"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 05, 2009

Tahniah Rasuah/UMNO/BN - malaysiakini

Reactions: 
Pak Lah on the way nak isytihar MB baru Perak.

Aku on the way ke Perak nak jengok bekas MB Perak.

Tahniah pada Rasuah/UMNO/BN atas kejayaan dengan cara yang berhemah...

anda hebat..!

Pakatan Rakyat cuma kalah pada sejarah...Pakatan Rakyat menang pada moral.

Yihaaa..!

--

Sent from Gmail for mobile | mobile.google.com

62 comments:

Anonymous said...

Firman Allah S.W.T. bermaksud : “Maka orang-orang yang zalim itu dimusnahkan sampai ke akar-akarnya. Segala Puji Bagi Allah Tuhan semesta Alam.” (Surah Al An’aam: Ayat 45).

Anonymous said...

BOIKOT JUBLI PERAK

BOIKOT KERAJAAN PENYAMUN

faridshah said...

'Raja ADIL raja disembah,
raja ZALIM raja disanggah!!'

..hah, apa lagi...


Perjuangan perlu diteruskan,
perjalanan masih panjang...

Teruskan Perjuangan..
Lawan Tetap Lawan...

AllahuAkbar
AllahuAkbar
AllahuAkbar

Anonymous said...

Aku ingat Sultan Perak ni lain dari Sultan yang lain.....

rupanya....


SAMA JE!!!!


HAHAHA...

shamil said...

TAhniah Sultan Perak ! Semoga sultan lebih bnyak dpt kekayaan dr BN ! Patik Rakyat Jelata hanya dapat najis tuanku ! ampun tuanku beribu-ribu ampun. sembah patik harapdiampun

kaizer said...

Sahabat Perjuangan semua,
UMNO@Rasuah ingat kita telah kalah...ye ke? Tidak...dalam perjuangan tidak ada erti kalah melainkan nyawa bercerai dari badan..susun kembali jemaah & perkuatkan jentera..berundur setapak utk muhasabah & susn startegik...rakyat akan hukum UMNO@Rasuah pada PRU 13...InsyaAllah...
Lepas nie giliran Kedah pula...jadi belajar dari apa yang berlaku di Perak agar tidak berlaku di Kedah...
Najib@Ketua Penjenayah Politik akan melakukan apa sahaja dalam sebulan ini untuk memastikan pada ketika dia naik menjadi PM (kalau jadi la...tak pun setakat Presiden UMNO@Rasuah)...semua negeri yang jatuh ke tangan PR akan dirampas semula...ini penting utk membuktikan bahawa dia lagi hebat dari Abdullah Ahmad Badawi...

BERHATI-HATI...SENTIASA PANDANG KIRI KANAN DEPAN BELAKANG KERANA SEKRG TELAH TERBUKTI BAHAWA ADA BYK BARUA2 UMNO@RASUAH DALAM PAKATAN RAKYAT.......

rom said...

kecewa kerana kepercayaan telah dikhianati... hari ini pasti lebih ramai Jebat akan dilahirkan....

Anonymous said...

Esok pakat jgn aminkan doa utk Seltan masa solat jumaat. BOIKOT sambutan jubli perak, rakyat jgn sokong kezaliman. Kena ajar biar depa ni sedaq diri sikit. Di sisi Allah semua sama. Tak kira hang sapa.

Anonymous said...

pelik betul dah le bengang2 korang minta ampun dan sembah lagi pada sultan ni buat ape.dia bukan tuhan!!!baik kita berdoa kepada Allah kn ke lebih elok.sultan tu bkn tuhan..hormat kpd ahli agama lagi baik.

Pewaris Melayu said...

KEPADA SEMUA BLOGGERS DAN PENJILAT PAKATAN RAKYAT,
JANGAN SEKSEKALI MENGHINA RAJA KAMI,
SEBAIK DAN SEBURUK MANA PUN TITAH SULTAN,
KITA PATUT MENYOKONG PEKENAN SULTAN TERSEBUT

AMARAN, JANGAN ANDA SEMUA PENJILAT PR BERANI UNTUK MENHINA RAJA KAMI
NEGARA KITA ADA UNDANG - UNDANG

Anonymous said...

