"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 06, 2009

SUK Perak Kurang Ajar? - malaysiakini

Reactions: 
Malaysiakini melaporkan, sidang akhbar Haji Mohammad Nizar Jamaluddin diganggu dua kali oleh Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Abdul Rahman Hashim dan Ketua Polis Ipoh, Azisman Alias.

Gambar Abdul Rahman di sebelah dan emailnya adalah drrahman@perak.gov.my

Diakah yang kurang ajar?

Tranungkite tadi melaporkan, pada sekitar jam 9.40 pagi tadi YAB Menteri Besar Perak, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin dihalau keluar dari pejabatnya oleh seorang pegawai atasan yang sedang mengusai pejabat Kerajaan Negeri di sini. Dengan suara yang kuat, "Keluar" beberapa kali Ir. Nizar di perlakukan dengan cara yang tidak sopan sekali.

Kejadian itu berlaku apabila YAB Menteri Besar yang masih sah itu pergi ke Pejabatnya seperti biasa pagi ini. Beliau bersama dengan pembantu dan diiringi oleh unit amal .

Keadaan ini mengambarkan betapa seorang yang selama ini cukup bermasalah kepada Kerajaan Negeri Perak Pakatan Rakyat menunjukkan taringnya. Kelmarin beliaulah yang mengarahkan supaya semua bilik Exco dikosongkan dan kenderaan rasmi dikembalikan dengan secepat mungkin.

Inilah gambaran kudeta yang semakin bercelaru sehingga sesuatu yang tidak berperi kemanusia dilakukan kepada pemimpin-pemimpin yang banyak berjasa kepada rakyat Perak selama 10 bulan yang lepas.

~penarik beca

TP - selama 11 bulan memegang jawatan Menteri Besar Perak, sekalipun aku tak pernah dengar Ir Nizar berkasar dengan orang bawahannya, sampai satu ketika, Nizar diibaratkan sebagai seorang yang "senang dicucuk hidung" oleh musuh politiknya lantaran sikapnya yang menghormati dan tidak meninggi diri baik dengan rakan, mahupun dengan musuh...

Tapi hari ni orang yang selama 11 bulan telah berbakti kepada rakyat Perak dihina bagaikan binatang oleh bekas "orang bawahannya"...

Fikir-fikirkan...

22 comments:

Anonymous said...

ada bidalan baru di perak....kalu jumpa ular dan beruk di tengah jalan...ketuk azlan dulu...lepas tu ketuk monyet...lepas tu ketuk ular...ular kurang bahaya berbanding azalan dan monyet yg selalu melompat.

Pewaris Melayu said...

orang bodoh memang tak akan nampak akan nizar dibonekakan oleh dap..


by the way, terima kasih kerana kerajaan PR kerana menyusahkan rakyat selama 10 bulan dan juga berjuta terima kasih kerana menyakiti hati orang melayu


PR Memang WORLD!
Podahcit! Hak tuihh

Teluk Bakong said...

ape nye yg melayu susah di perak pewaris melayu yang susah melayu UMNo lerr sbb nye... kome fikior le sendiri

dr hafiz said...

Halau coz tk sbr2 nk penuhkan poket dgn duit.. BN MASYUK, DUIT MASYUK.. hahahaha..

Anonymous said...

Pewaris Melayu, jangan nak berlagak macam hero, UMNO menang cara bacul dan pengecut.

Kalau berani masuk gelanggang lah !

Kau dan Najib Razak sama saja telor hilang sebelah !!

Anonymous said...

Nizar salah masuk bilik, buat sidang Akhbar lagi, memang kena halau. Dia ni muka tak malu, dah jadi MB reject masih nak berlagak macam MB.

Anonymous said...

kesian aku nengok orang melayu yg macam berok...si pewaris melayu tu...
rentikan ler...puak2 umno haramjadah ni melantak duit aje ler...

Anonymous said...

aku nengok muka suk peghak tu..
macam penyangak jer
kalo aku jumpa kat mana2 sah aku HEMPOK mukanya

Anonymous said...

Hoi pewaris melayu.... Pakatan tu anak jantan, mereka berani bertanding tapi laku orang UMNO tu macam pondan...

Anonymous said...

tu la nizar oiii...

dulu hang herdik wartawan dgn pggilan yg kurang ajar. skang dah kena kat hang balik.

ingat! ada malam ada siang. hidup ni ibarat roda. hari ni kita buat kat orang, esok orang buat kat kita balik.
fikir2kanla....

duatar said...

Kepada dua-dua katak yang lompat jangan lupa balun Puteri-puteri UMNO

Anonymous said...

kepada Anwar Brahim al Juburi..


