..

DAULAT TUANKU(3X)

pancaroba said...

kenapa perlu marah BN sedangkan PR sendiri yang memulakan permainan "bina kerajaan baru dengan melompat parti"?.adakah bila dah terkena batang hidung sendiri maka dituduh BN dengan gelaran "bangsat"?.tetapi jika PR yang dapat membina kerajaan dengan melompat dilabel sebagai "mulia"?.

PR started the whole game set and they lose!

PAS BANGANG said...

Katakanlah (wahai Muhammad) wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberikan kuasa kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dang Engkaulah yang menghinakan sesiapa yang Engkau kehendaki.Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. (Ali-Imran, 26)

Anonymous said...

Walau pun kerajaan negeri perak sudah bertukar tangan namun aku tidak bersedih. Kerana aku percaya episod negeri perak tidak akan berakhir walau seribu kali bertukar pentadbirnya.

Hari ini para pejuang dari Pakatan Rakyat kelihatan sugul dan letih kerana kalah tanpa perjuangan. Walau pun begitu Barisan Nasional tidak juga gembira diatas kemenangan secara baculnya.

Kita tahu sebahagian besar rakyat terutamanya ahli UMNO negeri Perak tidak peduli tentang kemenangan UMNO-BN merampas kembali kerajaan negeri Perak. Cuma segelinter saja yang dilihat seperti lebih suduh dari kuah.

Kepada pencacai UMNO perak, kita ucapkan selamat berkhidmat sebagai kerajaan negeri perak yang baru walau pun dah berkarat. Anda boleh mendabik dada, bercakap sombong dan berkelakuan bongkak...

Sekarang giliran kami jadi pembangkang pulak, kami akan lakukan sebaik mungkin sehingga UMNO-BN perak terkangkang lagi...

Kepada bekas ADUN PKR yang melompat parti, anda adalah wira bagi Najib Razak. Walau pun begitu anda sedang berhadapan dengan rakyat negeri perak yang bersedih kerana anda meninggalkan mereka.

Diharap anda tidak berjalan dihadapan mereka kerana mereka akan menegur dan mengeluarkan "Khaaak tuiii" pada anda. Jika ada seratus ribu penyokong Pakatan Rakyat di Perak, maka seratus ribu kali Khaaak tuii disembur pada anda.


"LAWAN TETAP LAWAN"

Tok Sidang said...

Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!

Enggan letak jawatan wpun dititah oleh Tuanku,.

Rakyat Ng Perak Darul Ridzuan memohon agar DYMM Paduka Seri Sultan Perak menarik balik gelaran "Dato Seri" dari "PENDERHAKA" Nizar,..

DAULAT TUANKU(3X)

Anonymous said...

yo pencoroboh...

ko kata pr start the game....bukan umno ker yg loncat dulu...k- 1 kosong...tapi
kitaorang tak dgr lagi wisel dr pengadil....

surroundedbyhate said...

UMNO/BN SAMA CAM ANJING ISRAEL!!!

mountdweller said...

Malaikat pencatat tidak pernah tidur dan alpa.

Anonymous said...

Pakatan Rakyat dah tak berpakat.
Jgn lah suka maki hamun tak tentu pasal.....padan muka...Bila dapat memerintah macam DUNIA INI AKU PUNYA...Cuba lah ingat orang yang menyokong kita....

Anonymous said...

ala..cakap bolehla..pendehaka sultanla, pas bangangla...awat, nk tegak kebenaran kene minta izin org zalim dulu ka..pikiaq dulu sblm becakap...ingt hangpa MAKSUM sangat ka? lepas ni latihlah tgn n kaki di dunia beckp,esok2 di akhirat mulut xleh nk ckp dh...selamat maju jaya dunia akhirat...takbir! ALLAHU AKBAR...

sapphire said...

TOK sudang said:

Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!
Nizar PENDERHAKA,..!!!

Enggan letak jawatan wpun dititah oleh Tuanku,.

Rakyat Ng Perak Darul Ridzuan memohon agar DYMM Paduka Seri Sultan Perak menarik balik gelaran "Dato Seri" dari "PENDERHAKA" Nizar,..

DAULAT TUANKU(3X)


Dato' SEri Nizar menderhaka tidak seteruk Derih Jusoh..kenapa tak tarik Dato' Seri dari Deris Jusoh natang???

sapphire said...

pancaroba said:

kenapa perlu marah BN sedangkan PR sendiri yang memulakan permainan "bina kerajaan baru dengan melompat parti"?.adakah bila dah terkena batang hidung sendiri maka dituduh BN dengan gelaran "bangsat"?.tetapi jika PR yang dapat membina kerajaan dengan melompat dilabel sebagai "mulia"?.

PR started the whole game set and they lose!


ACTUALLY IT WAS BN WHO STARTED THE LOMPAT2 TREND BY BUYING THE PBS ADUNS SOME TIMES AGO...HOI, TAKKAN DAH LUPA SEJARAH PBS DIBELI UMNO DI SABAH DULU SAMPAI PBS TUMBANG???

Rais Yatim juga pernah lompat ke semangat 46.

Shabery Cheek mulut berbuih??

Ku Li????

Berahim Ali, the icon of all kataks???

Siapakah mereka ini???? BODOH!!!

Anonymous said...

banggang punya penyokong umno(terutama org melayu)kalu umno tuh bgs sgt xambik la org rasuah lompat...org yang dah xde maruah najib tuhh hina sungguh xde maruah.xpe la...ni bg bg tau cuba kira brapa org org melayu org islam kita yang umno naikkan jd jutawan dlm malaysia.10 brapa org melayu ini tanah melayu..nape cina ngn india kuasai ekonomi kalu xumno bg project kat vincent tan patrik lim ,robert kwok dan lain2 yg dah kaya.org umno kaya la lama dah rompak dah la rompak tlon kapir yang buleh bg duit kat diaorg.melayu yang sokong dia papa kenada sampai bler2...bangkit dan pkir la

Anonymous said...

Kepada pencacai UMNO...!!

Kau orang jangan cakap banyak..

Kalau berani panggil Najib buat pilihanraya DUN negeri perak !

Dasar pengecut ! takut bini ka ??

Mentimun said...

UMNO terus celaka ...menipu rakyat Malaysia