SILENT PROTEST. Esok JANGAN AMINKAN doa kpd Seltan semasa solat Jumaat. Jangan hadir pd sambutan jubli perak, biar lenggang tiap kali sambutan. Di sisi Allah semua sama saja tak kira siapa. Kita psyco sikit puak2 ni biaq depa semua sedaq.

Anonymous said...

HINA PALA HOTAK HANG....DAH RAJA UMNO SAPA TAK MARAH....SEBUT JAA UMNO AKU DAH MAKIN MELUAT.....

DAH LAA UMNO LANTIK MAMAK BENDAHARA MANA NTAH JADI MB PERAK...PAS NI BYK LAA KEDAI NASI KANDAQ NGAN WANGEA2 HA3...... ORG MELAYU HABUK PUN TAKDAK....

Anonymous said...

UMNO TERUS MAJU DI BAWAH PEYAMUN....

MULA2 TERTUBUH NYA KERAJAAN PENYAMUN DI NEGERI PERAK...
BULAN 3 NI BAPAK PENYAMUN PULAK NAIK.... MAMPUIHHHH RAKYAT MALAYSIA...SALAH SKET LOKAP TAK PUN ISA... UMNO PARTI PENYAMUN... PADAN LAA TAKOT NGAN HUDUD....

Anonymous said...

Mulia sangat ke raja tuh? Mereka bukannya jenis manusia yang maksum macam nabi. Jangan nak sembah-sembah macam tuhan pulak. Mereka tu manusia biasa, ada hawa nafsu. reti? Bila titah mereka mengikut golongan fasik maka kita wajib membantah! Bersekongkol dengan para munafik adalah haram!! Termasuk raja kamu.

Anonymous said...

SAPA2 ADA BUAT CLUB JEBAT BAGI TAHU AKU....

Anonymous said...

Aku dah standby kasut burok dan selipar jepun utk pemimpin busok!

TokBatinSenoi said...

Ape na' dikate? Deghoyan dah jadi tempoyak.. Buat jer pelan lain pulak.

E=mc2 konstan.. gunakan pelan Sir Ishak Einstein nih.

jonsen said...

salam,

to pewaris melayu penjilat gerombolan,

tidak lah smpai niat kami untuk menyanggah titah sultan. tp sekiranya tindakan sultan ini dilihat tidak selari dengan undang-undang tubuh kerajaan perak, makanya penerangan yang mendalam perlu dipersembahkan kepada Tuanku. kalau nak sanggah, lama dah rakyat perak buat demo.. tp xde demo kan?!?! baca surat yb nizar kepada tuanku. bahasanya cukup lembut.. cukup lunak.. itu menunjukkan bahawa tidak lah PR memusuhi jauh sekali menimbulkan kemurkaan Tuanku..

Ampun Tuanku...

makanya pewaris melayu penjilat gerombolan jgnlah terus menerus memainkan isu perkauman dengan berselindung disebalik perkataan "melayu"

Anonymous said...

AKU NAK STANDBY SELIPAR...SENANG SKET NAK TUJU KAT PENYAMUN2 TU...

tok ggawo said...

salam !

pewaris melayu

INNALLAH HA MA’ASSOBIRIIN !

paloi bin mulau said...

asalamualaikum,
kalau di malaysia ramai orang muda yg cerdik umur amno tak lama. kalau ramai org muda suka dgn amno panjang le usia mereka. natijah dari peritiwa ini adalah persepsi. persepsi yg akan timbul dari perbicaraan 2 adun bebas itu kelak.

apakah Sultan Azlan membenarkan umno mengambil kuasa di perak untuk rakyat menilai moral yg ada dlm amno? apakah ini blasan Sultan Azlan terhadap amno yg pernah menghina institusi raja suatu ketika dulu?

berbagai kemungkinan boleh difikirkan. sbb itulah teman katakan org muda yg cerdik akan menentukan pada pru akan datang. buat rakan2 dlam pr terimalah keputusan Sultan Azlan dgn redha. walaupun kecewa teruskan perjuangan. perjuangan mencelikkan anak muda.

Anonymous said...

Percayala kenkawan PR... (B)angsat (N)angoi ni hanya dapat rampas 1 negeri... Depa bakal hilang semua negeri dlm PRU13... aku percaya !!!!

dude..what happen?? said...

PEWARIS MELAYU...