Perak defections - Pakatan tastes its own medicine

nampak gayenyee..Anwar Brahim al Juburi rase dulu..ludah kelangit kenalak muka sendiri..

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

satu soalan untuk ahli dan pendokong UMNO BN, anda bangga ke dgn kerajaan negeri yang dibina secara bacul dan pengecut di perak?

jawab la sendiri2 dalam hati.. tak perlu jawab kat org ramai.

Rakyat sedang menilai anda..

www.pemudakemehe1.blogspot.com

Anonymous said...

ekonomi dh la teruk. nak buat lg pilihan raya. nak membazir duit rakyat lg. membazir tu kan amalan syaitan. pas x ajar ke?

Topengperak_Xinwugi® said...

oi beruk UMNO...

songlap duit rakyat masuk dalam kocek sendiri tak bazir?

InsanMarhaen said...

Assalaamualaikum, semua

Telanlah kebenaran walaupun pahit,

Jangan menulis cara biadap atas apa sebabpun kerana merendahkan dan menghina diri sendiri..

dalam kes politik amnya /perak khususnya;

(i) melompat parti tanpa pilihan raya semula ada tidak adil kepada rakyat, tidak timbul soal samada PKR buat UMNO buat DAP buat PAS buat atau parti mana pun buat...

(ii) jika dikatakan melompat itu 'berdosa', jgnlah berpendirian bahawa kalo org lain buat dosa maka kita bole buat dosa. Janganlah sekali2 menghalalkan lompat melompat semata org lain pun buat... Sesungguhkan sejarah lompat ni dah lama..tahun 60an lagi dh berlaku kat malaysia...

(iii) undang2 dan peraturan bertulis pada dasarnya utk keadilan dan kebaikan, tapi masih tetap wujud ruang ketidak sempurnaan utk dimanupulasikan..

(iv) Demi keadilan dan kebenaran, biarlah rakyat sendiri tentukan kerajaan mereka, bukan sultan, bukan PR, bukan BN dan tentunya bukan oleh hanya 3 org manusia yg diragui akhlaknya...

(v) Sama ada kalah atau menang, BN lebih bermaruah jika secara 'jantan' mencabar PR dlm pilihanraya

(vi) tidak sebarang fakta yg jelas kononnya rakyat perak (melayu khususnya) dianiayai oleh PR bahkan sebaliknya. Hal ini mesti didebatkan secara akademik. Bukannya termakan hasutan fitnah politik semata2

semoga kita dapat berfikir secara rasional, berfakta dan berpandukan tuntunan ajaran Islam..

sekian wassalam

Anonymous said...

Balasan akan tiba juga akhirnya kepada pengampu pengampu umno yang celupar.

Anonymous said...

Ada satu lagi bidalan baru...Kalau ada orang HILANG, carilah kat PEKAN
(PEKAN mana lu fikirlah sendiri..pekan ipoh, kuala kangsar, lumut...)

SUKJ said...

1. PAS bodoh macam Ketam

2. PKR bodoh macam Lembu

3. DAP bodoh macam babu...ehh silap macam Babi.

UMNO cerdik macam Helang. HAHA...

Anonymous said...

OOOO...itu ke ropanye mamat yg biadap dan kurang ajar tu..teman nak balik perak cuti taipusam ni.. bole tolong siarkan alamat rumah mangkuk hayun ni?

Anonymous said...

SUKJ yang hangpa tu baghal macam najib ka......
hang pon dah biasa makin benda haram tu yang susah sikit nak cakap kat hang SUKJ...
SETAKAT DAPAT MAKAN RASUAH DARI BN SIKIT KAU NAK JADI BANGKAI PULA KAT SINI...CELAKA LAH KAU WAHAI SUKJ......
DASAR MAKAN RASUAH..ITU YANG KAU SUKA KAN BABI....SUKJ

Afnanhassan said...

Penyokong PR yang kurang ajar kerana menyalahgunakan tempat ibadat yang suci untuk membuta tunjuk perasaan. Masjid yang cuci telah dicemari dengan budaya tak sopan merusuh macam orang gila... Bukan begitu caranya kalau nak protes... Sedarkah mereka bahawa mereka sebenarnya dipergunakan oleh pemimpin PR terutamanya Anwar kerana menyuruh rakyat bangkit merusuh, tapi yang sengsara kena pukul FRU atau kena sembur pemedih mata adalah penyokong sendiri. Yangan Anwar dan pemimpin PR ada kena macam tu ke? Takde kan? Mereka dok bersenang lenang sambil tengok di TV, macam mana penyokong mereka membuat rusuhan...