"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 05, 2009

Dari Kediaman Rasmi MB Perak - malaysiakini

Reactions: 
kami sekarang berada di kediaman rasmi MB Perak untuk sidang akhbar MB... ramai wartawan telah mula memenuhi kediaman MB ni... sekarang para pemimpin kerajaan 5 negeri PR sudah mulai memasuki kediaman... yang telah tiba... DSAI... MB Selangor... KM Penang... Mat Sabu... Ahmad Awang & ramai lagi tapi tak payah la ummi senaraikan...

kalau dengar desas desus apa yang keluar di tv tu benar... mengenai Sultan mengarahkan MB letak jawatan MB... tapi apa2 hal kita tunggu kesahihan dari mulut MB sendiri... tunggu berita seterusnya selepas PC sekejap lagi...

harap semua rakyat Perak bersabar dan teruskan berdoa...


wallahualam...

Ummi Anni

17 comments:

Anonymous said...

sedihnya.....

Jebat said...

korang tgk http://www.tvpas.com/v1/..MB Nizar nafi sultan suruh dia letak jawatan..pekehai nya ni..

Anonymous said...

jgn sedih dengan dugaan Allah..
tabahkan semangat mu kawan..

Anonymous said...

Nizar tak tahu bahawa dah ada arahan dari pejabat Istana. Sabar je lah, patutnya nak suruh letak jawatan, kena bgtau pada yang empunya diri. Sedih aku pedih, tunggu PRU-13, gempur berabis.

shamil said...

Kesian NIzar... MLM pakat ramai2 wat solat hajat kat stadium ipoh... spe yg xle gi. wat kat rumah !! doakan kemenangan islam

joe said...

bukan setakat kesian MB, kesian rakyat Perak terpaksa menerima malaun haramjadah jd pemimpin

Budak Kelate said...

Pada aku... sepatutnya Sultan Perak patut bubar dun Perak bukannya serah kuasa kepada BN. Biar rakyat buktikan kuasa mereka. Di sini kita akan nampak Kerajaan mana yang rakyat hendak. Kasihan kepada rakyat perak.

shamil said...

Padan muka sultan perak...skang ni ramai kecewa ngan sultan perak... mai pakat ramai2 luahkan perasaan kecewa kat sultan perak http://books.dreambook.com/duli/duli.html

Anonymous said...

RAJA ADIL RAJA DISEMBAH,
RAJA KURANG FAHAM PERLU DISANGGAH

Anonymous said...

Dah kena kat batang hidung pkr/pas/dap,kata raja tak adillah, berat sebelahlah dan macam macam lagilahh...cuba sultan tu sokong pkr...semua nya adilll..adill pala hotak hangpa.

The Penquin said...

I think The Sultan has his reasons for making the decision. PR should accept the decision and look at the larger picture. They should work on winning a bigger slice of the cake in the next GE by sincerely serving the Rakyat.

Anonymous said...

ape nak kate lagi.. sudah kenyataannya begini..
perkara ini harus di beri perhatian DSAI sendiri..
ahli2nya yg belot dan akan belot.
moga lepas ni DSAI akan pilih org yg betul2 iklas.. BUKAN sekadar tangkap muat.
sebenarnya sultan sengaja mahu pakatan membersihkan sisa2 baki haprak dari kerajaannya.. selain untuk melihat 2 ekor katak tu terlepas dari tuduhan rasuah.
selepas ni rahsuah seks akan bermaharaja lela di perak.
tahniah tok org2 umno.
takziah tok org pakatan.

fikir2kan ape yg terjadi.. patutkah terjadi..
semua ini semuanya dari Allah.

Anonymous said...

semayang jemaat besok aku boikot doa utk soltan sbb membelakangkan suara rakyat.

Anonymous said...

Ya Allah ujian apa yg kau berikan pada org yg membela rakyat.......aku tdk takut kalu kena tangkap....pada aku tindakan Sultan Azlan Shah ada perbuatan pengkhianat dan aku rasa tdk perlu kite hormat dengan memanggil gelaran TUANKU....Apa yg ada pada Raja hanyalah status darah raja saja......apa Daulat yg dia ada....Allah jd kn manusia semuanya sama hanya yg membezakan ialah KEIMANAN......LAKNAT ALLAH KEATAS AZLAN SHAH DAN KELUARGA SERTA PEMIMPIN UMNO........AMIN

Anonymous said...

ish...khabar angin kata palace soltan ada gegaran, betoi ka?

keyman said...

AKU CADANGAKAN AGAR SULTAN AZLAN JADI PENASIHAT UMNO.... SETUJU TAK ?

Samad said...

Walaupun keputusan Sultan Perak adalah muktamad dan sah serta adil namun percayalah, PR dan penyokongnya yang taksub pasti tidak akan pernah berpuas hati dengan keputusan ini walaupun mereka sendiri tahu Sultan Perak mempunyai background yang boleh dikatakan dahsyat yang mana mustahil keputusan baginda tidak adil dan tidak berdasarkan perundangan...

Ada juga penyokong PR yang sanggup boikot Sultan Perak dengan tidak meng'amin'kan doa pada hari Jumaat. Lantak dioranglah. Sultan Perak masih ada mempunyai rakyat yang setia pada baginda dan akan mendoakan baginda... Lagipun doa penyokong PR tu pun belum tahu dimakbulkan atau tidak. Hanya Allah SWT yang akan menilaikannya...