Negara kita ada undang2 yerr...pandai ko bercakap..hahahaha...

dude..what happen?? said...

PEWARIS MELAYU...

KALAU SULTAN PERKENAN BUBAR DUN??
HANGPA WATPA??

MESTI HANG KENA SOKONG PUNYAAA..
HANG KAN KATA KITA KENA FOLO CAKAP SULTAN...PEKENAN SULTAN BESAQ WOOO

Time nih hang boleh la sembang kemass...sebab Sultan dah suruh hangpa ambik alih...tu hang boleh sembang besaqqq..hahahaha...

lawak betoi la hang nihh...
PEWARIS MELAYU KONON...hakkk ptuihhh

Sangkelembik said...

salam kepada

PEWARIS MELAYU APA YG KO WARISI..??

KOLAH MELAYU YG HIPOKRIT, SULTAN JGAN CAMPUR URUSAN POLITK NEGARA, KALAU DAH BERMINAT MASUK BERTANDING DI BAWAH PARTI UMNO... PASTINYA YB AZLAN SHAH AKAN KALAH.. KAH KAH KAH.......... APA LAGI YG KO WARISI.. HANYA KERIS UNTUK DICIUM SAJA....

Che said...

Saudara Pewaris Melayu:

Bukan titah sultan yang disanggah,tapi perlanggaran undang-undang yang disanggah.

rujuk:http://tukartiub.blogspot.com/2009/02/kembali-kepada-perlembagaan-negeri.html

teliti dan fahami perlembaggan Perak tersebut,maka siapa yang membelakangkan undang-undang?

Saya tidak menyokong mana-mana pihak;hanya mempertahankan hak rakyat untuk mengundi di 3 kawasan DUN yang bermasalah ..

Anonymous said...

Nak tanya... negara kita ada undang2 ker? Undang2 yg camner ek?

dude..what happen?? said...

Che...

saya sokong tuan...
artikel 16(6) perlembagaan negeri perak dah terserlah dengan seterang2nya...

Sekarang wahai PEWARIS MELAYU...
siapa lawan undang2???...hangpa atau kami??..meh2...sila keluarkan pandangan anda yang kununnya PEWARIS MELAYU yang hanya suka cumbu KERIS tu

Anonymous said...

maaflah sultan perak...kami tidak akan lagi respect baginda sultan.

sultan yg berpaksikan kpd Islam kami akan taat...sultan yg berpaksikan kebendaan & pro kerajaan zalim kami tidak akan beri taat setia.

antara Islam...kami pilih Islam drpd sultan yg zalim.

mulai esok & hari2 seterusnya...kita TIDAK PERLU AMINKAN doa kpd sultan perak...baginda sultan bukan lagi sultan yg layak didoakan kesejahteraan.

lebih baik kita doakan kesejahteraan saudara2 seIslam kita di palestin & pejuang2 Islam yg lebih memerlukan doa ikhlas kita.

Anonymous said...

saya berharap pakatan rakyat jgnlah bertindak seolah2 mendurhaka kpd sultan.

nnt isu dukhaka kpd sultan bakal digunakan BN utk menjatuhkan imej & kredibiliti pakatan rakyat.

terima seadanya...next general election kita kuasai semula perak dgn majoriti besar....sekaligus ianya nnt akan memberi mesej kpd sultan perak bahawa keputusan yg dibuatnya sekarang adalah satu keputusan yg KURANG BIJAK.

ingatlah...tiada tempat kita berharap melainkan berharap kpd Allah SWT sahaja...bukannya berharap kpd manusia yg berjawatan sultan....mari kita perbetul balik fahaman Islam kita.

sultan yg adil, berpaksikan Islam kita taat.....sultan yg berpaksikan kebendaan, pro kezaliman kita sanggah.

mulai esok...marilah kita BOIKOT & TIDAK AMINKAN doa utk sultan perak.

marilah kita berdoa utk kesejahteraan mak ayah kita, saudara2 seIslam kita di palestin & juga tempat2 lain, pejuang2 Islam yg ikhlas menyebarkan syiar Islam.

keyman said...

Khas Utk Sultan Perak

Daulat tuanku....
Tahi palat besar tuku...

Kalau sultan dan bekas ketua hakim dah tak hormat pada undang2 yang digubal, maka jangan pelik jika rakyat juga tidak lagi menghormati undang negara..

