"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, February 06, 2009

Siaran Langsung Rampasan Kuasa Di TV1

Reactions: 
kemaskini 4pm Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pulau Pangkor, Datuk Dr Zambry Abd Kadir mengangkat sumpah sebagai menteri besar baru Perak, memimpin kerajaan BN yang berjaya menumbangkan Pakatan Rakyat melalui usaha lompat parti.

kemaskini 3.55pm
Majlis angkat sumpah menteri besar baru Perak, Datuk Dr Zambry Abd Kadir sedang berlangsung dan disiarkan secara langsung melalui TV1.

25 comments:

Khak Ptuiii said...

Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Khahkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk PTUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!! BN !!!

Anonymous said...

F**k them all...

Anonymous said...

lagi sekor Mamak Bendahara ciptaan UMNO

Anonymous said...

yer betul...

MB = Mamak Bendahara

Anonymous said...

jgn bersedih, kita ada Allah tampay mengadu...(huhuhu aku mmg sedih ni)aku tahu ini hny permulaan menuju kejayaan..tunggu PRU13, kta humban UMNO!!! jahanam najib!!!!

tok iskandar said...

Tok meminta Jabatan Agama Islam Perak,Pulau Pinang,Pahang,Wilayah Persekutuan dan JAKIM menyiasat penglibatan Raja Ashman bin Sultan Azlan Shah di dalam tarikat Naqsyabandiah Syeikh Nazim Al Haqqani yang telah diputuskan bertentangan dengan ajaran Islam oleh majlis Fatwa Kebangsaan pada 2000.Pengamal ajaran ini dikehendaki segera bertaubat.


Raja Ashman dikatakan penaung tarikat ini.jangan dilengahkan perkara yang amat serius ini dan zahid Hamidi selaku menteri JAKIM turut bertnggungjawab terhadap perkara ini.Lebih-lebih lagi ketika ini beliau adalah Timbalan Pengerusi BN Perak

Kertas kerja ajaran tarikat ini pernah dibentang oleh bekas Ketua Pengarah JAKIM,Datuk haji Mustafa.Kertas kerjanya JFK Bil 3/48/2000.

antara tempat operasi kumpulan tarikat ini.no 28,Jalan setiabudi,bukit damansara,behampiran masjid Syaidina Omar.Kampung Sum sum di Janda Baik,Pahang dan no 57,lembah Bukit Jambul.

Diminta siasatan dijalankan segera kerana bimbang menular kepada umat Islam dan ingin mengetahui sejauh manakah penglibatan Raja Ashman dalam tarikat ini

guana said...

BERGEMBIRALAH PUAK-PUAK BN (BANDIT NEGARA) KRN BERJAYA RAMPAS PERAK SECARA HARAM.SEMOGA ALLAH HANCURKAN PUKA-PUAK BN (BANDIT NEGARA) INI KRN MEMERINTAH SECARA HARAM

Anonymous said...

AKU GELARKAN PUAK2 YG BARU ANGKAT SUMPAH INI SBG KERAJAAN HARAM YAHUDI DI TANAH SUCI PERAK.

Anonymous said...

Anuar berahim pun kalu dapat culik orang amno & jadi Pm pun sama jugak stail yahudi , kong kalikong sama-sama eje , melau dan melayu jugak yg gaduh ape nak jadi.

Najib Razak (P***M** Malaysia) said...

Saya dengan bangganya mengumumkan bahawa saya telah berjaya menawan Perak semula. Saya telah berjaya membentuk kerajaan UMNO semula di Perak menggantikan PR. Saya dengan sukahati menjanjikan projek BerBillion RM untuk Perak. Perak akan dibangunkan seperti bangunan pencakar langit, jambatan bertingkat, shopping mall Mega, tapak Eurocopter, perlabuhan Scorpens, pusat Angkasawan, medan F1 baru, terminal LCCT bertaraf international, adakah rakyat Perak tak bangga dengan itu semua? adakah rakyat Perak tak suka dengan kemodenisasi tersebut?

"EEHHH!!! kenapa rakyat Perak tak menyahut? alamak macam ni tak boleh jadi, dia orang tak boleh kena tipu kat aku lagilah... rugilah aku kalau macam ni, nama je dapat negeri Perak tapi tak dapat Rakyat Perak...macam mana nak hadapi P13 nanti? tak apa aku tubuh lebih banyak PLKN kat Perak, aku juga akan banyakkan lagi muda-mudi jalanan (rempit) sebab mereka2 ni kurang perhatian, mudah sikit aku nak masuk! banyakkan lagi Puteri UMNO, lagi pun yang dahi2 licin tu SLRUPPPPPPP....tak yah jauh gi Monggol...kena pandai sorok dari Rosmah lah...Rosmah tak pedulinya, dia bakal bini PM.

Anonymous said...

