"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 05, 2009

Terkini Dari Perak - malaysiakini

Reactions: 
Menteri Besar Perak dipanggil menghadap Sultan menjelang tengah hari ini, dipercayai berkaitan penyerahan kuasa kepada BN untuk pembentukan kerajaan baru.

Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin meninggalkan satu majlis bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Bagan Serai pada kira-kira 11.45 pagi tadi.

3 comments:

Anonymous said...

dah kata dah...soltan la ni mana ada berjiwa rakyat...tak pernah susah macam rakyat susah...tambah beban rakyat bila perkenan kerajaan yang terang-terang langgar susila keadilan. Aku kecewa dgn soltan. Moga Allah menunjukkan hikmahnya selepas ini.

Rizwan said...

kenapa nak salahkan sultan?
adakah semua rakyat perak selama ni kene tindas? mati tak cukup makan?
adakah kerajaan BN Pusat, dan di Perak khususnya zalim kepada rakyat?

Bodoh, orang melayu memang bodoh dan tak mengenang budi. Mengharapkan bantuan kerajaan selalu. Bila dapat, ambil. Dah dapat, cakap kerajaan zalim.

50 tahun BN memerintah, hidup merana dan tertindas? Orang bodoh mana yang boleh claim macam nih? 50 tahun BN memerintah bagi nikmat yang macam2. Kemerdekaan, pendidikan, pembangunan, dan macam2 lagi. Kalau tak dapat, berusaha. Belajar, bekerja keras. Bukannya pegi tadah tangan mintak yang bukan2x.

Bodoh, orang melayu memang bodoh.
Berapa ramai anak perak yang berjaya dalam pelajaran, yang dapat pegi melanjutkan pelajaran ke luar negara, paling tidak pun dapat belajar di universiti tempatan. berapa ramai yang jadi doktor, peguam, jurutera, berniaga. semuanya bijak pandai. TENTUKANLAH TAKDIR SENDIRI. Kenapa nak salahkan kerajaan zalim?? Kalau kene bayar interest PTPTN banyak, usahalah kerja keras, carik peluang untuk dapat gaji tinggi. Tak susah nak bayar PTPTN. YOU MAKE YOUR OWN DESTINY.

Bodoh, org melayu mmg bodoh. ISA ZALIM? Kalau kau tak huru hara kan negara nih, sapa yang nak tahan kau dalam ISA? Kalau kau rajin kerja, tak susahkan orang lain, tak pegi sibuk2 buat perhimpunan haram satu malaysia, sapa nak tahan kau kat ISA? BODOH!!

MAKE YOUR OWN DESTINY, STOP DEPENDING ON OTHERS, STOP ASKING HELP FROM GOVERNMENT, WORK HARD AND BE A RESPECTED PERSON, RESPECT YOUR ULUL AMRI, BECAUSE HERE IN MALAYSIA, YOU ARE FREE TO PRACTICE ISLAM, FREE TO FIND YOUR OPPORTUNITY. DON'T BE AN ASSHOLE WHO COMPLAINS JUST ABOUT EVERYTHING BUT DELIVER NOTHING.

Anonymous said...

Saya melayu berdarah raja.perlu ingat sejarah, rakyat taat setia kepada sultan.sultan ada penasihat (MB),kenapa sulitkan keadaan apa2 pun kembali kepada rakyat, kerana rakyat yang memilih wakil mereka sebagai pemimpin di setiap DUN.Setiap hari jumaat rakyat mengaminkan doa yg dibaca oleh imam supaya sultan sejahtera dunia dan akhirat.renung2 lah melayu islam.