Anonymous said...

Topeng perak,
Sultan atau raja dalam Malaysia tidak pernah memikirkan soal keadilan atau masaalah rakyat didalam jajahannya kerana itu adalah kerja wakil rakyat.

Bagaimana mereka mahu mengutamakan soal rakyat dan keadilan sedangkan nafsu mereka hanya mengutamakan kuasanya yang terhad, kekayaan, keseronokan, makan minum, keraian, keindahan istana dan sex.

Dan kesemua keperluan hidup mereka ditanggong oleh kerajaan UMNO-BN. Bagaimana Sultan Perak boleh berpihak pada Mohamad Nizar dari Pakatan Rakyat…?

Oleh kerana itu kita lihat Mohamad Nizar yang mempertahankan jawatannya sebagai Menteri Besar dan berpegang pada undang-undang sedang diperbodohkan oleh pihak istana.

Disamping itu orang dari pro BN juga menggambarkan beliau sebagai gila kuasa, menghina raja dan menderhaka pada raja….

Sebagai ahli dan penyokong Pakatan Rakyat mesti bersatu dan bersedia menghadapi apa saja cabaran yang mendatang.

Kekalahan hari ini adalah pengajaran untuk mencari kemenangan hari esok

"LAWAN TETAP LAWAN"

Anonymous said...

Salam sahabat,izinkan hamba yg hina ini untuk berkata2. Nasib baiklah hamba bukan berajakan Alsultan Perak. Kalau tidak hamba pun turut tumpo bersama2 sahabat PR Perak. Kepada DS Nizar anggaplah ini takdir dari Ilahi. Hamba tetap dibelakang PR. Kepada katak2 Perak ingat hayat kita tak lama. Katak Perak anda perlu menjawab diakhirat kelak kerana menodaai amanah dari rakyat. Kepada perwaris melayu malam ni gunakanlah keris anda malam ni. Takbir MNM4774.

Giggs Melaka said...

berapa lamalah org2 tua umeno ni nak hidup...2, 3 tahun lagi mati lah dia org tu...dunia ni sekejap jer..kita yang muda2 ni send them to the hell next PRU.Pewaris Melayu kau dgn umeno tu pun sama jer baculnya...

Anonymous said...

MAKLUMAN:

PERLEMBAGAAN NEGERI PERKARA16(6) MENYATAKAN SULTAN TIDAK ADA HAK MELUCUTKAN JAWATAN MB.JAWATAN MB HANYA TERLUCUT KALAU ADA PEMBUBARAN DUN DAN DIADAKAN PILIHANRAYA SEMULA SAMA ADA DIA MENANG ATAU TIDAK SEBAGAI MB.

KEDUANYA DIA DI BERI UNDI TIDAK PERCAYA DALAM SIDANG DUN.

SULTAN HANYA BOLEH LUCUTKAN JAWATAN EXCO SAHAJA

bai said...

tahniah Rasuah..anda mmg bijak mengatur strategi....ayuh rakan-rakan Pakatan Rakyat..jangan kita menyerah kalah...ingat..the game just begun..kita tentang habis-habisan!!!

Anonymous said...

Salam sahabat. Hamba rasa malu nak ngaku perwaris melayu bila tengok melayu amno jadi bacul, takut untuk berdepan dengan suara rakyat. Adalah lebih baik tukar nama perwaris amno. Kalau betul2 melayu jadi mcm Jebat jgn jadi Tuah. Berani kerana benar takut kerana salah. Hidup Islam 3x. MNM4774

Anonymous said...

BN menang dalam kalah.
PR kalah dalam menang.
Tunggu PRU 13 saya sampai mati tak akan pangkah BN. Hidup 40 tahun lagi ikut umur manusia.

Anonymous said...

sebagai tanda sokongan kpd kerajaan PR, sila bawa bendera parti PR kestadium semasa liga malaysia bermula semula

pemerhati sepi said...

Jika semua masih ingat.. Anwar pernah berkata.. jika kerajaan dibentuk dengan ramai MP lompat parti ke PR.. PR akan membentuk kerajaan dalam tempuh terdekat dan membubarkan semula bagi adanya pilihanraya yang lebih adil..

UMNO/BN Perak Ada berani ker..

pemerhati sepi said...