Ape lagi PR..keluarkan dan laporkan semua problem BN...kate hari tu ade macam2...tapi mcm tak de ape2 pun...saya dah mula nak hilang percaya ngan PR ni..

Anonymous said...

Simple je Sultan nak decide . kumpulan A ada DAP/PKR/PAS yg satu ade kumpulan B ada BN/Bebas , sultan kira senang je kumpulan B ade lebih 3 kerusi , menanglah kumpulan B . kalu nak ubah nanti tunggulah PU13 jangan le gaduh dengan sultan lak.

Anonymous said...

Dah dah la meroyan tu......hehehehe

Pewaris Melayu said...

daulat tuanku! Daulat Tuanku!

kita musnahkan Yahudi Melayu (melayu PR) di Malaysia!


PR kalah! Keciwa! hanya tahu MENYALAK dalam internet dan buat demo sahaja! No standart dalam Pr dan penjilat2 Pr semua.

kasihan dia..
kesian nizar.. hahahaa

Pewaris Melayu said...

daulat tuanku! Daulat Tuanku!

kita musnahkan Yahudi Melayu (melayu PR) di Malaysia!


PR kalah! Keciwa! hanya tahu MENYALAK dalam internet dan buat demo sahaja! No standart dalam Pr dan penjilat2 Pr semua.

kasihan dia..
kesian nizar.. hahahaa

dude..what happen? said...

hahahaha...Pewaris Melayu..dah2 lah tu....kesian ang jadi PENJILAT BN..aku susah hati bila orang melayu nih..yang dok bangga dengan nama Pewaris Melayu..dok balun Melayu kita..bodoh betul..sudah2 la pewaris..

hang pun dok MENYALAK jugak dalam tenet..dok DEMO jugak depan istana Terengganu..takdak beza...

cit pooooodahhhh..pewaris konon..hang pewaris pemusnah bangsa adalah...kah kah kah kah kah...

kepada rakan2 dan sahabat semua..kita terima kekalahan ini dengan hati terbuka..lets us down them on next election...kita kantoikan depa habis2an....

Pewaris Melayu said...

anonymus 7.51pm
anda memang bagus.. hati terbuka ke kalau buat demo? wakaka..
lawak la penjilat pr.. dah kalah di perak, tak dapat la admin perisik rakyat cari makan..
ahhahaha

Anonymous said...

itu hari nizar cakap akan terima apa saja keputusan sultan.

last2,bangkang. siap kata nak derhaka kat sultan. apa kes ni? kan nizar tu orang pas. cakap bohong kan dosa.

eh! lupa lak. kan orang pas dijamin syurga

Anonymous said...

Klu ank jantan, moh kita berentap kt pilihan raya.. Hy pengecut n tkt dgn rkyt aje yg bersembunyi belakang Sultan. Simpati kt Sultan Perak coz jd mangsa poltik kotor BN..

Anonymous said...

KERAJAAN HARAM BN PERAK!!!

havoc said...

kesian nizar??

kesian B.end...nak menang sgt terpaksa laahhh dapat ehsan PR....sogokkk katt ADUN PR...hehehe...kesian..kesiann B.end...dah lupa PRU12 rakyat wat camnee kat dia..hehehe..kesian..kesian...PRK pertama kalah teruk...PRK 2 kalah lagi teruk..masih sombonggg...

kesian2...nak menang sgt...kenalah PR bantu kat perak..berbngga pemimpinlah dgn melayu RASUAHH....

kesian2...B.end...hehe...PR gak yg kene tolong nak menang...huhuhu...

kita biase kalah..cuma kalah cara gentle lee...

tpi mana tau Kerajaan Pusat kene toplle ...so jgn mare laaaa

dude..what happen? said...

Pewaris Melayu said...

anonymus 7.51pm
anda memang bagus.. hati terbuka ke kalau buat demo? wakaka..
lawak la penjilat pr.. dah kalah di perak, tak dapat la admin perisik rakyat cari makan..
ahhahaha

kah kah kah kah...lu penjilat BN nak apa sebenarnye nih..kahkahkah...hati terbuka la wat demo dol..hati kaldu macam lu..stakat dok bakar line orang jelah..kahkahkah..

Anonymous said...

Allah lah yang menentukan segalanya.

sekiranya Allah kata "ya" walaupun berjuta2 manusia kat "tidak", maka "ya" lah jadinya. begitulah sebaliknya.

ingatlah, semua ini qada dan qadar ketentuan Allah.

Anonymous said...

Pui PKR pei mampuih hang semua, pariah

Sameon said...

Setuju dengan Anon 5:38pm.
Sultan buat keputusan dengan adil tapi PR tetap tak bersetuju malah siap sanggup menderhaka lagi. Padahal ia berdasarkan logik. Kalau betul tak puas hati, tunggu jelah PRU akan datang...