Jangan terlalu menghina Sultan.. Sultan telah dianggap khalifah di muka bumi ini.. buruk baik pemerintahannya biarlah Allah tuhan yang amat-amat berkuasa membalasnya.. lihat ketika kita minta pertolongannya semasa baginda belum membuat keputusan.. ayat yang elok-elok kita lemparkan.. tetapi bila tidak diterima macam-macam kita kata... Biar Allah tentukan.. jangan menderhaka.. jika hendak tidak mengaminkan kesejahteraan baginda dalam doa selepas khutbah sembahyang jumaat telangkupkan saja tangan tu tak pun berdoa untuk orang yang malang.. tak pun berdoa minta Allah membuka pintu hati baginda.. mana tahu.. ada hikmahnya.. cuma janganlah kita mengeluarkan kata yang tidak baik kepada baginda.. aku pun kecewa.. kita memang jebat.. jadilah jebat yang hebat.. bukan mengambil tindakan membabi buta.. memang pun sultan sama macam kita baik syurgalah balasannya.. jahat nerakalah tempatnya.. sultan tak perlu diagung-agungkan cukuplah dihormati..

Anonymous said...

Hurmm.. Politics is Politics, What we plan not exactly what we can get. The things here, we should clearly notice that this is the beginning new era of politics.

This will show the way out to some people... Those who are not alert to their game. It is the only beginning and for sure a lot more we will see after this.

Remember, the brilliants politicians will not take defeat as their minus point but for some how this is their way to accelerate their point. In politics they are not seeing what happen now because it is in their way, but they will set 3 or 4 step ahead of us to see what to come.

And I am as neutral, not buyers to any side, thinks that this is the starting of the real game directed by the real director. People will loose their strength when they are in joy. The director implement a simple trick by manipulating his viewers minus point, to attract attention, play the emotions and in the end the ending of story the thing happen is not what we predict to be.

For those who are happy today, this is only the beginning, we do not know what to happen next.

This is politics, a game of brilliant people to topple it.

Pasong said...

nampak gaya ramai melayu yang marah.yang bukan melayu macam mana agak-agaknya?? bahaya ni.. aku rasa kan kalau BN rampas juga perak ADUN PR boikot jer.. letak jawatan.. lepas tu pilihanraya DUN.. kita nak tengok BN buat jalan sampai 3 lapis tebalnya.. semua org tak puas hati termasuk aku

Anonymous said...

PKR, korang memang hipokrit. serious, kesian mak bapak yang lahirkan korang. kalau PKR dpt ahli lompat, boleh ajer ? halal ajer ? anwar plan nak takeover 16 sept, boleh ajer ? nie asal BN, tak boleh pulak. korang dasar hipokrit, lidah cabang dua. puas2 kan la diri kutuk disini. dekat neraka, enjoy la seksaan kat situ.

sekian.

Anonymous said...

Kepada Pasong,

Aku pon tak puas hati.

Aku tak puas hati sebab Nizar jadi puppet DAP. Melayu diperbodohkan oleh Cina. Nak sokong pon, sokong yang betul, jangan sampai maruah dan kaum tergadai. Tanah semua tergadai, sampai 999 tahun. Tak pernah dibuat orang. Banyak sangat issue kat Perak, Melayu kena tindas. Tu belum bukak cerita Penang lagi. Korang semua sedar la. Kot yer pon tak suka UMNO, tapi fikir sket la kaum kita kena dijaga dan DAP takkan jaga kaum kita sbb diorang mmg racist. sedar sedar la. Sultan telah memilih jalan yang betul. Dulu BN taknak ikut cakap Sultan, pergh kecoh satu dunia siut, BN murka la ape la. Sekarang ni, Nizar pulak yg buat. Wei, PAKATAN, jilat balik la ludah anda dan bontot anda. Memang dasar hipokrit. Fakta semua boleh dikeluarkan asalkan ia menyebelahi korang. Kalau BN tak ikut cakap Sultan, dah jadi murka. Kalau PAKATAN (IR Nizar) tak ikut cakap Sultan, Sultan plak yang dah tak betul. Korang memang dasar sampah la, cermin diri sendiri sebelum nak kutuk orang lain. Sultan tue sayang kan kaum dia, kaum Melayu. Dia taknak tanah tergadai lagi 999 tahun. Belum masuk lagi citer kalau2 ade ternakan babi lagi kat Perak.

Insafla.
Jangan terlampau taksub dengan Anwar.

Anonymous said...

bodoh semuanya... bangsa lain bertepuk tangan melihat orang melayu menghina sultan sendiri.. jangan sampai ade bala menimpa perak... semoga tuhan tidak menimpakan bencana kepda orang melayu perak.. korg serupe je seperti karpal singh

Anonymous said...

salam,

cuba kita pk blk apa sbb Sultan Perak buat camtu..

dari segi politik mmg nmpk berat seb seolah2 Sultan dipengaruhi oleh pihak tertentu.....

tapi...

dari segi kedaulatan & hak org melayu..apa yg DS Nizar dh buat??apa yg dia bg kt kaum **** tu smp tempoh yg xmsk akal..pentadbiran xsmp setahun lg tp dh bg smp begitu rupa..ntah2 kalau dibiarkan ntah pe lg yg dia nk bg..

so geng2 sume..xyahla dok jd bangang n bengong dok kelahi sama2 melayu..kaum lain dok perhati je melayu sama melayu gaduh.yg untungnya diorg..

utk 3 taik yg dok wat taik kt perak tu pk2 la psl masa dpn korang nnt..sure nnt PRU akan dtg nama korang xkn dicalonkan kerana sape nk caya kt taik2 ni lg..kalau bertanding pn confirm kalah..

dude..what happen? said...

alaaa..time ni korang kata la Nizar derhaka la..itu la..ini la...time korang punya pencacai hina Sultan...korang sokong membabi buta..dah laaaa...kalau pencacai tu..memang dah pencacai...tak perlu nak kutuk sana..kutuk sini...

dude..what happen? said...

bagi aku..ayat melayu sama melayu gaduh dah melugai aku dengaq...tak habih2 kita guna ayat2 nih...bangsan lain pun tak untung apa2 aihh...depa pun ada lawan sama depa...tapi dok diam...kita ni fight..biar terang2an..biaq nampak yang mana benar dan yang mana busuk....

Anonymous said...

tahniah buat rakyat perak.....anda telah menyokong BN....yg selama ini bercakap pasal tak baik tentang lompat parti....dan nak ubah sistem lompat parti...hahhaa....sekrg dh lain pulak.....tak jadi kena nak ubah!!!!....buat pakatan rakyat ....anda adalah yang terbagus walaupun 11 bulan...bukan 52 thn memerintah.....kepada mereka yg slama ini duk cakap MB pakatan rakyat perak tak buat apa2 kerja....sekrg tugas ahli pakatan rakyat lak mintak...hahhahahhahah

mohd said...

united MAMAK national organisation...woiitt Pewaris Melayu kat UMNOnok perak tu dah tak ada org melayu ke yg ko nak lantik kerajaan haram ko tu...piiirahh UMNO BONEKA MAMAK

A M Ubaidah S said...

Saudara-saudara sekelian... nak protes, marah dan reformasi pun kenalah berhemah. Jangan terlalu emosi. Kita kan orang Melayu, beragama Islam...

Ada hikmahnya berlaku pertukaran di Perak, baik untuk BN, PR mahupun rakyat negeri Perak. Keadaan di Perak berlainan negeri lain.

Kiranya sudi, layari sini untuk menilai sendiri...
http://www.thoughtsintangents.blogspot.com

Anonymous said...

Bagi aku, Islam mengatasi segala-galanya, Melayu no. 2.

Org BN cakap pasal Nizar jadi puppet DAP, sedih aku dengar. Kita patut syukur, negeri Perak tetapkan org Islam jadi MB.

Dulu ada yg ckp habis Penang dapat kat Cina. Aku tak tau plak Koh Tsu Koon tu Melayu, walaupun masa tu Melayu yg nama Melayu lagi ramai dalam DUN Penang.

Aku harap yg dok mengata Ir Nizar tu, cuba cari cerita sebenar, surf la internet ni... cari video ucapan dia. Kalau dok dengar TV3 je mmg kena hasut la.

Kita semua orang berpendidikan dan ada agama. Semua orang tau yg kuat beragama pasti lebih baik dari yg kurang, walaupun bukan Islam.

Anonymous said...

Sultan Perak buat keputusan paling tepat,.paling bijak,.

Sultan Perak berjiwa islam dan melayu sejati,..

Baginda tahu MB Nizar hyalah boneka DAP dan wajar disingkirkan sejak dulu lagi,..

Lagi MB Nizar bodo x tahu nk hormati Sultan,.ade ke patut umumkan bubar DUN tanpa perkenan Sultan,..amalan sebelum ini ialah dapatkan perkenan sultan dulu baru umumkan,. ni lah contoh spt beruk dpt bunga,.gila sepera jadinya

Sultan dah MURKA pd sibodo boneka DAP nie,..hehhee

Apa2 pun aku bersyukur kpd Allah SWT,. krn akhirnya waktu yg ditunggu oleh "SEBAHAGIAN BESAR RAKYAT YG MENYESAL MENGUNDI PR" tiba juga,..klu ditakdirkan diadakan pilihanraya pun,.aku yakin UMNO akan menang lebih byk kerusi.

Tapi Sultan bijak,.kita baru xsmpai setahun adakah pilihanraya,..takkan nak buat lagi,.

Akhirnya rakyat perak sedar bhw perak xkan jadi spt kltan atau kedah,..di perak,jika BN kalah DAP yg memerintah,.

AMPUN TUANKU(3X)
DAULAT TUANKU(3X)

p/s: kpd penjilat PR korang sedor la diri,..jgn jadi babi yg menyalak.Kenapa korang sgt busuk perut??Bila UMNO masuk pakatan Nizar kata "kena hormat keputusan dia" Bila PKR msk UMNO korang doa semoga Allah melaknat. Korang bersifat munafik,.korang ingat Allah swt akan makbulkan doa org munafik??

Anonymous said...

BN perompak sama macam zionist.

Anonymous said...

Apa2 pun aku bersyukur kpd Allah SWT,. krn akhirnya waktu yg ditunggu oleh "SEBAHAGIAN BESAR RAKYAT YG MENYESAL MENGUNDI PR" tiba juga,..klu ditakdirkan diadakan pilihanraya pun,.aku yakin UMNO akan menang lebih byk kerusi. = KALAU ANAK JANTAN KO SURUH KERAJAAN HARAM PERAK TU BUAT PILIHANRAYA....TENGOK SAPA YG MENYESAL

Penyokonh UMNO said...

x baik mengutuk sultan....bukankah sultan perlu kita hormati...bukan untuk dikutuk...orang2 perosak rakyar(PR) memang biadap.sultan pun habis kena maki....ade sebab perosak rakyat(PR) ditumbangkan di perak tu...semuanya ketentuan illahi..
renung-renungkan lah ye perosak rakyat(PR)....

Anonymous said...

zaman dah beubah dunia sudah maju.
macam mana start ada sultan ni pon tak tau.Zaman dahulu punya rakyat boleh la nak hamba hamba. zaman ni nak jadi hamba lagi ke sebab gaji sultan datang dari mana.derhaka dgn sultan ni berdosa ker.
lagi satu sikit sikit takdir,sikit sikit takdir...kalau tak berusaha mana nak diubah takdir tuh.Kalau teraniaya wajib dipertahankan kebenaran jangan jadi dayus...
TAKDIR KONONNN........

islah said...

wah hebat masing2 bicara ttg undang2 tubuh negeri perak. tapi hanya amik sebahagian sehaja untuk menyokong hujah bagi menghalalkan bantahan pembangkang.

cuba crita skit perkara 6(1), perkara 10, perkara 12(1)(2), perkara 16(1)(2), perkara 18(2), perkara 27A, perkara 27B, perkara 36C (1)(2), perkara 37(a)(b) dan perkara 47(1) dalam undang2 tubuh negeri perak.

kalo betul2 handal la nak hujah. kalo tak dok diam2.

johnny stanfet said...

TO PERWARIS MELAYU..

Hidup Islam bukan Hidup Melayu!

Apa ada pada bangsa? hanya nama..bangsa tidak penting, apa yang penting ialah AGAMA..agama yang memimpin kita bukan BANGSA..UMNO tidak memperjuangkan bangsa melayu, hanya berjuang untuk diri sendiri..

Anonymous said...

selamat berjuang

Anonymous said...

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).


Jikalau setakat mengikut telunjuk jari Cina DAP...tak payahlah susah payah guling-guling atas jalan halang kereta.